memebuy23buy

E60 530da -04 Lisälämmitin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KorbenDallas
    Newbiemmer
    • Dec 2006
    • 26
    • Finlando

    E60 530da -04 Lisälämmitin?

    Tuli hommattua täällä komennuksella ollessa tollanen nokivasara germaaniasta.

    Onko tietoa onko näissä vakiona jonkin sortin lisälämppäri, minkä saisi sitten kivuttomasti aktivoitua Suomeen palatessa, vai pitäneekö webasto tai vastaava asentaa kokonaan lisäksi jälkikäteen?
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3450
    • Janakkala

    #2
    Eipä noissa ole sen ihmeellisempiä lisälämmittimiä. Lämppärin kennossahan on sähkövastus lisänä, että tulee sisälle nopeammin lämmintä.
    Ja jos webastoa suunnittelet niin laita sitten ilman muuta bmw alkuperäinen setti.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2979
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by Spetke View Post
      Ja jos webastoa suunnittelet niin laita sitten ilman muuta bmw alkuperäinen setti.
      Varsinkin, kun luki tuota akunvaihtojuttua, en ainakaan itse uskaltaisi laittaa mitään aftermarket-kamaa moiseen. Lähtee pian vaikka mylly pyörimään väärinpäin...

      Toisaalta: webastohan olisi mitä mainioin peli, mutta itsellä samaa kokemusta, kun täällä palstallakin, että akusta ei meinaa riittää puhti millään. Ellei aja koko ajan pitkää siivua.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • tuomkiti81
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 1162
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by jaki View Post
        Varsinkin, kun luki tuota akunvaihtojuttua, en ainakaan itse uskaltaisi laittaa mitään aftermarket-kamaa moiseen. Lähtee pian vaikka mylly pyörimään väärinpäin...

        Toisaalta: webastohan olisi mitä mainioin peli, mutta itsellä samaa kokemusta, kun täällä palstallakin, että akusta ei meinaa riittää puhti millään. Ellei aja koko ajan pitkää siivua.
        itteä ainaki alkanu vituttaan näillä kovilla pakkasilla koko webaston ym c-tekkien kans leikkiminen.ainakaa toi e39 530d orkkis webasto ei edes lämmitä sisätiloja juuri yhtää,akun se kyllä tyhjää!!jäähdytinneste ny edes onneksi vähän lämpiää.jos itte pitäis miettiä e60:iin lämmitys vaihtoehtoja niin ehdottomasti lohkis,sisäpistoke ja 1600W:n sisätilanlämppäri.toimii!!!
        Mercedes Benz Cls 350cdi W218
        Opel Insignia 2.0 Cdti
        Scania R560 8x4

        Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
        Ex. E60 530dA -05
        Ex. E39 530dA -01
        Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
        Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
        Ex. Opel Vectra 1.6i -99

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6327
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by tuomkiti81 View Post
          itteä ainaki alkanu vituttaan näillä kovilla pakkasilla koko webaston ym c-tekkien kans leikkiminen.ainakaa toi e39 530d orkkis webasto ei edes lämmitä sisätiloja juuri yhtää,akun se kyllä tyhjää!!jäähdytinneste ny edes onneksi vähän lämpiää.jos itte pitäis miettiä e60:iin lämmitys vaihtoehtoja niin ehdottomasti lohkis,sisäpistoke ja 1600W:n sisätilanlämppäri.toimii!!!

          Yhdyn tähän samaan..eli lohkis ja sisäpistoke kunnon sisälämppäri.
          Ei tuosta webastosta ole paljon apua kun saa aina pelätä että akku on tyhjä ja vastaavasti ei mulla ainakaan sillä sisätilat lämpiä juuri...paskaakaan.
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • KorbenDallas
            Newbiemmer
            • Dec 2006
            • 26
            • Finlando

            #6
            Originally posted by veku View Post
            Yhdyn tähän samaan..eli lohkis ja sisäpistoke kunnon sisälämppäri.
            Ei tuosta webastosta ole paljon apua kun saa aina pelätä että akku on tyhjä ja vastaavasti ei mulla ainakaan sillä sisätilat lämpiä juuri...paskaakaan.
            Eikös noihin saa lisukkeeks töpselin jolla voi sitten ladata akkua, kun webasto sitä kuluttaa, eli silloinkin pitäisi olla ainakin lyhyillä ajoilla kärry piuhan nokassa. Saiskohan tällaseen yhistelmään vielä sisätilan pistokkeen, eikös se ole vaan haaroitus juttu.

            Onkos näihin ns. "nyky"-autoihin edes mahdollista laittaa enää lohkolämppäriä? Itellä oli edellisessä vulva v70:sessä säteilylämmintin, joka oli kyllä yks tyhjäntoimittaja, eli jos ei rehellistä lohkolämmitintä saa, niin sitten minusta on ainoa vaihtoehto tuo webasto.

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              #7
              Näyttäis olevan eroja webastoissa tai sen toiminnassa, kun edellisessä 530d:ssä puolen tunnin lämmitys ei vielä autoa saanut sisältä kunnolla lämpöiseksi, mutta nykyinen 530d (-02) lämmittää auton about +10 asteeseen sisältä vartissa.

