memebuy23buy

E60 530da -04 Lisälämmitin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huppe
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 371
    • Suomi

    #16
    Originally posted by huppe View Post
    Mitähän tuo alkuperäinen setti maksaa asennettuna otsikon autoon? Miten ohjaus tapahtuu, iDrivellä vai kaukosäätimellä vai sekä että?
    1267e asennussarja, kake, 3300e asennettuna (15h)
    Asennuksen pitkää aikaa marmoritiskillä (Laakkonen) perustelivat sillä että iDrive pitää ohjelmoida uusiksi ja auto roikkuu koneen perässä kun tuntityö rullaa... aika erikoista että tietokoneenkin tekemästä työstä menee tuntiveloitus.

    Pitää kysästä täältä Saksasta tuo myös.
    Last edited by huppe; 02-10-2008, 11:43.
    ex E61 530da 2004

    Comment

    • WarHead
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 774

      #17
      Originally posted by huppe View Post
      1267e asennussarja, kake, 3300e asennettuna (15h)
      Asennuksen pitkää aikaa marmoritiskillä (Laakkonen) perustelivat sillä että iDrive pitää ohjelmoida uusiksi ja auto roikkuu koneen perässä kun tuntityö rullaa... aika erikoista että tietokoneenkin tekemästä työstä menee tuntiveloitus.

      Pitää kysästä täältä Saksasta tuo myös.
      Jumaleissön että ompa hintaa!
      Mikähä lie ollu lisävarustelissa hintana tehdasasennettuna?
      E91 335iAT -08

      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

      Comment

      • huppe
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 371
        • Suomi

        #18
        Originally posted by WarHead View Post
        Jumaleissön että ompa hintaa!
        Mikähä lie ollu lisävarustelissa hintana tehdasasennettuna?
        2240e
        ex E61 530da 2004

        Comment

        • TROCK
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 435
          • Tampere

          #19
          Originally posted by WarHead View Post
          Ite tuossa testailin, ku alkaa noita yöpakkasia jo olla:
          n. 4h säteilijä päällä, salavalikosta tsekattuna nesteen lämpö +23 astetta, eli toimii.
          Lisäksi autossa tehdas webasto (ohjaus i-drivestä ja kauko-ohjaimella) lämmitti muutaman pakkasasteisen yön jälkeen puolessa tunnissa auton hytän ja koneen lämpimäksi; salavalikko näytti jäähdytysnesteen olevan +11 astetta

          Vertailukohtana itellä toi vanhempi 528iA, joka nyt persdynolla testattuna lämpiää hitaammin ku toi kiisseli. Liekkö sitte noi sähkövastukset siihen syynä, mene ja tiedä. Matkaa töihin vajaa 10km, jolloin kiekkamittarin viivoitus laskee sinne alimpaan asentoonsa, lähtiessä n. 4000rpm maastossa.

          Edit1 : säteilijä merkiltään DEFA
          Asensitko tuon säteilylämppärin itse? Lähinnä kiinnostaisi, mistä rakosesta sulla on vedetty sisähaara kabiinin puolelle. Kukaan kun ei vielä toistaiseksi ole tällä forumilla osannut vastata tuohon, kun olen tätä peräänkuuluttanut toisessa topicissa jo useamman kerran. Itse en tahdo löytää läpivientikumia mistään.
          Last edited by TROCK; 03-10-2008, 22:02.
          - - - - - - -
          F10 520dA
          ex E61 530dA, ex E39 530dA

          Comment

          • vekkuli
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1337
            • Liminka

            #20
            Originally posted by huppe View Post
            1267e asennussarja, kake, 3300e asennettuna (15h)
            Asennuksen pitkää aikaa marmoritiskillä (Laakkonen) perustelivat sillä että iDrive pitää ohjelmoida uusiksi ja auto roikkuu koneen perässä kun tuntityö rullaa... aika erikoista että tietokoneenkin tekemästä työstä menee tuntiveloitus.

