Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 ajovaloissa kosteutta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petept
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 40
    • Riihimäki

    #16
    Originally posted by Janne S View Post
    Kattokaa että umpiossa ei ole halkeamia, itellä oli pikkunen halkeama lähimpänä rekisterikilpeä olevassa nurkassa. Piti ottaa irti että löyty, kirkasta silikonia tippa ja umpion kuivatus. Kattoo että tuuletusreiät on puhtaat ja auki. Ei ole sen jälkeen häiritsevästi haitannu.
    Juu mulla on ainakin ihan selvästi halki se toinen joka kerää kosteutta menee vissii helposti halki sieltä ylänurkasta vilkun puolelta...
    e60 530da

    Ex:
    /
    //e92 325Ci///
    /
    //e36 318is///

    Comment

    • Niemikko
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 32
      • vilppula

      #17
      Halki se oli itelläkin kuivattelin syksyllä ja liimailin oli apua mutta taas oli täynnä vettä (lainehti pohjalla ja sisäpinta pisaroilla) niin hommasin uuden, kallis oli kyllä 679€
      Prefacelift -04 bi-xenon vasen hella ilman kurvivaloja.


      On siellä oikeassakin vesipisaroita yläosassa oranssin parkin sisällä menee sekin viä uusiksi joskus.

      Comment

      • markku55
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2015
        • 200
        • Hanko

        #18
        Minulla vain n. kuukauden kokemus 2008 E60 autosta, oikean puolen umpiossa on kosteutta silloin tällöin, varsinkin pesun jälkeen, mutta jos se kosteus ei "yltä" valon linjalle, niin mitä väliä. Xenoneissa ei perinteisellä umpion heijastuspinnoilla ole mitään merkitystä, eli alahelman kosteudella ei ole mitään merkitystä valon tehoon - ymmärtääkseni.

        Comment

        • bambino
          Bimmer Rookie
          • Feb 2015
          • 92
          • Kangasala

          #19
          Itsellänikin välillä kosteutta valoissa, sumareissa enemmän. Parkkeja vaihtaessa ainakin huomasin, että pitkä valo oli toiselta puolelta kokonaan irti ja toisen valon luukku oli rikki ja sähköteipillä kiinni. Sumareiden kosteutta en osaa sanoa, tilasin uudet polttimot sinnekin joten selvinnee silloin..
          Last edited by bambino; 27-04-2015, 20:59.
          E60 525i 2006

          Comment

          • mikkis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1900
            • Vantaa

            #20
            Olis e60 tulossa mulle jossa umpiot kerää kosteutta ja huurretta etenkin niihin yläreunan viiksivaloihin..mielestäni molemmissa umpioissa näkyy ulkoapäin lasin läpi katsottuna siinä viiksivalon kromiosassa sisäpuolella pienet halkeamat, mistä lienee tulleet mutta voisi moista aiheuttaa kenties?
            Voiskohan noita jollain silikoonilla tai jollain tiivistää vai mikä neuvoksi? :think

            Comment

            • Jondis
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 698
              • Tuusula

              #21
              Täälläkin kaipailtaisiin vinkkejä niihin yläreunan viiksivaloihin.. Apparin puolelta ollut täynnä kosteutta koko omistuksen ajan(reilu kuukausi) ja koitin varovasti kuumailmapuhaltimellakin lämmitellä, mutta ei mitään vaikutusta(paitsi, että siinä viiksivalossa syttyi kaikki ledit, joista tosin taas palaa enään 2..). saako tuota purettua jotenkin takapuolelta vai onko ihan ns. sealed systeemi? Ainakaan en keksinyt miten aukeaisi, kun hetken umpiota käsissä pyörittelin.
              MB E55 AMG -05
              E36 318TiA -96
              E34 535i -89 imolarot
              Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

              Comment

              • mikkis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1900
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by mikkis View Post
                Olis e60 tulossa mulle jossa umpiot kerää kosteutta ja huurretta etenkin niihin yläreunan viiksivaloihin..mielestäni molemmissa umpioissa näkyy ulkoapäin lasin läpi katsottuna siinä viiksivalon kromiosassa sisäpuolella pienet halkeamat, mistä lienee tulleet mutta voisi moista aiheuttaa kenties?
                Voiskohan noita jollain silikoonilla tai jollain tiivistää vai mikä neuvoksi? :think
                Saa ilmoittautua vaikka privalla jos pk-seudulta löytyy joku joka nuo umpiot osaisi pelastaa korvausta vastaan tai jos tiedossa pre-facelift xenon umpiot järki hintaan jostain.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7531
                  • Jyväshyvä

                  #23
                  Muutamana umpioon on tullut tehtyä tuuletusreikä, ts. umpio käteen ja umpion päädystä porataan 3 mm terällä sinne aukkoon reikä.
                  Se jää kylläkin näkyviin mutta ei pistä silmään.
                  Sen jälkeen imurilla imettiin ja samalla suihkittiin polttimon aukosta (se ei ole ihan tiivis mistä piuhat menee sinne ledeille) paineilmaa, puolituntia niin on kuiva.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • mikkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1900
                    • Vantaa

