E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nupaha
    replied
    Originally posted by Raine View Post
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=202827

    Ollappa hyvä, säästin hakemisen vaivan.
    Kiitos paljon.
    Ei tuntunut "mahdottomalta" hommalta tuo letkujen tarkastus. Elikkäs ymmärtääkseni nuo ongelmat johtuvat lähinnä noiden takimmaisten letkujen tukkeutumisesta. Mihin paikkaan nuo etummaiset putket tyhjää tuota kaukaloa. Takimmaiset jonnekin takapyörän taakse. Ilmeisesti tuonne samojen muovikotelojen päälle, jossa tuo kompurakin sijaitsee, siis ainakin tuo oikea puoli, vasen ilemisesti vastaavaan paikkaan toisella puolen.
    Kannattaa vissiin noista takaputkien päistä nypätä jotkin "rinkulat" tai "kaulukset" pois. Näin ymmärsin jostakin vaihesta tekstiä, kun luin läpi tuon aiheen.

    Yllä mainitsemani boksin numero on muuten 3714 6784314 -01. Venäläiseltä foorumita löysin selityksen että "ECU-paineilma".

    Edit:
    Tuolla linkissä näytti olevan "Air supply control unit".
    宜配网(www.yiparts.com)是中国专业的汽配网,是集汽配数据、汽配服务和网络推广为一体的大型汽配门户网, 致力成为全球权威的汽车配件服务平台。
    Last edited by nupaha; 03-10-2011, 20:18.

    Leave a comment:


  • Raine
    replied
    ..........
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 19:57.

    Leave a comment:


  • nupaha
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Samaa varaosanumeroa tarjotaan molempiin.
    Eli käy.

    Mutta ei sinulla kyllä pitäisi noilla kilometreillä (<90 tkm) kompuran olla rikki,
    onko sinulla perä alhaalla vai ei?
    Vian aiheuttajaksi paljastui tod.näk. tämä "ihana" kattoluukku. Oli vettä uittanut tuonne vararenkaan alle, jossa noita bokseja on useampikin. Releet jo sinne vaihdoin, jotka oli selvästi saanut kosteutta, mutta samassa tilassa oleva valkokuorinen boksi oli saanut myös kuulemma osansa. Selvää hapettumaa oli havaittu. Uus boksi 320€ marmorilla. Jahka saan pajalta auton ja varaosanumeron, niin täytyy alkaa metsästämään osaa halvemmalla. Kuulemma pitää tämän jälkeen mennä vielä merkkipajalle ohjemoitavaksi.


    Täytyy alkaa selvitellä kattoluukun tyhjennysputkien aukaisua. Eiköhän täältä löydy hyvät ohjeet. Toki olen niitä ennemmin jo paineilmalla varovasti suhautella auki, mutta onko ne nyt jo auki vai ei, enpä tiedä.
    Last edited by nupaha; 03-10-2011, 17:55.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by nupaha View Post
    Moro !

    Tietääkö kukaan, käykö tuo sama kompura LCI-malleihin ? Ittellä vm-08 520D. Valopalaa ja ens viikolla pajalle. Sitten selviää pitääkö hommata kompra vai ei.
    Samaa varaosanumeroa tarjotaan molempiin.
    Eli käy.

    Mutta ei sinulla kyllä pitäisi noilla kilometreillä (<90 tkm) kompuran olla rikki,
    onko sinulla perä alhaalla vai ei?

    Leave a comment:


  • nupaha
    replied
    Originally posted by Bergeri View Post
    Tuossa tuo mesta, josta tilasin:



    Tulee suoraan kotiovelle, tais mennä nelisen arkipäivää. Omasta puolesta voin siis suositella.

    Kompura on nyt asennettu ja näyttää olevan toimiva peli, mitä nyt uudelta sopii toki odottaakin.

    Multa näemmä laskutettiin muun huollon yhteydessä 39€ tuosta kompuran vaihtotyöstä - kohtuu edukasta.
    Moro !

    Tietääkö kukaan, käykö tuo sama kompura LCI-malleihin ? Ittellä vm-08 520D. Valopalaa ja ens viikolla pajalle. Sitten selviää pitääkö hommata kompra vai ei.