            Pitää kysästä täältä Saksasta tuo myös.
            Laitoin webaston kevät talvella itse ja kävin sitten päivittämässä vain merkkiliikkeessä, maksoi 70€.
            E93 ///M3
            E60 530dA aka M5
            F11 525dA Xdrive
            Tesla model 3 LR MY22

            Comment

            • WarHead
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 774

              #21
              Säteilyä

              Originally posted by TROCK View Post
              Asensitko tuon sätelylämppärin itse? Lähinnä kiinnostaisi, mistä rakosesta sulla on vedetty sisähaara kabiinin puolelle. Kukaan kun ei vielä toistaiseksi ole tällä forumilla osannut vastata tuohon, kun olen tätä peräänkuuluttanut toisessa topicissa jo useamman kerran. Itse en tahdo löytää läpivientikumia mistään.
              Autossa oli jo asennettuna toi säteilijä (pistoke rekisterikilven alapuolella), sisähaaraa en ainakaan vielä oo löytäny...
              E91 335iAT -08

              -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

              Comment

              • VESiX
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 407
                • Kehä 1

                #22
                Originally posted by TROCK View Post
                Asensitko tuon säteilylämppärin itse? Lähinnä kiinnostaisi, mistä rakosesta sulla on vedetty sisähaara kabiinin puolelle. Kukaan kun ei vielä toistaiseksi ole tällä forumilla osannut vastata tuohon, kun olen tätä peräänkuuluttanut toisessa topicissa jo useamman kerran. Itse en tahdo löytää läpivientikumia mistään.
                Oletkos nähnyt tämän Defan dokumentin: http://www.defa.com/wup_files/104.pdf ?

                Comment

                • TROCK
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 435
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by VESiX View Post
                  Oletkos nähnyt tämän Defan dokumentin: http://www.defa.com/wup_files/104.pdf ?
                  Olen nähnyt ja tuo ei auta mua yhtään. Tuossa paikassa ei mielestäni ole mitään läpivientikumia 530d:ssä. Tuo kuvahan on jostain bensamyllyllisestä. Tosin äkkinäisesti vois ajatella, että reiät löytyy samasta paikasta kaikista versioista.

                  Noilta main olen kyllä koittanut etsiä reikää, mutta kun ei. Vai olenko nyt sitten niin sokea?! Purin pois raitisilmasuodattimen kotelonkin, jos vaikka sen alta olisi löytynyt mutta nothing! Sen altahan löytyy vielä jokin boxi, olisikohan pitänyt irrotella vielä sekin.

                  Ja mitähän tuo kakkossovilla oleva viittaus soittimen volume-nappiinkin meinaa?!

                  PS. Vaikka en tuosta tullutkaan hullua hurskaammaksi, niin minkähän takia mulla ei tullut tällaista dokkaria Defan mukana? Täytyykö asennusohjeet anoa erikseen?

                  EDIT: kun tuota ohjeen ekaa kuvaa katsoin vielä takemmin, niin nuo piuhat menevät juurikin raitisilmasuodatinkotelon alla olevaan boxiin eivätkä läpi rintapellistä. Tiedä sitten pääsisikö tuon boxin läpi kulkemaan, mutta ei tunnu järjelliseltä...
                  Last edited by TROCK; 04-10-2008, 23:17.
                  - - - - - - -
                  F10 520dA
                  ex E61 530dA, ex E39 530dA

                  Comment

                  • peeämvee
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 283
                    • Taivalkoski

                    #24
                    Ota raitisilmakotelo vänkärin puolelta pois, alta paljastuu valkoinen muoviloota josta otat kannen pois, loota on täynnä erinnäköisiä bokseja, tämän lootan pohjalta menee läpivienti vänkärin jalkatilaan hanskalokeron taakse.

