E60 530d öljyt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4048
    • Turku

Originally posted by Marko.K View Post
    Oon käyttänyt ite aina bemareissa castrolin öljyjä, eikä koskaan oo tarvinnu huoltovälillä juurikaan edes lisäillä, castrolin magnatec 5W-40 olen aina laittanut. Nyt alla ensimmäistä kertaa E60 530d -03. Castrolin sivu antaa vaihtoehdoiksi kuluttajille ja yleiskorjaamoille: Paras- Castrol Edge 5W-30 ja parempi- Castrol Edge Sport 0W-40. Kumpaa näistä nyt kannattaisi laittaa? Kummatkin lienevät -04 longlife öljyjä? :think Tuota jälkimmäistä näyttäisi ainakin saavan esim. motonetistä
    Edge Sport 0W-40 oon noihin kiisseleihin kaatanu.
    sigpic
    P:0409699000

JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

Comment

• rus103
      Bimmer Rookie
      • Jul 2009
      • 53
      • Uusimaa

Originally posted by jokes911 View Post
      Mutta, mutta. MOTOX-DieselSyn 5W40 SM/CF:stä kaikki tarvittavat luokat löytyy: Korkeiden CF/SM luokitusten lisäksi VW500.00/505.00/505.01, MB229.1, Ford WSS-M2C-9117A, ACEA A3/B3 ja Porsche luokitukset täyttävä 5W-40 synteettinen moottoriöljy. 2010 täyttää myös VW 502.00 ja BMW Longlife-04 luokitukset!

Kellä on rohkeutta testata tuota ensimmäisenä? Siis autossa jossa PDF, koska muilla on aika yks ja sama. Toisaalta itsekin kerran käytin Mobilia joka lisäsi öljynkulutusta ja vuotoa ja kun vaihdoin Castroliin (sport) takasin niin kummatkin vähenivät. iDrive on antanut tälle viimeiselle vaihtovälille yli 30tkm ajomatkaa ennen kun alkoi herjata vaihtoa.

Itseä tuo 5.30€ litrahinta houkuttelis. VAG miesten puolella toiset ovat longlife öljyjen kannalla ja taas toiset ovat siirtyneet lyhyempään vuosittaiseen väliin. Ihan VAG:n puoleltakin vaihtoehtoiset huoltoplänit. Tuolla halvemmalla vois itsekin vaihdella useammin.
      Mulla on Motox ja on jo yli 20 tuhatta sillä ajanut ja auto on E61 - 530d en ole huomannut mitään eroa Mobilen.

Comment

• MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7551
        • Jyväshyvä

Minä olen myös ajanut useampia öljynvaihtovälejä kyseisellä Motoxilla.
        535d -08, ja moneen muuhunkin autoon sitä olen pistänyt...

Hinta/Speksit suhteeltaan ylivoimaisesti halvinta kun ostaa 20 litran pöniköissä...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1400
          • Kuopio

Edge Sportilla menty ja vaihdettu vain ja ainoastaan silloin kun tietokone on sitä vaatinut. Eikä mitään ongelmia. Joka kerta olen kyllä tuupannut ennen vaihtoa jotain tököttiä öljyn sisään ja käyttänyt vartin verran. On aika puhtaan näköistä koneen sisällä kun täyttöaukosta katselee, kaippa tuo huuhteluhoito jotain auttaa. Lämpimänä liruna tulevat uloskin.
          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

Comment

• Marko.K
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1193
            • Helsinki

Originally posted by MajorDrake View Post
            Minä olen myös ajanut useampia öljynvaihtovälejä kyseisellä Motoxilla.
            535d -08, ja moneen muuhunkin autoon sitä olen pistänyt...

Hinta/Speksit suhteeltaan ylivoimaisesti halvinta kun ostaa 20 litran pöniköissä...
            Onkos tarvinnut lisäillä?
            F11 535d -11 367hv/728nm
            E39 M5 -99 Alpine White II
            E65 730da -02
            E60 530da -03
            E39 530da -03 240hv/600nm
            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
            E38 740iaL -95
            E39 530d -99 245hv/528nm

Comment

• Ripoff
              Newbiemmer
              • Oct 2006
              • 25
              • Lappi Finland

Motox Synergy LongLife 5W30 29.90€/5l

Onko kenelläkkään kokemuksia tästä?

Motox Synergy LongLife 5W30 öljyn korkealaatuinen koostumus optimoituine lisäaineineen tähtää mataliin päästöihin. Öljy sopii käytettäväksi erityisesti Euro-4 päästövaatimuksen moottoreissa. Se täyttää Mercedes Benz 229.31 / 229.51, BMW LL-04 sekä VAG 502.00 / 505.00 / 505.01 vaatimukset, ja sopii partikkelisuodattimellisiin diesel-moottoreihin, joissa vaaditaan ACEA C3-luokitusta. Sitä voidaan käyttää myös niissä dieselmoottoreissa, joissa ei ole hiukkassuodatinta. API: SL/CF ACEA A3/B4 (07) ja C3 (08). VW 502.00/505.00 ja 505.01 (2005). MB: 229.31 ja 229.51. BMW LL-01 ja LL-04. Ford M2C-917A.

Tämä näytää kohtuuhintaiselta.

Aikaisemmat omistajat näyttävät huoltokirjan perusteella suosineen Mobil 1 ESP 5W30. Olisiko eroa Motoxiin?
              Last edited by Ripoff; 20-10-2011, 18:15.

