Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530tda hankinnassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VESiX
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 407
    • Kehä 1

    #46
    Originally posted by jokes911 View Post
    Onko Hill holderia varten joku oma nappula vai voiko sitä edes ottaa pois päältä? Pysyykö myös tasamaalla paikallaan eikä ryömi eteenpäin? Itsellä uudenpi moottorinen (231hv) 9/2005 ja siitä en ole löytänyt ko. ominaisuutta?
    Ei ole omaa nappulaa eikä mene tasaisella päälle. Se tunnistaa itse milloin auto on mäessä. Jarrua nostaessa huomaa kyllä kun hill holder on päällä. Kovin kauaa auto ei pysy paikallaan vaan lähtee ryömimään.

    Onko autosi vuosimallia 2006? Start/Stop painike on varmin tuntomerkki.

    Ei kai hill holder kuulu vain nelivetoversioon? Kuka vahvistaa?

    Comment

    • Biimer320
      Newbiemmer
      • Jan 2004
      • 25

      #47
      Originally posted by VESiX View Post
      Ei ole omaa nappulaa eikä mene tasaisella päälle. Se tunnistaa itse milloin auto on mäessä. Jarrua nostaessa huomaa kyllä kun hill holder on päällä. Kovin kauaa auto ei pysy paikallaan vaan lähtee ryömimään.

      Onko autosi vuosimallia 2006? Start/Stop painike on varmin tuntomerkki.

      Ei kai hill holder kuulu vain nelivetoversioon? Kuka vahvistaa?
      2006 530d:ssä hill holderin huomaa kyllä selvästi, pitää autoa esim. tallin rampissa paikallaan noin 2 sek jarrutuksen jälkeen, josta sitten lähtee rullaamaan taaksepäin jos kaasua ei paineta. Mutta toisaan tunnistaa "mäen", loivassa ylämäessä/tasaisella ryömii eteenpäin kuten tomaatit yleensäkin heti jarrua löysättäessä.

      Comment

      • jokes911
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 875
        • Espoo

        #48
        Start/stop löytyy ja malli oli siis 530d. Vaikuttaa toi holderi suht turhalta jos toimii vain mäessä. Ehkä hyvä keppivaihteisen kanssa mutta kuka semmosta näin ison auton kohdalla edes vakavasti harkitsee?

        Tarve olis enemmänkin tasamaalla toimivalle 'holderille' jollanen löytyy esim Audeista tai omasta Passatin DSG:stä.

        Ps. DSG olis pikaseen saatava myös Bemareihin, vois sanoa että on ratkasuna best from both worlds.
        2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
        2022 X3 Charged Edition Msport
        1999 Honda CBR 900 SC33
        2009 Husqvarna SMR 510
        2017 KTM EXCF 350

        Comment

        • huppe
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 371
          • Suomi

          #49
          Vein auton tuonne Niederlassungiin huoltoon, päivittävät softan siihen ja säätävät HUDin yläasentoon. Laina-autoksi sain E91 320d joka olikin toinen vaihtoehto autoksemme ja nyt kun 1kk on ajeltu E61:llä niin voi vain kiitellä ettei ostanut tuollaista kotteroa. Noh, tuo on manuaali ja säkkikangaspenkeillä, mutta aivan karsea auto ajella muutenkin. Navin ääntäkään ei kunnolla kuule kun meteli on uskomaton sisällä, tuolla on ajettu jotain 6000km, eli käytännössä pakasta vedetty peli. Kai toikin ihan ok olisi jos olis edes m-sport, sporttipenkit ja automaatti. Ei kyllä syö paljon löböä ainakaan

          Alussa meni hermot kun otin turvaistuimen oman auton takapenkiltä ja aloin sovittelemaan sitä tuon auton taakse. Eihän se meinannut edes mahtua ovesta sisään

          Aloin ensimmäisenä haarukoimaan vääntöaluetta moottoritiellä ja vaihtelin vaihteita ja poljeskelin kaasua, mitään ei tuntunut tapahtuvan millään kierrosalueella, ajattelin että eikai tässä sitten vääntöä ole lainkaan, tuon puuttuvan 200nm kyllä huomaa normaaliajossa

          Aivan karseaa on myös aktiiviohjauksen puuttuminen ja se onkin ehdoton lisävaruste jota ilman en autoa tule enää koskaan ostamaan. Olin ajaa talon seinään kun aloin kääntämään autoa eikä rattia pyörittäessä tapahtunut mitään

          Oli myös sangen erikoista ajella motaria pitkin kun ei ollut Head Up Displayn näyttöä opastelemassa, tuota navigaattoria kun täällä Saksassa ihan oikeasti tarvitaan. Ohessa kuva viikonlopun reissulta Itävallasta:

          Last edited by huppe; 08-07-2008, 15:33.
          ex E61 530da 2004

          Comment

          • Biimer320
            Newbiemmer
            • Jan 2004
            • 25

            #50
            Originally posted by jokes911 View Post
            Start/stop löytyy ja malli oli siis 530d. Vaikuttaa toi holderi suht turhalta jos toimii vain mäessä. Ehkä hyvä keppivaihteisen kanssa mutta kuka semmosta näin ison auton kohdalla edes vakavasti harkitsee?

            Tarve olis enemmänkin tasamaalla toimivalle 'holderille' jollanen löytyy esim Audeista tai omasta Passatin DSG:stä.

            Ps. DSG olis pikaseen saatava myös Bemareihin, vois sanoa että on ratkasuna best from both worlds.
            Tuosta tasamaan holderista olen kyllä eri mieltä. Meno olis melko nyhtämistä jos joka päivä työmatkalla ruuhkassa edetessä jokaisella lähdöllä joutuis kaasua painamaan. Ryömintänopeudella jarrupoljin on kätevin nopeuden säätelyssä ja käsijarru on parkkeeraamista varten.

            Oma fiilis olympiavolkkarin holderista jäi että järjestelmä vaan lisää nykydiesel/automaatti-yhdistelmien ryntäysefektiherkkyyttä. Eli kun olet lähdössä liikkeelle, ensin ei tunnu tapahtuvan mitään, jonka jälkeen mennäänkin sitten niin että niskat notkuu. Tuohan on tietenkin maku-/tottumiskysymys myös.

            Ja onhan se DKG jo saatavilla.

            Viikonloppuna kävin kuivatyypitystä tekemässä paikallisessa BMW-Niederlassnungissa. Tosin auto jäi vielä liikkeeseen muutaman muun pikkuseikan takia...

            Comment

            • Jygi
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 57
              • Tampere

              #51
              [QUOTE=huppe;1279887]Vein auton tuonne Niederlassungiin huoltoon, päivittävät softan siihen ja säätävät HUDin yläasentoon. Laina-autoksi sain E91 320d joka olikin toinen vaihtoehto autoksemme ja nyt kun 1kk on ajeltu E61:llä niin voi vain kiitellä ettei ostanut tuollaista kotteroa.

              En tiedä onko tää jo off topic, mutta särähti vain korvaan E61:n paremmuus E91 nähden. Totta kai maku asioita, mutta jos kyseiset autot olisivat samoilla varusteilla niin erot olisvat paljon pienempiä. Itse tulee ajeltua piävittäin molemmilla autoilla ja yhtä mielellään hyppään 320 D Touringiin rattiin kuin tuon 535 DAT rattiin. Siinä olet ihan oikeassa, että nuo E91 perus jakkarat eivät ole mistään kotoisin. Sportti penkeissä sitä sitten istuukin jo ihan mielellään. Itsellä pituutta on siunaantunut reilut 190 senttiä ja jotenkin noissa sportti jakkaroissa löytää jopa paremman asennon kuin comfort penkeissä. Parempi sivutuki ja pidemmälle menevä reisituki.

