Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530xd dpf juttuja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Teukka404
    Bimmer Rookie
    • Jan 2018
    • 62
    • Rovaniemi

    E61 530xd dpf juttuja

    Mitä kautta tulee dpf kyseisestä kamppeesta ulos. Olis tarkotus käyttää dpf pesulla mutkat?
    E61 530xd LCI Msport
  • ErkkiE
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 518
    • Espoon haja-asutus

    #2
    Alakautta tulee, kun ottaa pohjasta muovit ja koneen alta sen jäykistelevyn pois. Mahtuu juuri ja juuri sieltä ulos, kun sopivassa asennossa ottaa. Voi olla pikkuisen piukassa/jumiutuneena osa kiinnikkeistä, jos ollut vaikkapa uudesta asti irrottamatta, joten niitä saattaa vähän joutua liottamaan jollain irrotusaineella, ettei katkaise mitään pultteja. Samoin anturit voi olla aika tiukassa, jos ne pitää pesua varten irrottaa.

    E

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9078
      • Oulu

      #3
      Pakko nyt kuitenkin kysyä, mikä se tilanne pöntön suhteen oikeasti on? Pääsääntöisesti nämä saa regeneroimalla kuntoon, jos edellytykset poltolle on olemassa.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Teukka404
        Bimmer Rookie
        • Jan 2018
        • 62
        • Rovaniemi

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        Pakko nyt kuitenkin kysyä, mikä se tilanne pöntön suhteen oikeasti on? Pääsääntöisesti nämä saa regeneroimalla kuntoon, jos edellytykset poltolle on olemassa.
        Oli dpf paine anturi viallinen ja meni pönttö jumihin. Vaihdoin anturin ja sain yhen polton läpi.
        Mutta antaa edelleen koodia 480a. Ja poltto ei löhe päälle jos ei hakkaa kokoajan vikakoodia pois päältä.
        Ja en ole puukottamassa pönttöä rikki meinasin van käyttää pesussa että saisi lisää elinikää dpf:lle
        E61 530xd LCI Msport

        Comment

        • Agee-
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2010
          • 594
          • Jns

          #5
          Originally posted by Teukka404 View Post
          Oli dpf paine anturi viallinen ja meni pönttö jumihin. Vaihdoin anturin ja sain yhen polton läpi.
          Mutta antaa edelleen koodia 480a. Ja poltto ei löhe päälle jos ei hakkaa kokoajan vikakoodia pois päältä.
          Ja en ole puukottamassa pönttöä rikki meinasin van käyttää pesussa että saisi lisää elinikää dpf:lle
          Kyllähän se pesu auttaa asiaan, mutta toki kannattaa siltikin tarkistaa että perusedellytykset poltolle on kunnossa.
          VW T5 -08
          XC70 -05
          Superb -11

          Comment

          • Rattiukko
            BTCF Member
            • Nov 2022
            • 338
            • Uusimaa

            #6
            Bimmer-toolissa voi laittaa raksin ruutuun että nollailee koodit polton aikana. Dpf pönttö voisi ehkä aueta jos saisi muutaman polton menemään läpi?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10923
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Teukka404 View Post
              Oli dpf paine anturi viallinen ja meni pönttö jumihin. Vaihdoin anturin ja sain yhen polton läpi.
              Mutta antaa edelleen koodia 480a. Ja poltto ei löhe päälle jos ei hakkaa kokoajan vikakoodia pois päältä.
              Ja en ole puukottamassa pönttöä rikki meinasin van käyttää pesussa että saisi lisää elinikää dpf:lle
              Onko se uusi dfp paineanturi toimiva? Jos saa kerran menemään kokokaan läpi, niin yleensä sen jälkeen toimii kunhan muut ehdot poltolle täyttyy. Tarvikeanturien kanssa vaan usein on tilanne se, että näyttävät mitä arvoa sattuu, arvo pomppii satunnaisesti jne. ja tulee uudestaan koodia, joka estää polton.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Teukka404
                Bimmer Rookie
                • Jan 2018
                • 62
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                Onko se uusi dfp paineanturi toimiva? Jos saa kerran menemään kokokaan läpi, niin yleensä sen jälkeen toimii kunhan muut ehdot poltolle täyttyy. Tarvikeanturien kanssa vaan usein on tilanne se, että näyttävät mitä arvoa sattuu, arvo pomppii satunnaisesti jne. ja tulee uudestaan koodia, joka estää polton.
                Aloin epäilee sama ku nyt taas meni poltto läpi ja hetki sen jälkeen tuli koodia 480a että vasta paine olisi liian korkea. Tein istalla testit nii tyhjäkäynnillä paine oli 7.9mbar. 2000rpm nii paine seilaa 120-93mbar ja 4000rpm nii paine oli 8193mbar
                E61 530xd LCI Msport

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10923
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Teukka404 View Post
                  Aloin epäilee sama ku nyt taas meni poltto läpi ja hetki sen jälkeen tuli koodia 480a että vasta paine olisi liian korkea. Tein istalla testit nii tyhjäkäynnillä paine oli 7.9mbar. 2000rpm nii paine seilaa 120-93mbar ja 4000rpm nii paine oli 8193mbar
                  Eli anturi ei toimi, yli 8 bar vastapainetta siellä ei voi olla (tai sitten huono liitos tms.). Eli ensin toimiva anturi ja sitten katsomaan paljonko se todellinen vastapaine on. Sen jälkeen sitten voi pohtia vastapaineiden/polttovälin perusteella haluaako dpf pesettää.
                  Last edited by HTK12; 01-03-2023, 17:16.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • JiiVee92
                    BTCF Member
                    • Mar 2017
                    • 895
                    • Kouvola/Myllykoski

                    #10
                    Mulla taas on päinvastainen ongelma, (edelleen) paineettomana näyttää ns. tappiarvoa, mutta heti kun saa painetta, niin näyttää toimivan ilman ongelmia. Ajossa testolla logattu, että tasakaasulla painearvo pysyy tasaisena ja reagoi loogisesti eri tilanteissa kun kaasua painetaan tai höllätään, eikä tule mitään heittoja. Joskus saattaa paineettomana hetken näyttää nollaa, ennen kuin piikkaa tappiin. Liittimen kontaktit vaihdettu, ja kokeiltu kahta uutta genuine bmw anturia. Ei anna mitään vastapainevikakoodeja, polttelee tyyliin 200-250km välein. Varmasti vakiosoftat sisällä, kun ajettu ohjelmistopäivitykset ista/p:llä, tehnyt tätä jo ennen ohjelmistopäivityksiä.

                    Joutokäynnillä paineet 1-2mbar (ja välillä käväsee 8196mbar) luokkaa, ajossa tasakaasulla nopeudesta riippuen siellä 20-30mbar, kaasu pohjassa 3>4 vaihdon hetkellä siellä noin 200mbar

                    Uusi pönttö odottamassa vaihtomotivaatiota, mutta ehkä ihan hyvä, ettei sitä ole, niin ei tarvitse pilata uutta pönttöä. (vanhasta pöntöstä tulee noki läpi, ja haisee siltä, että niinkuin ei kattikaan toimisi, on kuitenkin "korkkaamattoman" näköinen) Perkele näitä harrastevehkeitä.
                    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                    NYT: E61 530xd -08 käyttis
                    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                    Comment

                    • Rattiukko
                      BTCF Member
                      • Nov 2022
                      • 338
                      • Uusimaa

                      #11
                      Miten niin ei voi olla 8bar painetta? Meinaatko että 200 heppaa ei jaksa sellaista kehittää?

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9078
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Rattiukko View Post
                        Miten niin ei voi olla 8bar painetta? Meinaatko että 200 heppaa ei jaksa sellaista kehittää?
                        Eiköhän se kone tukehdu sammuksiin, jos turbon jälkeen olis 8 bar painetta.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2554
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Rattiukko View Post
                          Miten niin ei voi olla 8bar painetta? Meinaatko että 200 heppaa ei jaksa sellaista kehittää?
                          Uutta vastaavassa kunnossa olevalla DPF:llä vastapainelukema on laskennallisesti noin 350 mbar kun koneesta ulosmitataan 300 hp.

                          Moottorinohjausyksikkö seuraa vastapainelukemaa ja leikkaa polttoainesyöttöä välittömästi kun vastapaine ylittää raja-arvon, joka on noin 400 mbar. Tästä voidaan päätellä, että luotettavasti mitattuna anturilukemana 8 bar on epäuskottava.

                          EDIT: 8196 on heksadesimaaliluku, jonka binääri on 1000000110010110.
                          Last edited by JaniLap; 01-03-2023, 21:38.
                          N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                          Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • Teukka404
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2018
                            • 62
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Ja sen kyllä huomaa kun vika on aktiivinen että ei ole ihan kaikki vedot tallella. Mutta joo soitella huomena marmorille (wetterille) että mihi hintaa sais anturin
                            E61 530xd LCI Msport

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2032
                              • Vantaa

                              #15
                              Pakopaine ennen ahdinta nousee hieman ahtopaineen yläpuolelle. Pakopaine ahtimen jälkeen ei voi nousta tämän yläpuolelle.
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