Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Bi-Xenonien sisempien valojen toiminta ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofu
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 515
    • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

    #16
    Mulla oli edellisessa -04 E61 sillälailla pitkiä käytettäessä, että xenonissa siirtyi varjostin pois edestä ja halogeeni myös syttyi. Eikä siinä ainakaan lämmennyt mun mielestä sen kummemmin..

    Varmaan olisi parempi valoteho, jos xenonin lisäksi saisi myös tuon sisemmän halogeenin palamaan..

    E: siinä oli myös bi-xenon kurvilla, muttei kaukovaloavustinta, kuten nykyisessä
    F01 730d -13

    Comment

    • zaumer
      Bimmer Rookie
      • Jul 2010
      • 96
      • Mikkeli

      #17
      LCI:n BI-xenon valoissa sisemmissä umpioissa ei ole mitään muuta kuin enkelien h8 polttimot. Ainakin kurvivaloilla varustetuissa yksilöissä.
      Ilman kurvivaloja olevista xenoneista en uskalla mennä varmana sanomaan.
      Niiden ei ole tarkoituskaan palaa pitkinä valoina.
      Eli ne on ihan vaan koristeena siinä... Syytä tähän neron leimaukseen ei ole tiedossa...
      E61 530da LCI ex. E91 320da -06

      Comment

      • rakkuj
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 306
        • Turun seutu

        #18
        Ei näyttäisi olevan kurvivalottomassakaan versiossa muuta kuin "enkelit"
        G31 520xd
        F39

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7527
          • Jyväshyvä

          #19
          Originally posted by rakkuj View Post
          Ei näyttäisi olevan kurvivalottomassakaan versiossa muuta kuin "enkelit"
          Jep. Ei ole halogeeni pitkiä LCI xenoneissa.
          Halogeeni LCI valoista en osaa sanoa, ei ole noita juurikaan tullut vastaan.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5418
            • S:t Karins

            #20
            Originally posted by zaumer View Post
            LCI:n BI-xenon valoissa sisemmissä umpioissa ei ole mitään muuta kuin enkelien h8 polttimot. Ainakin kurvivaloilla varustetuissa yksilöissä.
            Ihan satavarmasti adaptiivisissä LCI valoissa on sisimmissä umpioissa kääntymisvalot, H1(?) 55W .
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Tofu
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 515
              • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

              #21
              Originally posted by Tofu View Post
              Osaako joku sanoa, saako koodattua niin, että kun pitkät on päällä palaa sekä sisempi halogeeni ja myös xenoni?? (Bi-Xenon kurvilla Pre-FL)
              Onko kukaan tehnyt näitä tai mahdollisesti vois osata tehdä vai kannattaako tälläistä tehdä?
              F01 730d -13

              Comment

              • JP-76
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 1060
                • Kanta-Häme

                #22
                Originally posted by Tofu View Post
                Osaako joku sanoa, saako koodattua niin, että kun pitkät on päällä palaa sekä sisempi halogeeni ja myös xenoni?? (Bi-Xenon kurvilla Pre-FL)
                Totta kai saa. Ei se sisempi linssi eroa ei-kurvivalollisesta mitenkään pre-lci:ssä.

                Kurvivalottomassa nuo sisemmät palaa ihan tehtaan jäljiltä niin kuin aiemmin todettu,

                NCS:llä nuo saa koodattua toimintaan.
                Kalusto:
                BMW 550i xDrive -14
                BMW S1000R -17
                Toyota Proace -15

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  #23
                  Originally posted by JP-76 View Post
                  Totta kai saa. Ei se sisempi linssi eroa ei-kurvivalollisesta mitenkään pre-lci:ssä.

                  Kurvivalottomassa nuo sisemmät palaa ihan tehtaan jäljiltä niin kuin aiemmin todettu,

                  NCS:llä nuo saa koodattua toimintaan.
                  Juuri näin. On kyllä aika kirkkaat pitkät sen jälkeen
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • Tofu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 515
                    • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                    #24
                    Originally posted by jaki View Post
                    Juuri näin. On kyllä aika kirkkaat pitkät sen jälkeen
                    Jos tähän mun PreFL:tiin koodataan siten että sisemmät H7 palaa myös pitkien xenonien kans, niin tarviiko pelätä heijastin pinnan pilaantumista?

