Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Bi-Xenonien sisempien valojen toiminta ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaU
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 64
    • Turku

    E60/61 Bi-Xenonien sisempien valojen toiminta ?

    Onko niin, että ennen -07 faceliftiä Bi-Xenoneilla varustettujen
    autojen umpioiden sisemmät H7-valot on tehty vain siihen tarkoitukseen että saa väläytettyä pitkiä, mutta ne eivät muuten pala missään olosuhteissa ?
    -
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by JaU View Post
    Onko niin, että ennen -07 faceliftiä Bi-Xenoneilla varustettujen
    autojen umpioiden sisemmät H7-valot on tehty vain siihen tarkoitukseen että saa väläytettyä pitkiä, mutta ne eivät muuten pala missään olosuhteissa ?
    Ennen faceliftia ne H7 syttyy pitkien aikana ja väläytyksen aikana. Faceliftissa AKL valoissa ne H7 paikat on varustettu kääntövaloilla, tavallisissa bi-xenoneissa H7 paikat on vedetty umpeen mustaksi ei valoa lainkaan ja pitkät kummassakin on toteutettu vain Bi-xenoneilla.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Ricracing
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 45
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by buksin-1 View Post
      Ennen faceliftia ne H7 syttyy pitkien aikana ja väläytyksen aikana. Faceliftissa AKL valoissa ne H7 paikat on varustettu kääntövaloilla, tavallisissa bi-xenoneissa H7 paikat on vedetty umpeen mustaksi ei valoa lainkaan ja pitkät kummassakin on toteutettu vain Bi-xenoneilla.
      Tarkennus LCI (facelift)-malliin:
      Niin tavallisissa kuin kääntö-ksenoneissa sisäpuolen umpioden
      "enkelin silmät" toimivat jopa Suomassa hyväksyttyinä päivävaloina,
      silloin sisemmät "silmät" palavat kirkkaampina kuin uloimmat.

      Valokatkaisin vain vasemmalle eli automatiikalle niin ei tarvitse polttaa
      ksenoneita päiväsaikaan.

      Comment

      • JaU
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 64
        • Turku

        #4
        Originally posted by buksin-1 View Post
        Ennen faceliftia ne H7 syttyy pitkien aikana ja väläytyksen aikana. Faceliftissa AKL valoissa ne H7 paikat on varustettu kääntövaloilla, tavallisissa bi-xenoneissa H7 paikat on vedetty umpeen mustaksi ei valoa lainkaan ja pitkät kummassakin on toteutettu vain Bi-xenoneilla.
        Kyseessä ei ole facelift-auto, vaikkei kauaksi jääkään, ja siinä on nuo kääntyvät ajovalot kaukovaloavustimella. Ulommat eli Xenonit toimivat kuten pitääkin ja kääntyvät tai eivät käänny kojelaudan katkaisijan asennosta riippuen, ja niissä lyhyet ja pitkät toimivat.

        Nuo sisemmät sitten taas eivät kyllä syty pitkät päällä. Väläytys toimii ja molemmat polttimot ovat ehjät, ja viiksikin lienee kunnossa koska pitkät kuitenkin syttyvät Xenoneihin.

        Käyttäjän ohjekirjan lueskelu ei juuri auta, joten onko tuo vika vai ominaisuus tai joku asetus jota ei ole tullut huomattua ? :think
        -

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by JaU View Post
          Kyseessä ei ole facelift-auto, vaikkei kauaksi jääkään, ja siinä on nuo kääntyvät ajovalot kaukovaloavustimella. Ulommat eli Xenonit toimivat kuten pitääkin ja kääntyvät tai eivät käänny kojelaudan katkaisijan asennosta riippuen, ja niissä lyhyet ja pitkät toimivat.

          Nuo sisemmät sitten taas eivät kyllä syty pitkät päällä. Väläytys toimii ja molemmat polttimot ovat ehjät, ja viiksikin lienee kunnossa koska pitkät kuitenkin syttyvät Xenoneihin.

          Käyttäjän ohjekirjan lueskelu ei juuri auta, joten onko tuo vika vai ominaisuus tai joku asetus jota ei ole tullut huomattua ? :think
          Jospa se kaukovaloavustin ei anna niiden syttyä valoisan ympäristön takia. Kokeile oikein pimeällä ja niin, ettei vastassa ole muita valolähteitä.
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • JaU
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 64
            • Turku

            #6
            Originally posted by buksin-1 View Post
            Jospa se kaukovaloavustin ei anna niiden syttyä valoisan ympäristön takia. Kokeile oikein pimeällä ja niin, ettei vastassa ole muita valolähteitä.
            Voisihan tuonkin kokeilla...kun taas joskus tulee pimeä. Tai taidan käydä peittämässä kameran niin ei tarvitse odottaa lokakuulle asti

            Avustimen ei pitäisi olla päällä kuin valokatkaisijan ollessa käännettynä vasempaan reunaan, mutta lopputulos on sama joka asennossa.
            Mutta testataan nyt tämäkin...
            -

            Comment

            • Tofu
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 515
              • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

              #7
              Ite huomasin saman ja vielä on niin valoisaa ettei voi testiä. Syttykö sisemmät valot pimeällä?

