Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d öljyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    #31
    Eipä ole hirveesti tullu metsästeltyä noita loppuunkuluneita koneita, niin ei voi tietää.

    Lähinnä nyt sitä tarkoitin, että ite vaihtaisin mieluusti tiheämmin öljyt, se nyt on ihan selvää, että kone tykkää kun saa puhdasta öljyä. Voihan se olla, että toimii ihan ok pidemmilläki vaihtoväleillä, mutta silti väittisin, että kuluu vähempi kun vaihdetaan useammin. :think Lähtee ne metallihiukkaset yms paskat pois aina öljynseasta vaihdossa.

    Sen näkee sitte 10++ vuoden päästä, paljonko noi koneet kestää. Se tuskin on kellään ensimmäisellä, tai edes toisella omistajalla silloin. Sitte se kahdeksas omistaja osaa laskea arvoa kun öljyt on vaihdettu tiuhaan. Mut eihän se teidän persettä kutita siinä vaiheessa. (eikä tarvikkaan.)
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1400
      • Kuopio

      #32
      Itse laiskana käytän Idriven kertomia huoltovälejä tästä eteenpäin, kestää sen mitä mulla on käytössä aivan varmasti.
      Last edited by Ceeray; 21-08-2009, 12:29.
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
        Sen näkee sitte 10++ vuoden päästä, paljonko noi koneet kestää. Se tuskin on kellään ensimmäisellä, tai edes toisella omistajalla silloin. Sitte se kahdeksas omistaja osaa laskea arvoa kun öljyt on vaihdettu tiuhaan.
        Tosiaan...minua tuskin kiinnostaa se onko tuon oman e60 530d:n motti kymmenen vuoden kuluttua hieman enemmän tai vähemmän kulunut
        +500000tkm ajettuna, kun saa minun puolestani mennä vaikka paaliin.
        Eli ko.moottori tulee aivan varmasti kestämään koko tämän auton elinkaaren loppuun asti vaikka öljynvaihtovälit ovatkin tehtaan suosittelemat.
        Säästetyillä satasen turhilla öljynvaihdoilla voi kyllä huoltaa järkevämminkin.

        Comment

        • HUI
          Banned
          • Nov 2006
          • 187

          #34
          e60 530d automat vm 2003, paljonko menee moottoriöljyä suodattimen kanssa?

          e60 530d automat vm 2003, paljonko menee moottoriöljyä suodattimen kanssa?

          Comment

          • Metalgod
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 201
            • Helsinki

            #35
            Originally posted by HUI View Post
            e60 530d automat vm 2003, paljonko menee moottoriöljyä suodattimen kanssa?
            8,5 Litraa.
            -530dA 600 Nm
            - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

            Comment

            • eekuusyks
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 164
              • Pohjois-Pohjanmaa

              #36
              Onko kokemusta tästä Motoxin öljystä 530 dpf:ään?
              Olis kätevä 5 litran kannu.


              MOTOX-TurboDI 5W40 SM/CF 5L 26.50 € (5.30 €/L )

              BMW-LongLife-04 Motox-TurboDI 5W40-moott öljy CF/SL 5L


              Korkeiden CF/SL luokitusten lisäksi VW500.00/505.00/505.1, MB229.1, Ford WSS-M2C-9117A, ACEA A3/B3 ja Porsche luokitukset täyttävä synteettinen moottoriöljy. 2010 täyttää myös VW 502.00 ja BMW Longlife-04 luokitukset

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1968
                • Seinäjoki

                #37
                Öljynvaihto alkais taas olla pian edessä ja autona olis e60 530d ilman dpf:ää. Tuohon kaiketi voi lykätä mitä vaan oikealla viskositeetillä olevaa longlife öljyä? Ei vaan jaksa enää maksaa merkkiliikkeen öljynvaihdon hintaa vaan ajattelin viedä pienemmälle pajall ja säästää. Kuitenkin melkein pakko käyttää jossain liikkeessä silti että katkeamaton huoltokirja säilyy.

