Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530tda hankinnassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huppe
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 371
    • Suomi

    E61 530tda hankinnassa

    Tuollaista uudenmallista 530D Farmari-Bemua olemme katselleet. 2004-2005 vuosilta pitäisi olla jotta hinnan saa kohdalleen. Ja toki Saksasta on tarkoitus ostaa tuo. Itseäni ei juuri muut varusteet kiinnosta kuin nahka/puolinahka sporttipenkit sekä m-sportin ratti. Aika hyvinhän tuossa varusteita muuten onkin. Tietty isot vanteet jo ostotilanteessa ovat plussaa mutta saahan niistä akuankka-renkaista tehtyä talvikiekotkin.

    Mitäs tuollaisesta kannattaisi tsekata? Ikinä en ole moista edes kokeillut, uskon kuitenkin että ihan kiva peli... Ostaakko jobbarilta rohkeasti (eli ne Ahmedin autokaupat Saksassa) vai suoraan merkkiliikkeeseen vain?
    ex E61 530da 2004
  • jms1601
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 338
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Liikeestä ostettuna saa ainakin takuun autolle. Mulla tuli 1 v.
    530e G30 M-Sport -21
    ***********************
    Ex Audi A6 allroad -17
    Ex X5 xd30 M-Sport -14
    Ex 530dA F11 M-Sport -11
    Ex E61 530xD M-Sport -08
    Ex 530DAT E61
    Ex E39 M-Sport

    Comment

    • Rubu
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 809
      • Kuopio

      #3
      Miellä posahti työkaverilta motti 80Tkm kohdalla imusarjanläppien takia, joten sinne kannattaa panostaa huomiota heti jos ostaa.

      Comment

      • MarttiKK
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 1637

        #4
        Itse ostin BMW-liikkeestä vuoden takuulla. Takuu toimii hyvin ja jos ei takuu kata, niin myyjän virhevastuu hoitaa loput. Helpompi noiden saksalaisten merkkiliikkeitten kanssa on korjausasioista neuvotella kuin paikallisen Laakkosen.

        Varmaan tuo läppähomma on yksi asia, joka kannattaa huomioida. Joko uusi imusarja, jossa on vahvistetut akselit tai sitten jumittaa ne auki.

        Jos haluat olla kool ja haluat pintakovuutta, niin ota M-sport alustalla. Jos haluat mukavuutta, niin ota normialusta ja 17 vanteilla. Se riittää mutkissa ajoon varsin hyvin.

        Comment

        • huppe
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 371
          • Suomi

          #5
          Mikähän tämä surullisen kuuluisa bemarin läppäongelma oikein on, tuota vikaahan on kait ollut vaikka miten pitkään? Itse en tekniikasta tiedä juuri mitään, eikös ne liity automaattilootaan jotenkin ja ne voi poistaa helpostikin (takuun loputtua toki)? Mitä kyseiset osat ovat Saksaksi?

          Paljonko muuten kannattaa maksaa tuollaisesta alle 125.000km ajetusta yksilöstä? Itse ajattelin jättää ne 17999e Ahmedin EXPORT-only autot kauppaan ja katsella jotain 20-25ke hintaista vekotinta.

          Mainittakoon vielä että veroja en tuosta maksa Suomeen, koska muutan sinne Saksaan. Tuo saneleekin pakosta sitten yhden tehdas-asennetun varusteen lisää: DPF, eli partikelfilter, muuten tuolla ei saa ajella keskustoissa.

          Olisiko syytä katsella myös muita konevaihtoehtoja? 525? Faceliftinä taitaa saada automaatilla jopa 520, tosin hinta alkaa olla aika suolainen ja tehoja vähemmän...

          Tuolla Munchenin bemarintehtaalla olis nyt yks kiinnostava, hintapyyntö noin 24.000e, onko tietoa onko noissa tinkivaraa ja minkä verran?
          Last edited by huppe; 27-04-2008, 03:39.
          ex E61 530da 2004

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #6
            Originally posted by huppe View Post

            Tuolla Munchenin bemarintehtaalla olis nyt yks kiinnostava, hintapyyntö noin 24.000e, onko tietoa onko noissa tinkivaraa ja minkä verran?


            ei muutaku soittaa ja kysyy?
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • huppe
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 371
              • Suomi

              #7
              Yleistä käytäntöä lähinnä tarkoitin että miten tiukkoja hinnat ovat Saksassa?
              ex E61 530da 2004

              Comment

              • 10+
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 2084
                • Nivala

                #8
                Originally posted by huppe View Post
                Yleistä käytäntöä lähinnä tarkoitin että miten tiukkoja hinnat ovat Saksassa?
                Oikeen hyvällä tuurilla saat sen 23t€, normaali tuurilla 23,5t€ ja huonolla tuurilla 24t€ Ja oikeen mega huonolla tuurilla se 24t€ on veroton hinta eli alv 19% vielä siihen päälle On niitäkin tullut vastaan joskus
                E39 M5 -00

