Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 LCI BMW 530i N53. Errori 3104. software upgrade Diru
Collapse
X
-
Toimenpiteellä pyritään "retrofittaamaan" uusi softaversio vanhaan rautaan.
Tutummat tiet jo kuljettu ja autossa viimeisin ohjelmistoversio DME:ssä?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
-
INPA:lla saat nykyisen ohjelmaversion selville.
Mikä muuten on auton valmistusajankohta?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Selvitä INPA:lla mikä DME autossa on (MSD80 vai MSD81) ja sen ohjelmaversio.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Autossa kilometrejä 219 000km
Auto starttaa ja käy tyhjäkäyntiä hyvin.
Vaihdoin puolat sylinterin 2 ja 3 välillä ja laitoin kolmos pyttyyn uuden tulpan, ei apua. Ongelma jatkuu kolmos pytyssä.
Muita ongelmia ei ole kuin tuo pieni lähes huomaamaton nykäisy ajossa ja sen johdosta tuo errori 3104.
Saisko apua mistä valikosta löytyy tuo tyyppi ja DME softa, kiitos.Last edited by BMWxdrive; 31-10-2024, 08:11.
Comment
-
-
Originally posted by BMWxdrive View PostSaisko apua mistä valikosta löytyy tuo tyyppi ja DME softa, kiitos.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMene moottorinohjaimeen sisään, niin sieltä silmäilemällä selviää tarpeelliset, ja sieltä voit vilkaista myös vikailmoitushistoriaa laajemmin.
Sen verran tuota aihetta tutkin että jos itse aikoo tuon päivittää niin pitää ainakin olla kunnon virtalähde ja hommata jostain se avaingeneraattori että päivityksen pystyy tekemään. Homma jäi multa siihen koska mun n53 toimii ajoittain ihan ok.
Eli odotan mielenkiinnolla päästäänkö täällä ratkaisuun.
Comment
-
-
Tervetuloa will3 tähän riemuun mukaan.
Kaivoin INPA:lla DME tietoja. Suluissa aina yläotsikko. Aika nollaa näyttää!
DME/DDE (ZB NO) 7611486,
DME/DDE, (SGBD) MSD80, (Group) Dmotor,(Part No) 7611396, (Varl) 3333, (Dial) 0000, (col) 24, (Hwl) 00, (SW-No FSV) 0.0.0, (SW-NO OSW) 0.0.0, (SW-NO MCV) 0.0.0, (SW-NO RES) 255.255.255, ( Date)14.11.2007,(Supplier) SiemensLast edited by BMWxdrive; 06-10-2024, 11:52.
Comment
-
-
Originally posted by will3 View PostSen verran tuota aihetta tutkin että jos itse aikoo tuon päivittää niin pitää ainakin olla kunnon virtalähde ja hommata jostain se avaingeneraattori että päivityksen pystyy tekemään. Homma jäi multa siihen koska mun n53 toimii ajoittain ihan ok.
Eli odotan mielenkiinnolla päästäänkö täällä ratkaisuun.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by BMWxdrive View PostAika nollaa näyttää!IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JiiVee92 View PostJa (tietämättä varustustasi näihin hommiin) k+dcan piuhalla ja icom emulaattorilla tusatessa on iso riski sille, että sinulla pian kallis paperipaino.
Sen tiedän jo että MSD80 löytyy, auton production date on 2007-12-12. Auto siis e60 523.
Mulla siis sama vika 3104 joka tulee ajoittain mutta ei kovin usein.
Avaan vähän tätä mun auton surullista korjaushistoriaa tähän asti:
1) NOXEM asennettu ja kertaalleen vaihdettu tämän lambda anturi uuteen (bimmerprofsin ohjeilla huomattiin että anturi rikki eli se moottorijarrutuksella tehtävä testi)
2) LPFP bensapumppu+suodatinyksikkö polttoainesäiliöön (polttoaineen matalan puolen paine oli liian matala, näillä ei kuitenkaan ollut vaikutusta)
3) Matalapaineanturi ennen HPFP:ää (polttoainepaineongelma ratkesi tällä, anturi näytti noin 10min oikeita paineita kylmästartin jälkeen jonka jälkeen paine alkoi hiljalleen laskea noin 2bar arvoon. Erillisellä painemittarilla mitaten näytti paineiden olevan 5-6bar niinkuin pitäisikin eli anturi ilmeisesti lämmettyään alkoi näyttämään matalempia arvoja ja DME sitten teki omat johtopäätöksensä tähän dataan perustuen ja pakotti homogenous moden aina päälle)
4) Tulpat vaihdettu useemman kerran
5) Puolia vaihdettu uusiin ja viereisiin pyttyihin sitä mukaa kun misfirejä alkaa kertymään. Kyllästyin tuohon misfiren seurantaan jossain kohtaa puolen vuoden jälkeen kun niissä ei tuntunut olevan mitää vaikutusta/tolkkua vaikka vaihteli tulpan, puolan, suuttimen.
6) Suuttimia multa löytyy 2 käytettyä settiä -11 sarjan alkuperäisiä. Toiset niistä käytin finjectorilla testauksessa joka bimmerprofsin mukaan oli suurin virhe mitä voi tehdä kun testiaineen likapartikkelit kiertää testilaitteessa ja tukkii suuttimet ja lisäksi testi tehtiin 5bar paineella joka ei kerro todellista suoriutumista kyseisen koneen 150-200bar toimintapaineilla. Näitä suuttimia olen sitten vaihdellut myös ristiin rastiin toivoen saada misfirejä pienemmiksi mutta tosiaan mitään logiikkaa niiden käyttäytymisellä ei tunnu olevan.
Tämä yksilö ravistaa yleensä aamulla kylmäkäynnistyksen yhteydessä jonkun aikaa mutta ei aina. Eilen ajoin reilu 200km reissun ja ainakin kulutusmittaria kyttäämällä kun lukema pysyy tasaisella tiellä 4-6l/100km välillä mittarin 132km/h (todellinen 126km/h) nopeudessa niin olettaisin että stratified charge moodi on käytössä, en tätä toki katsonut tietokoneelta. Sillon kun toi vika on päällä niin alle 5l/100km kulutuslukemaa ei ikinä saa aikaan edes alamäessä.
Ja tosiaan viimeisin bimmerprofsin ohje oli tuo DIRU update.
Comment
-
Comment