Halvempaa Castrol Magnatec 5w-40 C3 öljyä ei tartte ainakaan lisätä tippaakaan omilla heittelevillä 15-20tkm öljynvaihtoväleillä. Kilsoja veivattu tällä hetkellä 290tkm. Sama pätee 3.0sd X5 kulkineeseen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530d öljyt
Collapse
X
-
Edellisessä kulkineessa (vastaava kuin sinulla) käytin Castrol FST 5W-30 LL-04 öljyä. Vaihtovälinä pidin 20 tkm ja sillä välissä ei hukannut öljyä ollenkaan. Autolla oli ajettu hankittaessa 215 tkm ja luovutaessa 320 tkm ja tietenkin softattu
Varmaankin paras lopputulos kun lyhentää vaihtoväliä ja ei ihan kuraa öljyä pistä jos haluaa pitää motin hyvässä kunnossa.F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Originally posted by Paarma78 View PostNostetaas tätä kun vuosihuolto taas tulossa ja öljyjä pitäisi tilailla. Autona sigun kiesi, nyt 255tkm lasissa. Tähän asti on ainakin viimeiset 90tkm paineltu menemään tällä:
Castrol EDGE Titanium FST 0w-30 BMW LL-04
Hyvinhän tuokin on näyttänyt toimivan. ~18tkm vaihtovälillä joutunut lisäilemään varmaan litran verran öljyä (pääsääntöisesti lisäys alkanut kun >10tkm on menty öljyillä). Max 20tkm ajelen öljyillä.
Autossa DPF poistettu ja turbo modattu >350/750 tehoilla. Vähän alkanut miettimään jos vähän jämäkämpää litkua laittaisi kun ei tuo auto enää uusikaan ole, esim. 5w-30/40 tavaraa. Termarijumppaakin on taas tehty joten toivottavasti lämmöt pysyy normaalina myös talviajossa.
Minkälaista laatuöljyä tänäpäivänä tuohon suosittelisitte (tässä siis ei välttämättä haeta kustannussäästöjä vaan paremmin kiesiin sopivaa öljyä)?
0w-30 Magnatecit pyöri aikaisemmin sisällä ja tuntui puhaltavan läpi. Lisäämään joutui jonkin verran toista litraa tuon kymppitonnin aikana.
Sattui pyörähommista jäämään Bemarin prätkiin tarkoitettua öljyä muutama kanisteri, niin pistin fortepesujen jälkeen sisään:
https://www.tororacing.fi/fi/tuote/8196943
Ajettu nyt n. 7000km, ei ole syönyt öljyä tippaakaan ja öljy pysynyt paljon kirkkaamman värisenä. Lisäksi voisin mutuilla että työntää putkesta vähemmän mustaa kiihdytettäessä
Ajattelin että jos on kerran S1000RR -kyykkyyn suositusöljy, niin miksei menisi ruuvatussa dieselautossakin
Kallista muuten, ja ehkä viisaampi voinee valistaa minuakin oliko tyhmä ratkaisu, mutta ainakin 5w40 visko tuntuisi järkevämmältä viriteltyyn koneeseen :think
Comment
-
-
Kiitoksia kommenteista. Taidan kääntyä Castrol Magnatec 5w-40 C3 kamaan kun sitä näyttäisi saavan ihan kohtuuhintaan vaikka motonetista (aikaisemmin tilannut FST litkut aina saksasta)...BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Comment
-
-
Originally posted by Paarma78 View PostKiitoksia kommenteista. Taidan kääntyä Castrol Magnatec 5w-40 C3 kamaan kun sitä näyttäisi saavan ihan kohtuuhintaan vaikka motonetista (aikaisemmin tilannut FST litkut aina saksasta)...