                Kilsoja ei tule enää näemmä vuodessa kun 20-25tkm mutta hyvähän nuo olis ennen talvea vaihdattaa ja muutenkin kerran vuoteen. Eli ei pääse enää ihan 30tkm huoltoväliä vuodessa mikä oli myös tuon ll öljyn vaihtoväli.
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5428
                  • S:t Karins

                  #38
                  Originally posted by eekuusyks View Post
                  Onko kokemusta tästä Motoxin öljystä 530 dpf:ään?
                  Olis kätevä 5 litran kannu.


                  MOTOX-TurboDI 5W40 SM/CF 5L 26.50 € (5.30 €/L )

                  BMW-LongLife-04 Motox-TurboDI 5W40-moott öljy CF/SL 5L


                  Korkeiden CF/SL luokitusten lisäksi VW500.00/505.00/505.1, MB229.1, Ford WSS-M2C-9117A, ACEA A3/B3 ja Porsche luokitukset täyttävä synteettinen moottoriöljy. 2010 täyttää myös VW 502.00 ja BMW Longlife-04 luokitukset
                  Löytyykö tuo DPF:n vaatima CJ-4 luokitus?
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • eekuusyks
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 164
                    • Pohjois-Pohjanmaa

                    #39
                    Originally posted by kt0510 View Post
                    Löytyykö tuo DPF:n vaatima CJ-4 luokitus?
                    ööö, kerrotko vielä, mistä öljyistä kyseinen luokitus löytyy?

                    ainoat öljyt mistä cj-4 merkitä löytyi, olivat keveisiin kuorma-autohin, mutta näiltä ei luonnollisesti löytynyt sitten bmw-04 luokitusta.

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5428
                      • S:t Karins

                      #40
                      Originally posted by eekuusyks View Post
                      ööö, kerrotko vielä, mistä öljyistä kyseinen luokitus löytyy?

                      ainoat öljyt mistä cj-4 merkitä löytyi, olivat keveisiin kuorma-autohin, mutta näiltä ei luonnollisesti löytynyt sitten bmw-04 luokitusta.
                      Kevyitä kuorma-autoja nämä ovatkin ? Törmäsin tuohon luokitukseen jossain, pitää tarkastaa...



                      Tähän törmäsin. Eli tuo CJ-4 onkin Jenkkien käyttämä luokitus. Onhan näihin olemassa eurooppalinenkin luokitus...

                      Ja tuosta MOTOX-TurboDI 5W40 öljystä puuttuu koko ACEA C luokitus...

                      "ACEA-luokitus (European Automobile Manufacturers Association) ilmoittaa, millaisiin käyttöolosuhteisiin öljy on suunniteltu. A-luokka on bensiinimoottoreille, B-luokka dieselmoottoreille, C-luokka katalysaattori- ja hiukkassuodattimilla varustetuille henkilöautoille ja E-luokka raskaalle kalustolle. Kirjaimen jälkeen tuleva numero ilmaisee, miten raskaaseen käyttöön öljy on suunniteltu. Mitä suurempi numero, sitä raskaampaan käyttöön öljy on. ACEA-luokitus on API-luokitusta vaativampi, eurooppalaisten autonvalmistajien järjestön oma luokitus"
                      Last edited by Tommix; 16-08-2010, 19:58. Reason: lisäys
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • Dr_ink
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 402
                        • Vantaa

                        #41
                        Lainataas tätä topiccia.

                        Eli M57n moottorilla varustettu 330d. Hiukkasloukkua tuossa ei käsittääkseni ole.

                        Mitkä luokitukset öljyn on täytettävä 10-15tkm/~8kk vaihto väleillä?
                        Oma ajoni on toistaiseksi sen verran "öljyä rasittavaa" eli paljon käynnistyksiä, lyhyitä pätkiä ajoa ja välillä pitkähköjä seisokkeja (auton).
                        Lisäksi tuo Longlife on jotenkin iskostunut kirosanaksi korvien väliselle alueelle.
                        Olen miettinyt siirtymistä tiheämpään vaihtoväliin ja tuo LL-04 luokituksen täyttävä öljy tuntuu köyhästä kalliilta noilla väleillä.
                        Riittääkö ihan perus dieseliin tarkoitettu, huomattavasti noita longlife öljyjä edullisempi merkkiöljy joka täyttää sledgehammerin aiemmin postaamat ;
                        ACEA:A3 ja ACEA:B3 tai
                        ACEA:A3 ja ACEA:B4 tai
                        CCMC-G5 ja CCMC-PD2