    Leave a comment:


  • Niemu
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Ei vaadi koodausta, pitäisi toimia sukkana.

    Kiitos nopeasta vastauksesta. Ei auta kuin mennä tutkimaan missä vika..

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Ei vaadi koodausta, pitäisi toimia sukkana.

    Leave a comment:


  • Niemu
    replied
    Tilasin kans pumpun tuolta. Vaihdon jälkeen tulee vikakoodi "exaust valve: Signal or value above threshold".

    Kompura toimii, mutta venttiili ei, eli Inpalla pystyy autoa nostamaan mutta ei laskemaan. Onko tietoa voiko pumppu vaatia uudelleen koodauksen (voiko venttiili olla erilainen / toimia eri jännitteellä)? Tietysti mahdollista myös että liitoksissa tai johdoissa on jotain kontaktihäiriöitä mutta ei viittis lähteä purkamaan ja etsimään vikaa jos vika voi olla ohjelmallinen.



    Originally posted by Bergeri View Post
    Tuossa tuo mesta, josta tilasin:



    Tulee suoraan kotiovelle, tais mennä nelisen arkipäivää. Omasta puolesta voin siis suositella.

    Kompura on nyt asennettu ja näyttää olevan toimiva peli, mitä nyt uudelta sopii toki odottaakin.

    Multa näemmä laskutettiin muun huollon yhteydessä 39€ tuosta kompuran vaihtotyöstä - kohtuu edukasta.

    Leave a comment:


  • pommi
    replied
    Originally posted by Pex View Post
    Älä pura vasenta puolta. Vänkärin puolelta tuo löytyy.
    Ei vaikea purkaa..auto lähtee käyntiin vielä tuon operaation jälkeenkin eli mitään avaruustekniikkaa sieltä ei löydy

    Varaa hommaan 8 ja 10 millin avaimia, hylsyjä samankokoisilla päillä sekä jatkokappale räikkään, koska takasisälokarin kiinnitysmuttereista osa on sellaisissa syvennyksissä ettei niihin muuten avaimella ylety.
    Joudut irrottamaan takarenkaan, jotta saat sisälokarin irti. Irrota lokari vaan rohkeasti, kyllä se sieltä lähtee kun kaikki kiinnitysmutterit on irti.
    Alamuovi myös irti takaa, se on helpompi pala. Samat avainkoot käy sinne.
    Nämä kun on irti niin koko systeemi näkyy jo. Lähtee takalokarin yläpuolelta sellaisesta valkoisesta suodatinmokkulasta. Kovaa putkea ensi n. 30-40 cm ja liittyy sitten siihen surullisen kuuluisaan tulopuolen imuletkuun, joka on kankainen päältä.

    Minulla ei vika ollut tulopuolen letkussa (kts. aiempi postini tässä ketjussa).
    Vaihdoin sen kuitenkin. Ja ruutasin aseöljyä letkun täyteen...ei kait siitä kompuran toiminnalle haittaa ole, vai mitenkä on Clavurion?

    Jos sopivaa letkua mietit niin käy osta rautakaupasta normi kaasupullon letkua. Sisähalkaisija on juuri sopiva, on sopivan taipuisaa/joustavaa ja taatusti kestää. Maksaa 4 euroa/m. Letku kiinni molemmista päistä perinteisillä letkuklemmareilla.

    Miten kompurasi käyttäytyy? Kuuluuko tuhinaa mistään?
    Se siis käy, mutta kuinka pitkään, muutaman sekunnin vai kymmeniä sekunteja kerrallaan? Jos se käy vain muutaman sekunnin eikä tuhinoita kuulu, uskoakseni vuotoja ei ole ja vika ehkä säätöjärjestelmässä. Mutta jos käy pitkän aikaa niin voi olla vuoto. Ja jos vielä tuhisee jostakin niin vuotaa varmasti joku letku tai muu...
    Liitytään mukaan joukkoon. Näillä ohjeilla imuletku vaihdettu, kiitoksia vuan.
    Ei ollut paha homma ollenkaan, tunkin avulla kerrostalon pihalla meni reilu tunti rauhallisesti ihmetellessä ja puuhastellessa. Kaasuletku löytyi Biltemasta.
    Ikävämpi juttu on se, että poikkihan se oli, heti kompuran liittimen vierestä.
    Vikailmoituksia ei minulle ole vielä tullut, mutta auto on ollut vasta n. 1500km ajan, vm. 2004 ajettu nyt 135000km.
    Eli jään odottelemaan kompuran porsimista, 1000e sukan varteen jemmattuna.

