Announcement

Collapse
No announcement yet.

N53 2a27 koodi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niko.A
    BTCF Member
    • Mar 2023
    • 56
    • Finland

    N53 2a27 koodi

    bmw e60 n53b30. 2a27 koodi. Mistähän nyt kyseinen koodi mahtas johtua? suuttimia vaihettu 3kpl uutta 1tkm sitten ja loput aika uusia, kaikki index 11 eivätkä vuoda. noxem 129 laitettu ja koodattu, venakoppa/pvc vaihettu, uudet tulpat ja puolat, adaptaatiot ajettu uusis. Voikohan tuo koodi johtua lambdoista ku kaikki muu läpi käyty? netissä luki ainaki että suurimmat syypäät suuttimien vuodot, lambdat tai nox anturi tuoho koodii. ilmentyy aina kun lähtee ajaa matkaajoa eli 80kmh ---> ylöspäi. taajamassa ajellessa en oo saanu koodia vielä tulemaan. toisessa taka lambdassa huomasin että jännitteet seilaa mutta toisessa ei eli voisko siitä johtuu? inpalla katottuna kylmänä ja lämpimänä resistanssit ok lambdoissa ja inpalla tehdyssä testissä sano et ok kaikki lambdat. välillä myös tyhjäkäynnillä pientä rykimistä jossa näkee kun lambdojen jännitteet tipahtaa ja nousee ylös.
  • shakes
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 2870
    • Lahti

    #2
    Originally posted by Niko.A View Post
    bmw e60 n53b30. 2a27 koodi. Mistähän nyt kyseinen koodi mahtas johtua? suuttimia vaihettu 3kpl uutta 1tkm sitten ja loput aika uusia, kaikki index 11 eivätkä vuoda. noxem 129 laitettu ja koodattu, venakoppa/pvc vaihettu, uudet tulpat ja puolat, adaptaatiot ajettu uusis. Voikohan tuo koodi johtua lambdoista ku kaikki muu läpi käyty? netissä luki ainaki että suurimmat syypäät suuttimien vuodot, lambdat tai nox anturi tuoho koodii. ilmentyy aina kun lähtee ajaa matkaajoa eli 80kmh ---> ylöspäi. taajamassa ajellessa en oo saanu koodia vielä tulemaan. toisessa taka lambdassa huomasin että jännitteet seilaa mutta toisessa ei eli voisko siitä johtuu? inpalla katottuna kylmänä ja lämpimänä resistanssit ok lambdoissa ja inpalla tehdyssä testissä sano et ok kaikki lambdat. välillä myös tyhjäkäynnillä pientä rykimistä jossa näkee kun lambdojen jännitteet tipahtaa ja nousee ylös.
    Kuinka paljon ajettu noxemin asennuksen jälkeen? Tuleeko muita vikakoodeja kun tuo 2A27? Esim 3104?
    E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
    E30 328i Projekti '88
    E61 523i '08

    EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

    Comment

    • Niko.A
      BTCF Member
      • Mar 2023
      • 56
      • Finland

      #3
      Originally posted by shakes View Post
      Kuinka paljon ajettu noxemin asennuksen jälkeen? Tuleeko muita vikakoodeja kun tuo 2A27? Esim 3104?
      ajettu on joku 6-7tkm ja puol vuotta noin ollu kii. aikasemmin oli tuota 3104 koodia mutta korjaantu kun vaihoin oikeenlaiset tulpat muistaakseni. bochin tulpat ns väärän laiset tähän koneeseen vaikka niitä rekkarilla tarjookin. ngk mitä ainoostaan kannattaa laittaa kun se on orkkiksenakin. eri kärkivälit yms boschin ja ngk välillä. sen jälkeen oikeestaan koodi vaihtu 2a27 jostain syystä. suuttimet tuli vaihettua 3kpl uusiin ku vanhat vuoti niin rankasti että kylmänä ku käynnisti nii melkee sammu ku vuotivat ainee sylkkii yö aikana

      Comment

      • will3
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 37
        • Hyvinkää

        #4
        https://bimmerprofs.com/2a26-2a27-nox-sensor/ tämä luettu jo?

