Mitä kautta tulee dpf kyseisestä kamppeesta ulos. Olis tarkotus käyttää dpf pesulla mutkat?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530xd dpf juttuja
Collapse
X
-
Alakautta tulee, kun ottaa pohjasta muovit ja koneen alta sen jäykistelevyn pois. Mahtuu juuri ja juuri sieltä ulos, kun sopivassa asennossa ottaa. Voi olla pikkuisen piukassa/jumiutuneena osa kiinnikkeistä, jos ollut vaikkapa uudesta asti irrottamatta, joten niitä saattaa vähän joutua liottamaan jollain irrotusaineella, ettei katkaise mitään pultteja. Samoin anturit voi olla aika tiukassa, jos ne pitää pesua varten irrottaa.
E
-
-
Pakko nyt kuitenkin kysyä, mikä se tilanne pöntön suhteen oikeasti on? Pääsääntöisesti nämä saa regeneroimalla kuntoon, jos edellytykset poltolle on olemassa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostPakko nyt kuitenkin kysyä, mikä se tilanne pöntön suhteen oikeasti on? Pääsääntöisesti nämä saa regeneroimalla kuntoon, jos edellytykset poltolle on olemassa.
Mutta antaa edelleen koodia 480a. Ja poltto ei löhe päälle jos ei hakkaa kokoajan vikakoodia pois päältä.
Ja en ole puukottamassa pönttöä rikki meinasin van käyttää pesussa että saisi lisää elinikää dpf:lleE61 530xd LCI Msport
Comment
-
-
Originally posted by Teukka404 View PostOli dpf paine anturi viallinen ja meni pönttö jumihin. Vaihdoin anturin ja sain yhen polton läpi.
Mutta antaa edelleen koodia 480a. Ja poltto ei löhe päälle jos ei hakkaa kokoajan vikakoodia pois päältä.
Ja en ole puukottamassa pönttöä rikki meinasin van käyttää pesussa että saisi lisää elinikää dpf:lleVW T5 -08
XC70 -05
Superb -11
Comment
-
-
Originally posted by Teukka404 View PostOli dpf paine anturi viallinen ja meni pönttö jumihin. Vaihdoin anturin ja sain yhen polton läpi.
Mutta antaa edelleen koodia 480a. Ja poltto ei löhe päälle jos ei hakkaa kokoajan vikakoodia pois päältä.
Ja en ole puukottamassa pönttöä rikki meinasin van käyttää pesussa että saisi lisää elinikää dpf:llee39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnko se uusi dfp paineanturi toimiva? Jos saa kerran menemään kokokaan läpi, niin yleensä sen jälkeen toimii kunhan muut ehdot poltolle täyttyy. Tarvikeanturien kanssa vaan usein on tilanne se, että näyttävät mitä arvoa sattuu, arvo pomppii satunnaisesti jne. ja tulee uudestaan koodia, joka estää polton.E61 530xd LCI Msport
Comment
-
-
Originally posted by Teukka404 View PostAloin epäilee sama ku nyt taas meni poltto läpi ja hetki sen jälkeen tuli koodia 480a että vasta paine olisi liian korkea. Tein istalla testit nii tyhjäkäynnillä paine oli 7.9mbar. 2000rpm nii paine seilaa 120-93mbar ja 4000rpm nii paine oli 8193mbarLast edited by HTK12; 01-03-2023, 18:16.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Mulla taas on päinvastainen ongelma, (edelleen) paineettomana näyttää ns. tappiarvoa, mutta heti kun saa painetta, niin näyttää toimivan ilman ongelmia. Ajossa testolla logattu, että tasakaasulla painearvo pysyy tasaisena ja reagoi loogisesti eri tilanteissa kun kaasua painetaan tai höllätään, eikä tule mitään heittoja. Joskus saattaa paineettomana hetken näyttää nollaa, ennen kuin piikkaa tappiin. Liittimen kontaktit vaihdettu, ja kokeiltu kahta uutta genuine bmw anturia. Ei anna mitään vastapainevikakoodeja, polttelee tyyliin 200-250km välein. Varmasti vakiosoftat sisällä, kun ajettu ohjelmistopäivitykset ista/p:llä, tehnyt tätä jo ennen ohjelmistopäivityksiä.
Joutokäynnillä paineet 1-2mbar (ja välillä käväsee 8196mbar) luokkaa, ajossa tasakaasulla nopeudesta riippuen siellä 20-30mbar, kaasu pohjassa 3>4 vaihdon hetkellä siellä noin 200mbar
Uusi pönttö odottamassa vaihtomotivaatiota, mutta ehkä ihan hyvä, ettei sitä ole, niin ei tarvitse pilata uutta pönttöä. (vanhasta pöntöstä tulee noki läpi, ja haisee siltä, että niinkuin ei kattikaan toimisi, on kuitenkin "korkkaamattoman" näköinen) Perkele näitä harrastevehkeitä.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by Rattiukko View PostMiten niin ei voi olla 8bar painetta? Meinaatko että 200 heppaa ei jaksa sellaista kehittää?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Rattiukko View PostMiten niin ei voi olla 8bar painetta? Meinaatko että 200 heppaa ei jaksa sellaista kehittää?
Moottorinohjausyksikkö seuraa vastapainelukemaa ja leikkaa polttoainesyöttöä välittömästi kun vastapaine ylittää raja-arvon, joka on noin 400 mbar. Tästä voidaan päätellä, että luotettavasti mitattuna anturilukemana 8 bar on epäuskottava.
EDIT: 8196 on heksadesimaaliluku, jonka binääri on 1000000110010110.Last edited by JaniLap; 01-03-2023, 22:38.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment