Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d sammuu äkillisesti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hokkanen
    Newbiemmer
    • May 2023
    • 3
    • Pohjois-savo

    535d sammuu äkillisesti

    Terve! Mistä lähteä vikaa selvittämään kun moottori sammuu kun yhtään vääntöä rupeaa kysymään. Virrat autoon jää päälle ja jos koittaa käynnistää sammumisen jälkeen niin sahaa vain. saa käyntiin kun käyttää virrat pois ja sitten starttaa. Lämmetessään ehkä hiukan herkemmin lyö pelit seis.
    Suuttimien korjaus arvot katsottu ja 5 suutimen korkeampi. muut kaikki +-1luokkaa.

    Bmw e60 535d 2009.
    Attached Files
    Last edited by Hokkanen; 26-07-2023, 05:37.
  • Jarger
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 3284
    • Finnland

    #2
    Joskus 530D E39 kanssa oli tätä kun oli suutin paskana, kunnon vedoissa sammui ja muuten pelasi.
    Last edited by Jarger; 27-07-2023, 15:43. Reason: Ajatusvirhe kirjoituksessa korjattu.
    Negatiiviset kauppakokemukset:
    Kaj Blomqvist nimimerkki kaizzu ja juttu sekä kieroilut

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10923
      • Joensuu

      #3
      Vikakoodissahan lukee selvästi, että vitosen suutin vetää oikosia -> DDE sammuttaa moottorin. Toki tietämättä mitä muita koodeja on, niin voi siellä olla muitakin ongelmia.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9078
        • Oulu

        #4
        Kuulostaa ihan tyypilliseltä piezo-suutinongelmalta, kuten vikakoodikin viittaa. 4-6 suuttimet on samassa bank:ssa ja joskus vikakoodi tulee väärältä saman bank:in suuttimelta. Mittaa yleismittarilla suuttimien resistanssi (pitäisi olla 170-200 kOhm). Jos on tuon alle, niin peli on selvä. Jos yleismittarilla ei lämpimänäkään saa poikkeavaa arvoa esille, niin eristysvastusmittarilla viimeistään selviää.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Hokkanen
          Newbiemmer
          • May 2023
          • 3
          • Pohjois-savo

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Kuulostaa ihan tyypilliseltä piezo-suutinongelmalta, kuten vikakoodikin viittaa. 4-6 suuttimet on samassa bank:ssa ja joskus vikakoodi tulee väärältä saman bank:in suuttimelta. Mittaa yleismittarilla suuttimien resistanssi (pitäisi olla 170-200 kOhm). Jos on tuon alle, niin peli on selvä. Jos yleismittarilla ei lämpimänäkään saa poikkeavaa arvoa esille, niin eristysvastusmittarilla viimeistään selviää.
          Arvot mitattu 5 suutin selvästi pimeä yleismittarilla mitattuna kaikkien muitten suuttimien arvo oli tuon 170-200, 5 huomattavasti alle.
          Seuraava pulma suuttimen osto törmäsin finjectorin juttuun jossa seuraavasti:Piezo-suuttimia, joissa on index 10 tai pienempi, ei voi parittaa suuttimien kanssa joiden index on 11 tai suurempi. Suuttimet on kalibroitu eri tavalla ja uudemmat (index 11 ja isommat) on tehty korvaamaan vialliset suuttimet (index 10 ja pienemmät).
          Pitääkö paikkansa vai voiko sinne laittaa minkä hyvänsä suuttimen?

          Comment

          • Shatter
            BTCF Member
            • Mar 2013
            • 854
            • Oulu

            #6
            Index jutut koskee bensamoottoreita, dieselissä etsit samalla varaosanrolla olevan ja paikalleen + koodaus.
            Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

            E91 330dA xDrive M-Sport '09
            VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
            VW Golf Mk5 2.0TDI `09
            MB W108 250S -67

            Comment

            • ErkkiE
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 519
              • Espoon haja-asutus

              #7
              Näyttäisi olevan sama suutin E60/61:ssä 530d ja 535d. Samaa sitten myös muissa T2-koneisissa 3:ssa ja 6:ssa.



              Mulla on purkukoneesta satsi LCI:n piezoja (530xd:sitä), joista ainakin viisi kuudesta pitäisi olla kunnossa. Voin myydä vaikka yksitellen.

              E

              Comment

              • Hokkanen
                Newbiemmer
                • May 2023
                • 3
                • Pohjois-savo

                #8
                Originally posted by Shatter View Post
                Index jutut koskee bensamoottoreita, dieselissä etsit samalla varaosanrolla olevan ja paikalleen + koodaus.
                Löytyykö koodaukseen ohjeita onnistuuko kuinka helposti vai pitääkö antaa perehtyneemmän hoitaa?

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1604
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by Shatter View Post
                  Index jutut koskee bensamoottoreita, dieselissä etsit samalla varaosanrolla olevan ja paikalleen + koodaus.
                  Eikä koske edes kaikkia bensiinimoottoreita.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9078
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Hokkanen View Post
                    Löytyykö koodaukseen ohjeita onnistuuko kuinka helposti vai pitääkö antaa perehtyneemmän hoitaa?
                    Suuttimen päältä yksilöllinen kalibrointiarvo, jonka tallennus DDE:lle onnistuu asiallisella diagnostiikalla. Tuon kanssa ei ole hoppua, koska kalibroinnin muutos ruiskutusmääriin on niin marginaalinen, että sitä ei käytöksessä huomaa.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