              Mitään latureita sun muita en käytä, vaan sen verran tulee ajettua, että akku on aina latingissa. Näin on menty jo monta vuotta.
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2979
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by KorbenDallas View Post
                Onkos näihin ns. "nyky"-autoihin edes mahdollista laittaa enää lohkolämppäriä? Itellä oli edellisessä vulva v70:sessä säteilylämmintin, joka oli kyllä yks tyhjäntoimittaja, eli jos ei rehellistä lohkolämmitintä saa, niin sitten minusta on ainoa vaihtoehto tuo webasto.
                En kyllä ymmärrä tätä "tyhjäntoimittaja" juttua. Itsellä kokemusta useasta (M52, M57) koneista, ja tuollainen säteilylämmitin on aivan riittävän tehokas. Ok, eihän täällä etelässä ole ollut kuin max 25 pakkasta, mutta silloinkin on kyllä lämpömittari värähtänyt hyvin vikkelään ajoon lähdettyä tai kone lähtenyt muuten kakistelematta (E60:ssahan ei ole sitä lämpömittaria). En ole huomannut mitään ollellista eroa M43:een , jossa wanhanajan lohkolämppäri.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

                  #9
                  Omassa on Webasto kaukosäädöllä ja ei ole ollut valittamista, ei myöskään näillä pakkasilla
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

                  Comment

                  • Särki
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2005
                    • 143
                    • Veroparatiisi

                    #10
                    Kyllä tohon M57 koneeseen on turha laittaa mitään lohkolämmitintä, kun se on säteilijä joka tulee öljypohjaan Webasto vaan niin saa moottorin oikeasti lämpöiseksi kylmillä ilmoilla
                    F20 116i
                    EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

                    Comment

                    • KorbenDallas
                      Newbiemmer
                      • Dec 2006
                      • 26
                      • Finlando

                      #11
                      Kiitoksia vastauksista, pitänee palattua ruveta kyselemään webaston asennus hintoja.

                      Säiteilylämmittimestä vielä sen verran, että oma kokemukseni tosiaankin vulvassa oli heikko, enkä ollut aluksi varma että toimiiko se lainkaan. Mittarilla piti mitata että toimiiko vastus, ja toimihan se, mutta liekkö sitten säteillyt väärään suuntaan jos jollakulla oikeasti tuollainenkin viritys napapiirillä toimii...

                      Comment

                      • BeeMWeee
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2006
                        • 125
                        • Kurikka

                        #12
                        Ittellä ei ainakaan hyvää sanaa jääny sanottavaksi tuosta säteilijästä Kun auton löi käyntiin tyyliin 1,5 tunnin lämmityksestä niin, ei palio viisarit värähdelly.

                        Comment

                        • jbu
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 70

                          #13
                          samaa tarinaa säteilylämmittimestä

                          En ole itse huomannut mitään vaikutusta vaikka säteilylämmitintä pitää päällä tuntikausia. Tehoa se mittarin mukaan 300W. Tiedä minne se sitten säteilee, vai onko kutoskone sen verran iso klöntti, että 300W ei siinä paljon tunnu?

                          Comment

                          • huppe
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 371
                            • Suomi

                            #14
                            Originally posted by KorbenDallas View Post
                            Kiitoksia vastauksista, pitänee palattua ruveta kyselemään webaston asennus hintoja.
                            Mitähän tuo alkuperäinen setti maksaa asennettuna otsikon autoon? Miten ohjaus tapahtuu, iDrivellä vai kaukosäätimellä vai sekä että?
                            ex E61 530da 2004

                            Comment

                            • WarHead
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 774

                              #15
                              Säteilijää ja Webastoa

                              Originally posted by jbu View Post
                              En ole itse huomannut mitään vaikutusta vaikka säteilylämmitintä pitää päällä tuntikausia. Tehoa se mittarin mukaan 300W. Tiedä minne se sitten säteilee, vai onko kutoskone sen verran iso klöntti, että 300W ei siinä paljon tunnu?
                              Ite tuossa testailin, ku alkaa noita yöpakkasia jo olla:
                              n. 4h säteilijä päällä, salavalikosta tsekattuna nesteen lämpö +23 astetta, eli toimii.
                              Lisäksi autossa tehdas webasto (ohjaus i-drivestä ja kauko-ohjaimella) lämmitti muutaman pakkasasteisen yön jälkeen puolessa tunnissa auton hytän ja koneen lämpimäksi; salavalikko näytti jäähdytysnesteen olevan +11 astetta

                              Vertailukohtana itellä toi vanhempi 528iA, joka nyt persdynolla testattuna lämpiää hitaammin ku toi kiisseli. Liekkö sitte noi sähkövastukset siihen syynä, mene ja tiedä. Matkaa töihin vajaa 10km, jolloin kiekkamittarin viivoitus laskee sinne alimpaan asentoonsa, lähtiessä n. 4000rpm maastossa.

                              Edit1 : säteilijä merkiltään DEFA
                              Last edited by WarHead; 02-10-2008, 10:29. Reason: DEFAnismia
                              E91 335iAT -08

                              -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                              Comment

                              Working...
                              X