        Näillä sanoilla tiivistetty: "But the truth is the CO catalytic converters are either overloaded or DME receives incorrect data."

        Comment

        • Niko.A
          BTCF Member
          • Mar 2023
          • 56
          • Finland

          #5
          Originally posted by will3 View Post
          https://bimmerprofs.com/2a26-2a27-nox-sensor/ tämä luettu jo?

          Näillä sanoilla tiivistetty: "But the truth is the CO catalytic converters are either overloaded or DME receives incorrect data."
          juu on luettu useempaan otteeseen, paljon selannut noita bimmerprofsin sivuja. nox katit eli mitkä auton alla omasta tyhjennetty eli niistä ei pitäs ongelmaa olla. normi katit on vielä mitkä pakosarjassa. voikoha tukossa olevat katit tehä tuota? välillä ku antaa kenkää nii tuntuu et sit rupeis paremmi käymää tyhjää ja näin. ei kai ne rikkinäiset suuttimet bank 2 oo tehny katille jotai? alkaa iteltä vähä ideat loppuu ton suhtee

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2712
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Niko.A View Post
            ...ei kai ne rikkinäiset suuttimet bank 2 oo tehny katille jotai? alkaa iteltä vähä ideat loppuu ton suhtee
            Vuotavat suuttimet rikkoo ennen pitkää sekä lambdat että katit. Mikäli epäilys suuttimien suunnalta, niin niiden tarkempaa selvittelyä ja vaihtoja tarpeen mukaan.
            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • Niko.A
              BTCF Member
              • Mar 2023
              • 56
              • Finland

              #7
              Originally posted by JaniLap View Post
              Vuotavat suuttimet rikkoo ennen pitkää sekä lambdat että katit. Mikäli epäilys suuttimien suunnalta, niin niiden tarkempaa selvittelyä ja vaihtoja tarpeen mukaan.
              vuotavat suuttimet on siis jo vaihettu uusiin. selvitelty eikä vuoda mikään, se taka lambdojen jännitteiden seilaus vaa mietityttää ku tipahtelee jonneki 0.20v ja nousee takas aina sinne 0.75v sitten, kumpiki takalambda et onkoha toi normaalii

              Comment

              • Niko.A
                BTCF Member
                • Mar 2023
                • 56
                • Finland

                #8
                Heräteenpä vanha keskustelu taas kun vika vaan tylee koko ajan takaisin. eli 2a27 tulee aina ajoittain helpoiten matka ajos ja vikaa ei vaan tunnu löytyvän.... kohta lähtee auto vaihtoon. vaihettua on kaikki lambdat (bosch)500km , kaikki tulpat (ngk)2tkm , kaikki puolat (bosch)2tkm, noxem 129 ~10tkm, imusarjan tiivisteet (elring) 10tkm, venakoppa uusi (tarvike) 10tkm, ite vaihtanu 4 suutinta 10-2tkm ja edellinen omistaja loput 2 40tkm sitten index 11, ecu msd81 1tkm, vanosi solenoidit ja suodattimet putsattu huolella. auto käy nätisti eikä sen puolesta pitäs mitään olla, välillä toki nykäsee mutta harvemmin. kylmänä tk hyvä sekä lämpimänä, vetoja on yms että mikähän tuolla pa***lla nyt on hätänä ku tunnu mikää auttavan, adaptaatiotki ajettu vaikka miten monta kertaa uusis. pitää vrn kohta koodauttaa pois tuo järjestelmä kun alkaa hermot mennä. kaikki asennukset jotkaa vaatii koodaamista niin tehty yms
                et jos joku ymmärtää oikeesti tän koneen päälle niin voisin inpalla ottaa ajessa videoo miltä kaikki lambdan jännitteet yms näyttää jos niistä sais osviittaa
                Last edited by Niko.A; 01-05-2024, 03:41.