              E:

              Bi-Xenonit Kurvella ja Kaukovaloavustimella

              Entä onko tuo tunnistin missä minkä avulla kaukovaloavustin toimii?
              Last edited by Tofu; 26-06-2013, 21:10.
              F01 730d -13

              Comment

              • sonikk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 1664
                • Kerava

                #8
                Joskus yhden pre-fl E60:n valoja näpläsin ja siinä halogeenit syttyi vain viiksestä vetämällä, työntämällä pelkkä bixenon eli varjostin siirtyi syrjään.

                Comment

                • Tofu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 515
                  • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                  #9
                  Itellä oli aikaisemmassa E61 -04 Bi-Xenon Kurvilla, mutta siinä ei ollut kaukovaloavustinta.

                  Siinä toimi niin, että kun työnti vipua eteenpäin, niin xenonit nousi ylöspäin ja sisemmät halogeenit myös sytty.

                  Nyt tässä on niin, että (valokytkin käännettynä kokonaan oikealle) pitkät laittaa päälle, niin ei muutaku nousee xenonit ylos, mutta halogeenit ei syty. Halogeenit syttyy vaan kun vetää vipua itseenpäin.

                  Se miten valot toimiin kun valokytkin on automaattiasennossa ja kaukovaloavustin on päällä en tiedä...??
                  F01 730d -13

                  Comment

                  • k0rppi
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 784
                    • Varkaus

                    #10
                    ei syty mullakaan sisemmät valot muuten kun viiksestä vetämällä. leimalla ne on muistanu mainita asiasta. autona on pre lci kurvikenoneilla ja kaukovaloassistentilla. ohjelmisto päivityskin on tehty, mutta asiaan se ei vaikuttanut

                    Comment

                    • Tofu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 515
                      • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                      #11
                      No se on varmaan sitten itelläkin sama, ihmeellistä sinänsä. Olis vaan pimeän tullen hyvä, mitä enemmän valoa olisi...

                      Liittyiskö "vika" tuohon kaukovaloassintenttiin?
                      F01 730d -13

                      Comment

                      • mr81
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2010
                        • 300
                        • PK-seutu

                        #12
                        Saako Suomessa (EU:ssa) ajaa ilman Idriven "day time running lightsia" jolloin enkelitkin sammuu? Ainakin valoja vilkutetaan kirkkaina päivinäkin kiitettävästi Suomessa, kun oli noi ledienkelit ja ne ei oikein näy päivävalossa.
                        E65 730d '08 Monaco blue
                        Ex: E60 523iA '08

                        Comment

                        • GuGi_
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 700
                          • Vantaa city

                          #13
                          Originally posted by mr81 View Post
                          Saako Suomessa (EU:ssa) ajaa ilman Idriven "day time running lightsia" jolloin enkelitkin sammuu? Ainakin valoja vilkutetaan kirkkaina päivinäkin kiitettävästi Suomessa, kun oli noi ledienkelit ja ne ei oikein näy päivävalossa.
                          Ei saa ajaa ilman hyväksyttyjä päivävaloja edessä. Takaa saa olla täysin pimee.
                          "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                          F11 525d -11
                          E60 M5 -05
                          E12 530i -75
                          E32 730i - 91
                          Chevy Silverado 3500 -93
                          R33 Skyline GTS-T -93

                          Comment

                          • Tofu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2011
                            • 515
                            • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                            #14
                            Osaako joku sanoa, saako koodattua niin, että kun pitkät on päällä palaa sekä sisempi halogeeni ja myös xenoni?? (Bi-Xenon kurvilla Pre-FL)
                            F01 730d -13

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2978
                              • Uusimaa

                              #15
                              Originally posted by Tofu View Post
                              Osaako joku sanoa, saako koodattua niin, että kun pitkät on päällä palaa sekä sisempi halogeeni ja myös xenoni?? (Bi-Xenon kurvilla Pre-FL)
                              Pitäisi onnistua, mutta vaarana on se, että heijastin kuumenee ja rapistuu tms. Eli pitäisiköhän koodata vain talviajaksi?
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