Announcement

Collapse
No announcement yet.

iDriven öljyntaso aina sama

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomptep
    Newbiemmer
    • Apr 2023
    • 4
    • Kuopio

    iDriven öljyntaso aina sama

    Tulipas tuollainen (ensimmäinen BMW) 520i E61 LCI ostettua ja iDriven oil level check näyttää aina "Oil at minimum add 1 litre of oil". 4,25 litraa olisi ilmeisesti optimi. Lisäsin litran öljyä ja näytti saman tekstin. Lisäsin uudelleen litran öljyä ja sama teksti. Aloin epäilemään ilmoitusta ja laskin öljyt pihalle. Tuloksena 6,2 litraa öljyä. Laitoin 4,25l öljyä pataan ja edelleen sama teksti. Huoltokirjan mukaan öljyntasoanturi vaihdettu n. 20tkm sitten, mutta kuitti ei kerro onko anturi alkuperäisosa vai tarvikeosa. Mitään vikakoodia ei anturille anna. Vikakoodit ovat:

    2E7C Sarjaliitäntä - Tiedonsiirtovirhe

    Kaikko NOXit tietenkin

    2EF8 Säätökäyräohj. jäähdytystermostaatti - Ohjaus virheellinen

    30C1 Moottorin voiteluöljyn säätö: Staattinen - Hätäkäynti, öljynpaine liian alhainen

    Nuista ei opiskeluideni mukaan minkään pitäisi tuollaista oiretta aiheuttaa.

    Auttakaa keltanokkaa mäessä. On hieno auto ajaa.
  • aae30
    BTCF Member
    • May 2010
    • 2636
    • .fi

    #2
    kyllähän öljyn taso voi hyvinkin olla yhteydessä ongelmaan öljynpaineessa, joka siellä nyt ainakin on ilmeisesti vialla.

    0-kokemuksella itse en uskaltais tuon vikakoodin kanssa ajella edes.

    edit: dme(moottorinohjaus) varmaan haistelee painetietoa, ja tietää, ettei paineet enää riitä pitämään yläkertaa mukana.
    Sorry I'm Not Sorry
    E34 540iA 93 sedan
    E34 540iA 93 sedan
    E39 530iA 00 touring

    Comment

    • Tomi T
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 3820
      • Nokia

      #3
      Tässä omat ajatukset:

      -Melko varmasti laitettu halvin mahdollinen anturi, voipi olla sönder, vaihtaisin tämän ekana threadin otsikkoon liittyen.
      -Öljynpaineen säätöventtiili lie viallinen, kannattaa vaihtaa. Voi tietysti olla ketjun laahaimista muovit öljypumpun imusihdissä.
      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

      ex. 53*BMW

      Comment

      • Tomptep
        Newbiemmer
        • Apr 2023
        • 4
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by Tomi T View Post
        Tässä omat ajatukset:

        -Melko varmasti laitettu halvin mahdollinen anturi, voipi olla sönder, vaihtaisin tämän ekana threadin otsikkoon liittyen.
        -Öljynpaineen säätöventtiili lie viallinen, kannattaa vaihtaa. Voi tietysti olla ketjun laahaimista muovit öljypumpun imusihdissä.
        Tilasin uuden orkkisanturin. Pitäisi tulla perjantaina. Samaan syssyyn ajattelin tuon imusihdin tarkastella ja siellä jos oranssia silppua on niin joutuu varmaan yhden oluen avaamaan. Sen jälkeen kukkaron. Ketju ei minkäänlaista ääntä pidä ja auto ei ole mitään öljynpainevaloja missään vaiheessa poltellut tai valitellut. Näkyy vain vikakoodina. Säätöventtiili ja anturi varmaan ensimmäisenä vaihtoon menee jos sihti on puhdas.

        Comment

        • Cunttory
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1772
          • Kuopio

          #5
          Ei ihan noin vaan kurkkaamalla onnistu sihdin tarkastus. Ensimmäisenä kannattaa puhdistaa se solenoidi ja vaihtaa tarvittaessa öljynsuodattimen jalan ja lämmönvaihtimen tiivisteet.
          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5134
            • Pirkkala

            #6
            Vaihda suodatinjalan tiiviste samalla. Helppo homma ja jollakin se oli sieltä välistä rikki ja aiheutti öljynpaineen laskua.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • Tomptep
              Newbiemmer
              • Apr 2023
              • 4
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Vaihda suodatinjalan tiiviste samalla. Helppo homma ja jollakin se oli sieltä välistä rikki ja aiheutti öljynpaineen laskua.
              Öljynsuodattimen jalan tiivisteet vaihdettu huoltokirjan mukaan 60tkm sitten. Venttiilinkopan ja öljypohjantiivisteet vaihdettu 30tkm sitten. Bavaria Laakkosen kuitista näkyy, että sama 30C1 näkynyt jo 20tkm sitten eikä asialle ole mitään tehty. Käynnistymiseen, käyntiääneen ja auton toimintaan ei tunnu vaikuttavan millään tavalla.

              Mystinen homma maallikolle. Odotellako tässä sitä ensimmäistä öljynpainevaloa. Liekkö on anturivika vai oikea öljynpainevika.

              Jos nyt saisi edes tuon öljyntason näkymään. Voisikohan toimimattomuus johtua tuosta 2E7C koodista. Liittyy ilmeisesti jollain tavalla moottorinohjausyksikön kommunikaatio ongelmiin.

              Comment

              • tontze
                Bimmer Rookie
                • Mar 2014
                • 99
                • Tampere

                #8
                Minullahan tuo sama anturi meni(tai ehkä ei) ja sen vaihdatin, vuoden päästä sama homma ja olin asiaa reklamoimassa kun kysyivät miten ajan autoa, mun ajo oli pääasiassa työmatka-ajoa, 6km suuntaansa.

                Sanoivat että kun öljyt ei kerkee kuumenemaan kunnolla niin sinne kertyy kondenssia öljyn sekaan ja se sekoittaa anturin.. Vaihdettiin öljyt ja vika katosi. Sen jälkeen oon välillä käynyt vähän pidempiä lenkkejä ajelemassa, ei ole vikaa tullut enää.


                Tosin mulla se virheilmoitus viittasi suoraan tuohon anturiin.
                Last edited by tontze; 20-04-2023, 06:33.
                BMW E60 520ia 2009
                BMW R1200GS 2009

                Comment

                • Tomptep
                  Newbiemmer
                  • Apr 2023
                  • 4
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by tontze View Post
                  Minullahan tuo sama anturi meni(tai ehkä ei) ja sen vaihdatin, vuoden päästä sama homma ja olin asiaa reklamoimassa kun kysyivät miten ajan autoa, mun ajo oli pääasiassa työmatka-ajoa, 6km suuntaansa.

                  Sanoivat että kun öljyt ei kerkee kuumenemaan kunnolla niin sinne kertyy kondenssia öljyn sekaan ja se sekoittaa anturin.. Vaihdettiin öljyt ja vika katosi. Sen jälkeen oon välillä käynyt vähän pidempiä lenkkejä ajelemassa, ei ole vikaa tullut enää.


                  Tosin mulla se virheilmoitus viittasi suoraan tuohon anturiin.
                  Meidän tapauksessa ei anna mitään virheilmoitusta. Aina lukee sama add 1 litre of oil, oli öljyä sitten neljä tai kuusi litraa. Ei öljynvaihtokaan muuttanut tilannetta mihinkään suuntaan.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