Kai se tuolla magnatecilläkin käy ja kukkuu, kun castrolin öljyvalitsimestakin se löytyy suosituksista. Aikaisempi öljy oli 5w-30 ja merkkiä en muista :think-05 e61 530d msport
Comment
-
-
Originally posted by Paarma78 View PostKiitoksia kommenteista. Taidan kääntyä Castrol Magnatec 5w-40 C3 kamaan kun sitä näyttäisi saavan ihan kohtuuhintaan vaikka motonetista (aikaisemmin tilannut FST litkut aina saksasta)...Originally posted by asdf1 View PostItsekkin valitsin tuon saman tänään autooni. Olin kyllä alunperin ostamassa FST-Turbo Diesel versiota, mutta hinta houkutteli
Kai se tuolla magnatecilläkin käy ja kukkuu, kun castrolin öljyvalitsimestakin se löytyy suosituksista. Aikaisempi öljy oli 5w-30 ja merkkiä en muista :thinkLast edited by Hattis; 11-10-2017, 18:41.
Comment
-
-
Itse käyttänyt tätä pakettia. Tulee kaikki tarvittava ja naftasuodattimen voi jättää pois, jolloin hinta hieman tuosta tippuu.
Itsellä huolto joka huhtikuu 27-30 tkm välein ja tuosta paketista kun laittaa sen 8l huollossa (joo se on 3 dl liian vähän) niin auto pyytää 25 tkm jälkeen sen litran lisäyksen. Eli n. 3dl kuluu 10 tkm matkalla. Jos täyttäisi täyteen, niin tuskin edes pyytäisi lisää.
Comment
-
-
Heitämpä omat litkuni tähän vanhaan puuhun. Eli Levoililta Saksasta olen Edge FST Titanium 0W-30:t tilaillut aina kotiovelle. Nyt esim. 20 € toimitusmaksuineen tämän ja seuraavan vaihdon öljyt 150 € per 17 litraa. Motonetistäkin sama setti olis ollut karkeasti 230 €. Säästöä se on tuokin eikä tarvitse öljyn laadusta ainakaan hinnan takia tinkiä.
Tosin omakin peli kävi joulun päivinä ottamassa vähän flunssalääkettä, joten en tiedä olisko jankimpi tavara tuohon poikaa. Mutta tuolla nyt on menty mitä Castrol suosittanut ykköseksi. Jostain kohtaa peli tippasee parkkikselle vähän, mutta en ole jaksanut tarkemmin selvitellä. En ole öljyjä lisäillyt kyllä näillä öljyillä lainkaan, ei ole herjannut... eipä ole tullut mieleen tikkuakaan siten kurkistella, vaikka varmaan hyvä olis välillä.BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
BMW E46 323i -98 (2008-2011)
Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Comment
-
-
Originally posted by MayheM View PostHeitämpä omat litkuni tähän vanhaan puuhun. Eli Levoililta Saksasta olen Edge FST Titanium 0W-30:t tilaillut aina kotiovelle. Nyt esim. 20 € toimitusmaksuineen tämän ja seuraavan vaihdon öljyt 150 € per 17 litraa. Motonetistäkin sama setti olis ollut karkeasti 230 €. Säästöä se on tuokin eikä tarvitse öljyn laadusta ainakaan hinnan takia tinkiä.
Tosin omakin peli kävi joulun päivinä ottamassa vähän flunssalääkettä, joten en tiedä olisko jankimpi tavara tuohon poikaa. Mutta tuolla nyt on menty mitä Castrol suosittanut ykköseksi. Jostain kohtaa peli tippasee parkkikselle vähän, mutta en ole jaksanut tarkemmin selvitellä. En ole öljyjä lisäillyt kyllä näillä öljyillä lainkaan, ei ole herjannut... eipä ole tullut mieleen tikkuakaan siten kurkistella, vaikka varmaan hyvä olis välillä.G31 540d xDrive -18
Comment
-
-
Originally posted by Juuså View PostKyllä tuo 0-30w öljy on semmosta kusta että en sitä kaataisi edes vakiotehoiseen autoon. 5w40 sisään ja vaihtoväliksi 15tkm, varsinkin kun sinulla tuo auto on kuitenkin jo ohjelmoitu.. Omalla ajettu 440tkm noilla 0w30 öljyillä ja nykyään vaihdetaan 18-23 tkm välein. Tuolloin alkaa olemaan alarajoilla. Tuoreempana mentiin 25-30tkm vaihtovälillä.
Comment
-
-
Nostetaanpas tätä kun alkaa olla ajankohtainen.
