bmw e60 n53b30. 2a27 koodi. Mistähän nyt kyseinen koodi mahtas johtua? suuttimia vaihettu 3kpl uutta 1tkm sitten ja loput aika uusia, kaikki index 11 eivätkä vuoda. noxem 129 laitettu ja koodattu, venakoppa/pvc vaihettu, uudet tulpat ja puolat, adaptaatiot ajettu uusis. Voikohan tuo koodi johtua lambdoista ku kaikki muu läpi käyty? netissä luki ainaki että suurimmat syypäät suuttimien vuodot, lambdat tai nox anturi tuoho koodii. ilmentyy aina kun lähtee ajaa matkaajoa eli 80kmh ---> ylöspäi. taajamassa ajellessa en oo saanu koodia vielä tulemaan. toisessa taka lambdassa huomasin että jännitteet seilaa mutta toisessa ei eli voisko siitä johtuu? inpalla katottuna kylmänä ja lämpimänä resistanssit ok lambdoissa ja inpalla tehdyssä testissä sano et ok kaikki lambdat. välillä myös tyhjäkäynnillä pientä rykimistä jossa näkee kun lambdojen jännitteet tipahtaa ja nousee ylös.
N53 2a27 koodi
Collapse
X
-
Kuinka paljon ajettu noxemin asennuksen jälkeen? Tuleeko muita vikakoodeja kun tuo 2A27? Esim 3104?Originally posted by Niko.A View Postbmw e60 n53b30. 2a27 koodi. Mistähän nyt kyseinen koodi mahtas johtua? suuttimia vaihettu 3kpl uutta 1tkm sitten ja loput aika uusia, kaikki index 11 eivätkä vuoda. noxem 129 laitettu ja koodattu, venakoppa/pvc vaihettu, uudet tulpat ja puolat, adaptaatiot ajettu uusis. Voikohan tuo koodi johtua lambdoista ku kaikki muu läpi käyty? netissä luki ainaki että suurimmat syypäät suuttimien vuodot, lambdat tai nox anturi tuoho koodii. ilmentyy aina kun lähtee ajaa matkaajoa eli 80kmh ---> ylöspäi. taajamassa ajellessa en oo saanu koodia vielä tulemaan. toisessa taka lambdassa huomasin että jännitteet seilaa mutta toisessa ei eli voisko siitä johtuu? inpalla katottuna kylmänä ja lämpimänä resistanssit ok lambdoissa ja inpalla tehdyssä testissä sano et ok kaikki lambdat. välillä myös tyhjäkäynnillä pientä rykimistä jossa näkee kun lambdojen jännitteet tipahtaa ja nousee ylös.E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
E30 328i Projekti '88
E61 523i '08
EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI
-
ajettu on joku 6-7tkm ja puol vuotta noin ollu kii. aikasemmin oli tuota 3104 koodia mutta korjaantu kun vaihoin oikeenlaiset tulpat muistaakseni. bochin tulpat ns väärän laiset tähän koneeseen vaikka niitä rekkarilla tarjookin. ngk mitä ainoostaan kannattaa laittaa kun se on orkkiksenakin. eri kärkivälit yms boschin ja ngk välillä. sen jälkeen oikeestaan koodi vaihtu 2a27 jostain syystä. suuttimet tuli vaihettua 3kpl uusiin ku vanhat vuoti niin rankasti että kylmänä ku käynnisti nii melkee sammu ku vuotivat ainee sylkkii yö aikanaOriginally posted by shakes View PostKuinka paljon ajettu noxemin asennuksen jälkeen? Tuleeko muita vikakoodeja kun tuo 2A27? Esim 3104?
Comment
-
https://bimmerprofs.com/2a26-2a27-nox-sensor/ tämä luettu jo?
Näillä sanoilla tiivistetty: "But the truth is the CO catalytic converters are either overloaded or DME receives incorrect data."
Comment
-
juu on luettu useempaan otteeseen, paljon selannut noita bimmerprofsin sivuja. nox katit eli mitkä auton alla omasta tyhjennetty eli niistä ei pitäs ongelmaa olla. normi katit on vielä mitkä pakosarjassa. voikoha tukossa olevat katit tehä tuota? välillä ku antaa kenkää nii tuntuu et sit rupeis paremmi käymää tyhjää ja näin. ei kai ne rikkinäiset suuttimet bank 2 oo tehny katille jotai? alkaa iteltä vähä ideat loppuu ton suhteeOriginally posted by will3 View Posthttps://bimmerprofs.com/2a26-2a27-nox-sensor/ tämä luettu jo?
Näillä sanoilla tiivistetty: "But the truth is the CO catalytic converters are either overloaded or DME receives incorrect data."
Comment
-
Vuotavat suuttimet rikkoo ennen pitkää sekä lambdat että katit. Mikäli epäilys suuttimien suunnalta, niin niiden tarkempaa selvittelyä ja vaihtoja tarpeen mukaan.Originally posted by Niko.A View Post...ei kai ne rikkinäiset suuttimet bank 2 oo tehny katille jotai? alkaa iteltä vähä ideat loppuu ton suhteeIB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
vuotavat suuttimet on siis jo vaihettu uusiin. selvitelty eikä vuoda mikään, se taka lambdojen jännitteiden seilaus vaa mietityttää ku tipahtelee jonneki 0.20v ja nousee takas aina sinne 0.75v sitten, kumpiki takalambda et onkoha toi normaaliiOriginally posted by JaniLap View PostVuotavat suuttimet rikkoo ennen pitkää sekä lambdat että katit. Mikäli epäilys suuttimien suunnalta, niin niiden tarkempaa selvittelyä ja vaihtoja tarpeen mukaan.