    Leave a comment:


  • Bergeri
    replied
    Originally posted by TROCK View Post
    Saako kysyä mistä putiikista tilasit ja kuinka ripeesti osa tuli?
    Tuossa tuo mesta, josta tilasin:



    Tulee suoraan kotiovelle, tais mennä nelisen arkipäivää. Omasta puolesta voin siis suositella.

    Kompura on nyt asennettu ja näyttää olevan toimiva peli, mitä nyt uudelta sopii toki odottaakin.

    Multa näemmä laskutettiin muun huollon yhteydessä 39€ tuosta kompuran vaihtotyöstä - kohtuu edukasta.
    Last edited by Bergeri; 06-10-2010, 20:39.

    Leave a comment:


  • TROCK
    replied
    Originally posted by Bergeri View Post
    Mulla oli ihan sama omassa kärryssä. Vikakoodien perusteella huollosta sanoivat, että kompura menee vaihtoon. Tilasin uuden ebaysta (paljon halvempi) ja parhaillaan ovat sitä asentelemassa. Katsotaan toimiiko...
    Saako kysyä mistä putiikista tilasit ja kuinka ripeesti osa tuli?

    Leave a comment:


  • Bergeri
    replied
    Originally posted by TROCK View Post
    Mulla kans on valo syttynyt aina silloin tällöin jonkin ajan päästä käynnistämisestä. Homma on mennyt niin, että vikavalo on syttynyt ja hetken päästä se on sammunut jäädäkseen näkyviin vain huutomerkkinä tietkoneen pikkunäytössä. I-drivestä vika on ollut löydettävissä edelleen ja samoin kun auto on sammutettu, valo on muistutukseksi blingahtanut esiin vielä kerran.

    Nyt auto on viime aikoina tehnyt muutaman kerran niin, että valo on jäänyt palamaan pikkunäyttöön tasan niin pitkäksi ajaksi, kunnes auto sammutetaan. Aikaisemmin tuo ei ole niin ärsyttänytkään, koska perä on ollut ainakin oman arvion mukaan suurin piirtein oikealla korkeudella ja asiasta on kertonut vain pieni huutomerkki. Nyt alkaa risomaan, kun tuo keltainen merkki möllöttää toisinaan näytöllä koko ajan.

    Mikähän tekee tuon eron? Ilmeisesti kyse on kahdesta eri viasta? Oma järkeilyni on sanonut, että aiempi "tavallisempi" vika johtuu esim. siitä, että kompura ei pysty nostamaan perään jossain aikaikkunassa oikeaan tasoon. Taso kuitenkin saavutetaan, mutta liian hitaasti ja siitä jäisi muistuttamaan tuo pieni huutomerkki. Mutta mitähän tämä pysyvä keltainen tasonsäätömerkki voisi tarkoittaa?

    Mulla oli ihan sama omassa kärryssä. Vikakoodien perusteella huollosta sanoivat, että kompura menee vaihtoon. Tilasin uuden ebaysta (paljon halvempi) ja parhaillaan ovat sitä asentelemassa. Katsotaan toimiiko...

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by TROCK View Post
    Mulla kans on valo syttynyt aina silloin tällöin jonkin ajan päästä käynnistämisestä. Homma on mennyt niin, että vikavalo on syttynyt ja hetken päästä se on sammunut jäädäkseen näkyviin vain huutomerkkinä tietkoneen pikkunäytössä. I-drivestä vika on ollut löydettävissä edelleen ja samoin kun auto on sammutettu, valo on muistutukseksi blingahtanut esiin vielä kerran.

    Nyt auto on viime aikoina tehnyt muutaman kerran niin, että valo on jäänyt palamaan pikkunäyttöön tasan niin pitkäksi ajaksi, kunnes auto sammutetaan. Aikaisemmin tuo ei ole niin ärsyttänytkään, koska perä on ollut ainakin oman arvion mukaan suurin piirtein oikealla korkeudella ja asiasta on kertonut vain pieni huutomerkki. Nyt alkaa risomaan, kun tuo keltainen merkki möllöttää toisinaan näytöllä koko ajan.

    Mikähän tekee tuon eron? Ilmeisesti kyse on kahdesta eri viasta? Oma järkeilyni on sanonut, että aiempi "tavallisempi" vika johtuu esim. siitä, että kompura ei pysty nostamaan perään jossain aikaikkunassa oikeaan tasoon. Taso kuitenkin saavutetaan, mutta liian hitaasti ja siitä jäisi muistuttamaan tuo pieni huutomerkki. Mutta mitähän tämä pysyvä keltainen tasonsäätömerkki voisi tarkoittaa?
    Pysyvä vika, kompura jumissa, anturi rikki... Vikakoodinluku auttaa enemmän!

    Leave a comment:


  • TROCK
    replied
    Mulla kans on valo syttynyt aina silloin tällöin jonkin ajan päästä käynnistämisestä. Homma on mennyt niin, että vikavalo on syttynyt ja hetken päästä se on sammunut jäädäkseen näkyviin vain huutomerkkinä tietkoneen pikkunäytössä. I-drivestä vika on ollut löydettävissä edelleen ja samoin kun auto on sammutettu, valo on muistutukseksi blingahtanut esiin vielä kerran.

    Nyt auto on viime aikoina tehnyt muutaman kerran niin, että valo on jäänyt palamaan pikkunäyttöön tasan niin pitkäksi ajaksi, kunnes auto sammutetaan. Aikaisemmin tuo ei ole niin ärsyttänytkään, koska perä on ollut ainakin oman arvion mukaan suurin piirtein oikealla korkeudella ja asiasta on kertonut vain pieni huutomerkki. Nyt alkaa risomaan, kun tuo keltainen merkki möllöttää toisinaan näytöllä koko ajan.

    Mikähän tekee tuon eron? Ilmeisesti kyse on kahdesta eri viasta? Oma järkeilyni on sanonut, että aiempi "tavallisempi" vika johtuu esim. siitä, että kompura ei pysty nostamaan perään jossain aikaikkunassa oikeaan tasoon. Taso kuitenkin saavutetaan, mutta liian hitaasti ja siitä jäisi muistuttamaan tuo pieni huutomerkki. Mutta mitähän tämä pysyvä keltainen tasonsäätömerkki voisi tarkoittaa?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by eekuusyks View Post
    Omaa autoa kun impalla katselee niin kuskinpuoli ei nouse yhtä nopeasti kuin vänkärin, eli vikailmoitus tulee siitä että auto ei ole suorassa.

    Yleensä kun auton tankkaa täyteen, vika on päällä niin kauan että kumpikin puoli on tasalla. kun tämä on ok, vika pysyy poissa jos painoa ei tule takapenkille/tavaratilaan, taas kun on noin 1/4 tankkia jäljellä, lamppu palaa lähes aina.

    On.


    Inpalla tuota pystyy nostamaan ja laskemaan. Jumppautin tuota kompuraa puolentunnin ajan nostamalla perää ylös ja laskemalla alas, ei mainittavaa hyötyä, tosiaan tuo kauimmainen palje täyttyi hitaammin, joten kompura menee vaihtoon.

    Onko nyt niin että kompurassa on kummallekkin puolelle oma lähtönsä?Vai onko paine vain niin pieni että se näkyy noin?

    Joudut myös lopuksi kalibroimaan tasonsäädön jos alat tuota kompuraa ohjeilemaan. Ohjearvot löytyy impasta. mittanauha avuksi, siellä on määrätty korkeus vanteen alareunasta kaareen.
    Tein myös tuon jumppaamisen ylös ja alas 1kk sitten! Tuon jälkeen ei ole vikailmoitusta tullut!! Viaksi ilmoitti aikanaan oikean puoleista anturia...

    Leave a comment:

Working...
X