Kattokaa että umpiossa ei ole halkeamia, itellä oli pikkunen halkeama lähimpänä rekisterikilpeä olevassa nurkassa. Piti ottaa irti että löyty, kirkasta silikonia tippa ja umpion kuivatus. Kattoo että tuuletusreiät on puhtaat ja auki. Ei ole sen jälkeen häiritsevästi haitannu.
Juu mulla on ainakin ihan selvästi halki se toinen joka kerää kosteutta menee vissii helposti halki sieltä ylänurkasta vilkun puolelta...
Halki se oli itelläkin kuivattelin syksyllä ja liimailin oli apua mutta taas oli täynnä vettä (lainehti pohjalla ja sisäpinta pisaroilla) niin hommasin uuden, kallis oli kyllä 679€
Prefacelift -04 bi-xenon vasen hella ilman kurvivaloja.
Minulla vain n. kuukauden kokemus 2008 E60 autosta, oikean puolen umpiossa on kosteutta silloin tällöin, varsinkin pesun jälkeen, mutta jos se kosteus ei "yltä" valon linjalle, niin mitä väliä. Xenoneissa ei perinteisellä umpion heijastuspinnoilla ole mitään merkitystä, eli alahelman kosteudella ei ole mitään merkitystä valon tehoon - ymmärtääkseni.
Itsellänikin välillä kosteutta valoissa, sumareissa enemmän. Parkkeja vaihtaessa ainakin huomasin, että pitkä valo oli toiselta puolelta kokonaan irti ja toisen valon luukku oli rikki ja sähköteipillä kiinni. Sumareiden kosteutta en osaa sanoa, tilasin uudet polttimot sinnekin joten selvinnee silloin..
Olis e60 tulossa mulle jossa umpiot kerää kosteutta ja huurretta etenkin niihin yläreunan viiksivaloihin..mielestäni molemmissa umpioissa näkyy ulkoapäin lasin läpi katsottuna siinä viiksivalon kromiosassa sisäpuolella pienet halkeamat, mistä lienee tulleet mutta voisi moista aiheuttaa kenties?
Voiskohan noita jollain silikoonilla tai jollain tiivistää vai mikä neuvoksi? :think
Täälläkin kaipailtaisiin vinkkejä niihin yläreunan viiksivaloihin.. Apparin puolelta ollut täynnä kosteutta koko omistuksen ajan(reilu kuukausi) ja koitin varovasti kuumailmapuhaltimellakin lämmitellä, mutta ei mitään vaikutusta(paitsi, että siinä viiksivalossa syttyi kaikki ledit, joista tosin taas palaa enään 2..). saako tuota purettua jotenkin takapuolelta vai onko ihan ns. sealed systeemi? Ainakaan en keksinyt miten aukeaisi, kun hetken umpiota käsissä pyörittelin.
Olis e60 tulossa mulle jossa umpiot kerää kosteutta ja huurretta etenkin niihin yläreunan viiksivaloihin..mielestäni molemmissa umpioissa näkyy ulkoapäin lasin läpi katsottuna siinä viiksivalon kromiosassa sisäpuolella pienet halkeamat, mistä lienee tulleet mutta voisi moista aiheuttaa kenties?
Voiskohan noita jollain silikoonilla tai jollain tiivistää vai mikä neuvoksi? :think
Saa ilmoittautua vaikka privalla jos pk-seudulta löytyy joku joka nuo umpiot osaisi pelastaa korvausta vastaan tai jos tiedossa pre-facelift xenon umpiot järki hintaan jostain.
Muutamana umpioon on tullut tehtyä tuuletusreikä, ts. umpio käteen ja umpion päädystä porataan 3 mm terällä sinne aukkoon reikä.
Se jää kylläkin näkyviin mutta ei pistä silmään.
Sen jälkeen imurilla imettiin ja samalla suihkittiin polttimon aukosta (se ei ole ihan tiivis mistä piuhat menee sinne ledeille) paineilmaa, puolituntia niin on kuiva.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Muutamana umpioon on tullut tehtyä tuuletusreikä, ts. umpio käteen ja umpion päädystä porataan 3 mm terällä sinne aukkoon reikä.
Se jää kylläkin näkyviin mutta ei pistä silmään.
