Otsikon mukaisesti auto ei mene lepotilaan ja näin syö akun tyhjäksi. Auto -05vm ja m54 moottorilla.
Vikakoodeja lukiessa autocom ilmoittaa, että auto ei vastaa tehtyyn diagnoosipyyntöön. Aiemmin sain ne kertaalleen kuitenkin luettua, mutta vikakoodeja tuli melkein joka sähkölaitteelta joten niistä oli vaikea tehdä päätelmiä. Virrankulutusta on vaikea mitata kun ei auto mene lepotilaan ollenkaan, yleismittarissa kun on pelivaraa vain 10A asti.
Muita vikoja ja huomioita: Kontti aukeaa pelkästään mekaanisesti avaimella, sisävalot ei toimi, takaovien keskuslukitus ja takaikkunat ei toimi. Nämä kaikki ilmeisesti menee sulakkeen 27 kautta ja viat liittyvät toisiinsa.
Heti akun kytkiessä moottoritilassa alkaa surisemaan jostain imusarjan alapuolelta ja surina ei lopu, onko normaalia?
Edellinen omistaja oli vaihtanut juuri akun, ei tietoa onko ilmoitettu autolle vaihdetuksi, tuskin.
Tehtyjä tarkastuksia:
Plussa kaapelin läpivienti. Oli kuin uusi.
IBM johto irroitettu, ei vaikutusta.
Kontin johdotukset tarkistettu ja ehjältä näyttää.
Kontin avausnapista liitin irroitettu, ei vaikutusta.
MPM boxi irti, ei vaikutusta.
Öljytasosensori(jatkuva vikakoodi aiemmin) irti, ei vaikutusta.
KBM boxi irti -> auto meni lepotilaan, virrankulutus 0.2A
Kyseisestä viasta tullut luettua kymmeniä sivuja tältäkin foorumilta, mutta ratkaisua edelleen kaipaan. Vinkkejä mitä seuraavaksi?
RATKAISTU -> uusi KBM moduuli vaihdettu ja auto nukahtaa ja toimii kontinluukku napista, sisävalot, takaikkunat ja keskuslukitus.
Viimeisimmät vikakoodit mitkä sain luettua liitteenä.
Vikakoodeja lukiessa autocom ilmoittaa, että auto ei vastaa tehtyyn diagnoosipyyntöön. Aiemmin sain ne kertaalleen kuitenkin luettua, mutta vikakoodeja tuli melkein joka sähkölaitteelta joten niistä oli vaikea tehdä päätelmiä. Virrankulutusta on vaikea mitata kun ei auto mene lepotilaan ollenkaan, yleismittarissa kun on pelivaraa vain 10A asti.
Muita vikoja ja huomioita: Kontti aukeaa pelkästään mekaanisesti avaimella, sisävalot ei toimi, takaovien keskuslukitus ja takaikkunat ei toimi. Nämä kaikki ilmeisesti menee sulakkeen 27 kautta ja viat liittyvät toisiinsa.
Heti akun kytkiessä moottoritilassa alkaa surisemaan jostain imusarjan alapuolelta ja surina ei lopu, onko normaalia?
Edellinen omistaja oli vaihtanut juuri akun, ei tietoa onko ilmoitettu autolle vaihdetuksi, tuskin.
Tehtyjä tarkastuksia:
Plussa kaapelin läpivienti. Oli kuin uusi.
IBM johto irroitettu, ei vaikutusta.
Kontin johdotukset tarkistettu ja ehjältä näyttää.
Kontin avausnapista liitin irroitettu, ei vaikutusta.
MPM boxi irti, ei vaikutusta.
Öljytasosensori(jatkuva vikakoodi aiemmin) irti, ei vaikutusta.
KBM boxi irti -> auto meni lepotilaan, virrankulutus 0.2A
Kyseisestä viasta tullut luettua kymmeniä sivuja tältäkin foorumilta, mutta ratkaisua edelleen kaipaan. Vinkkejä mitä seuraavaksi?
RATKAISTU -> uusi KBM moduuli vaihdettu ja auto nukahtaa ja toimii kontinluukku napista, sisävalot, takaikkunat ja keskuslukitus.
Viimeisimmät vikakoodit mitkä sain luettua liitteenä.
Comment