Announcement

Collapse
No announcement yet.

Service valost

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raven77
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 76

    Service valost

    Elikkä takajarrupalojen valo palaa punaisena ja koitin sitä nollata. Oli kerennyt jo miinukselle ja nyt lukemana on nollaus yrityksen jälkeen -25000. Ei suostu menemään enää normaalitilaan.

    Tämä tapahtui yhden voimakkaamman jarrutuksen jälkeen eli ovatko palat nyt oikeasti loppu vai mikä?

    Olen siis kesälomareissussa ja en pääse oikein asiaa tarkistamaan tai muuten foorumilta tietoa etsimään. Olen koittanut siis nollata ja muuttui vaan -300sta -25000n ja ksijarru valo palaa koko ajan

    Auto pysähtyy kyllä normaalisti, mutta takajarrujahan se herjaakin eli matka jatkuu.

    2008 vuoden 525 XD
    Last edited by Raven77; 17-07-2023, 14:29.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10900

    #2
    Jos yritt kuluneella anturilla nollausta, niin siin ky juuri noin. Miksi niit paloja piti alunperinkn yritt nollata, kun et kuitenkaan ollut niit vaihtanut? Ainoa tapa tiet palojen kunto varmasti on tarkistaa palat.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapivitykset, ohjelmistopivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etn koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lhialueet, yhteytt priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etn Ultraviewerill. Mys K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydn: Diagnostiikkalppri BMW:lle

    Comment

    • Raven77
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 76

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Jos yritt kuluneella anturilla nollausta, niin siin ky juuri noin. Miksi niit paloja piti alunperinkn yritt nollata, kun et kuitenkaan ollut niit vaihtanut? Ainoa tapa tiet palojen kunto varmasti on tarkistaa palat.
      Mists nyt vetasit et palat ois kuluneet? Tarkistan palojen kunnon kaks kertaa vuodessa renkaanvaihdon yhteydess ja valtion kskyst ne tarkastaa mys virallinen valvoja joka vuosi.

      Kysymys on siit, et miten saan tuon miinuksen pois? Ja syy on se et pilputtaa ikvsti aina lhtiess ja ksijarruvalo palaa koko ajan.
      Jos oisin kotona ja kyttsin johon pss ja kaikki ois selvitettu mutta kun en nyt ole.

      PS. Palat on tarkistettu mys silmmrisesti samalla kuin tarkistin renkaiden ilmanpaineen. Oli pintaa ihan nokko.
      Jos sielt joku anturi on rikki, niin silloin saa odottaa jahka psen kotia. Tuhat kilsaa menny jo nin ja saa menn saman toiseenkin suuntaan.

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2408

        #4
        Originally posted by Raven77 View Post
        Kysymys on siit, et miten saan tuon miinuksen pois? Ja syy on se et pilputtaa ikvsti aina lhtiess ja ksijarruvalo palaa koko ajan.
        Jos oisin kotona ja kyttsin johon pss ja kaikki ois selvitettu mutta kun en nyt ole.
        Mitariston ilmoitusta ja merkkivaloa ei saa poistettua ennen kuin laskuri on resetoitu. Ajoa ja jarrujen kytt ei kuitenkaan est, kuten olet huomannutkin. Toisinaan ohjainyksikss menee bitti poikittain ja silloin on huomattavasti hankalampaa saada resetoitua vaikka olisi uusi kulumisanturi paikallaan.
        N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopivitykset ja muita juttuja. Mys etyhteydell
        Webasto ja Eberspcher vikadiagnostiikka.
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fnf-drei-zwei-vier-fnf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • Silmaauki
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 1508

          #5
          Niin, onkos siin se kulumisanturi entinen, vaikka paloissa on viel pintaa. Eihn toi nollaus kait silloinkaan onnistu?

          Eiks vika pitisi ensin korjata, ennen kuin virhekoodin saa pysymn poissa?
          E93 335i Aarre, Montego blue
          E90 318i talvipulkka

          Harrastuksissa ongelmien mr on vakio - niit on koko ajan.