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2712
                  • Tampere

                  #9
                  Autossasi on todennäköisesti katalysaattori (Bank 2) vioittunut, johon myös kuvatut oireet sopivat.
                  IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • Niko.A
                    BTCF Member
                    • Mar 2023
                    • 56
                    • Finland

                    #10
                    Originally posted by JaniLap View Post
                    Autossasi on todennäköisesti katalysaattori (Bank 2) vioittunut, johon myös kuvatut oireet sopivat.
                    onkoha tuo mitenkään normaalin olonen katti? löyty myynnistä yks ja laitto sisältä kuvat nii näyttäs että kenno lähteny irti seinämästä? sano ainaki että toimivasta autosta purettu. ite ku katoin kaneralla oman katin nii näytti samalta et lähteny irti

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2712
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Niko.A View Post
                      onkoha tuo mitenkään normaalin olonen katti?
                      Itselläni ei ole asiantuntemusta arvioida silmämääräisesti katin kuntoa, mutta jos autosi kumpikin katti näyttää samalta, niin silloin lienee epäselvää voiko katin olevan ehjä vai rikki kamerakuvan perusteella. Toisaalta jos mainittu myyjä antaa takuun toimivasta katista, niin silloinhan kauppaan uskaltaa ryhtyä?
                      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • Niko.A
                        BTCF Member
                        • Mar 2023
                        • 56
                        • Finland

                        #12
                        Originally posted by JaniLap View Post

                        Itselläni ei ole asiantuntemusta arvioida silmämääräisesti katin kuntoa, mutta jos autosi kumpikin katti näyttää samalta, niin silloin lienee epäselvää voiko katin olevan ehjä vai rikki kamerakuvan perusteella. Toisaalta jos mainittu myyjä antaa takuun toimivasta katista, niin silloinhan kauppaan uskaltaa ryhtyä?
                        en oo kahtonu kun oman auton bank 2 katin josta koodi eli en tiedä miltä bank 1 näyttää, facessa kysyin niin kuulemma voi olla normaalia tuommoinen irvistys seinämän välissä käytetyis kateis. eli pitänee vrm kysyy myöntää takuun toimivuudesta niin vois sen ostaakkin

                        Comment

                        • Nordman8
                          Newbiemmer
                          • May 2022
                          • 26
                          • Suomi

                          #13
                          Onko tähän tullut ratkaisua? Itsellä sama koodi + myös bank ykkkösestä (2A26). Index 11 suuttimet, venakoppa vaihdettu, korkeapainepumppu toimii oikein. Ei tietoa milloin Nox-anturi vaihdettu. Noxemikin maksaa sen 400e, että ei sitäkään huvikseen vaan ostelisi jos ei autakkaan tilanteeseen.
                          Last edited by Nordman8; 01-06-2024, 15:22.

                          Comment

                          • Niko.A
                            BTCF Member
                            • Mar 2023
                            • 56
                            • Finland

                            #14
                            Originally posted by Nordman8 View Post
                            Onko tähän tullut ratkaisua? Itsellä sama koodi + myös bank ykkkösestä (2A26). Index 11 suuttimet, venakoppa vaihdettu, korkeapainepumppu toimii oikein. Ei tietoa milloin Nox-anturi vaihdettu. Noxemikin maksaa sen 400e, että ei sitäkään huvikseen vaan ostelisi jos ei autakkaan tilanteeseen.
                            ei oo viellä tullu selkoo itellä, tai no saa nähä loppuviikosta kun rupes pukkaa katilta koodia (bank 2 29f5) niin vaihtelen katin ens viikolla nii jos se nyt häviis, ekana alotti tuol 2a27 koodil ja sit vähä aika sitte katilta rupes koodia pukkaa. inpalla kannattaa kahtoa toimiiko se nox anturi, turhaa joo tilailet ennen kun katot läppärillä että lähteekö anturi päälle ja lähettää dataa etiäpäin

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