Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d öljyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarttiKK
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 1638

    #16
    Useammasta lähteestä olen kuullut, että nimenomaan E60:een tulisi olla 04-long life öljyä. Lisäaineistus on tarpeen mm. partikkelisuodattimen takia eli ei mene tukkoon niin nopeasti.

    Gulfilta löytyy asiallisen hintainen -04 LF öljy, saa esim. Fiksukselta.

    Comment

    • tttabc
      Newbiemmer
      • Jan 2009
      • 1
      • Espoo

      #17
      MOBIL - 5W-30 ja 0W-40 ja 30.000 km

      Suoraan Mobilin sivuilta katsottuna 5W-30 ja 0W-40 käyvät yhtä hyvin BMW:lle esim. 530D ja 535Da Mobilin suosituksilla. Toinen on LL-04 ja toinen LL-01 BMW.

      Suosituksena vaihtoväli 30.000 km tai 24 - kuukautta.

      Itse jo reilut 20 - vuotta sitten hämmästelin Mobilin tuodessa ensimmäisen jollain tavoin synteettisen moottoriöljyn markkinoille. Teknisen puolen kaveri ajoi Volvo 240 työsuhdeautollaan 30.000 - km ilman öljynvaihtoja. Kukaan ei ollut uskoa, kun kertoi rikkovansa kaikki viralliset öljynvaihtovälisuositukset kokoajan.

      Yksikään autonvalmistaja ei suositellut muistaakseni kuin ainoastaan 5.000 - 10.000 - km vaihtovälit ehdottomasti korkeintaan.

      Turha sentään ylihuoltaa ellet sitten pidä harrasteautona / museoautona samaa autoa kymmeniä vuosia.

      Comment

      • MarttiKK
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 1638

        #18
        E60/E61:lle pitää olla LL-04:sta jos siinä on partikkelifiltteri. Menee helposti filtteri tukkeeseen, jos tarvittava lisäaineistus puuttuu öljystä. Tukkiutunut partikkelifiltteri nostaa pakopaineita ja kiihdyttää turbon kulumista.

        Rännärin jutut on Rännärin juttuja. Joskus tulee ihan asiaa ja joskus ihan muuta.

        Comment

        • Reiska56
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 185
          • Kerava

          #19
          E60 525D A 03/5005 öljyt

          BMW:n ja Castrol:in yhdessä kehittämä ja suosittelema öljy: SLX PROFESSIONAL Powerflow BMW LL04 0W-30. Ja syykin tuli jo mainittua. Ne dieselit, joissa hiukkassuodatin, vaativat tämän tyyppisen öljyn. Saksan maalla vaihtoivat 25000km välein. Nyt tarjoaa vaihtoväliksi 30000km. Tiedossa ei ole, mistä voisi ostaa ja mihin hintaan. :think

          Comment

          • WarHead
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 774

            #20
            Originally posted by Reiska56 View Post
            BMW:n ja Castrol:in yhdessä kehittämä ja suosittelema öljy: SLX PROFESSIONAL Powerflow BMW LL04 0W-30. Ja syykin tuli jo mainittua. Ne dieselit, joissa hiukkassuodatin, vaativat tämän tyyppisen öljyn. Saksan maalla vaihtoivat 25000km välein. Nyt tarjoaa vaihtoväliksi 30000km. Tiedossa ei ole, mistä voisi ostaa ja mihin hintaan. :think
            Ainakin AD-liike myy juurikin tuota Castrolin SLX-öljyä hintaan 71€/5l, 3 litranen konehan imasee sitä 8,25l. Suodatinta varmaan turha ees kysyä AD-liikkeestä, koska kyseistä öljyä löytyi paikallisen liikkeen hyllystä peräti yksi pönttö. Vaihtotyö ei maksa paljo paskaakaan parkkipaikalla... Ja sehän se on säästöä!
            AD tuskin ainoa vaihtoehto.