                    Comment

                    • TROCK
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 435
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by peeämvee View Post
                      Ota raitisilmakotelo vänkärin puolelta pois, alta paljastuu valkoinen muoviloota josta otat kannen pois, loota on täynnä erinnäköisiä bokseja, tämän lootan pohjalta menee läpivienti vänkärin jalkatilaan hanskalokeron taakse.
                      Kiitos! Tämän teen heti kun sää sen sallii. En jotenkinkaan uskonut, että sieltä voisi olla mitään läpikulkua, joten en edes avannut sitä. Edelliseen e39 530d:hen suuttimien johtosarjan vaihtaneena jouduin avaan myös kyseisen lodjun ja en kyllä muista nähneeni siellä mitään mahdollisuutta tuollaiselle. No mutta se oli eri auto ja saattoihan se siinäkin olla noin, mutta tuolloin oli mielessä muut asiat.
                      - - - - - - -
                      F10 520dA
                      ex E61 530dA, ex E39 530dA

                      Comment

                      • Keimo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2032
                        • Kekkoslovakia

                        #26
                        Otappa kuvia operaatiosta, koska sama homma on edessä.

                        Comment

                        • Kähmy
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2007
                          • 422
                          • Kempele

                          #27
                          Originally posted by TROCK View Post
                          Kiitos! Tämän teen heti kun sää sen sallii. En jotenkinkaan uskonut, että sieltä voisi olla mitään läpikulkua, joten en edes avannut sitä. Edelliseen e39 530d:hen suuttimien johtosarjan vaihtaneena jouduin avaan myös kyseisen lodjun ja en kyllä muista nähneeni siellä mitään mahdollisuutta tuollaiselle. No mutta se oli eri auto ja saattoihan se siinäkin olla noin, mutta tuolloin oli mielessä muut asiat.
                          Omaani exään vedettiin piuha ctekkiä varten juuri tuota kautta. Siihen pitää tehdä pikkuinen kolo siihen valkoiseen poksiin ja sitten sikaflexillä tms tiivistää se johdon reunoilta. Hyvin toimi, mutta ahdasta on...

                          -Kähmy
                          e46 325xi
                          Yamaha FZR 1000 EXUP
                          ex-e39 530i Touring

                          Comment

                          • TROCK
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 435
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by Keimo View Post
                            Otappa kuvia operaatiosta, koska sama homma on edessä.
                            Täytyypä ottaa kamera mukaan. Tosin nyt näyttää, että hommaan pääsee käsiksi vasta viikonloppuna.
                            - - - - - - -
                            F10 520dA
                            ex E61 530dA, ex E39 530dA

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1968
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Tuli myös asenneltua calix merkkinen letkulämmitin+sisähaara ja tällä kelillä ainakin tuntuis toimivan. ½ tunnin lämmityksen jälkeen moottori edestä +20 astetta ja sivuilta n.+10 astetta, Vastukselta tuleva vesi n. +40 asteista. Paisuntasäiliössä n.10 asteista nestettä. Ulkolämpötila 3 astetta. Aika ahtad on tuo konehuone, tai ei siis ahdas vaan tiivis. Kauan sai ihmetellä että mistävälistä johto saataisiin puskurin toiselle puolelle.
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • Ceeray
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1400
                                • Kuopio

                                #30
                                Mites porukalla on noi lämmöt noussu E60 530DA autoissa?

                                Oli webasto päällä 20minsaa ja läksin ajamaan, 8 astetta pakkasta tänä aamuna.
                                Kiekkamittarissa oli viivoitus karvan alle 4000 ja 14km matkalla nousi vasta tonne 4700 paikkeille, eli ei edes lämmennyt täysin.

                                Samoin sisällä tuntui vilpoiselta vaikka eikös webasto pyöri koko ajan ajonkin aikana jos lämpöä tarvitaan (ainankin se töhisee siellä kun laittaa auton sammuksiin...) ?

                                Olisiko termarin vaihdon paikka vai mitä?
                                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                                Comment

                                Working...
                                X