                    Onko kenelläkään muulla koodattu näin?
                    F01 730d -13

                    Comment

                    • JP-76
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 1060
                      • Kanta-Häme

                      #25
                      Originally posted by Tofu View Post
                      Jos tähän mun PreFL:tiin koodataan siten että sisemmät H7 palaa myös pitkien xenonien kans, niin tarviiko pelätä heijastin pinnan pilaantumista?

                      Onko kenelläkään muulla koodattu näin?
                      Yhä edelleen, ei. Kun ne linssit kestää ei-kurvivalollisessa niin kyllä ne kestää siinä kurvivalollisessakin (täsmälleen samanlainen rakenne).

                      Ja tämä yllämainittu koskee siis VAIN PRE-LCI:TÄ, LCI:ssä erilaiset umpiot ja niissä ei saa missään tapauksessa koodailla tuota sisempää jatkuvaan käyttöön. Ensinnäkään ei paljoa tuo valotehoa lisää paitsi ojanpenkkaan koska on ns. Kääntymisvalo jonka tarkoitus on syttyä hetkellisesti esim. Risteyksestä käännyttäessä (vrt. Mersu, skoda yms.).

                      Toisekseen, linssi/umpion lasi sulaa varmasti jos tuon koodaa palamaan pitkien kanssa.

                      Kaikissa omissa Pre-lci:ssä on itellä ollut koodattuna tuo lisäpitkä käyttöön ja kyllä on ainakin 50 000km kestäny edellisessä :think
                      Kalusto:
                      BMW 550i xDrive -14
                      BMW S1000R -17
                      Toyota Proace -15

                      Comment

                      • Tofu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 515
                        • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                        #26
                        Originally posted by jaki View Post
                        Pitäisi onnistua, mutta vaarana on se, että heijastin kuumenee ja rapistuu tms. Eli pitäisiköhän koodata vain talviajaksi?
                        Tämän takia vaan varmistelin, että kuumeneeko liikaa ja kestääkö..

                        Sitten seuraava kysymys onkin, että kuka koodaa mullekkin?
                        F01 730d -13

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5418
                          • S:t Karins

                          #27
                          Originally posted by Tofu View Post
                          Tämän takia vaan varmistelin, että kuumeneeko liikaa ja kestääkö..

                          Sitten seuraava kysymys onkin, että kuka koodaa mullekkin?
                          Buksin-1??
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • Tofu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2011
                            • 515
                            • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                            #28
                            Originally posted by Tommix View Post
                            Buksin-1??
                            Se taitaa olla aikalailla lähimpänä, ehkä.. Laitanpas privaa.
                            F01 730d -13

                            Comment

                            • Tofu
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2011
                              • 515
                              • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                              #29
                              Originally posted by JP-76 View Post
                              Yhä edelleen, ei. Kun ne linssit kestää ei-kurvivalollisessa niin kyllä ne kestää siinä kurvivalollisessakin (täsmälleen samanlainen rakenne).

                              Ja tämä yllämainittu koskee siis VAIN PRE-LCI:TÄ, LCI:ssä erilaiset umpiot ja niissä ei saa missään tapauksessa koodailla tuota sisempää jatkuvaan käyttöön. Ensinnäkään ei paljoa tuo valotehoa lisää paitsi ojanpenkkaan koska on ns. Kääntymisvalo jonka tarkoitus on syttyä hetkellisesti esim. Risteyksestä käännyttäessä (vrt. Mersu, skoda yms.).

                              Toisekseen, linssi/umpion lasi sulaa varmasti jos tuon koodaa palamaan pitkien kanssa.

                              Kaikissa omissa Pre-lci:ssä on itellä ollut koodattuna tuo lisäpitkä käyttöön ja kyllä on ainakin 50 000km kestäny edellisessä :think
                              Ootko ite joutunut koodaamaan ne "lisäpitkät" käyttöön omiiin autoihin vai onko ne ollut tehtaalta lähtiessään jo toiminnassa?

                              Jos et oo, niin onko jollain ollut niin että pre-fl ei ole alunpitäen palanut sisemmät H7 ja koodamalla on ne saanut toimimaan?
                              F01 730d -13

                              Comment

                              • Tofu
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2011
                                • 515
                                • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                                #30
                                Osaako joku sanoa kuinka tuo koodataan tai osaako joku koodata tuota?
                                F01 730d -13

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