            Vertailukohtana merkkiliike vaihtaa em. öljyt suodattimineen n. 160€ hintaan. Tästähän voi sitte tempoa prosentit veks lompakosta löytyvällä erinäköisillä BMW-aiheisilla korteilla...
            E91 335iAT -08

            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

            Comment

            • Masatus
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 867
              • Haukipudas

              #21
              Originally posted by Reiska56 View Post
              BMW:n ja Castrol:in yhdessä kehittämä ja suosittelema öljy: SLX PROFESSIONAL Powerflow BMW LL04 0W-30. Ja syykin tuli jo mainittua. Ne dieselit, joissa hiukkassuodatin, vaativat tämän tyyppisen öljyn. Saksan maalla vaihtoivat 25000km välein. Nyt tarjoaa vaihtoväliksi 30000km. Tiedossa ei ole, mistä voisi ostaa ja mihin hintaan. :think
              Djaahas mitenhän sitten asian laita lienee, siis että mitä öljyä tulisi käyttää kun tuo yllä mainittu kyllä kuulostaisi ihan hyvältä mutta toisaalta esim kajaanin wetteri käyttää huollon sanoman mukaan tätä SLX PROFESSIONAL Longtec 0W-30 hiukkassuodatin tai ei.

              http://www.castrol.com/castrol/secti...031465#7107904

              Edit: Mutta taasen oulun wetteri käyttääkin sitä powerflow ll-04:sta... Eiköhän kajaanissa huollon kaveri tiennyt että laittavat tuota powerflowta vai eikö niillä sit ole sitä ollenkaan, kuitenkin samaa ketjuakin ovat siis wetteriä niin luulis että käyttävät samoja öljyjä.
              Last edited by Masatus; 02-03-2009, 11:28.

              Comment

              • Reiska56
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 185
                • Kerava

                #22
                E60 525D A moottoriöljyt

                Kyselin eteläsuomen merkkiliikkeistä minkä merkkistä öljyä käyttävät. Eivät käytä Castrolin öljyä, vaan ovat siirtyneet Mobilin öljyyn ja syynkin kertoivat. Castrol hinnoitellut itsensä ulos. Käyttävät Mobil 1 ESP Formula 5W-30. Samaa kävin ostamassa itsekin ja vaihdoin tammikuussa. Puuilo Vantaalla 45€/4l. Puolet merkkiliikkeen veloittamasta öljyn hinnasta. Sama hinta Seinäjoella Minimanissa helmikuun lopulla.

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1400
                  • Kuopio

                  #23
                  Just vaihdettiin kaikki suodattimet ja ölkät.. Meni 9.5 litraa eikä ole ihan vielä tikku tapissakaan (2005 530DAT) Castrol sport edge 0W-40 -04LL BMW suosituksella varustettu litku. Reilu 12€ litra.
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • 2BMW.n loukku
                    Newbiemmer
                    • Oct 2006
                    • 22
                    • Vaasa

                    #24
                    Originally posted by Ceeray View Post
                    Just vaihdettiin kaikki suodattimet ja ölkät.. Meni 9.5 litraa eikä ole ihan vielä tikku tapissakaan (2005 530DAT) Castrol sport edge 0W-40 -04LL BMW suosituksella varustettu litku. Reilu 12€ litra.
                    Moi!
                    Kattoin tos Mobilin sivustoa,siellä luki 8,25l olisi sopiva määrä jos sinulla on M57TU moottori. Filtteristä ei mainitttu mitään tuossa tekstissä mutta olettaisin että se on laskettu mukaan.
                    Tarkista myös joltakin muulta joka tietää paremmin kun minä.

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1400
                      • Kuopio

                      #25
                      8 litraa ja tikku ei edes oikein vielä kastunut.
                      9 litraa ja ollaan yli puolen välin. nyt 9,4 litraa ja mittatikun merkin alarajassa.

                      Otapa tuosta sitten selvää.
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • 2BMW.n loukku
                        Newbiemmer
                        • Oct 2006
                        • 22
                        • Vaasa

                        #26
                        Originally posted by Ceeray View Post
                        8 litraa ja tikku ei edes oikein vielä kastunut.
                        9 litraa ja ollaan yli puolen välin. nyt 9,4 litraa ja mittatikun merkin alarajassa.

                        Otapa tuosta sitten selvää.
                        Eikö ohjekirjas sanota mitään määrästä?

                        Comment

                        • Ceeray
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1400
                          • Kuopio

                          #27
                          Originally posted by 2BMW.n loukku View Post
                          Eikö ohjekirjas sanota mitään määrästä?

