Announcement

Collapse
No announcement yet.

Service valost

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raven77
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 79
    • Tornio

    Service valost

    Elikkä takajarrupalojen valo palaa punaisena ja koitin sitä nollata. Oli kerennyt jo miinukselle ja nyt lukemana on nollaus yrityksen jälkeen -25000. Ei suostu menemään enää normaalitilaan.

    Tämä tapahtui yhden voimakkaamman jarrutuksen jälkeen eli ovatko palat nyt oikeasti loppu vai mikä?

    Olen siis kesälomareissussa ja en pääse oikein asiaa tarkistamaan tai muuten foorumilta tietoa etsimään. Olen koittanut siis nollata ja muuttui vaan -300sta -25000n ja käsijarru valo palaa koko ajan

    Auto pysähtyy kyllä normaalisti, mutta takajarrujahan se herjaakin eli matka jatkuu.

    2008 vuoden 525 XD
    Last edited by Raven77; 17-07-2023, 12:29.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10923
    • Joensuu

    #2
    Jos yrität kuluneella anturilla nollausta, niin siinä käy juuri noin. Miksi niitä paloja piti alunperinkään yrittää nollata, kun et kuitenkaan ollut niitä vaihtanut? Ainoa tapa tietää palojen kunto varmasti on tarkistaa palat.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Raven77
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 79
      • Tornio

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Jos yrität kuluneella anturilla nollausta, niin siinä käy juuri noin. Miksi niitä paloja piti alunperinkään yrittää nollata, kun et kuitenkaan ollut niitä vaihtanut? Ainoa tapa tietää palojen kunto varmasti on tarkistaa palat.
      Mistäs nyt vetasit et palat ois kuluneet? Tarkistan palojen kunnon kaks kertaa vuodessa renkaanvaihdon yhteydessä ja valtion käskystä ne tarkastaa myös virallinen valvoja joka vuosi.

      Kysymys on siitä, et miten saan tuon miinuksen pois? Ja syy on se et pilputtaa ikävästi aina lähtiessä ja käsijarruvalo palaa koko ajan.
      Jos oisin kotona ja käyttäsin johon päässä ja kaikki ois selvitettu mutta kun en nyt ole.

      PS. Palat on tarkistettu myös silmämääräisesti samalla kuin tarkistin renkaiden ilmanpaineen. Oli pintaa ihan nokko.
      Jos sieltä joku anturi on rikki, niin silloin saa odottaa jahka pääsen kotia. Tuhat kilsaa menny jo näin ja saa mennä saman toiseenkin suuntaan.

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2554
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Raven77 View Post
        Kysymys on siitä, et miten saan tuon miinuksen pois? Ja syy on se et pilputtaa ikävästi aina lähtiessä ja käsijarruvalo palaa koko ajan.
        Jos oisin kotona ja käyttäsin johon päässä ja kaikki ois selvitettu mutta kun en nyt ole.
        Mitariston ilmoitusta ja merkkivaloa ei saa poistettua ennen kuin laskuri on resetoitu. Ajoa ja jarrujen käyttöä ei kuitenkaan estä, kuten olet huomannutkin. Toisinaan ohjainyksikössä menee bitti poikittain ja silloin on huomattavasti hankalampaa saada resetoitua vaikka olisi uusi kulumisanturi paikallaan.
        N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • Silmaauki
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 1604
          • Turku

          #5
          Niin, onkos siinä se kulumisanturi entinen, vaikka paloissa on vielä pintaa. Eihän toi nollaus kait silloinkaan onnistu?

          Eikös vika pitäisi ensin korjata, ennen kuin virhekoodin saa pysymään poissa?
          E93 335i Aarre, Montego blue
          E90 318i talvipulkka

          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

          Comment

          • Raven77
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 79
            • Tornio

            #6
            Originally posted by JaniLap View Post
            Mitariston ilmoitusta ja merkkivaloa ei saa poistettua ennen kuin laskuri on resetoitu. Ajoa ja jarrujen käyttöä ei kuitenkaan estä, kuten olet huomannutkin. Toisinaan ohjainyksikössä menee bitti poikittain ja silloin on huomattavasti hankalampaa saada resetoitua vaikka olisi uusi kulumisanturi paikallaan.
            Non ni, tämä riittää kiitos.