                    #24
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Muutamana umpioon on tullut tehtyä tuuletusreikä, ts. umpio käteen ja umpion päädystä porataan 3 mm terällä sinne aukkoon reikä.
                    Se jää kylläkin näkyviin mutta ei pistä silmään.
                    Sen jälkeen imurilla imettiin ja samalla suihkittiin polttimon aukosta (se ei ole ihan tiivis mistä piuhat menee sinne ledeille) paineilmaa, puolituntia niin on kuiva.
                    Siis mihin aukkoon tuo reikä porataan? Ei kai nyt sentään ulkopuolelle Mistä katsoen jää näkyviin?
                    Pysyykö sitten kuivana tuolla menetelmällä vai onko sama taas edessä ekan pesun tai sateen tullen? Tuota autoa käytetty konepesussa joten se saattanut maksimoida tuon huurteen/kosteuden mutta pitäähän nyt bemarin konepesutkin kestää Onko noissa mitään tuuletusaukkoa vakiona?

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #25
                      Sen kosteuden saa pois kun ottaa takaa luukkuja auki, lämmittää kuumailmapuhaltimella "lasia" rauhakseltaan. Lähtee kuin itsestään eikä tarvitse reikiä porailla tms.
                      Ei toki korjaa vikaa mistä vesi menee mutta noin saa kätevästi pois ilman irroituksia tai muita vippasia.
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7531
                        • Jyväshyvä

                        #26
                        Originally posted by Janzki View Post
                        Sen kosteuden saa pois kun ottaa takaa luukkuja auki, lämmittää kuumailmapuhaltimella "lasia" rauhakseltaan. Lähtee kuin itsestään eikä tarvitse reikiä porailla tms.
                        Ei toki korjaa vikaa mistä vesi menee mutta noin saa kätevästi pois ilman irroituksia tai muita vippasia.
                        Taitaa vaan höyristyä se vesi, jos vie umpion kylmään niin se on taas kostea...

                        Reikä tehdään umpion terävään kulmaan sinne kumilistan alle, näkyviin jää muutaman millin porausjälki sinne umpion terävään kärkeen, reikä siis porataan samaan suuntaan kun umpion lasi on... Ja tietysti tuikitaan operaation jälkeen...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • mikkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1900
                          • Vantaa

                          #27
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Taitaa vaan höyristyä se vesi, jos vie umpion kylmään niin se on taas kostea...

                          Reikä tehdään umpion terävään kulmaan sinne kumilistan alle, näkyviin jää muutaman millin porausjälki sinne umpion terävään kärkeen, reikä siis porataan samaan suuntaan kun umpion lasi on... Ja tietysti tuikitaan operaation jälkeen...
                          Kiitos vinkistä Mutta eikös se kosteus taas uudestaan sinne pääse mistä aiemminkin on mennyt :think Eipä noissa kyllä mitään vettä varsinaisesti ole vaan umpiot hiukan huurustuu pesun jälkeen ja sitten se keltainen viiru siinä valon päällä enemmänkin semmoista kosteus/vesikuplaa täynnä.
                          Olisko mitään kuvaa liittää kohdasta johon se 3mm reikä kannattaa porata?

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            #28
                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Taitaa vaan höyristyä se vesi, jos vie umpion kylmään niin se on taas kostea...

                            Reikä tehdään umpion terävään kulmaan sinne kumilistan alle, näkyviin jää muutaman millin porausjälki sinne umpion terävään kärkeen, reikä siis porataan samaan suuntaan kun umpion lasi on... Ja tietysti tuikitaan operaation jälkeen...
                            Sitä varten ne luukut on auki..joten ei huurru uusiksi. Luukut suljetaan toki lopuksi.
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7531
                              • Jyväshyvä

                              #29
                              Ei ne "viirujen" tilat ole yhdeydessä itse umpioon joten ei umpion takaa luukkujen poisto auta asiaan...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • jengstro
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 380
                                • 02-alue

                                #30
                                Tässä oma Eyebrowssa kosteutta, kuvien kera.

                                Jos liittimestä yrittää imuroida ja lämmitellä puhaltimessa yläosaa -> ikuisuus menee. Tarvii korvausreiän.

                                Tuonne porasin hengitysreiän, jätän sen auki. Porasin melkein piirilevyyn, eli ihan tonne vasemmalle heijastimen taakse.

                                Imuroiniyritystä korvaus reiällä, h i d a s t a puuhaa.

                                Eli silikonitiivisteet pois ja ledivalokehikko, johan ilma kulkee.

                                Yöksi ilmalämpöpumpun alle.

                                Tollanen pieni halkeama löyty, mutta mahdoton sanoa pääseeköö tuolta vettä tuonne.

                                Vähän epäilen Motonjet/Biltema silikonitiivisteitä, pitäis olla teollisuuskamaa. Katsotaan ajan saatossa miten käy. Ehkä tuo pieni korvausreikä pitää kosteuden poissa. Tuo reikä on yhteydessä alaosaan, jossa on tuuletusreiät vakiona.
                                Last edited by jengstro; 20-08-2017, 11:05.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