                          Kun ei ole.. tai siis se saksan versio on jossain..
                          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                          Comment

                          • 2BMW.n loukku
                            Newbiemmer
                            • Oct 2006
                            • 22
                            • Vaasa

                            #28
                            Originally posted by Ceeray View Post
                            Kun ei ole.. tai siis se saksan versio on jossain..
                            Jos sen saksan version löydät niin luulen et siel on tietoa ja tarkemmin kun hyvin käännetyssä suomi versiossa.
                            Eiköhän täällä forumilla oo henkilöitä joilla saattais olla saksan versioita ja auttaisivat pikkasen,itel ku on noita E39n vaan. Niissäkin puhutaan pikkasen eri määristä kun mitä on esim mulle laitettu koneeseen huollon yhteydessä. Juttelin just tosta kaverin kans.

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              #29
                              Selväähän se on, että kone kestää jonkun 300-400tkm noilla pitkillä öljynvaihtoväleillä, ja kukaan näin uuden auton ostava sitä tuskin ajaa edes noin pitkälle, vaan vaihtaa sen uudempaan jossain 200tkm kohdalla viimeistään? (ja kestäähän se toki pidempään, alkaa vaan olemaan jo harvahko)

                              Jos kuitenkin halutaan koneen kestävän "maailman tappiin", niin kyllä mä ainakin puolittaisin öljynvaihtovälin, ainakin tuosta 30tkm.

                              Varmaan täältäkin suurin osa on lukenu sen jutun joka tässä vajaa puolivuotta sitten pyöri otsikoissa, 900:n diiseli-Volvo, jolla oli melkein menty miljoona kilometriä, ja öljyt vaihdettu jossain 5000km välein. Ois varmaan se 10tkm:kin riittäny, mutta se on ihan selvää, että koneen kulumista voi nopeuttaa vaihtamalla öljyt tarpeeksi harvoin.

                              ja vähän OT:nä, tuntuu hurjalta, kuinka liruihin öljyihin nuo longlife öljyt perustuu, lähes poikkeuksetta yläviskositeetti on 30. Eräskin vaihtoi mersuun, toki kilometrejä oli jonkinverran takana, tuollaiset jotkuu 5w-30 öljyt, niin pidemmän moottoritieajon jälkeen syttyi aina öljynpaineen merkkivalo, koska lämmetessään veti niin liruksi tuon öljyn.
                              Ongelma postui kuin vaihtoi jäykemmät öljyt
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                                Selväähän se on, että kone kestää jonkun 300-400tkm noilla pitkillä öljynvaihtoväleillä, ja kukaan näin uuden auton ostava sitä tuskin ajaa edes noin pitkälle, vaan vaihtaa sen uudempaan jossain 200tkm kohdalla viimeistään? (ja kestäähän se toki pidempään, alkaa vaan olemaan jo harvahko)

                                Jos kuitenkin halutaan koneen kestävän "maailman tappiin", niin kyllä mä ainakin puolittaisin öljynvaihtovälin, ainakin tuosta 30tkm.

                                Varmaan täältäkin suurin osa on lukenu sen jutun joka tässä vajaa puolivuotta sitten pyöri otsikoissa, 900:n diiseli-Volvo, jolla oli melkein menty miljoona kilometriä, ja öljyt vaihdettu jossain 5000km välein. Ois varmaan se 10tkm:kin riittäny, mutta se on ihan selvää, että koneen kulumista voi nopeuttaa vaihtamalla öljyt tarpeeksi harvoin.

                                ja vähän OT:nä, tuntuu hurjalta, kuinka liruihin öljyihin nuo longlife öljyt perustuu, lähes poikkeuksetta yläviskositeetti on 30. Eräskin vaihtoi mersuun, toki kilometrejä oli jonkinverran takana, tuollaiset jotkuu 5w-30 öljyt, niin pidemmän moottoritieajon jälkeen syttyi aina öljynpaineen merkkivalo, koska lämmetessään veti niin liruksi tuon öljyn.
                                Ongelma postui kuin vaihtoi jäykemmät öljyt
                                Eli että nykykone vaatii 15tkm:n vaihtovälit jotta se ei kulu ennen aikojaan loppuun?
                                Tuota...onko tällainen loppuun kulunut kone jossain päin maailmaa löydetty?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