Toi on kyllä ihan tosi että ei tämän hinta/laatuisessa autossa sai toi takapään suojaverho pahemmin natista/äännellä, mutta niinpä vaan tekee. Istuin jokin aika sitten farmari Mazdan ja uuden V70 Volvon kyydissä ja ei kyllä natinoita kuulunut näistä autoista. En tiedä mikä siellä natisee, mutta itseäkin ärsyttää juurikin noi pienet natinat kaikkein eniten. Jos natisee niin natisee sitten kunnolla niin se on helpompi paikantaakkin
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 ovien tiivisteiden tms narina\nitinä.
Collapse
X
-
Originally posted by Vanquish View PostEi auta, vaihda E34:een...E61 535D M-Sport -05
E91 320D -06
Comment
-
-
Originally posted by Jygi View PostTotta turiset. Vähän OT, mutta vanha kunnon sotaratsu E34 oli kyllä huolella rakennettu. Eipä paljon ikkunan/oven tiivisteet natisseet, kuten ei myös paksin suojaverho. Tossa toisella Threathillä keskustellaan panorama katon natinoista, mutta eipä natissut E34:n panorama kattokaan. E34 Rules!
Mutta asiaa niin kyllä se osin taitaa olla niin että kun nämä autot hiljenee niin ne ennen kuulumattomat natinatkin sieltä taustakohinan seasta nousee esille.
Juuri tyhmyyttäni sipaisin vahaa E39:n ikkunan karmien kohdalle pilarin & oviaukon peltiin niin jopa nitinät alkoi. Meinasinpa testata lakkabensiinikäsittelyä ainakin peltiin, uskaltaisko bensalla pestä noita tiivisteitä? :thinkEx: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
narinat pois
Narina voi tulla myös ikkunatiivisteiden lisäksi huonoksi menneistä ovien tiivisteistä, esim. liimauksista irronneet tiivisteet narisee ja napsuu (kokemusta on..). Pääsyy lienee kuitenkin paska ja autonpesuaineiden jätökset ja pesuautomaattien vaha jotka on menny tiivisteisiin.
Seuraava setti auttaa: Tiivisteet pitää saada puhtaaksi vaikka vedellä, nahkahansikkaalla tai sitten esim. kylmästi vaan ikkunoiden pesuun tarkoitetulla spraylla. Sen jälkeen tiivisteet voidellaan Bemun] omilla aineilla. Laakkosella Espoossa purkki bemun kumeihin ja tiivisteisiin tarkoitettua sprayta maksaa 10 e, Sitä levitään erillisellä puhtaalla rätillä, ei suoraan tiivisteeseen. Aine tekee pinnan nahkeaksi ja pellille osuessaan aine ei tee silikonin tyyppisesti liukkaaksi, vaan "tarttuvaksi". Eron entiseen kuulee kun ainetta laittaa ja lyö oven kiinni. Hintansa väärti olevaa ainetta, samoin kuin bemun muovipinnoilla tarkoitettu aine (ei cockpit-spray).
Huomaa, että tiivisteet pitää voidella ja puhdistaa kauttaaltaan, esim. raon sisäpuolelta mihin ikkuna menee karmista. Pelkkä kosmeettinen voitelu pintaan ei auta. Myös ikkunoiden tiivisteisiin uppoava osa pitää puhdistaa kunnolla.
Aineina ei todellakaan kannata käyttää mitään huoltoasema/Biltema/CRC-shittiä. Tosin Shellin silikoniton puikko toimi e46:ssa ainakin muoviosissa.
Jos ei auta, auto tai tiivisteet vaihtoon.KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
-
Originally posted by jms1601 View PostToi on kyllä ihan tosi että ei tämän hinta/laatuisessa autossa sai toi takapään suojaverho pahemmin natista/äännellä, mutta niinpä vaan tekee. Istuin jokin aika sitten farmari Mazdan ja uuden V70 Volvon kyydissä ja ei kyllä natinoita kuulunut näistä autoista. En tiedä mikä siellä natisee, mutta itseäkin ärsyttää juurikin noi pienet natinat kaikkein eniten. Jos natisee niin natisee sitten kunnolla niin se on helpompi paikantaakkin
Itsekin aluksi ajattelin että ääni tulee verhosta mutta kun ääni kuului vaikka otin koko härvelin pois kun kuljetin isompaa tavaraa.
Voitelin sitten takaluukun tiivisteet crc:llä sekä ne muovien kosketuspinnat jotka ns kosketuksessa koriin ja kas takapäästä ei ole sen jälkeen kuulunut mitään.
Myös oven tiivisteet ovat olleet hiljaa..toistaiseksi.
Toi ovien tiiviusteiden kuivaus lienee shampoo pesun jälkeen hyvinkin suotavaa.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Minä olen myös taistellut ovitiivisteiden natinan kanssa melkein uudesta asti (E39, vm. -03). Natinaa voi tulla uusiinkin tiivisteisiin, kun niihin pääsee likaa, vahaa tai sopivia pesuaineita. Uusin temppu, mikä minulla on auttanut, on laittaa AutoGlymin Bumper Care -nimistä ainetta ovikarmin päällä kulkevaan tiivisteeseen, siihen huopamaiseen osaan.ex BMW 525iA touring -04 (E39)
Comment
-
-
Taistelin myös aikani noiden kitinä- ja natinaongelmien kanssa, mutta sitten kuulin Shellin huoltiksilla myytävästä tökötistä ... tiivistesuojasta ( list skydd beskytter - Tiivistesuoja) ei muuta nimeä...