Oma auto yli 400tkm ajettu '04 530dA ja nykyisillä öljyillä ajettu 20tkm. Nyt koneessa useamman vaihtovälin verran pyörineet huoltokirjan mukaan Mobil 1 5w30 ESP:t, vaihtovälinä pidetty vähän vaihtelevasti 20-25tkm.
Aikaisemmissa neloskoneisissa japseissa olen pitänyt vaihtovälinä 10tkm ja vaihdellut aina halvinta täyssynteettistä 5w40 + suodattimen, koska filosofiani on ollut että mennään halvalla perusöljyllä ja vaihdellaan useammin. Tässä kun on öljytilavuus sen verran suurempi niin ajattelin tämän 20tkm olevan hyvä väli.
Motonet tarjoaa Motox Synergy Longlifeä (C3-luokitus DPF:n takia). Autossa on AJ Techin softa ja DPF poistettu, niin mietin että eikös tuohon periaatteessa kävisi myös halvempi Motox EcoEnergy Longlife (A5/B5-luokitus)? Olisi nyt vieläpä tarjouksessa kanta-asiakkaille 19,90€ per pottu, niin jäisi kyllä öljyt todella halvaksi.
Kun DPF puuttuu, niin onko tämän käytölle mitään estettä? Tämä ei siis ole kustannuskysymys - ei talous 20€ kalliimpiin öljyihin kaadu, mutta omana periaatteena on ollut että kalliimman ostamiseen on aina oltava joku syy.
Comment
-
-
Originally posted by DaJackal View PostNostetaanpas tätä kun alkaa olla ajankohtainen.
Oma auto yli 400tkm ajettu '04 530dA ja nykyisillä öljyillä ajettu 20tkm. Nyt koneessa useamman vaihtovälin verran pyörineet huoltokirjan mukaan Mobil 1 5w30 ESP:t, vaihtovälinä pidetty vähän vaihtelevasti 20-25tkm.
Aikaisemmissa neloskoneisissa japseissa olen pitänyt vaihtovälinä 10tkm ja vaihdellut aina halvinta täyssynteettistä 5w40 + suodattimen, koska filosofiani on ollut että mennään halvalla perusöljyllä ja vaihdellaan useammin. Tässä kun on öljytilavuus sen verran suurempi niin ajattelin tämän 20tkm olevan hyvä väli.
Motonet tarjoaa Motox Synergy Longlifeä (C3-luokitus DPF:n takia). Autossa on AJ Techin softa ja DPF poistettu, niin mietin että eikös tuohon periaatteessa kävisi myös halvempi Motox EcoEnergy Longlife (A5/B5-luokitus)? Olisi nyt vieläpä tarjouksessa kanta-asiakkaille 19,90€ per pottu, niin jäisi kyllä öljyt todella halvaksi.
Kun DPF puuttuu, niin onko tämän käytölle mitään estettä? Tämä ei siis ole kustannuskysymys - ei talous 20€ kalliimpiin öljyihin kaadu, mutta omana periaatteena on ollut että kalliimman ostamiseen on aina oltava joku syy.
F11 520d -12
Comment
-
-
Originally posted by Markkanenn View PostIte olen mennyt tällä, 530d ja mittarissa 410tkm. Tässä on jopa bmw LL-04 luokitus.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/590015...W-30-5l-dexos2
Kappas! Ja on vielä viiden litran pönikkä niin kuin Motoxitkin (mikä on helpon saatavuuden lisäksi suurin syy sille, että olen yleensä niitä ostanut). Tämä oli hyvä vinkki, kiitos!
Eli kaksi pönttöä tuota ja alkuperäislaatuinen suodatin + tulpan tiivisteet ~55€. Vielä jää siis korjaamon antamaan 185€ tarjoukseen verrattuna 130€ työpalkkaa jos itse tekeeOn pojilla katteet kohdallaan, kyllä noilla hinnoilla nosturien hankinnan kuolettaa äkkiä...
Comment
-
-
Originally posted by Markkanenn View PostIte olen mennyt tällä, 530d ja mittarissa 410tkm. Tässä on jopa bmw LL-04 luokitus.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/590015...W-30-5l-dexos2! 3,98€/l.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment