Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pakemppa
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 32
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by TROCK View Post
    Tämä tuli joskus vaihdettua e39:in ja oli melko tyyris murkula. Hinnat eivät varmaan ole tuosta (v. 2003) laskeneet? Uskaltaako kukaan sanoa ääneen mitä kustansi?
    Kyllä se melkein 350€ kustansi...siis alkuperäinen kyseessä.

    Comment

    • 10+
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2084
      • Nivala

      #17
      Originally posted by pakemppa View Post
      Kyllä se melkein 350€ kustansi...siis alkuperäinen kyseessä.
      No prkl oliko se nuin kallis Tuntuu aika kalliilta nyt rupes miettiin Mut pakkohan se oli laittaa
      E39 M5 -00

      Ex E60 530Da M-Sport -04
      Ex E39 M5 -00
      Ex E39 M5 -00 Individual
      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
      Ex E36 3.0 M3 -93
      Ex E36 2.5 Cabrio -94
      Ex E36 3.2 M3 -97
      Ex E36 2.5 Coupe -93

      Comment

      • pakemppa
        Bimmer Rookie
        • Mar 2007
        • 32
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by 10+ View Post
        No prkl oliko se nuin kallis Tuntuu aika kalliilta nyt rupes miettiin Mut pakkohan se oli laittaa
        Olisin kyllä keksinyt rahoille parempaakin käyttöä,mut pakkohan toi oli vaihtaa. No oikeastaan ei kuitenkaan harmita kovin paljoa, kun vika kuitenkin korjattu ja auto kulkee hyvin...pelkäsin jo aluksi että korjaaminen voisi olla paljon kalliimpaakin.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #19
          Originally posted by 10+ View Post
          Oliko se jossain 300€ paikkeilla alkuperäisenä. E39 oli muistaakseni 200? Ja puhun sit alkuperäisistä hinnoista, tarvikkeita ei kannata ostaa ku joutuu koodaan merkkiliikkessä niin tulee työtä vaan. Kerran menin ostaan tarvikkeena 70€ ja ei muutaku 100km koodaan sitä, opin kerrasta
          Puhutko nyt koodaamisesta E39:n vai E60:n osalta?

          Jos E39 530d:hen vaihtaa vain Boschilaisen anturiosan, ei vaadi mitään koodausta, toimii laakista.

          E60 530d:n osalta TIS mainitsee ainoastaan suosituksena adaptaatioarvojen nollauksesta.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • 10+
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2084
            • Nivala

            #20
            Originally posted by Clavurion View Post
            Puhutko nyt koodaamisesta E39:n vai E60:n osalta?

            Jos E39 530d:hen vaihtaa vain Boschilaisen anturiosan, ei vaadi mitään koodausta, toimii laakista.

            E60 530d:n osalta TIS mainitsee ainoastaan suosituksena adaptaatioarvojen nollauksesta.
            E39 piti kodaata, en muista mikä anturi se oli mutta paikallisesta varaosaliikkeestä tilasin. Makso jotain 70€.
            E39 M5 -00

            Ex E60 530Da M-Sport -04
            Ex E39 M5 -00
            Ex E39 M5 -00 Individual
            Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
            Ex E36 3.0 M3 -93
            Ex E36 2.5 Cabrio -94
            Ex E36 3.2 M3 -97
            Ex E36 2.5 Coupe -93

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #21
              Originally posted by 10+ View Post
              E39 piti kodaata, en muista mikä anturi se oli mutta paikallisesta varaosaliikkeestä tilasin. Makso jotain 70€.
              Tuosta löytyy TIS:stäkin kättä pidempää. DDE tarvii koodata, jos vanhanmallisen MAF:n tilalle vaihdetaan uudenmallinen. Ennen anturia oleva verkkorakenne on erilainen ja siten anturi antaa eri arvoja. Jos pelkän anturiosan vaihtaa, koodausta ei tarvita. Toki adaptaatiot voi nollata.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • TROCK
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 435
                • Tampere

                #22
                Originally posted by 10+ View Post
                Oliko se jossain 300€ paikkeilla alkuperäisenä. E39 oli muistaakseni 200? Ja puhun sit alkuperäisistä hinnoista, tarvikkeita ei kannata ostaa ku joutuu koodaan merkkiliikkessä niin tulee työtä vaan. Kerran menin ostaan tarvikkeena 70€ ja ei muutaku 100km koodaan sitä, opin kerrasta
                No ei kyllä ollut e39 530d:ssä 200€ imm!!! 2004 ilmamassamittarin vaihto maksoi MetroAutossa töineen juurikin 483,16€. Tuossa oli vielä osan hinnassa suuri 5%:n hyvävelialennus!

                Mutta ilolla voi todeta, että joku asia on tässä maailmassa halventunutkin.
                - - - - - - -
                F10 520dA
                ex E61 530dA, ex E39 530dA

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #23
                  MAF:in hinta merkkiliikkeessä on paikasta riippuen 360-380€ e60:een, e39:kin on varmasti 20€ sisällä että ei niissä nyt paljoa eroa ole.

                  Metroautossa on jäänyt kyllä hyvät katteet 15minuutin hommasta jos hinnaksi ovat saaneet 483€

                  Huomattavasti vittumaisempi ja aikaa vievämpi homma oli vaihtaa kyseiseen autoon parkkipolttimo kuin MAFfi, meikäläisen käsillä ei olisi ilman umpion irroitusta onnistunut
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17526
                    • Turku

                    #24
                    Originally posted by Rahu View Post
                    MAF:in hinta merkkiliikkeessä on paikasta riippuen 360-380€ e60:een, e39:kin on varmasti 20€ sisällä että ei niissä nyt paljoa eroa ole.

