Originally posted by TROCK
View Post
E60 530d tehot hukassa
Collapse
X
-
No prkl oliko se nuin kallisOriginally posted by pakemppa View PostKyllä se melkein 350€ kustansi...siis alkuperäinen kyseessä.
Tuntuu aika kalliilta nyt rupes miettiin
Mut pakkohan se oli laittaa
E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
Olisin kyllä keksinyt rahoille parempaakin käyttöä,mut pakkohan toi oli vaihtaa. No oikeastaan ei kuitenkaan harmita kovin paljoa, kun vika kuitenkin korjattu ja auto kulkee hyvin...pelkäsin jo aluksi että korjaaminen voisi olla paljon kalliimpaakin.Originally posted by 10+ View PostNo prkl oliko se nuin kallis
Tuntuu aika kalliilta nyt rupes miettiin
Mut pakkohan se oli laittaa
Comment
-
Puhutko nyt koodaamisesta E39:n vai E60:n osalta?Originally posted by 10+ View PostOliko se jossain 300€ paikkeilla alkuperäisenä. E39 oli muistaakseni 200? Ja puhun sit alkuperäisistä hinnoista, tarvikkeita ei kannata ostaa ku joutuu koodaan merkkiliikkessä niin tulee työtä vaan. Kerran menin ostaan tarvikkeena 70€ ja ei muutaku 100km koodaan sitä, opin kerrasta
Jos E39 530d:hen vaihtaa vain Boschilaisen anturiosan, ei vaadi mitään koodausta, toimii laakista.
E60 530d:n osalta TIS mainitsee ainoastaan suosituksena adaptaatioarvojen nollauksesta.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
E39 piti kodaata, en muista mikä anturi se oli mutta paikallisesta varaosaliikkeestä tilasin. Makso jotain 70€.Originally posted by Clavurion View PostPuhutko nyt koodaamisesta E39:n vai E60:n osalta?
Jos E39 530d:hen vaihtaa vain Boschilaisen anturiosan, ei vaadi mitään koodausta, toimii laakista.
E60 530d:n osalta TIS mainitsee ainoastaan suosituksena adaptaatioarvojen nollauksesta.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
Tuosta löytyy TIS:stäkin kättä pidempää. DDE tarvii koodata, jos vanhanmallisen MAF:n tilalle vaihdetaan uudenmallinen. Ennen anturia oleva verkkorakenne on erilainen ja siten anturi antaa eri arvoja. Jos pelkän anturiosan vaihtaa, koodausta ei tarvita. Toki adaptaatiot voi nollata.Originally posted by 10+ View PostE39 piti kodaata, en muista mikä anturi se oli mutta paikallisesta varaosaliikkeestä tilasin. Makso jotain 70€.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
No ei kyllä ollut e39 530d:ssä 200€ imm!!! 2004 ilmamassamittarin vaihto maksoi MetroAutossa töineen juurikin 483,16€. Tuossa oli vielä osan hinnassa suuri 5%:n hyvävelialennus!Originally posted by 10+ View PostOliko se jossain 300€ paikkeilla alkuperäisenä. E39 oli muistaakseni 200? Ja puhun sit alkuperäisistä hinnoista, tarvikkeita ei kannata ostaa ku joutuu koodaan merkkiliikkessä niin tulee työtä vaan. Kerran menin ostaan tarvikkeena 70€ ja ei muutaku 100km koodaan sitä, opin kerrasta
Mutta ilolla voi todeta, että joku asia on tässä maailmassa halventunutkin.
- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
MAF:in hinta merkkiliikkeessä on paikasta riippuen 360-380€ e60:een, e39:kin on varmasti 20€ sisällä että ei niissä nyt paljoa eroa ole.
Metroautossa on jäänyt kyllä hyvät katteet 15minuutin hommasta jos hinnaksi ovat saaneet 483€
Huomattavasti vittumaisempi ja aikaa vievämpi homma oli vaihtaa kyseiseen autoon parkkipolttimo kuin MAFfi, meikäläisen käsillä ei olisi ilman umpion irroitusta onnistunut
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
On kyllä suolaisia hintoja...Originally posted by Rahu View PostMAF:in hinta merkkiliikkeessä on paikasta riippuen 360-380€ e60:een, e39:kin on varmasti 20€ sisällä että ei niissä nyt paljoa eroa ole.
Metroautossa on jäänyt kyllä hyvät katteet 15minuutin hommasta jos hinnaksi ovat saaneet 483€
Huomattavasti vittumaisempi ja aikaa vievämpi homma oli vaihtaa kyseiseen autoon parkkipolttimo kuin MAFfi, meikäläisen käsillä ei olisi ilman umpion irroitusta onnistunut

Tiedätkö, Rahu, paljonko se ilmamassamittari E46:een kustantaa?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Sama mylly, sama MAF, sama hinta.Originally posted by Laku View PostOn kyllä suolaisia hintoja...
Tiedätkö, Rahu, paljonko se ilmamassamittari E46:een kustantaa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Pahoittelut että lainataan tätä topikkia, mutta mikä E46? Vaihdoin omaan M43B19 (318i 1998) viimekeväänä imm:n ja merkkiliikehinta oli jotain tyyliin 360 € ja tarvikeliikkeestä aito boschilainen karvan verran päälle 200 € ja toimii kuin junan vessa ilman mitään koodailuja.Originally posted by Laku View PostOn kyllä suolaisia hintoja...
Tiedätkö, Rahu, paljonko se ilmamassamittari E46:een kustantaa?
Edit, oho - siellähän speksit löytyikin signaturesta nooooh...
Mutta vähä asiaakin vierestä, kun on täälläkin jo ollut näitä e39 M5:sen sekä 540:n "maffintestaus" ohjeita, missä yksi versio oli, että kun esmes. M5:llä vetää nelosvaihteella kaasu pohjassa, tulisi ajotietokoneen hetkellisen kulutuksen näytön näyttää xxx.x litraa juuri ennen rajoitinta, niin voiko samaa testata dieselkäyttöisellä kulkineella? Nyt kaikki polkemaan autojaan salavalikot auki ja tulokset tänne sekä kilometrit millekkin imm:lle
Toimiiko? En minä tiedä - kävi vain mielessä
Last edited by Vesku1; 20-03-2008, 00:37.
Comment
-
-
No mä sain siitä vaihto-operaatiosta kivat mustelmat kämmenselkään...mut menihän se polttimo kuitenkin paikoilleenOriginally posted by Rahu View PostHuomattavasti vittumaisempi ja aikaa vievämpi homma oli vaihtaa kyseiseen autoon parkkipolttimo kuin MAFfi, meikäläisen käsillä ei olisi ilman umpion irroitusta onnistunut
Comment
-
Tuohon hintaan täälä ehtittiin vika ja laitettiin paikoilleen:think ja alkuperänen oli kyseessä.Originally posted by pakemppa View PostKyllä se melkein 350€ kustansi...siis alkuperäinen kyseessä.
Mulla oli samainen vika kyseessä, mutta tässä tapauksessa ilmanmäärämittarissa ei ollut mitään vikaa vaan siihen menevässä letkussa. (Ihte en ollut huomannut siinä mitään vikaa) Turhaan olin käyttäny autoa tonnin eestä korjuuksilla ja ostanu vaikka mitä osaa. Siihen meni tonni taivaan tuuliin ko vika pysy samana koko ajan eikä korjaaja mukamas löytäny vikaa, hetikö vaihto korjaamoa vika löyty tunnissa kun se oli edellisessä korjaamossa seissy suunnilleen kuukauden päivät!
Meni vähän offtopiks.
E60 535dA -05
E39 530i Touring M-Sport -02
1.3 Toyota Corolla DX -83 - Rokki Corolla
EX:
E46 330Ci -00 M-Sport
E36 318i sedan -91 - Tuninki "projekti"
E30 318i -88 - Punainen Paholainen
sigpic
Comment
-
90tkm eikä vielä ole ongelmia... mitä tuonee tulevaisuus?:thinkOriginally posted by 10+ View PostOn se paljo kehittynyt E39, ajotietokoneeseen tuli mullaki ilmoitus että meehän poika huoltoon vaihtaan ilmamassamittari
Jeps, näyttää olevan tuo 80tkm ja uus mittari, nyt tiedetään tääkin
Ollaan viisaampia taas
e60, 530d, 311hp, 693Nm, Silber Grau
Comment
Comment