Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d öljyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macke
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1134
    • Porvoo

    Halvempaa Castrol Magnatec 5w-40 C3 öljyä ei tartte ainakaan lisätä tippaakaan omilla heittelevillä 15-20tkm öljynvaihtoväleillä. Kilsoja veivattu tällä hetkellä 290tkm. Sama pätee 3.0sd X5 kulkineeseen.

    Comment

    • atcc
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2014
      • 373
      • Joensuu

      Edellisessä kulkineessa (vastaava kuin sinulla) käytin Castrol FST 5W-30 LL-04 öljyä. Vaihtovälinä pidin 20 tkm ja sillä välissä ei hukannut öljyä ollenkaan. Autolla oli ajettu hankittaessa 215 tkm ja luovutaessa 320 tkm ja tietenkin softattu

      Varmaankin paras lopputulos kun lyhentää vaihtoväliä ja ei ihan kuraa öljyä pistä jos haluaa pitää motin hyvässä kunnossa.
      F15 X5 M50d -15
      Ex:
      F11 530dA xDrive -11
      E61 530xdA M-sport LCI -07

      Comment

      • disme
        BTCF Member
        • Dec 2015
        • 69
        • Tampere

        Originally posted by Paarma78 View Post
        Nostetaas tätä kun vuosihuolto taas tulossa ja öljyjä pitäisi tilailla. Autona sigun kiesi, nyt 255tkm lasissa. Tähän asti on ainakin viimeiset 90tkm paineltu menemään tällä:
        Castrol EDGE Titanium FST 0w-30 BMW LL-04

        Hyvinhän tuokin on näyttänyt toimivan. ~18tkm vaihtovälillä joutunut lisäilemään varmaan litran verran öljyä (pääsääntöisesti lisäys alkanut kun >10tkm on menty öljyillä). Max 20tkm ajelen öljyillä.

        Autossa DPF poistettu ja turbo modattu >350/750 tehoilla. Vähän alkanut miettimään jos vähän jämäkämpää litkua laittaisi kun ei tuo auto enää uusikaan ole, esim. 5w-30/40 tavaraa. Termarijumppaakin on taas tehty joten toivottavasti lämmöt pysyy normaalina myös talviajossa.

        Minkälaista laatuöljyä tänäpäivänä tuohon suosittelisitte (tässä siis ei välttämättä haeta kustannussäästöjä vaan paremmin kiesiin sopivaa öljyä)?
        Itsellä aika täysin vastaavanlainen kulkine modatulla turbolla, n. 10 000km olen ajatellut pitää öljynvaihtovälinä.

        0w-30 Magnatecit pyöri aikaisemmin sisällä ja tuntui puhaltavan läpi. Lisäämään joutui jonkin verran toista litraa tuon kymppitonnin aikana.

        Sattui pyörähommista jäämään Bemarin prätkiin tarkoitettua öljyä muutama kanisteri, niin pistin fortepesujen jälkeen sisään:

        https://www.tororacing.fi/fi/tuote/8196943

        Ajettu nyt n. 7000km, ei ole syönyt öljyä tippaakaan ja öljy pysynyt paljon kirkkaamman värisenä. Lisäksi voisin mutuilla että työntää putkesta vähemmän mustaa kiihdytettäessä

        Ajattelin että jos on kerran S1000RR -kyykkyyn suositusöljy, niin miksei menisi ruuvatussa dieselautossakin

        Kallista muuten, ja ehkä viisaampi voinee valistaa minuakin oliko tyhmä ratkaisu, mutta ainakin 5w40 visko tuntuisi järkevämmältä viriteltyyn koneeseen :think

        Comment

        • Paarma78
          BTCF Member
          • Jun 2014
          • 294
          • Klaukkala

          Kiitoksia kommenteista. Taidan kääntyä Castrol Magnatec 5w-40 C3 kamaan kun sitä näyttäisi saavan ihan kohtuuhintaan vaikka motonetista (aikaisemmin tilannut FST litkut aina saksasta)...
          BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
          BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
          ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
          ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

          Comment

          • asdf1
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 162
            • interweb

            Originally posted by Paarma78 View Post
            Kiitoksia kommenteista. Taidan kääntyä Castrol Magnatec 5w-40 C3 kamaan kun sitä näyttäisi saavan ihan kohtuuhintaan vaikka motonetista (aikaisemmin tilannut FST litkut aina saksasta)...
            Itsekkin valitsin tuon saman tänään autooni. Olin kyllä alunperin ostamassa FST-Turbo Diesel versiota, mutta hinta houkutteli

            Kai se tuolla magnatecilläkin käy ja kukkuu, kun castrolin öljyvalitsimestakin se löytyy suosituksista. Aikaisempi öljy oli 5w-30 ja merkkiä en muista :think
            -05 e61 530d msport

            Comment

            • Hattis
              Bimmer Rookie
              • Apr 2013
              • 166
              • Finland

