memebuy23buy

E60 530da -04 Lisälämmitin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarttiKK
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 1638

    #31
    Originally posted by Ceeray View Post
    Mites porukalla on noi lämmöt noussu E60 530DA autoissa?

    Oli webasto päällä 20minsaa ja läksin ajamaan, 8 astetta pakkasta tänä aamuna.
    Kiekkamittarissa oli viivoitus karvan alle 4000 ja 14km matkalla nousi vasta tonne 4700 paikkeille, eli ei edes lämmennyt täysin.

    Samoin sisällä tuntui vilpoiselta vaikka eikös webasto pyöri koko ajan ajonkin aikana jos lämpöä tarvitaan (ainankin se töhisee siellä kun laittaa auton sammuksiin...) ?

    Olisiko termarin vaihdon paikka vai mitä?
    Oletko säätänyt sieltä i-driven puolelta lämmön jakoa ja säätöä? Kaveri ihmetteli kesällä kun on niin kuuma omassa E60:ssä. Oli se lämmönsäätö täysillä.

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1400
      • Kuopio

      #32
      Jaa enpä ole kurkannut, pitää mennä tsekkaamaan.

      Ja ihan varmistuksen vuoksi : Lämmittääkö orkkis webasto myös siis moottoria eikä pelkästään sisätiloja ?

      Meinaan brittimanuaalia tavasin netissä ja siellä sanottiin että for interior warming...

      Jos ei lämmitä moottoria niin mitä pitää tehdä että lämmittäisi?
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2979
        • Uusimaa

        #33
        Originally posted by peeämvee View Post
        Ota raitisilmakotelo vänkärin puolelta pois, alta paljastuu valkoinen muoviloota josta otat kannen pois, loota on täynnä erinnäköisiä bokseja, tämän lootan pohjalta menee läpivienti vänkärin jalkatilaan hanskalokeron taakse.
        Tuon reitin olen itsekin tutkinut, silti hirvittää:
        Se panssarikaapeli pitää kyllä asetella todella huolellisesti ja tutkiä miten se saattaisi ajan kuluessa hinkuttaa mitäkin boxia tai johtoa siellä.
        Hyvä puoli tuossa vedossa on se, että matka meluisesta konehuoneesta kulkee itse asiassa kolmen seinän lävitse:
        1. raitisilmaulkokotelon
        2. DDE + muun elektroniikkakotelon
        3. rintapellin

        Luulisi hyvin estävän melun kulkeutumista.
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • jms1601
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 338
          • P-Pohjanmaa

          #34
          Kaikki puhuu täällä vain webastosta, mutta onko kellään kokemusta Eberin mallista Hydronic D5W S Komplett-sarja, 5kW. Ja te jotka olette asennuttaneet lämmittimen autoonne niin minkä verran on tullut maksamaan ja missä päin olette homman teettäneet.
          Sori menee off topic, mutta en viitsinyt aloittaa uuttakaan
          530e G30 M-Sport -21
          ***********************
          Ex Audi A6 allroad -17
          Ex X5 xd30 M-Sport -14
          Ex 530dA F11 M-Sport -11
          Ex E61 530xD M-Sport -08
          Ex 530DAT E61
          Ex E39 M-Sport

          Comment

          • peeämvee
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 283
            • Taivalkoski

            #35
            Originally posted by Ceeray View Post
            Mites porukalla on noi lämmöt noussu E60 530DA autoissa?

            Oli webasto päällä 20minsaa ja läksin ajamaan, 8 astetta pakkasta tänä aamuna.
            Kiekkamittarissa oli viivoitus karvan alle 4000 ja 14km matkalla nousi vasta tonne 4700 paikkeille, eli ei edes lämmennyt täysin.

            Samoin sisällä tuntui vilpoiselta vaikka eikös webasto pyöri koko ajan ajonkin aikana jos lämpöä tarvitaan (ainankin se töhisee siellä kun laittaa auton sammuksiin...) ?

            Olisiko termarin vaihdon paikka vai mitä?
            Tuolta salavalikosta saat moottorinlämpötilan näkyviin, mielestäni ei edes mene tuo viivoitus 4700rpm ylemmäs ja moottorin lämmöt on silloin 82-89c.
            4000rpm kohilla on jäähdytysneste n.20-30c.

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19180
              • -

              #36
              Originally posted by Ceeray View Post
              Ja ihan varmistuksen vuoksi : Lämmittääkö orkkis webasto myös siis moottoria eikä pelkästään sisätiloja ?
              Käsittääkseni BMW:hen on saatavana tehdaslisävarusteena kahta erilaista esilämmitintä eli ns. webastoa (saksaksi lisävarusteen nimi on standheizung). Toinen versio lämmittää vain sisätilat ja toinen myös moottorin.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #37
                Ainakaan WDS:ssä ei ole mainittu kuin yksi systeemi, jossa vain sisätilat lämmitetään.

                The independent heater (SH) is an integral part of the integrated heating and air-conditioning system. The SH provides heat output inside the vehicle that is not dependent on the engine.
                Myös osakaavioissa on Webaston yhteydessä vain yhdenlaista letkujärjestelyä. Siinä Webaston aktivoituessa vesiventtiili avaa lämmityskennon kierron moottorin sijaan Webastolta. Voikohan näihin uudempiin tehdä saman letkumuutoksen kuin E39:iin; eli kierto on sarjassa jatkuvasti Webaston kanssa?
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • VESiX
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 407
                  • Kehä 1

                  #38
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Ainakaan WDS:ssä ei ole mainittu kuin yksi systeemi, jossa vain sisätilat lämmitetään.


                  Myös osakaavioissa on Webaston yhteydessä vain yhdenlaista letkujärjestelyä. Siinä Webaston aktivoituessa vesiventtiili avaa lämmityskennon kierron moottorin sijaan Webastolta. Voikohan näihin uudempiin tehdä saman letkumuutoksen kuin E39:iin; eli kierto on sarjassa jatkuvasti Webaston kanssa?
                  Näin toimii ainakin bensakäyttöisen e61:n tehdas-Webasto. Laakkoselta kyselin muutosta, mutta siellä ei löytynyt ratkaisua. Toivottavasti täältä löytyy ennemmän asiantuntemusta
                  Last edited by VESiX; 17-11-2008, 17:56. Reason: typo

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1400
                    • Kuopio

                    #39
                    Jos tosiaankin on noin että tehdasweba=pirun kallis sisälämppäri niin kyllä perkele on taas bemari tehnyt emämunauksen.


                    Äkkiä modia kehiin jos asia on näin!
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    • Annala
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2006
                      • 58
                      • Eurajoki

                      #40
                      Defa säteilijä sisähaaralla.

                      Olen suunnitellut lähiviikkoina asentavani tuon defan setin autooni. Kyselenpä nyt kuvien perään mitä moni muukin on näköjään pyytänyt tuosta läpivienti ym. hässäkästä, kun defan oman ohjeen kuvat ovat vähintäänkin epäselvät.
                      BMW e60 530i 2004

                      ex. BMW e36 328i coupe 1995

                      Comment

                      • Aksa P
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 394
                        • Sawo

                        #41
                        Asentelin Defan sätelylämppärin ja sisäpistokkeen tänään.

                        Tuli vetästyä toi sisäpistoke juurikin tuolta vänkärin puolelta raitisilmasuodattimen kotelon alta. Sen boksin, missä on niitä releitä ja mottorin ohjaus(luulisin), sisällätä löytyy läpivienti, josta menee paksu nippu johtoja kabiiniin. siinä vieressä on kuin sisäpistoketta varten tehty läpiviennin paikka.

                        Kannattaa purkaa kaikki ne releiden kiinnikkeet pois, jolloin pääsee käsiksi sinne boksin alakulmaan, missä läpivienti on. Eli noi kuvassa punaisella rajatut muoviripustukset veks ja johdot vapaaksi.


                        Nuolen suunnassa on se läpivienti. Kuva on kasaus vaiheesta, kun meinasi unohtua noi kuvat. Tuossa näkyy myös toi johdon vienti ko. boksiin.

