Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530da, automaatin ohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KorbenDallas
    Newbiemmer
    • Dec 2006
    • 26
    • Finlando

    E60 530da, automaatin ohjelmointi

    Itsellä on tuollainen -04 mallinen otsikon mukainen laite. Matka-ajossa etenkin nyt talvinopeuksilla yrittää automaatti vaihtaa silloin tällöin pykälää liian suuren vaihteen, ja rupeaa sitten arpomaan kahden vaihteen välillä siten että ajosta tulee aaltoilevaa. Oire katoaa kun käyttää keppiä DS-moodissa ja laittaa sitten takaisin.

    Ei suurensuuri ongelma mutta sillointällöin melko ärsyttävä varsinkin vakionopeudensäätimellä ajettaessa, ja tapahtuu nimenomaan tuossa 1500rpm:n paikkeilla.

    Onko kukaan törmännyt vastaavaan, ja olisiko tuo korjattavissa kenties softapäivityksellä?
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    #2
    535d -05 alkoi tekemään tuota ja muita vaihdetemppuja vasta päivityksen jälkeen.. Alkuperäisellä softalla toimi OK. Merkkihuolto ajoi softan useampaan kertaan mutta aina sama synkkä lopputulos.
    ---

    Comment

    • KorbenDallas
      Newbiemmer
      • Dec 2006
      • 26
      • Finlando

      #3
      Originally posted by -Tapi View Post
      535d -05 alkoi tekemään tuota ja muita vaihdetemppuja vasta päivityksen jälkeen.. Alkuperäisellä softalla toimi OK. Merkkihuolto ajoi softan useampaan kertaan mutta aina sama synkkä lopputulos.
      No eipä kuulosta tuokaan hyvältä. Onko kukaan ohjelmoittanut näitä muualla kuin merkkihuollossa, esim. penkki-lastutuksen yhteydessä uusi softa myös laatikkoon?

      Comment

      • Maako
        Newbiemmer
        • Aug 2007
        • 10
        • Kotka

        #4
        Laatikon resetointi

        En tiedä toimiiko mutta englanninkieliselläfoorumilla seuraava ohje:

        käännä virta-avain 1-asentoon, paina kaasupoljin täysin pohjaan ja pidä sitä siellä noin 25-30 sekuntia.

        Tämän kuulemma pitäisi palauttaa laatikko tehdasasetuksiin ja auttaa jos esiintyy vaihtamisongelmia.
        BMW 525 E60 -04

        Comment

        • VESiX
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 407
          • Kehä 1

          #5
          Originally posted by Maako View Post
          En tiedä toimiiko mutta englanninkieliselläfoorumilla seuraava ohje:

          käännä virta-avain 1-asentoon, paina kaasupoljin täysin pohjaan ja pidä sitä siellä noin 25-30 sekuntia.

          Tämän kuulemma pitäisi palauttaa laatikko tehdasasetuksiin ja auttaa jos esiintyy vaihtamisongelmia.
          Kyllä tämä temppu jotain resoitoi, mutta dokumentaatiota ei ole löytynyt mistään e60 forumillekaan. Joka tapauksessa toimi minulla ja suosittelen kokeilemaan.

          Comment

          • juu-das
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 756
            • Kuopio

            #6
            onko e39:iin olemassa mitään omatoimista resetointia?

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #7
              Originally posted by juu-das View Post
              onko e39:iin olemassa mitään omatoimista resetointia?
              Tuo sama placebo (tai sen versiot) toimivat myös E39:ssa. Myös oikealla kädellä aurinkolipasta kiinnipitäminen samaan aikaan kun vasemmalla jalalla painaa penkinlämmittimen päälle, auttaa nollaamaan lootan.

              Jenkkifoorumeilla sikiää aina tasaisin väliajoin noita ohjeita, joilla saadaan monta ohjelmointia hoitumaan mihin normaalisti tarvitaan ohjelma ja piuha mutta nämä ovat aina niitä mutu-todisteisia juttuja. Esim E39:n stepin väitetään kivenkovaan nollautuvan kun kaasua polkee ilman virtoja 25 kertaa pohjaan ja takaisin. Kasvaahan siinä kunto jos ei järki.
              ---

              Comment

              • juu-das
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 756
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by -Tapi View Post
                Tuo sama placebo (tai sen versiot) toimivat myös E39:ssa. Myös oikealla kädellä aurinkolipasta kiinnipitäminen samaan aikaan kun vasemmalla jalalla painaa penkinlämmittimen päälle, auttaa nollaamaan lootan.

                Jenkkifoorumeilla sikiää aina tasaisin väliajoin noita ohjeita, joilla saadaan monta ohjelmointia hoitumaan mihin normaalisti tarvitaan ohjelma ja piuha mutta nämä ovat aina niitä mutu-todisteisia juttuja. Esim E39:n stepin väitetään kivenkovaan nollautuvan kun kaasua polkee ilman virtoja 25 kertaa pohjaan ja takaisin. Kasvaahan siinä kunto jos ei järki.
                ok, hyvä tietää

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by juu-das View Post
                  ok, hyvä tietää
                  Päivän naurut!!
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • juu-das
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 756
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by teropa View Post
                    Päivän naurut!!
                    jep

                    mutta entäs jos ei ole penkinlämmittimiä (mulla kyllä on)

                    Comment

                    • KorbenDallas
                      Newbiemmer
                      • Dec 2006
                      • 26
                      • Finlando

                      #11
                      Originally posted by Maako View Post
                      En tiedä toimiiko mutta englanninkieliselläfoorumilla seuraava ohje:

                      käännä virta-avain 1-asentoon, paina kaasupoljin täysin pohjaan ja pidä sitä siellä noin 25-30 sekuntia.

                      Tämän kuulemma pitäisi palauttaa laatikko tehdasasetuksiin ja auttaa jos esiintyy vaihtamisongelmia.
                      No pitääpä koeistaa tuota, tuskinpa tuossa mitään menettääkään

                      Olikos tuosta lootan ohjelmoinnista kolmannella osapuolella esim. penkityksen yhteydessä mitään kokemusta?

                      Comment

                      • b mutteri kasa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1461
                        • Area 03

                        #12
                        Originally posted by KorbenDallas View Post
                        No pitääpä koeistaa tuota, tuskinpa tuossa mitään menettääkään

                        Olikos tuosta lootan ohjelmoinnista kolmannella osapuolella esim. penkityksen yhteydessä mitään kokemusta?
                        Itsellä ohjelmoitiin (lastutettiin) moottori yksikkö sekä vaihteiston yksikkö...mutta samaa vaihteen arpomista on havaittavissa D ajettaessa ja rpm siellä 1500-2000

                        DS ei ole sitten mitään ongelmaa ja autona E 60 530D
                        BMW F11 530 dA VOLL
                        Carbon-schwarz Metallic

                        BMW E30 325i Sport

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