            Varmaan meni bitti vinoon ku joutuu kaarteessa lyömään jarrut kiinni satasen vauhdista ja laskuri oli jo punasella. Noh, kylläpä tuon kanssa pärjää ku tietää ettei mitään ole tehtävissä ennen kotitallia ja laitteistoja.
            Ei tuolla mun mielestä mitään vikaa ole laskuri vaan on pikkasen turhan hätäinen. Tai kukapa se vaihtelee paloja tiuhempaan ku öljyjä, jos laskurin mukaan mennään.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10923
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Raven77 View Post
              Mistäs nyt vetasit et palat ois kuluneet? Tarkistan palojen kunnon kaks kertaa vuodessa renkaanvaihdon yhteydessä ja valtion käskystä ne tarkastaa myös virallinen valvoja joka vuosi.

              Kysymys on siitä, et miten saan tuon miinuksen pois? Ja syy on se et pilputtaa ikävästi aina lähtiessä ja käsijarruvalo palaa koko ajan.
              Jos oisin kotona ja käyttäsin johon päässä ja kaikki ois selvitettu mutta kun en nyt ole.

              PS. Palat on tarkistettu myös silmämääräisesti samalla kuin tarkistin renkaiden ilmanpaineen. Oli pintaa ihan nokko.
              Jos sieltä joku anturi on rikki, niin silloin saa odottaa jahka pääsen kotia. Tuhat kilsaa menny jo näin ja saa mennä saman toiseenkin suuntaan.
              No, jos se meni miinukselle, niin olettaisin silloin palojen jo olevan kuluneet. En siis tarkoita, että olisivat loppu tai niillä ei voisi ajaa. Näissä kun varoittelee jo todella hyvissä ajoin. Se virallinen valvoja tarkastelee tai ei tarkastele, itse en niihin tarkastuksiin paljon luota kun vaikka ja mitä jää usein autoissa huomaamatta.

              Et saa pois mitenkään ilman osien vaihtoa, jos anturi on jo kulunut. Jos ei ole vielä kulunut niin vaatii silti anturin irroituksen, että saa nollattua eli reissunpäällä tekemätön paikka. Tuo, että menee -25tkm on ihan normaalia, jos yrität nollata ilman anturin irroitusta kun on punaisella, ei siis vielä ole bitti poikittain.

              Kyllä öljyt saa normaalilla ajotyylillä vaihtaa aika monta kertaa ennen palojen vaihtoa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Raven77
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 79
                • Tornio

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                No, jos se meni miinukselle, niin olettaisin silloin palojen jo olevan kuluneet. En siis tarkoita, että olisivat loppu tai niillä ei voisi ajaa. Näissä kun varoittelee jo todella hyvissä ajoin. Se virallinen valvoja tarkastelee tai ei tarkastele, itse en niihin tarkastuksiin paljon luota kun vaikka ja mitä jää usein autoissa huomaamatta.

                Et saa pois mitenkään ilman osien vaihtoa, jos anturi on jo kulunut. Jos ei ole vielä kulunut niin vaatii silti anturin irroituksen, että saa nollattua eli reissunpäällä tekemätön paikka. Tuo, että menee -25tkm on ihan normaalia, jos yrität nollata ilman anturin irroitusta kun on punaisella, ei siis vielä ole bitti poikittain.

                Kyllä öljyt saa normaalilla ajotyylillä vaihtaa aika monta kertaa ennen palojen vaihtoa.



                No joo näinhän se meni. Palat vaihtoon joka kulmasta vaikka pintaa oli vielä noin 4mm jäljellä matalimmaallinkin, mutta toisaalta ymmärrän myös mitä valmistaja on tällä hakenut.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