          Comment

          • Raven77
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 76

            #6
            Originally posted by JaniLap View Post
            Mitariston ilmoitusta ja merkkivaloa ei saa poistettua ennen kuin laskuri on resetoitu. Ajoa ja jarrujen käyttöä ei kuitenkaan estä, kuten olet huomannutkin. Toisinaan ohjainyksikössä menee bitti poikittain ja silloin on huomattavasti hankalampaa saada resetoitua vaikka olisi uusi kulumisanturi paikallaan.
            Non ni, tämä riittää kiitos.

            Varmaan meni bitti vinoon ku joutuu kaarteessa lyömään jarrut kiinni satasen vauhdista ja laskuri oli jo punasella. Noh, kylläpä tuon kanssa pärjää ku tietää ettei mitään ole tehtävissä ennen kotitallia ja laitteistoja.
            Ei tuolla mun mielestä mitään vikaa ole laskuri vaan on pikkasen turhan hätäinen. Tai kukapa se vaihtelee paloja tiuhempaan ku öljyjä, jos laskurin mukaan mennään.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10900

              #7
              Originally posted by Raven77 View Post
              Mists nyt vetasit et palat ois kuluneet? Tarkistan palojen kunnon kaks kertaa vuodessa renkaanvaihdon yhteydess ja valtion kskyst ne tarkastaa mys virallinen valvoja joka vuosi.

              Kysymys on siit, et miten saan tuon miinuksen pois? Ja syy on se et pilputtaa ikvsti aina lhtiess ja ksijarruvalo palaa koko ajan.
              Jos oisin kotona ja kyttsin johon pss ja kaikki ois selvitettu mutta kun en nyt ole.

              PS. Palat on tarkistettu mys silmmrisesti samalla kuin tarkistin renkaiden ilmanpaineen. Oli pintaa ihan nokko.
              Jos sielt joku anturi on rikki, niin silloin saa odottaa jahka psen kotia. Tuhat kilsaa menny jo nin ja saa menn saman toiseenkin suuntaan.
              No, jos se meni miinukselle, niin olettaisin silloin palojen jo olevan kuluneet. En siis tarkoita, ett olisivat loppu tai niill ei voisi ajaa. Niss kun varoittelee jo todella hyviss ajoin. Se virallinen valvoja tarkastelee tai ei tarkastele, itse en niihin tarkastuksiin paljon luota kun vaikka ja mit j usein autoissa huomaamatta.

              Et saa pois mitenkn ilman osien vaihtoa, jos anturi on jo kulunut. Jos ei ole viel kulunut niin vaatii silti anturin irroituksen, ett saa nollattua eli reissunpll tekemtn paikka. Tuo, ett menee -25tkm on ihan normaalia, jos yritt nollata ilman anturin irroitusta kun on punaisella, ei siis viel ole bitti poikittain.

              Kyll ljyt saa normaalilla ajotyylill vaihtaa aika monta kertaa ennen palojen vaihtoa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapivitykset, ohjelmistopivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etn koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lhialueet, yhteytt priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etn Ultraviewerill. Mys K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydn: Diagnostiikkalppri BMW:lle

              Comment

              • Raven77
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 76

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                No, jos se meni miinukselle, niin olettaisin silloin palojen jo olevan kuluneet. En siis tarkoita, että olisivat loppu tai niillä ei voisi ajaa. Näissä kun varoittelee jo todella hyvissä ajoin. Se virallinen valvoja tarkastelee tai ei tarkastele, itse en niihin tarkastuksiin paljon luota kun vaikka ja mitä jää usein autoissa huomaamatta.

                Et saa pois mitenkään ilman osien vaihtoa, jos anturi on jo kulunut. Jos ei ole vielä kulunut niin vaatii silti anturin irroituksen, että saa nollattua eli reissunpäällä tekemätön paikka. Tuo, että menee -25tkm on ihan normaalia, jos yrität nollata ilman anturin irroitusta kun on punaisella, ei siis vielä ole bitti poikittain.

                Kyllä öljyt saa normaalilla ajotyylillä vaihtaa aika monta kertaa ennen palojen vaihtoa.



                No joo näinhän se meni. Palat vaihtoon joka kulmasta vaikka pintaa oli vielä noin 4mm jäljellä matalimmaallinkin, mutta toisaalta ymmärrän myös mitä valmistaja on tällä hakenut.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