              Originally posted by Paarma78 View Post
              Kiitoksia kommenteista. Taidan kääntyä Castrol Magnatec 5w-40 C3 kamaan kun sitä näyttäisi saavan ihan kohtuuhintaan vaikka motonetista (aikaisemmin tilannut FST litkut aina saksasta)...
              Originally posted by asdf1 View Post
              Itsekkin valitsin tuon saman tänään autooni. Olin kyllä alunperin ostamassa FST-Turbo Diesel versiota, mutta hinta houkutteli

              Kai se tuolla magnatecilläkin käy ja kukkuu, kun castrolin öljyvalitsimestakin se löytyy suosituksista. Aikaisempi öljy oli 5w-30 ja merkkiä en muista :think
              Samalla mennään täälläkin, tosin vasta muutaman tonnin ollut koneessa.
              Last edited by Hattis; 11-10-2017, 18:41.

              Comment

              • jhelen
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2015
                • 248
                • Ulvila



                Itse käyttänyt tätä pakettia. Tulee kaikki tarvittava ja naftasuodattimen voi jättää pois, jolloin hinta hieman tuosta tippuu.
                Itsellä huolto joka huhtikuu 27-30 tkm välein ja tuosta paketista kun laittaa sen 8l huollossa (joo se on 3 dl liian vähän) niin auto pyytää 25 tkm jälkeen sen litran lisäyksen. Eli n. 3dl kuluu 10 tkm matkalla. Jos täyttäisi täyteen, niin tuskin edes pyytäisi lisää.

                Comment

                • MayheM
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 521
                  • Oulu

                  Heitämpä omat litkuni tähän vanhaan puuhun. Eli Levoililta Saksasta olen Edge FST Titanium 0W-30:t tilaillut aina kotiovelle. Nyt esim. 20 € toimitusmaksuineen tämän ja seuraavan vaihdon öljyt 150 € per 17 litraa. Motonetistäkin sama setti olis ollut karkeasti 230 €. Säästöä se on tuokin eikä tarvitse öljyn laadusta ainakaan hinnan takia tinkiä.


                  Tosin omakin peli kävi joulun päivinä ottamassa vähän flunssalääkettä, joten en tiedä olisko jankimpi tavara tuohon poikaa. Mutta tuolla nyt on menty mitä Castrol suosittanut ykköseksi. Jostain kohtaa peli tippasee parkkikselle vähän, mutta en ole jaksanut tarkemmin selvitellä. En ole öljyjä lisäillyt kyllä näillä öljyillä lainkaan, ei ole herjannut... eipä ole tullut mieleen tikkuakaan siten kurkistella, vaikka varmaan hyvä olis välillä.
                  BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                  BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                  BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                  BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                  VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                  BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                  Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                  Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                  Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                  Comment

                  • Juuså
                    BTCF Member
                    • Oct 2009
                    • 207
                    • Kuopio

                    Originally posted by MayheM View Post
                    Heitämpä omat litkuni tähän vanhaan puuhun. Eli Levoililta Saksasta olen Edge FST Titanium 0W-30:t tilaillut aina kotiovelle. Nyt esim. 20 € toimitusmaksuineen tämän ja seuraavan vaihdon öljyt 150 € per 17 litraa. Motonetistäkin sama setti olis ollut karkeasti 230 €. Säästöä se on tuokin eikä tarvitse öljyn laadusta ainakaan hinnan takia tinkiä.


                    Tosin omakin peli kävi joulun päivinä ottamassa vähän flunssalääkettä, joten en tiedä olisko jankimpi tavara tuohon poikaa. Mutta tuolla nyt on menty mitä Castrol suosittanut ykköseksi. Jostain kohtaa peli tippasee parkkikselle vähän, mutta en ole jaksanut tarkemmin selvitellä. En ole öljyjä lisäillyt kyllä näillä öljyillä lainkaan, ei ole herjannut... eipä ole tullut mieleen tikkuakaan siten kurkistella, vaikka varmaan hyvä olis välillä.
                    Kyllä tuo 0-30w öljy on semmosta kusta että en sitä kaataisi edes vakiotehoiseen autoon. 5w40 sisään ja vaihtoväliksi 15tkm, varsinkin kun sinulla tuo auto on kuitenkin jo ohjelmoitu.
                    G31 540d xDrive -18

                    Comment

                    • KOMBI7
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2011
                      • 82
                      • Satakunta

                      Originally posted by Juuså View Post
                      Kyllä tuo 0-30w öljy on semmosta kusta että en sitä kaataisi edes vakiotehoiseen autoon. 5w40 sisään ja vaihtoväliksi 15tkm, varsinkin kun sinulla tuo auto on kuitenkin jo ohjelmoitu.
                      Ihme että saa myydä. Omalla ajettu 440tkm noilla 0w30 öljyillä ja nykyään vaihdetaan 18-23 tkm välein. Tuolloin alkaa olemaan alarajoilla. Tuoreempana mentiin 25-30tkm vaihtovälillä.

                      Comment

                      • DaJackal
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2018
                        • 43
                        • Lappeenranta

                        Nostetaanpas tätä kun alkaa olla ajankohtainen.