Comment

• jokes911
                Bimmer Fanatic
                • May 2008
                • 875
                • Espoo

Kai tuohon pätee samat kommentit Motox öljyistä kuin edellisellä sivulla mainitsemaani Motox tyyppiin. Näyttää kovin samoilta spekseiltä joten olisko vain myyntinimi muuttunut? :think

Minä en tuota Mobilia laittaisi, itsellä se ainakin lisäsi öljyn kulutusta ja varsinkin vuotoja. Palautui kun vaihdoin takaisin Castrolin Edge Sporttiin mitkä vaihdoin taas pari viikkoa sitten.

Uskomatonta mutta totta että iDrive alkoi herjaamaan öljynvaihtoa vasta kun edellisestä oli kulunut melkein 34tkm ja ajo on suurimmalta osin pätkää taajamassa. Vaihtojen välillä olin lisännyt alle litran öljyä.
                2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                2022 X3 Charged Edition Msport
                1999 Honda CBR 900 SC33
                2009 Husqvarna SMR 510
                2017 KTM EXCF 350

Comment

• MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

Originally posted by Marko.K View Post
                  Onkos tarvinnut lisäillä?
                  Ei ole tarvinut lisäillä, 199 tkm ajettu on nytkin pihassa mistä tuota löytyy, öljyt vaihdettu 183 tkm kohdalla ja näyttää vieläkin täyttä.
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --

Comment

• Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5465
                    • S:t Karins

Originally posted by jokes911 View Post
                    Minä en tuota Mobilia laittaisi, itsellä se ainakin lisäsi öljyn kulutusta ja varsinkin vuotoja. Palautui kun vaihdoin takaisin Castrolin Edge Sporttiin mitkä vaihdoin taas pari viikkoa sitten.

Uskomatonta mutta totta että iDrive alkoi herjaamaan öljynvaihtoa vasta kun edellisestä oli kulunut melkein 34tkm ja ajo on suurimmalta osin pätkää taajamassa. Vaihtojen välillä olin lisännyt alle litran öljyä.
                    Itse olen tuota Mobil ESP käyttänyt molemmissa 535D:ssä. i-Drive on herjannut ölynvaihtoa 32 - 36 th:n välillä. Koskaan en ole joulunut desiäkään öljyä lisäämään eikä tikusta katsottuna taso ole pudonnut mihinkään...
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

Comment

• Toni.S
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2009
                      • 115
                      • Helsinki

Onko jengi kokeillut tuota "Valvoline-LongLife 5W30 4+1l 39.90 €" 3.0d koneissa, itsellä -08 325d (PDF).
                      Tullut aikaisemmin käytettyä noit Valvolinen öljyjä enemmän ja vähemmän viritellyissä bensa ja diesel autoissa ja niissä olen ne hyväksi todennut.
                      Valvolinen sivujen mukaan suositus olisi 325d:hen SynPower XL-III 5W-30,
                      mutta liekko tuota esim. motonetissä saatavana?
                      Toi
                      MOTOX-DieselSyn 5W40 SM/CF olisi toki edukas, mutta hieman epäilyttää, vaikkakin tainnut joillakin toimia ihan OK.
                      - F11 LCI xda -15
                      -Supra mk4 tt 6mt Euro
                      Ex:
                      - E91 325d -08 alpinweiss
                      - E39 530d Msport mt -01
                      - E46 320d toukka -02
                      - Golf 3 tdi +200kw
                      - B5 A4 tq ABT286
                      - 8L A3 t ABT215
                      - E36 325ic
                      - E28 520i
                      - E30
                      -jne käyttiksiä

Comment

• Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1400
                        • Kuopio

Laitoin Motox Dieselsyn LL-04 speksiölkkää, toimii niinkuin castroleillakin..
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

Comment

• henska
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 132
                          • OULU

Ite lirautin nuo mobil 0-40 litkut ku sattu hyllysä olleen...auto on 10/04 530d ja huoltokirja speksit oli longlife-01 ja acea a3/b4.
                          Ja kummatkin löyty purkin kylestä...leipokoon jos on leipoakseen
                          Porsche 911 carrera

Ex Bmw e61 530d ind
                          Ex Alpina b10 biturbo #260
                          Ex Audi a4 2.0tfsi quattro
                          Ex Plymouth duster 412cid+833manual
                          Ex e39 bmw 528 ind
                          Ex e12 bmw 520

Comment

• tuumas
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2564
                            • Lapland, Finland

Onko kokemuksia tuosta Castrolin Turbo Diesel 5W-40 öljystä? 530D:ssä öljynvaihto lähenee ja pitäisi öljy päättää...

Comment

• reekoon
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 3438
                              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

paljonkos on 08/09 E61 530dA öljyn tilavuus. 5series forumilla luki että 7,5 litraa mutta täällä on puhuttu aikaisempien olevan 8,25 - 9,5 litraa. Paljos laitetaan?
                              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R

E36 316i Compact Hellrot

Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

Comment

• MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7551
                                • Jyväshyvä

Originally posted by reekoon View Post
                                paljonkos on 08/09 E61 530dA öljyn tilavuus. 5series forumilla luki että 7,5 litraa mutta täällä on puhuttu aikaisempien olevan 8,25 - 9,5 litraa. Paljos laitetaan?
                                9 litraa suodattimen kanssa osuu aika lähelle.

Comment

Working...
                                X