Comment
-
Heräteenpä vanha keskustelu taas kun vika vaan tylee koko ajan takaisin. eli 2a27 tulee aina ajoittain helpoiten matka ajos ja vikaa ei vaan tunnu löytyvän.... kohta lähtee auto vaihtoon. vaihettua on kaikki lambdat (bosch)500km , kaikki tulpat (ngk)2tkm , kaikki puolat (bosch)2tkm, noxem 129 ~10tkm, imusarjan tiivisteet (elring) 10tkm, venakoppa uusi (tarvike) 10tkm, ite vaihtanu 4 suutinta 10-2tkm ja edellinen omistaja loput 2 40tkm sitten index 11, ecu msd81 1tkm, vanosi solenoidit ja suodattimet putsattu huolella. auto käy nätisti eikä sen puolesta pitäs mitään olla, välillä toki nykäsee mutta harvemmin. kylmänä tk hyvä sekä lämpimänä, vetoja on yms että mikähän tuolla pa***lla nyt on hätänä ku tunnu mikää auttavan, adaptaatiotki ajettu vaikka miten monta kertaa uusis. pitää vrn kohta koodauttaa pois tuo järjestelmä kun alkaa hermot mennä. kaikki asennukset jotkaa vaatii koodaamista niin tehty yms
et jos joku ymmärtää oikeesti tän koneen päälle niin voisin inpalla ottaa ajessa videoo miltä kaikki lambdan jännitteet yms näyttää jos niistä sais osviittaaLast edited by Niko.A; 01-05-2024, 03:41.
Comment
-
Autossasi on todennäköisesti katalysaattori (Bank 2) vioittunut, johon myös kuvatut oireet sopivat.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
onkoha tuo mitenkään normaalin olonen katti? löyty myynnistä yks ja laitto sisältä kuvat nii näyttäs että kenno lähteny irti seinämästä? sano ainaki että toimivasta autosta purettu. ite ku katoin kaneralla oman katin nii näytti samalta et lähteny irtiOriginally posted by JaniLap View PostAutossasi on todennäköisesti katalysaattori (Bank 2) vioittunut, johon myös kuvatut oireet sopivat.
Comment
-
Itselläni ei ole asiantuntemusta arvioida silmämääräisesti katin kuntoa, mutta jos autosi kumpikin katti näyttää samalta, niin silloin lienee epäselvää voiko katin olevan ehjä vai rikki kamerakuvan perusteella. Toisaalta jos mainittu myyjä antaa takuun toimivasta katista, niin silloinhan kauppaan uskaltaa ryhtyä?Originally posted by Niko.A View Postonkoha tuo mitenkään normaalin olonen katti?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
en oo kahtonu kun oman auton bank 2 katin josta koodi eli en tiedä miltä bank 1 näyttää, facessa kysyin niin kuulemma voi olla normaalia tuommoinen irvistys seinämän välissä käytetyis kateis. eli pitänee vrm kysyy myöntää takuun toimivuudesta niin vois sen ostaakkinOriginally posted by JaniLap View Post
Itselläni ei ole asiantuntemusta arvioida silmämääräisesti katin kuntoa, mutta jos autosi kumpikin katti näyttää samalta, niin silloin lienee epäselvää voiko katin olevan ehjä vai rikki kamerakuvan perusteella. Toisaalta jos mainittu myyjä antaa takuun toimivasta katista, niin silloinhan kauppaan uskaltaa ryhtyä?
Comment
-
Onko tähän tullut ratkaisua? Itsellä sama koodi + myös bank ykkkösestä (2A26). Index 11 suuttimet, venakoppa vaihdettu, korkeapainepumppu toimii oikein. Ei tietoa milloin Nox-anturi vaihdettu. Noxemikin maksaa sen 400e, että ei sitäkään huvikseen vaan ostelisi jos ei autakkaan tilanteeseen.Last edited by Nordman8; 01-06-2024, 15:22.
Comment
-
ei oo viellä tullu selkoo itellä, tai no saa nähä loppuviikosta kun rupes pukkaa katilta koodia (bank 2 29f5) niin vaihtelen katin ens viikolla nii jos se nyt häviis, ekana alotti tuol 2a27 koodil ja sit vähä aika sitte katilta rupes koodia pukkaa. inpalla kannattaa kahtoa toimiiko se nox anturi, turhaa joo tilailet ennen kun katot läppärillä että lähteekö anturi päälle ja lähettää dataa etiäpäinOriginally posted by Nordman8 View PostOnko tähän tullut ratkaisua? Itsellä sama koodi + myös bank ykkkösestä (2A26). Index 11 suuttimet, venakoppa vaihdettu, korkeapainepumppu toimii oikein. Ei tietoa milloin Nox-anturi vaihdettu. Noxemikin maksaa sen 400e, että ei sitäkään huvikseen vaan ostelisi jos ei autakkaan tilanteeseen.
Comment
-
Onko uutta tietoa tullut tähän vaikeasti ratkaistavaan ongelmaan. Itsellä pukkaa 2A27 koodia, kun ajaa motarilla 60-80 km. Laihis ajo loppuu sitten siihen. Puhelimella vikakoodien nollaus on-line palauttaa tilanteen taas normaaliksi. Mutta, mistä tämä johtuu? NOXEM129 ei taidakkaan olla ratkaisu tähän. Luulisi jonkun neropatin löytävän tähänkin ongelmaan ratkaisun. Onko Bimmerprofs lausunut mitään painavaa asian suhteen?Last edited by torppa47523; 16-06-2025, 17:36.
Comment
Comment