Terve! 530iM N53 koneessa kylmäkäynnistys ongelmaa. Käy hetken epätasaisesti ja ajossa hetken päästä syttyy moottorivalo ja tehot rajoitetaan. Autoon juuri tehty nokkaketjuremppa + vanos kokonaan. Sen jälkeen vaihdettu vanoksen solenoidit ja sihdit putsattu. Öljyt vaihdettiin ja vaihdettiin samalla eri öljy testiin. Nokka-akselin asentotunnistimet, hydrauliventtiili, öljynpaine anturi vaihdettu. Mutta edelleen samaa ongelmaa, hieman epätasaisuutta mutta valo syttyy. Mitä voisi vielä yrittää tehdä? Ja onko jollain tietoa tarviiko solenoidit olla alkuperäisiä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 N53 Kylmäkäynnistys ongelma!
Collapse
X
-
Originally posted by heinanen View PostTerve! 530iM N53 koneessa kylmäkäynnistys ongelmaa. Käy hetken epätasaisesti ja ajossa hetken päästä syttyy moottorivalo ja tehot rajoitetaan. Autoon juuri tehty nokkaketjuremppa + vanos kokonaan. Sen jälkeen vaihdettu vanoksen solenoidit ja sihdit putsattu. Öljyt vaihdettiin ja vaihdettiin samalla eri öljy testiin. Nokka-akselin asentotunnistimet, hydrauliventtiili, öljynpaine anturi vaihdettu. Mutta edelleen samaa ongelmaa, hieman epätasaisuutta mutta valo syttyy. Mitä voisi vielä yrittää tehdä? Ja onko jollain tietoa tarviiko solenoidit olla alkuperäisiä?Jos saat koeponnistettua ne jossain, niin luultavasti yhdessä tai useammassa suuttimen kärjessä vuotoa.
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
-
-
Originally posted by heinanen View PostTerve! 530iM N53 koneessa kylmäkäynnistys ongelmaa. Käy hetken epätasaisesti ja ajossa hetken päästä syttyy moottorivalo ja tehot rajoitetaan. Autoon juuri tehty nokkaketjuremppa + vanos kokonaan. Sen jälkeen vaihdettu vanoksen solenoidit ja sihdit putsattu. Öljyt vaihdettiin ja vaihdettiin samalla eri öljy testiin. Nokka-akselin asentotunnistimet, hydrauliventtiili, öljynpaine anturi vaihdettu. Mutta edelleen samaa ongelmaa, hieman epätasaisuutta mutta valo syttyy. Mitä voisi vielä yrittää tehdä? Ja onko jollain tietoa tarviiko solenoidit olla alkuperäisiä?
Samantapaisia kylmäkäynnistysongelmia oli omassa N53B25:ssa ja suuttimien uusimisen jälkeen ne loppui.
Yleisin oire mulla oli se, että etenkin pitemmän ajon jälkeen meni aika helposti LimpMode tilaan (Power ristricted vai mitä siinä lukee, ja oranssi vikasymboli syttyy)
Ja kyllä, aivan helvetin kallis remppa, mutta joillekin se arpa osuu kohdalle, ja korjattava on jos autoa haluaa käyttää.
Kerrankin BMW kerhojäsenyyden 10% alennuksella oli merkittävä apu.Last edited by Havis; 03-03-2023, 17:38."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Ne vikakoodit olisi kyllä tässäkin tapauksessa hyvä tietää, vaikka toki suuttimiin se epäilys ensin iskee. Välttämättä kaikki suuttimet ei ole vaihtokunnossa ja tuskin niitä kaikkia edes halutaan vaihtaa, kun kappalehinta on noin 500 euroa.
Kannattaa siis selvittää mistä sylinteristä vikakoodia tulee ja mikä se koodi on.
Ja tietysti kannattaa ensin kokeilla riittäisikö tulppien ja puolien vaihto.
Just olen samaa jumppaa tehnyt omaan N43:een.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
todellakin vikakoodien luvulla aloitus ja livedatan lukemisen pohjalta tekemään hankitoja.
Ei varmasti kaikki suuttimet ole antautumassa samalla kertaa, mutta aika tasalaatuisia oli N53:ssa omalla kohdalla. Ykköspankki meni noin 3kk. sisällä uusiksi.
Vinkkinä, älä osta takuukorjattuja suuttimia tai tarvikemalleja. Ainoastaan alkuperäinen Siemens/vdo toimii....sen aikaa kun toimii.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Terve! Vikakoodi joka vikavalon sytyttää on 2A87 Exhaust Vanos, mechanism. B camshaft position - timing over-retarded (bank1). Ista+ ohjelmalla katsottu ja Autocomilla. Mikään autoni vikakoodeista ei viittaa kuulemma noihin suuttimiin mutta en tiedä tuleeko suuttimista erikseen jotain koodia? Suuttimista olen 2 vaihtanut uusiin ja loput olivat Finjektorilla testissä ja ehostuksessa muutama vuosi sitten.
Comment
-
-
Originally posted by heinanen View PostTerve! Vikakoodi joka vikavalon sytyttää on 2A87 Exhaust Vanos, mechanism. B camshaft position - timing over-retarded (bank1). Ista+ ohjelmalla katsottu ja Autocomilla. Mikään autoni vikakoodeista ei viittaa kuulemma noihin suuttimiin mutta en tiedä tuleeko suuttimista erikseen jotain koodia? Suuttimista olen 2 vaihtanut uusiin ja loput olivat Finjektorilla testissä ja ehostuksessa muutama vuosi sitten.VW T5 -08
XC70 -05
Superb -11
Comment
-
-
Moi! Seuraavaksi vaihdan vielä kertaalleen tuon pakopuolen solenoidin, tietääkseni se on se ylempi niistä? Tosiaan mitään vikakoodia ei tule suuttimista tai sylintereistä. Muistan että silloin kun sitä suutin remppaa jumpattiin niin tuli jotain sytytyskatkos sylintereissä koodeja. Mut nyt ei niitä vaan tota pakopuolen vanosta herjaa. Noxista tulee myös mut olen tehnyt siihen nox-off ohituksen ja yks mikä aina ollut on 2ef7 eli map termistaatti mut sekin vaihdettiin kertaalleen mutta koodi jäi. Nämä eivät tietääkseni vaikuta tuohon ongelmaani.
Comment
-
-
Voi olla hyvinkin asiaan kuulumatonta tämä, mutta juuri vaihdoin kampiakselin asentotunnistimen ja näin jälistä päin tajusin sen oireilleen jo pidemmän aikaa, ennenkä antoi vikakoodia ja meni vikatilaan pienentäen tehot ja sytyttäen moottorin valon. Pientä nykimistä tasaisessa ajossa, välillä pitkä startti epätasaisesti lähtien käyntiin. Suurehko bensan kulutus. Ajelin sillä 5km työmatkaa limppu moodissa, ennenkä ehdin uuden anturin vaihtaa. Välillä vika katosi ja pelasi monta päivää hyvin, mutta loppu viimein aina vika päälle.
Anturin vaihdossa totesin myös, että imuventtiilit pysyneet puhtaana. Nox katti tyhjätty 100tkm sitten ja aina öljyn vaihdon yhteydessä syötän crc valve cleanerin auton käydessä läpi. Mittarissa nyt siis 353tkm. Imuventtiilien karstakin on aika iso ongelma.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
Comment