Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530xd 2010 ohjaustehostimen (tod.näk.) ininä / vinkuminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • edva
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2018
    • 286
    • Pirkkala

    #16
    Originally posted by GOYA View Post
    Terve taas!

    Uudet tavarat saanut, eli uus Febin säiliö (kuulemaan säiliössä jonkunnäkönen suodatin joten menossa vaihtoon) ja Fuchsin Titani öljyt.
    Meinasin itse puhdistaa koko systeemin ja teen sen imemällä vanhaa öljyn järjestelmästä ja sitten uuden sisään (käännetään ohjauspyörän samalla päästä päähän).

    Näin 4-5 kertaa niin suurin osa vanhasta öljystä vaihdetaan.

    Kysymys on, kun vaihdan uus säiliön tilalle nii imeekö järjestelmä siihen systeemin ilmaa? Vai se onko se plug & play menetelmä?

    Toki tiedän ett jossain pakko olla vuoto, oikea haittari aika rasvanen, meinasin niitäkin pistää vaihtoon.
    Mutta koska akseli ja tehostin ovat erillään toisistaan, missä vuoto vois olla? Onko siihen akselin ja tehostimen välissä stefa tai jotain?

    Yritän näinä päivinä nostaa auton ylös ja tarkistaa asian…
    Jos meinasit etuvetareiden haitareita niin etuperän ja vetoakselien välissä on stefat. Etuvetarit tarvii tietenkin irrottaa jos meinaat vaihtaa. Samalla voit tarkistaa onko vetarit kovasti väljät ja kolisevat. O-renkaat on öljypohjan ja etuperän välissä. Tästä voit ihmetellä etuperän sielunelämää:


    Jos taas meinasit tehostimelta lähteviä raidetankojen suojahaitareita niin siellä on o-renkaat haitarin ja tehostimen välissä. Näin:


    Paikat voi olla kosteina niin monesta syystä. Esim. ahtoputken o-renkaat vuotaa ja ilmavirta kuljettaa öljyt koneen alakertaan, tai ahtoputkessa on halkeama. Öljypohjan tiiviste vuotaa. Öljyt voi valua myös ylempää, esim. imusarjalta.
    e61 530xd LCI 3/2007

    Comment

    • ErkkiE
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 519
      • Espoon haja-asutus

      #17
      Säiliö tyhjenee koneen käydessä aikamoista vauhtia, eli kaataa saa ihan vauhdilla, jos tekee noin.

      E

      Comment

      • ErkkiE
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 519
        • Espoon haja-asutus

        #18
        Sieltä raidetangon haitarisuojakumien sisältä ei pitäisi öljyä löytyä eikä niitä ole tehty öljyä tiivistämään. Ne vain suojaavat hammastankoa. Jos siellä on öljyä, niin hammastanko vuotaa sinne, eikä vika korjaannu niitä haitarikumeja vaihtaen.

        Säiliön vaihto on ihan plug and play. Pumppu on alempana kuin säiliö, niin pumppu ei tyhjene. Säiliöön vain uudet nesteet.
        Last edited by ErkkiE; 06-03-2023, 19:24.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