Originally posted by Ceeray
View Post
E60 530da -04 Lisälämmitin?
Collapse
X
-
Jaa enpä ole kurkannut, pitää mennä tsekkaamaan.
Ja ihan varmistuksen vuoksi : Lämmittääkö orkkis webasto myös siis moottoria eikä pelkästään sisätiloja ?
Meinaan brittimanuaalia tavasin netissä ja siellä sanottiin että for interior warming...
Jos ei lämmitä moottoria niin mitä pitää tehdä että lämmittäisi?Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by peeämvee View PostOta raitisilmakotelo vänkärin puolelta pois, alta paljastuu valkoinen muoviloota josta otat kannen pois, loota on täynnä erinnäköisiä bokseja, tämän lootan pohjalta menee läpivienti vänkärin jalkatilaan hanskalokeron taakse.
Se panssarikaapeli pitää kyllä asetella todella huolellisesti ja tutkiä miten se saattaisi ajan kuluessa hinkuttaa mitäkin boxia tai johtoa siellä.
Hyvä puoli tuossa vedossa on se, että matka meluisesta konehuoneesta kulkee itse asiassa kolmen seinän lävitse:
1. raitisilmaulkokotelon
2. DDE + muun elektroniikkakotelon
3. rintapellin
Luulisi hyvin estävän melun kulkeutumista.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Kaikki puhuu täällä vain webastosta, mutta onko kellään kokemusta Eberin mallista Hydronic D5W S Komplett-sarja, 5kW. Ja te jotka olette asennuttaneet lämmittimen autoonne niin minkä verran on tullut maksamaan ja missä päin olette homman teettäneet.
Sori menee off topic, mutta en viitsinyt aloittaa uuttakaan530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostMites porukalla on noi lämmöt noussu E60 530DA autoissa?
Oli webasto päällä 20minsaa ja läksin ajamaan, 8 astetta pakkasta tänä aamuna.
Kiekkamittarissa oli viivoitus karvan alle 4000 ja 14km matkalla nousi vasta tonne 4700 paikkeille, eli ei edes lämmennyt täysin.
Samoin sisällä tuntui vilpoiselta vaikka eikös webasto pyöri koko ajan ajonkin aikana jos lämpöä tarvitaan (ainankin se töhisee siellä kun laittaa auton sammuksiin...) ?
Olisiko termarin vaihdon paikka vai mitä?
4000rpm kohilla on jäähdytysneste n.20-30c.
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostJa ihan varmistuksen vuoksi : Lämmittääkö orkkis webasto myös siis moottoria eikä pelkästään sisätiloja ?All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Ainakaan WDS:ssä ei ole mainittu kuin yksi systeemi, jossa vain sisätilat lämmitetään.
The independent heater (SH) is an integral part of the integrated heating and air-conditioning system. The SH provides heat output inside the vehicle that is not dependent on the engine.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostAinakaan WDS:ssä ei ole mainittu kuin yksi systeemi, jossa vain sisätilat lämmitetään.
Myös osakaavioissa on Webaston yhteydessä vain yhdenlaista letkujärjestelyä. Siinä Webaston aktivoituessa vesiventtiili avaa lämmityskennon kierron moottorin sijaan Webastolta. Voikohan näihin uudempiin tehdä saman letkumuutoksen kuin E39:iin; eli kierto on sarjassa jatkuvasti Webaston kanssa?Laakkoselta kyselin muutosta, mutta siellä ei löytynyt ratkaisua. Toivottavasti täältä löytyy ennemmän asiantuntemusta
Comment
-
-
Defa säteilijä sisähaaralla.
Olen suunnitellut lähiviikkoina asentavani tuon defan setin autooni. Kyselenpä nyt kuvien perään mitä moni muukin on näköjään pyytänyt tuosta läpivienti ym. hässäkästä, kun defan oman ohjeen kuvat ovat vähintäänkin epäselvät.BMW e60 530i 2004
ex. BMW e36 328i coupe 1995
Comment
-
-
Asentelin Defan sätelylämppärin ja sisäpistokkeen tänään.