                        Oma auto yli 400tkm ajettu '04 530dA ja nykyisillä öljyillä ajettu 20tkm. Nyt koneessa useamman vaihtovälin verran pyörineet huoltokirjan mukaan Mobil 1 5w30 ESP:t, vaihtovälinä pidetty vähän vaihtelevasti 20-25tkm.


                        Aikaisemmissa neloskoneisissa japseissa olen pitänyt vaihtovälinä 10tkm ja vaihdellut aina halvinta täyssynteettistä 5w40 + suodattimen, koska filosofiani on ollut että mennään halvalla perusöljyllä ja vaihdellaan useammin. Tässä kun on öljytilavuus sen verran suurempi niin ajattelin tämän 20tkm olevan hyvä väli.


                        Motonet tarjoaa Motox Synergy Longlifeä (C3-luokitus DPF:n takia). Autossa on AJ Techin softa ja DPF poistettu, niin mietin että eikös tuohon periaatteessa kävisi myös halvempi Motox EcoEnergy Longlife (A5/B5-luokitus)? Olisi nyt vieläpä tarjouksessa kanta-asiakkaille 19,90€ per pottu, niin jäisi kyllä öljyt todella halvaksi.






                        Kun DPF puuttuu, niin onko tämän käytölle mitään estettä? Tämä ei siis ole kustannuskysymys - ei talous 20€ kalliimpiin öljyihin kaadu, mutta omana periaatteena on ollut että kalliimman ostamiseen on aina oltava joku syy.

                        Comment

                        • Markkanenn
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2016
                          • 262
                          • Vantaa

                          Originally posted by DaJackal View Post
                          Nostetaanpas tätä kun alkaa olla ajankohtainen.


                          Oma auto yli 400tkm ajettu '04 530dA ja nykyisillä öljyillä ajettu 20tkm. Nyt koneessa useamman vaihtovälin verran pyörineet huoltokirjan mukaan Mobil 1 5w30 ESP:t, vaihtovälinä pidetty vähän vaihtelevasti 20-25tkm.


                          Aikaisemmissa neloskoneisissa japseissa olen pitänyt vaihtovälinä 10tkm ja vaihdellut aina halvinta täyssynteettistä 5w40 + suodattimen, koska filosofiani on ollut että mennään halvalla perusöljyllä ja vaihdellaan useammin. Tässä kun on öljytilavuus sen verran suurempi niin ajattelin tämän 20tkm olevan hyvä väli.


                          Motonet tarjoaa Motox Synergy Longlifeä (C3-luokitus DPF:n takia). Autossa on AJ Techin softa ja DPF poistettu, niin mietin että eikös tuohon periaatteessa kävisi myös halvempi Motox EcoEnergy Longlife (A5/B5-luokitus)? Olisi nyt vieläpä tarjouksessa kanta-asiakkaille 19,90€ per pottu, niin jäisi kyllä öljyt todella halvaksi.






                          Kun DPF puuttuu, niin onko tämän käytölle mitään estettä? Tämä ei siis ole kustannuskysymys - ei talous 20€ kalliimpiin öljyihin kaadu, mutta omana periaatteena on ollut että kalliimman ostamiseen on aina oltava joku syy.
                          Ite olen mennyt tällä, 530d ja mittarissa 410tkm. Tässä on jopa bmw LL-04 luokitus.

                          F11 520d -12

                          Comment

                          • DaJackal
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2018
                            • 43
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by Markkanenn View Post
                            Ite olen mennyt tällä, 530d ja mittarissa 410tkm. Tässä on jopa bmw LL-04 luokitus.

                            https://m.motonet.fi/fi/tuote/590015...W-30-5l-dexos2

                            Kappas! Ja on vielä viiden litran pönikkä niin kuin Motoxitkin (mikä on helpon saatavuuden lisäksi suurin syy sille, että olen yleensä niitä ostanut). Tämä oli hyvä vinkki, kiitos!


                            Eli kaksi pönttöä tuota ja alkuperäislaatuinen suodatin + tulpan tiivisteet ~55€. Vielä jää siis korjaamon antamaan 185€ tarjoukseen verrattuna 130€ työpalkkaa jos itse tekee On pojilla katteet kohdallaan, kyllä noilla hinnoilla nosturien hankinnan kuolettaa äkkiä...

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17562
                              • Turku

                              Originally posted by Markkanenn View Post
                              Ite olen mennyt tällä, 530d ja mittarissa 410tkm. Tässä on jopa bmw LL-04 luokitus.

                              https://m.motonet.fi/fi/tuote/590015...W-30-5l-dexos2
                              Tuo on kyllä halpa ! 3,98€/l.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • apche
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2013
                                • 94
                                • Somalia

                                On kyllä halpaa toi Dexos2. Itse olen käyttänyt TB Diamond Dieseliä, ei kallista sekään kun ostaa 10 litran kanisterissa, eli n. 6€/litra.
                                -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