                        Läpivieti on helppo tehdä siihen mustaan peitelevyyn, koska se lähtee vetämällä ylös, kun noi releiden kannakkeet (ed. kuva ) on otettu pois. Se musta peitelevy on jotain kummaa kumimaista muovia, joka murtuu helposti. Näin kävi ainakin minulla, kun yritin läpivientikumia siihen saada. Jälkikäteen ajateltuna läpivientikumi om tarpeeton, koska ko. läpivienti on muovissa. Jouduin tekemään alumiinista korjauksen tuohon lätkään, ja se näkyy kuvassakin. Kuva on heikko ko. läpiviennistä, sillä releiden kiinnikkeet oli jo kasattu takas...valitan.


                        Vänkärin jalkatilassa tartti ottaa vain hanskalokeron alamuovi pois (5 ristipääruuvia). Läpivienti tulee juuri sopivasti oikeasta yläkulmasta. Lattiamatossakin on valmiiksi leikattu kohta, jonka voi ottaa pois johdon tieltä. saksalainen insinööri on näköjään suunnitellut vimosen päälle

                        Defan katalogin mukaista extrajatkoa ei asennuksessa edes tarvittu. Johdot yltivät juuri sopivasti (katso vika kuva).
                        Last edited by Aksa P; 11-10-2010, 21:09.
                        "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

                        Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
                        E21 M50B20
                        E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
                        E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
                        E34 10/1990 520i
                        Honda Prelude EX vm.-83 1.8

                        Comment

                        • RS9
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 65
                          • Finland

                          #42
                          Itse tässä pähkäilyt myös lämmitin vaihtoehtoja E60:seen.. Webaston olis saanu n.2000€:lla, niin ajattelin haudata sen kun kuitenkin lämmin talli kotona mistä saa aamulla startata.. Joku lämmitin kuitenkin hommattava ulkokäynnistyksiä varten ja päädyttiin letkulämmittimeen + sisähaaraan.

                          Olishan se säteilijäkin ollut vaihtoehto mutta kokeillaan nyt tuota.

                          Comment

                          • Obelixxx
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2010
                            • 44
                            • Kotka

                            #43
                            Mie kyselin säteilylämmittimen + sisähaaran laittoa mun kärryyn marmoritiskiltä, hinnat oli 350 € säteilylämmitin ja haaran kanssa 750€.
                            Kuulemma sen takii haaran laitto maksaa ton 400€, koska piuhaan menee ~3 metrii ja veto on hankala koska pitää mennä kuskin puolelta sisään, siellä on kuulemma läpivienti ja työtunteja tulee paljon .
                            BMW 535D -08

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1968
                              • Seinäjoki

                              #44
                              Originally posted by Obelixxx View Post
                              Mie kyselin säteilylämmittimen + sisähaaran laittoa mun kärryyn marmoritiskiltä, hinnat oli 350 € säteilylämmitin ja haaran kanssa 750€.
                              Kuulemma sen takii haaran laitto maksaa ton 400€, koska piuhaan menee ~3 metrii ja veto on hankala koska pitää mennä kuskin puolelta sisään, siellä on kuulemma läpivienti ja työtunteja tulee paljon .

                              Huoh
                              Haaran saa kyllä erittäin helposti vedettyä apukuskin puolelta sisälle ja ei tarvitse mitään jatkopaloja normaaliin sisätilanpistokesarjaan. Kanntaa ehkä vaihtaa liikettä... Työtunteja meni itellä rauhallisesti tehtynä ehkä 2? ja apukuskin puolelta mentiin sisälle, ihan kuin tuossa pariviestiä ylempänä on kuva.
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • Annala
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2006
                                • 58
                                • Eurajoki

                                #45
                                Kiitokset erittäin hyvistä kuvista. Käyn ensi viikolla noutamassa osat motonetistä ja ilolla ruuvaan paikalleen, kun on hyvät kuvat.
                                BMW e60 530i 2004

                                ex. BMW e36 328i coupe 1995

                                Comment

                                Working...
                                X