              Muita eroja autojen välillä mietittäessä mieleen tulee ainakin se, että E91:ssä tai ainakin 320 dieselissä, on melko jäykkä ohjaus. Tämän houmaa ainakin kaupungissa ja parkkipaikoilla.

              Loppuen lopuksi kelpo pelejä molemmat.
              E61 535D M-Sport -05
              E91 320D -06

              Comment

              • huppe
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 371
                • Suomi

                #52
                Joo, on hieman typerää verrata autoja ilman varusteita ja lähes kaikilla varusteilla. Eniwei, tänään sain oman maantielaivan takaisin ja kyllä siinä vain on kiva istuskella vaikken olekaan kuin reilu 160cm pitkä. Nyt näkyy HUDistakin paremmin (nostivat yläasentoon) ja uuden softan myötä dvd-soitin on tullut cd-valikkoon, kuuleman mukaan pitäisi mp3:set toistua dvd:ltä nyt.

                Oli tuossa pikkukotterossakin puolensa, mutta näin kun on nyt molempia testattu niin en hetkeäkään enää miettisi kumman ottaisin, hieman kadutti jälkikäteen ettei tullut testattua/ostettua tuota E91:stä, enää ei, vaikka pari vuotta tuoreemman olisi saanut samalla hinnalla. Itse arvostan suuria takapenkin tiloja koska sinne pitää mahtua turvaistuin sekä vaimo istuskelemaan myös. Tällaisia tiloja 300-sarjalaisissa ei ole. Rattaat menevät 500seen myös heittämällä takakonttiin ja onhan tuo aivan eri auto ajella motarilla 200km/h++ kuin pikkuveljensä. Täällä Saksassa tuotakin pitää ajatella.

                80-100km/h kun ajeli 320d:llä niin keskikulutus näytti 3.9-4.5L/100km (Suomen olosuhteisiin siis oiva valinta), normaalinopeudella (200km/h) + kaupungissa ajeltuna sekin oli sitten taas 7.4-7.8L/100km, eli vain litran vähemmän kuin omassani.

                Yhdet sakotkin ehdin tuolla vuokra-autolla ottaa, 120rajoituksella jotain vajaa 140 oli nopeutta, karmea välähdys vain kameratolpassa. No sieltä se postista tulee jos on tullakseen, ehkä noin 10-20euroa
                Last edited by huppe; 09-07-2008, 18:51.
                ex E61 530da 2004

                Comment

                • Jygi
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 57
                  • Tampere

                  #53
                  Jep, jep.
                  Itsekin olen jo vajaat pari vuotta täällä saksassa majaa pitänyt ja siinä olet oikeassa, että suomessa se nyt on melkein sama millä sitä ajelee. Kaikissa uusissa autoissa alkaa mukavuus olemaan jo kohdallaan ja jos se 120 km/h on maksimi mitä ajetaan, niin ei siinä suuria eroja vielä ajettavuudessa huomaa.

                  Sitten kun sitä ajellaan näitä saksan normi Autobahna nopeuksia 160-200 ja joskus kiireessä 200+, niin sitä alkaa ihan eri tavalla arvostamaan autossa tehokasta moottoria, sportti alustaa, tarkaa ohjausta jne.

                  Täällä saksassa ajeltaessa, varsinkin jos tulee paljon Autobahnaa ajeltua, niin iso ja tehokas moottori ei tarkoita suurempaa kulutusta. Useampaan otteeseen olen ajanut vuokra-autoilla, joissa on pienet diesel tai bensamoottorit. Sitä saa melkein koko matkan ajella kaasu pohjassa esim. lentokentälle, kun mikään muu ei kiihdy kuin kuski. Tehokkaammalla autolla sitä saa nätisti kiihdyttää matka nopeuteen ja sen jälkeen lasketella pinta kaasulla.
                  E61 535D M-Sport -05
                  E91 320D -06

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