Originally posted by 180578
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 korisarjan maalaus päin peetä!
Collapse
X
-
Originally posted by 180578 View Post600-700 eur
Pitikö tämä hinta sisällään siis helmojen(oik. ja vas.) sekä etupuskurin alaosan maalauksen ja asennuksen?
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostPitikö tämä hinta sisällään siis helmojen(oik. ja vas.) sekä etupuskurin alaosan maalauksen ja asennuksen?
Comment
-
-
Originally posted by 180578 View PostEi, vaan koko etupuskurin, sivuhelmojen ja takahelman maalauksen sekä asennukse, mukaanlukien verkkojen maalauksen ja asennuksen. Lisäksi tummennettiin ikkunoita mutta ne eivät kuuluneet tuohon hintaan.
Comment
-
-
Originally posted by 180578 View PostSama paja maalasi ja asensi osat ja autoni oli koko ajan siellä paikan päällä.
Eilen sain vastauksen, että asia pyritään korjaamaan. Lisäksi selitys, että eri valmistajien maalit poikkeavat hieman toisistaan ja on mahdotonta saada täysin samanlaista sävyä! Lisäksi kukaan ei voi sanoa minkä valmistajan on alkuperäinen maali. Olen ollut uskossa, että maalit sekoitetaan vartavasten jokaista maalausta varten? Ilmeisesti oletukseni on ollut väärä. Olivat vertailleet kahta eri sävyä, jonka saivat koodilla ja päätyivät toiseen. Se toinen olisi kuitenkin ollut sittenkin parempi. Pienen väriliuskan kanssa olivat värin "matchanneet"...
Etupuskuri on kaikkein häiritsevin ja se luvattiin korjata. Helmojen kanssa oltiin vastahakoisempia, koska niistä ei niin helposti eroa huomaa. Tottahan se on pintojen eri kaltevuuksien ja helmojen muotojen suhteen mutta silti vaadin, että kaikki osat maalataan uudestaan.
Jos tämä "paikkausoperaatio" ei onnistu, niin sitten taitaa olla ainoa vaihtoehto viedä auto jollekin oikeasti asiansa osaavalle maalarille. Se taas maksaa maltaita mutta en kehtaa ajaa viimeisen päälle laitetulla uudella E60:lla, jossa etupuskuri ja helmat ovat eriväriset kuin kori!!
Jos korjaus ei onnistu, ilman muuta kerron "pajan" nimen täällä foorumilla, jotta jokainen varmasti osaa välttää tuota puoskaria! Vielä en sitä sano, koska voihan se olla, että "paikkamaalaus" onnistuu ja kaikki on sitten hyvin.
Toisekseen, 100%:sti matchaavaa sävyä et tule milloinkaan autoosi saamaan koska tämä on teknisesti täysin mahdotonta. Lähelle se toki saadaan osumaan, mutta aivan täydelliseksi ei ikinä.
Kolmanneksi, mikäli ko.korisarjan sävyä ei häivytetä itse koriin on uuden värin kotrasti olemassa vähintään puolisen vuotta, ennen kuin tiedetään lopulliset väri/sävy/syvyyserot. Useat värit muuttavat sävyään paljonkin kun ns."homokiilto" uudesta maalipinnasta katoaa.
Neljänneksi, jokaisesta värisävystä on ns.variantteja, eli tehtaalta kaikki saman värisetkään autot eivät suinkaan ole saman värisiä, vaan sitä mukaa kun ko.värisiä autoja linjastolta maailmaan pukkaa, pitää värikoodeja ympäri maailman myös näihin muutoksiin sovitella. Jos oikein tarkkoja ollaan, löytyy samastakin värikoodista siis kymmeniä/satoja hieman toisistaan poikkeavia sävyjä jolloin nämä koodistojen variantitkin ovat vain suuntaa antavia.
Lisäksi eri värivalmistajien tuotteet antavat hieman erilaisia sävy/vaihteluvaikutelimia eri valaistuksissa.
Myös maalaustekniikka sekä maalausolosuhteet aiheuttavat sävypoikkeamia.
Eli, ainoa täysin varma keino sovittaa korisarjan sävy itse koriin on ylimaalata koko kiesi ja kaikki muu on pelkkää romanttista utopiaa.
Toki häivytyksinkin saadaan useimpia kuluttajia tyydyttävä lopputulos, mutta pelkkien irto-osien maalaamisen onnistuminen on aina enemmän tai vähemmän onnistunut arpalippu.
Tämä on kuitenkin hyvä tiedostaa jo viimeistään siinä vaiheessa kun ko.korisarjaa ollaan yleensä harkitsemassa.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEnsinnäkään rahojen takaisin saaminen ja/tai korjaaminen jollain toisella pajalla ei ole edes vaihtoehto, koska lain mukaan työn tehneelle on ENSIN annettava mahdollisuus korjata olemassa oleva virhe. Mitkään olettamukset korjaustyön epäonnistumisesta ei riitä ns.kaupanpurkuun.
Originally posted by Hemi View PostToisekseen, 100%:sti matchaavaa sävyä et tule milloinkaan autoosi saamaan koska tämä on teknisesti täysin mahdotonta. Lähelle se toki saadaan osumaan, mutta aivan täydelliseksi ei ikinä.
Originally posted by Hemi View PostTämä on kuitenkin hyvä tiedostaa jo viimeistään siinä vaiheessa kun ko.korisarjaa ollaan yleensä harkitsemassa.
Comment
-
-
No niin, asia etenee...
Maalari lupasi yrittää korjata sävyeroa. Jos ei tulos ole miellyttävä, maksaa hän sen osan Laakkosen laskusta, minkä minä olen hänelle maalauksesta maksanut.
Täytyy sanoa, että harvoin olen törmännyt näin sujuvaan ja asialliseen palveluun yhtään missään! (vaikka ensimmäinen maalaus persiilleen menikin...)
Comment
-
-
Originally posted by 180578 View PostNo niin, asia etenee...
Maalari lupasi yrittää korjata sävyeroa. Jos ei tulos ole miellyttävä, maksaa hän sen osan Laakkosen laskusta, minkä minä olen hänelle maalauksesta maksanut.
Täytyy sanoa, että harvoin olen törmännyt näin sujuvaan ja asialliseen palveluun yhtään missään! (vaikka ensimmäinen maalaus persiilleen menikin...)
Comment
-
Comment