Ostin, maksoi muistaakseni pari euroa, ja on ainakin minulla toiminut hyvin. Ei kuulemma sisällä siliconia eikä hiilivetyjä?... näin myyjät valistivat.
Sitä kun sipaisee ovien ja takaluukun tiivisteisiin, niin saa jopa kuukausia ajella kitinöittä. Oma autoni on E39 ja tuo Shellin tökötti toimii hyvin myös pojan e 46:ssa.Last edited by marlin; 07-08-2008, 11:43.
Comment
-
-
Originally posted by marlin View PostTaistelin myös aikani noiden kitinä- ja natinaongelmien kanssa, mutta sitten kuulin Shellin huoltiksilla myytävästä tökötistä ... tiivistesuojasta ( list skydd beskytter - Tiivistesuoja) ei muuta nimeä...
Ostin, maksoi muistaakseni pari euroa, ja on ainakin minulla toiminut hyvin. Ei kuulemma sisällä siliconia eikä hiilivetyjä?... näin myyjät valistivat.
Sitä kun sipaisee ovien ja takaluukun tiivisteisiin, niin saa jopa kuukausia ajella kitinöittä. Oma autoni on E39 ja tuo Shellin tökötti toimii hyvin myös pojan e 46:ssa.
"Ei sisällä silikonia eikä hiilivetyjä.
Kasvisöljyä, parafiiniöljyä, vaseliinia sisältävä kumitiivisteiden tiivistesuoja.
Ominaisuudet:
Estää tehokkaasti kumitiivisteiden kuivumisen ja jäätymisen
Pakkaus 38 ml puikko"
Pitääpä kokeilla. Joku oli laitanut ihan puhdasta vaaleaa vaseliinia ja hyvin oli toiminut. Puikon kanssa ei sotkisi sormia.
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostMulla kanssa natisi tuo peräosasto ja ääntä en osannut paikantaa.
Itsekin aluksi ajattelin että ääni tulee verhosta mutta kun ääni kuului vaikka otin koko härvelin pois kun kuljetin isompaa tavaraa.
Voitelin sitten takaluukun tiivisteet crc:llä sekä ne muovien kosketuspinnat jotka ns kosketuksessa koriin ja kas takapäästä ei ole sen jälkeen kuulunut mitään.
Myös oven tiivisteet ovat olleet hiljaa..toistaiseksi.
Toi ovien tiiviusteiden kuivaus lienee shampoo pesun jälkeen hyvinkin suotavaa.530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
-
Niitä pemarin omia muovin ja tiivisteen hoitotuotteita kannattaa kyllä suosia, crc:ta pari euroa vaan kalliimpia. Kaipa ubervalmistaja tietää mitä materiaaleilleen pitää laittaa.
Kunpa autoliikkeetkin tietäisivät, eivätkä puunaisi autoa kaiken maailman silikonipaskoilla...KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
-
Joo kyllä mäkin haen vielä bemulta jotain aineita tuohon..on vaan 70 km päässä tuo bemun liike joten ihan joka päivä ei siellä tule käytyä.
Takaoven tiivisteet pitivät eilen sitten pientä ääntä,ikkunaa pikkasen auki niin ääni loppu..prkle.
Pieniä mutta ärsyttäviä asioita nuo nitinätF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by KoPe View PostNiitä pemarin omia muovin ja tiivisteen hoitotuotteita kannattaa kyllä suosia, crc:ta pari euroa vaan kalliimpia. Kaipa ubervalmistaja tietää mitä materiaaleilleen pitää laittaa.
Kunpa autoliikkeetkin tietäisivät, eivätkä puunaisi autoa kaiken maailman silikonipaskoilla...
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostJoo kyllä mäkin haen vielä bemulta jotain aineita tuohon..on vaan 70 km päässä tuo bemun liike joten ihan joka päivä ei siellä tule käytyä.
Takaoven tiivisteet pitivät eilen sitten pientä ääntä,ikkunaa pikkasen auki niin ääni loppu..prkle.
Pieniä mutta ärsyttäviä asioita nuo nitinät
Jos ei auta, nakkaa jorpakkoon. Jos auttaa, niin sovitaan sitten joku korvausPorsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Tommonen dokumentti löytyi tuolta E60.net foorumilta. Elikkä Bemarilla ollaan hyvinkin tiettoisia näistä ovitiivisteiden natinoista ja aiheesta tällainen Service bulletin. Tiivisteistä on tullut päivitetty ja parempi versio tammikuussa 2005. Kaikissa tätä vanhemmissa E60/E61 autoissa on vanhan mallin tiivisteet. Bemari on vaihtanuita takuuna näitä tiivisteitä uusiin, mutta vielä on hieman epäselvää onnistuuko tiivisteiden vaihto maksutta tehdastakuun jälkeen. Itselläni tehdastakuu oli vanhentunut, mutta auton mukana tuli Premium Selection vaihtoauto takuu. Pitkällisten tappeluiden jälkeen sain siis uudet tiivisteet Bemarilta veloituksetta.
Sitten jos asiakkaalta löytyy auto, joka on valmistettu 01/2005 jälkeen, niin Bemari ohjeistaa tiivisteiden puhdistuksessa seuraavaa. Puhdistus tulisi suorittaa Silicon Removerilla esim. 3M General Purpose Adhesive Cleaner tai toinen vaihtoehto Würth Silicone Remover. Homma viimeistellään vielä jollakin Teflon teipillä?
EDIT: liite ei tullut vielä läpi. pitää kokeilla jossain toisessa formaatissa.E61 535D M-Sport -05
E91 320D -06
Comment
-
Comment