Tuli vetästyä toi sisäpistoke juurikin tuolta vänkärin puolelta raitisilmasuodattimen kotelon alta. Sen boksin, missä on niitä releitä ja mottorin ohjaus(luulisin), sisällätä löytyy läpivienti, josta menee paksu nippu johtoja kabiiniin. siinä vieressä on kuin sisäpistoketta varten tehty läpiviennin paikka.
Kannattaa purkaa kaikki ne releiden kiinnikkeet pois, jolloin pääsee käsiksi sinne boksin alakulmaan, missä läpivienti on. Eli noi kuvassa punaisella rajatut muoviripustukset veks ja johdot vapaaksi.
Nuolen suunnassa on se läpivienti. Kuva on kasaus vaiheesta, kun meinasi unohtua noi kuvat. Tuossa näkyy myös toi johdon vienti ko. boksiin.
Läpivieti on helppo tehdä siihen mustaan peitelevyyn, koska se lähtee vetämällä ylös, kun noi releiden kannakkeet (ed. kuva ) on otettu pois. Se musta peitelevy on jotain kummaa kumimaista muovia, joka murtuu helposti. Näin kävi ainakin minulla, kun yritin läpivientikumia siihen saada. Jälkikäteen ajateltuna läpivientikumi om tarpeeton, koska ko. läpivienti on muovissa. Jouduin tekemään alumiinista korjauksen tuohon lätkään, ja se näkyy kuvassakin. Kuva on heikko ko. läpiviennistä, sillä releiden kiinnikkeet oli jo kasattu takas...valitan.
Vänkärin jalkatilassa tartti ottaa vain hanskalokeron alamuovi pois (5 ristipääruuvia). Läpivienti tulee juuri sopivasti oikeasta yläkulmasta. Lattiamatossakin on valmiiksi leikattu kohta, jonka voi ottaa pois johdon tieltä. saksalainen insinööri on näköjään suunnitellut vimosen päälle
Defan katalogin mukaista extrajatkoa ei asennuksessa edes tarvittu. Johdot yltivät juuri sopivasti (katso vika kuva).Last edited by Aksa P; 11-10-2010, 21:09."Meidän isä tekee teidän äitien lapset"
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
-
Itse tässä pähkäilyt myös lämmitin vaihtoehtoja E60:seen.. Webaston olis saanu n.2000€:lla, niin ajattelin haudata sen kun kuitenkin lämmin talli kotona mistä saa aamulla startata.. Joku lämmitin kuitenkin hommattava ulkokäynnistyksiä varten ja päädyttiin letkulämmittimeen + sisähaaraan.
Olishan se säteilijäkin ollut vaihtoehto mutta kokeillaan nyt tuota.
Comment
-
-
Mie kyselin säteilylämmittimen + sisähaaran laittoa mun kärryyn marmoritiskiltä, hinnat oli 350 € säteilylämmitin ja haaran kanssa 750€.
Kuulemma sen takii haaran laitto maksaa ton 400€, koska piuhaan menee ~3 metrii ja veto on hankala koska pitää mennä kuskin puolelta sisään, siellä on kuulemma läpivienti ja työtunteja tulee paljon .BMW 535D -08
Comment
-
-
Originally posted by Obelixxx View PostMie kyselin säteilylämmittimen + sisähaaran laittoa mun kärryyn marmoritiskiltä, hinnat oli 350 € säteilylämmitin ja haaran kanssa 750€.
Kuulemma sen takii haaran laitto maksaa ton 400€, koska piuhaan menee ~3 metrii ja veto on hankala koska pitää mennä kuskin puolelta sisään, siellä on kuulemma läpivienti ja työtunteja tulee paljon .
Huoh
Haaran saa kyllä erittäin helposti vedettyä apukuskin puolelta sisälle ja ei tarvitse mitään jatkopaloja normaaliin sisätilanpistokesarjaan. Kanntaa ehkä vaihtaa liikettä... Työtunteja meni itellä rauhallisesti tehtynä ehkä 2? ja apukuskin puolelta mentiin sisälle, ihan kuin tuossa pariviestiä ylempänä on kuva.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Comment