                    Metroautossa on jäänyt kyllä hyvät katteet 15minuutin hommasta jos hinnaksi ovat saaneet 483€

                    Huomattavasti vittumaisempi ja aikaa vievämpi homma oli vaihtaa kyseiseen autoon parkkipolttimo kuin MAFfi, meikäläisen käsillä ei olisi ilman umpion irroitusta onnistunut
                    On kyllä suolaisia hintoja...

                    Tiedätkö, Rahu, paljonko se ilmamassamittari E46:een kustantaa?
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Laku View Post
                      On kyllä suolaisia hintoja...

                      Tiedätkö, Rahu, paljonko se ilmamassamittari E46:een kustantaa?
                      Sama mylly, sama MAF, sama hinta.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Vesku1
                        Photographer
                        • Jun 2005
                        • 1401
                        • Haukipudas

                        #26
                        Originally posted by Laku View Post
                        On kyllä suolaisia hintoja...

                        Tiedätkö, Rahu, paljonko se ilmamassamittari E46:een kustantaa?
                        Pahoittelut että lainataan tätä topikkia, mutta mikä E46? Vaihdoin omaan M43B19 (318i 1998) viimekeväänä imm:n ja merkkiliikehinta oli jotain tyyliin 360 € ja tarvikeliikkeestä aito boschilainen karvan verran päälle 200 € ja toimii kuin junan vessa ilman mitään koodailuja.

                        Edit, oho - siellähän speksit löytyikin signaturesta nooooh...

                        Mutta vähä asiaakin vierestä, kun on täälläkin jo ollut näitä e39 M5:sen sekä 540:n "maffintestaus" ohjeita, missä yksi versio oli, että kun esmes. M5:llä vetää nelosvaihteella kaasu pohjassa, tulisi ajotietokoneen hetkellisen kulutuksen näytön näyttää xxx.x litraa juuri ennen rajoitinta, niin voiko samaa testata dieselkäyttöisellä kulkineella? Nyt kaikki polkemaan autojaan salavalikot auki ja tulokset tänne sekä kilometrit millekkin imm:lle Toimiiko? En minä tiedä - kävi vain mielessä
                        Last edited by Vesku1; 20-03-2008, 00:37.

                        Comment

                        • pakemppa
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2007
                          • 32
                          • Helsinki

                          #27
                          Liikkeissä pääkaupunkiseudulla ilmamassamittari+vaihto hinta Laakkonen vs Metroauto olisi ollut tosi suuri ero, Laakkonen 383€ ja Metroauto n.500€...en itse tosin käyttänyt kumpaakaan (kiitokset Rahulle vaihdosta!)
                          Last edited by pakemppa; 20-03-2008, 10:01.

                          Comment

                          • pakemppa
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2007
                            • 32
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by Rahu View Post
                            Huomattavasti vittumaisempi ja aikaa vievämpi homma oli vaihtaa kyseiseen autoon parkkipolttimo kuin MAFfi, meikäläisen käsillä ei olisi ilman umpion irroitusta onnistunut
                            No mä sain siitä vaihto-operaatiosta kivat mustelmat kämmenselkään...mut menihän se polttimo kuitenkin paikoilleen

                            Comment

                            • ^^henu
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 728
                              • Ylivieska

                              #29
                              Originally posted by pakemppa View Post
                              Kyllä se melkein 350€ kustansi...siis alkuperäinen kyseessä.
                              Tuohon hintaan täälä ehtittiin vika ja laitettiin paikoilleen:think ja alkuperänen oli kyseessä.

                              Mulla oli samainen vika kyseessä, mutta tässä tapauksessa ilmanmäärämittarissa ei ollut mitään vikaa vaan siihen menevässä letkussa. (Ihte en ollut huomannut siinä mitään vikaa) Turhaan olin käyttäny autoa tonnin eestä korjuuksilla ja ostanu vaikka mitä osaa. Siihen meni tonni taivaan tuuliin ko vika pysy samana koko ajan eikä korjaaja mukamas löytäny vikaa, hetikö vaihto korjaamoa vika löyty tunnissa kun se oli edellisessä korjaamossa seissy suunnilleen kuukauden päivät! Meni vähän offtopiks.

                              E60 535dA -05
                              E39 530i Touring M-Sport -02

                              1.3 Toyota Corolla DX -83 - Rokki Corolla

                              EX:
                              E46 330Ci -00 M-Sport
                              E36 318i sedan -91 - Tuninki "projekti"
                              E30 318i -88 - Punainen Paholainen


                              sigpic

                              Comment

                              • skaffa
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2005
                                • 92
                                • Hesa

                                #30
                                Originally posted by 10+ View Post
                                On se paljo kehittynyt E39, ajotietokoneeseen tuli mullaki ilmoitus että meehän poika huoltoon vaihtaan ilmamassamittari



                                Jeps, näyttää olevan tuo 80tkm ja uus mittari, nyt tiedetään tääkin Ollaan viisaampia taas
                                90tkm eikä vielä ole ongelmia... mitä tuonee tulevaisuus?:think
                                e60, 530d, 311hp, 693Nm, Silber Grau

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