                        Eli esimerkiksi
                        Shell Helix Plus HX7 5W-40 (ACEA A3/B3/B4, BMW LL-98)
                        Shell Helix Ultra 0W-40 (A3/B3/B4, BMW LL-01)
                        Shell Helix Ultra 5W-40 (ACEA A3/B3/B4, BMW LL-01)
                        Neste City Standard 5W-40 (ACEA A3,B3,B4)
                        Mobil Super3000 5W-40 (ACEA A3/B3, A3/B4. BMW LL-98,)
                        Mobil 1 Rally Formula / Peak Life 5W-50 (ACEA A3/B3/B4)

                        Näissä myös tuo LL-04
                        Teboil Diamond Diesel 5W-40 (ACEA A3/B3,C3, BMW LL-04)
                        Neste City Pro 5W-40 (ACEA A3/B3, A3/B4, ACEA C3, BMW LL-04)
                        Last edited by Dr_ink; 21-09-2011, 13:46.
                        - Trying is the first step towards Failure -

                        Comment

                        • jokes911
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2008
                          • 875
                          • Espoo

                          #42
                          Originally posted by kt0510 View Post

                          Ja tuosta MOTOX-TurboDI 5W40 öljystä puuttuu koko ACEA C luokitus...
                          Mutta, mutta. MOTOX-DieselSyn 5W40 SM/CF:stä kaikki tarvittavat luokat löytyy: Korkeiden CF/SM luokitusten lisäksi VW500.00/505.00/505.01, MB229.1, Ford WSS-M2C-9117A, ACEA A3/B3 ja Porsche luokitukset täyttävä 5W-40 synteettinen moottoriöljy. 2010 täyttää myös VW 502.00 ja BMW Longlife-04 luokitukset!

                          Kellä on rohkeutta testata tuota ensimmäisenä? Siis autossa jossa PDF, koska muilla on aika yks ja sama. Toisaalta itsekin kerran käytin Mobilia joka lisäsi öljynkulutusta ja vuotoa ja kun vaihdoin Castroliin (sport) takasin niin kummatkin vähenivät. iDrive on antanut tälle viimeiselle vaihtovälille yli 30tkm ajomatkaa ennen kun alkoi herjata vaihtoa.

                          Itseä tuo 5.30€ litrahinta houkuttelis. VAG miesten puolella toiset ovat longlife öljyjen kannalla ja taas toiset ovat siirtyneet lyhyempään vuosittaiseen väliin. Ihan VAG:n puoleltakin vaihtoehtoiset huoltoplänit. Tuolla halvemmalla vois itsekin vaihdella useammin.
                          2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                          2022 X3 Charged Edition Msport
                          1999 Honda CBR 900 SC33
                          2009 Husqvarna SMR 510
                          2017 KTM EXCF 350

                          Comment

                          • exautisti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 1267
                            • oulu

                            #43
                            Originally posted by jokes911 View Post
                            Mutta, mutta. MOTOX-DieselSyn 5W40 SM/CF:stä kaikki tarvittavat luokat löytyy: Korkeiden CF/SM luokitusten lisäksi VW500.00/505.00/505.01, MB229.1, Ford WSS-M2C-9117A, ACEA A3/B3 ja Porsche luokitukset täyttävä 5W-40 synteettinen moottoriöljy. 2010 täyttää myös VW 502.00 ja BMW Longlife-04 luokitukset!

                            Kellä on rohkeutta testata tuota ensimmäisenä? Siis autossa jossa PDF, koska muilla on aika yks ja sama. Toisaalta itsekin kerran käytin Mobilia joka lisäsi öljynkulutusta ja vuotoa ja kun vaihdoin Castroliin (sport) takasin niin kummatkin vähenivät. iDrive on antanut tälle viimeiselle vaihtovälille yli 30tkm ajomatkaa ennen kun alkoi herjata vaihtoa.

                            Itseä tuo 5.30€ litrahinta houkuttelis. VAG miesten puolella toiset ovat longlife öljyjen kannalla ja taas toiset ovat siirtyneet lyhyempään vuosittaiseen väliin. Ihan VAG:n puoleltakin vaihtoehtoiset huoltoplänit. Tuolla halvemmalla vois itsekin vaihdella useammin.
                            Mulla ja kohteena E65 740D
                            se on yks ja sama mitä sontaa sinne työntää,kyllä se kestää loppuun asti

                            edit ei tosin oo PDF:ää tahi DPF:ää
                            Last edited by exautisti; 21-09-2011, 22:09.
                            -99 punane passatti

                            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                            Tuikun softat
                            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                            www.mcars.fi

                            Kysy 041-5056506

                            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                            Comment

                            • Marko.K
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1193
                              • Helsinki

                              #44
                              Oon käyttänyt ite aina bemareissa castrolin öljyjä, eikä koskaan oo tarvinnu huoltovälillä juurikaan edes lisäillä, castrolin magnatec 5W-40 olen aina laittanut. Nyt alla ensimmäistä kertaa E60 530d -03. Castrolin sivu antaa vaihtoehdoiksi kuluttajille ja yleiskorjaamoille: Paras- Castrol Edge 5W-30 ja parempi- Castrol Edge Sport 0W-40. Kumpaa näistä nyt kannattaisi laittaa? Kummatkin lienevät -04 longlife öljyjä? :think Tuota jälkimmäistä näyttäisi ainakin saavan esim. motonetistä
                              F11 535d -11 367hv/728nm
                              E39 M5 -99 Alpine White II
                              E65 730da -02
                              E60 530da -03
                              E39 530da -03 240hv/600nm
                              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                              E38 740iaL -95
                              E39 530d -99 245hv/528nm

                              Comment

                              • Marko.K
                                BTCF Member
                                • Jul 2006
                                • 1193
                                • Helsinki

                                #45
                                Originally posted by jokes911 View Post
                                Mutta, mutta. MOTOX-DieselSyn 5W40 SM/CF:stä kaikki tarvittavat luokat löytyy: Korkeiden CF/SM luokitusten lisäksi VW500.00/505.00/505.01, MB229.1, Ford WSS-M2C-9117A, ACEA A3/B3 ja Porsche luokitukset täyttävä 5W-40 synteettinen moottoriöljy. 2010 täyttää myös VW 502.00 ja BMW Longlife-04 luokitukset!

                                Kellä on rohkeutta testata tuota ensimmäisenä? Siis autossa jossa PDF, koska muilla on aika yks ja sama. Toisaalta itsekin kerran käytin Mobilia joka lisäsi öljynkulutusta ja vuotoa ja kun vaihdoin Castroliin (sport) takasin niin kummatkin vähenivät. iDrive on antanut tälle viimeiselle vaihtovälille yli 30tkm ajomatkaa ennen kun alkoi herjata vaihtoa.

                                Itseä tuo 5.30€ litrahinta houkuttelis. VAG miesten puolella toiset ovat longlife öljyjen kannalla ja taas toiset ovat siirtyneet lyhyempään vuosittaiseen väliin. Ihan VAG:n puoleltakin vaihtoehtoiset huoltoplänit. Tuolla halvemmalla vois itsekin vaihdella useammin.
                                Usein tulee mietittyä että samaa paskaa paitsi eri purkissa. Hinnan puolesta tuota voisi jopa harkitakkin mutta siihen se taitaa sitten jäädäkkin. En vaan ole oikeen koskaan luottanut näihin motonetin "omiin" öljyihin vaikka luokitukset täsmäävätkin. Eihän sitä tiedä jos ei kokeile, mutta taidan maksaa sen muutaman kympin ihan periaatteesta enemmän ja olla varma että kaikki menee niinkuin elokuvissa
                                F11 535d -11 367hv/728nm
                                E39 M5 -99 Alpine White II
                                E65 730da -02
                                E60 530da -03
                                E39 530da -03 240hv/600nm
                                E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                                E38 740iaL -95
                                E39 530d -99 245hv/528nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