Sen jälkeen imurilla imettiin ja samalla suihkittiin polttimon aukosta (se ei ole ihan tiivis mistä piuhat menee sinne ledeille) paineilmaa, puolituntia niin on kuiva.
Siis mihin aukkoon tuo reikä porataan? Ei kai nyt sentään ulkopuolelle Mistä katsoen jää näkyviin?
Pysyykö sitten kuivana tuolla menetelmällä vai onko sama taas edessä ekan pesun tai sateen tullen? Tuota autoa käytetty konepesussa joten se saattanut maksimoida tuon huurteen/kosteuden mutta pitäähän nyt bemarin konepesutkin kestää Onko noissa mitään tuuletusaukkoa vakiona?
Sen kosteuden saa pois kun ottaa takaa luukkuja auki, lämmittää kuumailmapuhaltimella "lasia" rauhakseltaan. Lähtee kuin itsestään eikä tarvitse reikiä porailla tms.
Ei toki korjaa vikaa mistä vesi menee mutta noin saa kätevästi pois ilman irroituksia tai muita vippasia.
Sen kosteuden saa pois kun ottaa takaa luukkuja auki, lämmittää kuumailmapuhaltimella "lasia" rauhakseltaan. Lähtee kuin itsestään eikä tarvitse reikiä porailla tms.
Ei toki korjaa vikaa mistä vesi menee mutta noin saa kätevästi pois ilman irroituksia tai muita vippasia.
Taitaa vaan höyristyä se vesi, jos vie umpion kylmään niin se on taas kostea...
Reikä tehdään umpion terävään kulmaan sinne kumilistan alle, näkyviin jää muutaman millin porausjälki sinne umpion terävään kärkeen, reikä siis porataan samaan suuntaan kun umpion lasi on... Ja tietysti tuikitaan operaation jälkeen...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Taitaa vaan höyristyä se vesi, jos vie umpion kylmään niin se on taas kostea...
Reikä tehdään umpion terävään kulmaan sinne kumilistan alle, näkyviin jää muutaman millin porausjälki sinne umpion terävään kärkeen, reikä siis porataan samaan suuntaan kun umpion lasi on... Ja tietysti tuikitaan operaation jälkeen...
Kiitos vinkistä Mutta eikös se kosteus taas uudestaan sinne pääse mistä aiemminkin on mennyt :think Eipä noissa kyllä mitään vettä varsinaisesti ole vaan umpiot hiukan huurustuu pesun jälkeen ja sitten se keltainen viiru siinä valon päällä enemmänkin semmoista kosteus/vesikuplaa täynnä.
Olisko mitään kuvaa liittää kohdasta johon se 3mm reikä kannattaa porata?
Taitaa vaan höyristyä se vesi, jos vie umpion kylmään niin se on taas kostea...
Reikä tehdään umpion terävään kulmaan sinne kumilistan alle, näkyviin jää muutaman millin porausjälki sinne umpion terävään kärkeen, reikä siis porataan samaan suuntaan kun umpion lasi on... Ja tietysti tuikitaan operaation jälkeen...
Sitä varten ne luukut on auki..joten ei huurru uusiksi. Luukut suljetaan toki lopuksi.
Jos liittimestä yrittää imuroida ja lämmitellä puhaltimessa yläosaa -> ikuisuus menee. Tarvii korvausreiän.
Tuonne porasin hengitysreiän, jätän sen auki. Porasin melkein piirilevyyn, eli ihan tonne vasemmalle heijastimen taakse.
Imuroiniyritystä korvaus reiällä, h i d a s t a puuhaa.
Eli silikonitiivisteet pois ja ledivalokehikko, johan ilma kulkee.
Yöksi ilmalämpöpumpun alle.
Tollanen pieni halkeama löyty, mutta mahdoton sanoa pääseeköö tuolta vettä tuonne.
Vähän epäilen Motonjet/Biltema silikonitiivisteitä, pitäis olla teollisuuskamaa. Katsotaan ajan saatossa miten käy. Ehkä tuo pieni korvausreikä pitää kosteuden poissa. Tuo reikä on yhteydessä alaosaan, jossa on tuuletusreiät vakiona.
Comment