Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 525i n52

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ile91
    Newbiemmer
    • May 2023
    • 6
    • Finland

    E61 525i n52

    Moro autona e61 525i tulee tälläiset vikakoodit ( Talvella ei ollut ongelmaa)
    -2A87 DME Vanos exhaust mechanism
    -P0015 camsaft position - timing over retarded bank 1
    - 2736 oxygen sensor before catalytic converter, electrical fault.

    (Jakoketjusarja, alaratas, ja vanosrattaat vaihdettu 332000km ja nyt mittarissa 366000km)

    Vanos solenoidit putsattu ja testattu toimiviksi ja sen jälkeen toimi ~50km kunnes moottorivalo syttyi taas. kylläkin tarvike solenoidit, niin voiko ne silti olla ns vialliset?

    Alavääntö kadoksissa varsinkin moottorin lämmetessä, "tehot" tulee vasta noin 4500-5000rpm kohdilla.

    Jos vanos solenoidien sihdit on tukkoset mahtaako ne antaa samat vikakoodit?

    Tyhjäkäynti välillä humppaa.

    Eli kysymyksenä lähinnä kannattaako sihtien tarkistuksen jälkeen ostaa OEM laadun solenoidit? Vai voisiko kyseiset vikakoodit tulla viallisesta nokka-akselin asentotunnistimesta?
  • eeroolli
    Bimmer Rookie
    • Sep 2017
    • 32
    • Länsi-Suomi

    #2
    Tuli mieleen sellainen, että omasta kokemuksesta saman ja eri merkin autoilla ainakin Pierburg, Febi Bilstein, VDO, INA-merkkiset Vanos-solenoidit ovat olleet melko hyviä laadultaan (ja hinnaltaan) vrt. OEM solenoideihin.

    PS. Toki tuo "P0015 camshaft position error" viittaa vialliseen nokka-akselin asentoanturiin, se kannattanee hankkia mielellään OEM-tuotteena (toki tarvikemerkkeinä toimivia yleensä lienee myös esim. Bremi, Hella).
    Mittaamallahan tuokin varmaan selviäisi, jos ei heti uutta vaihtamaan ryhdy suin päin.
    Ja eikös alakierroksiin/vääntöön vaikuta myös tuo ulompi (isompi) imusarjassa oleva DISA-venttiili, tai sen vioittuminen (akseli irti tai läppä jumissa). hmmm...
    Last edited by eeroolli; 23-05-2023, 15:57.

    Comment

    • Ile91
      Newbiemmer
      • May 2023
      • 6
      • Finland

      #3
      Originally posted by eeroolli View Post
      Tuli mieleen sellainen, että omasta kokemuksesta saman ja eri merkin autoilla ainakin Pierburg, Febi Bilstein, VDO, INA-merkkiset Vanos-solenoidit ovat olleet melko hyviä laadultaan (ja hinnaltaan) vrt. OEM solenoideihin.

      PS. Toki tuo "P0015 camshaft position error" viittaa vialliseen nokka-akselin asentoanturiin, se kannattanee hankkia mielellään OEM-tuotteena (toki tarvikemerkkeinä toimivia yleensä lienee myös esim. Bremi, Hella).
      Mittaamallahan tuokin varmaan selviäisi, jos ei heti uutta vaihtamaan ryhdy suin päin.
      Ja eikös alakierroksiin/vääntöön vaikuta myös tuo ulompi (isompi) imusarjassa oleva DISA-venttiili, tai sen vioittuminen (akseli irti tai läppä jumissa). hmmm...
      Vanos solenoidit putsattu, mitattu ja "sähkötetty" ,, vanos solenoidien sihdit putsattu toinen oli enemmän likainen.. nokka-akselin asentotunnistimet mitattu toimiviksi mikäli sikäli löysin googlesta oikean arvo asteikon, kun jollain oli 2010 ohm ja mulla näytti molemmat 1980ohm. Huomenna kokeilen vaihtaa tunnistimien paikkaa.

      Kiihtyvyys parani todella paljon ja alakierros vääntö löytyy, mutta josain vaiheessa heittää moottori valon ja obd2 antaa vikakoodin p0015,, jos mittarilta kokeilee bmw testiä antaa vikakoodiksi 2a87,kyseessä halppismittari (140€)

      Bmw huollon puolella ennen sihtien putsausta antoi vikakoodia 2a87..

      Ehkä odottelen huoltoa missä vaihdetaan ulompi disa, maf, öljyt, tulpat ja puolat. Vaikkakaan mikään näistä ei ilmeisesti pitäisi antaa kyseistä vikakoodia.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