                Ex E60 530Da M-Sport -04
                Ex E39 M5 -00
                Ex E39 M5 -00 Individual
                Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                Ex E36 3.0 M3 -93
                Ex E36 2.5 Cabrio -94
                Ex E36 3.2 M3 -97
                Ex E36 2.5 Coupe -93

                Comment

                • TROCK
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 435
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by huppe View Post
                  Yleistä käytäntöä lähinnä tarkoitin että miten tiukkoja hinnat ovat Saksassa?
                  No itse en saanut e61:stä pois euroakaan (auton hintaluokka >25k€) ja mielestäni olen melko kova tinkimään. Eli tuo asia riippuu jossain määrin myös k.o. autosta ja auton myyjästä. Sen verran sain toki neuvoteltua, että kauppaan sisällytettiin vuoden Europlus-takuu ja melko iso huolto.
                  - - - - - - -
                  F10 520dA
                  ex E61 530dA, ex E39 530dA

                  Comment

                  • VESiX
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 407
                    • Kehä 1

                    #10
                    Originally posted by huppe View Post
                    Paljonko muuten kannattaa maksaa tuollaisesta alle 125.000km ajetusta yksilöstä? Itse ajattelin jättää ne 17999e Ahmedin EXPORT-only autot kauppaan ja katsella jotain 20-25ke hintaista vekotinta.
                    Hyvä päätös! Tässä hintaluokassa ei kannata riskeerata liikaa.

                    Originally posted by huppe View Post
                    Olisiko syytä katsella myös muita konevaihtoehtoja? 525? Faceliftinä taitaa saada automaatilla jopa 520, tosin hinta alkaa olla aika suolainen ja tehoja vähemmän...
                    Kyllä 520:llakin ehtii paremmin kuin hyvin ja kulutus on tosi pieni. Jos ajatuksesi on tuoda se muuttoautona Suomeen, niin joudut pitämään useamman vuoden, joten mielestäni kannataa varmasti ottaa vähemmän ajettu 520d tai 525d.

                    Comment

                    • Masatus
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 867
                      • Haukipudas

                      #11
                      Onko mahdollisesti e60/e61 malleissa suomessa jotakin varusteita vakioina jotka taas saksassa ovatkin lisävarusteita, eli lähinnä jotakin pakkasajoon liittyviä?
                      Last edited by Masatus; 28-04-2008, 23:27.

                      Comment

                      • TROCK
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 435
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Masatus View Post
                        Onko mahdollisesti e60/e61 malleissa suomessa jotakin varusteita vakioina jotka taas saksassa ovatkin lisävarusteita, eli lähinnä jotaikin pakkasajoon liittyviä?
                        Pakkasesta en tiedä, mutta ensiks tulee mieleen jakkaranlämmittimet. Enpä ole suomiversioita nähnyt, missä niitä ei olisi, mutta Saksasta löydät kyllä helposti yksilön ilman lämppäreitä. Joskus luulin, että nahkasohvien kanssa tulee aina lämmitykset, mutta luulo ei ollut tiedon väärti...
                        - - - - - - -
                        F10 520dA
                        ex E61 530dA, ex E39 530dA

                        Comment

                        • VESiX
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 407
                          • Kehä 1

                          #13
                          Originally posted by TROCK View Post
                          Pakkasesta en tiedä, mutta ensiks tulee mieleen jakkaranlämmittimet. Enpä ole suomiversioita nähnyt, missä niitä ei olisi, mutta Saksasta löydät kyllä helposti yksilön ilman lämppäreitä. Joskus luulin, että nahkasohvien kanssa tulee aina lämmitykset, mutta luulo ei ollut tiedon väärti...
                          Saksan hinnaston mukaan nahkan saa vain penkkigrillin kanssa. Italissa saa nahkaa ilman grilliä. Saksassa myös lampun pesurit ovat lisävaruste, mutta tulevat aina xenonien mukana. Muita eroja ei taida olla.

                          Comment

                          • huppe
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 371
                            • Suomi

                            #14
                            Mitä eroa noilla autoilla on kun joissakin on keskikonsolit erilaiset. Eli jossain on joku rojurasia, joissakin sitten 2 cd-aukkoa ja joissakin jotain muuta?
                            Kannattaako katsoa varusteeksi se joku aktiiviohjaus vai mikä se oli?
                            ex E61 530da 2004

                            Comment

                            • Masatus
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 867
                              • Haukipudas

                              #15
                              Entäs miten oli nuo lämmitettävät pissapojan suuttimet ja lukot...onko suomessa vakiovarusteita entä saksassa.
                              Niin ja onko bmw:ssä ongelmia jonkun moottoriöljyn huohotinputken kanssa kuten peugeotteissa ja näköjään v50 volvoissakin, eli putki jäätyy pakkaselaa ja kone pukkaa öljyt pihalle. Edellä mainitussa autoissa on ongelma korjattu putken lisäeristyksillä.
                              Eli onko noissa järjestelmissä ero onko suomi vai saksa-auto.
                              Last edited by Masatus; 01-05-2008, 17:46.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