Originally posted by dieselrules
View Post
E61 level control system failure
Collapse
X
-
Originally posted by dieselrules View PostIhmetyttää vaan et mitä se vikoo, ku perä on kuiteski ilmassa?? Ei kait se auta ku alkaa uutta komppuraa katteleen...Tuskin siellä vuotojakaan on, ku ei yönaikana laske.
Yleensä kun auton tankkaa täyteen, vika on päällä niin kauan että kumpikin puoli on tasalla. kun tämä on ok, vika pysyy poissa jos painoa ei tule takapenkille/tavaratilaan, taas kun on noin 1/4 tankkia jäljellä, lamppu palaa lähes aina.
Originally posted by dieselrules View PostOnko muuten normaalia jos auton sammuttaa niin joskus kompura jää huutamaan???
Originally posted by dieselrules View PostJäi tästä topikista viel epäselvästi, et pystyykö tuohon peränkorkeuteen vaikuttamaan, jostain sala valikosta???
Onko nyt niin että kompurassa on kummallekkin puolelle oma lähtönsä?Vai onko paine vain niin pieni että se näkyy noin?
Joudut myös lopuksi kalibroimaan tasonsäädön jos alat tuota kompuraa ohjeilemaan. Ohjearvot löytyy impasta. mittanauha avuksi, siellä on määrätty korkeus vanteen alareunasta kaareen.
Leave a comment:
-
Originally posted by Supa View PostPerän korkeutta pystyy säätämään esimerkiksi INPA:n avulla helposti.
Leave a comment:
-
Originally posted by dieselrules View PostHyvin alko taival uuvella autolla. Valo vilkkuu aina sillöin tällöin. No eilen pikasesti luin tän palstan ja käytin sisälokasuojan pois ja kaivoin pumpun esille. Letku oli hapristunu ja vaihoin uuteen. Eilisen se pelitti, mut nyt taas ajon aikana tuli valopalaan. Ihmetyttää vaan et mitä se vikoo, ku perä on kuiteski ilmassa?? Ei kait se auta ku alkaa uutta komppuraa katteleen...Tuskin siellä vuotojakaan on, ku ei yönaikana laske.
Onko muuten normaalia jos auton sammuttaa niin joskus kompura jää huutamaan???
Jäi tästä topikista viel epäselvästi, et pystyykö tuohon peränkorkeuteen vaikuttamaan, jostain sala valikosta???
Leave a comment:
-
Hyvin alko taival uuvella autolla. Valo vilkkuu aina sillöin tällöin. No eilen pikasesti luin tän palstan ja käytin sisälokasuojan pois ja kaivoin pumpun esille. Letku oli hapristunu ja vaihoin uuteen. Eilisen se pelitti, mut nyt taas ajon aikana tuli valopalaan. Ihmetyttää vaan et mitä se vikoo, ku perä on kuiteski ilmassa?? Ei kait se auta ku alkaa uutta komppuraa katteleen...Tuskin siellä vuotojakaan on, ku ei yönaikana laske.
Onko muuten normaalia jos auton sammuttaa niin joskus kompura jää huutamaan???
Jäi tästä topikista viel epäselvästi, et pystyykö tuohon peränkorkeuteen vaikuttamaan, jostain sala valikosta???
Leave a comment:
-
Jaahas täytyy koheltaa siis lisää netin syövereissä ellei joku pirkanmaalla asustele...
Millä kaapelilla DIS toimii?
Leave a comment:
-
Originally posted by jartsa02 View PostMuistaakseni 5.02:ssakin taisi olla liian vanhat scriptit ja sekin temppuilee tuolla DDE:llä, joten tarvii löytää INPA jossa on vielä uudemmat scriptit.
Leave a comment:
-
Originally posted by VolvoTDi View PostKäämit palaa!!! Sain muutettua sieltä Ediabas.ini filestä ADS:n OBD:ksi ja nyt ne täplät näyttää oikein!
Mutta edelleenkään en pääse DDE:hen käsiksi vaan tulee se IFH-0009 että ei saa yhteyttä ohjainlaitteeseen... Kaikki muu pelaa loistavasti kuten ennenkin vanhemmillakin Inpan versioilla. Olen koittanut eri nopeuksia, poistaa FIFO:t käytöstä jne ja koittanut myös koneella missä on integroitu RS232, mutta kun ei niin ei!!!
Versio millä olen koittanut saada yhteyttä DDE:hen on ollut 3.0.1, 4.4.7, 5.0.2 tuloksetta. Kaikkiin muihin moduleihin pääsen käsiksi edellämainituilla versioilla!!
Mitä vielä voisi koittaa? DDE:ssä ei varmaankaan ole vikaa kun merkkiliike pääsee syövereihin. Mites tuo DIS?
Leave a comment:
-
Originally posted by VolvoTDi View Post
Mutta edelleenkään en pääse DDE:hen käsiksi vaan tulee se IFH-0009 että ei saa yhteyttä ohjainlaitteeseen... Kaikki muu pelaa loistavasti kuten ennenkin vanhemmillakin Inpan versioilla.
Mitä vielä voisi koittaa? DDE:ssä ei varmaankaan ole vikaa kun merkkiliike pääsee syövereihin. Mites tuo DIS?
DIS v44 toimii kohtalaisesti. Tosin esim. automaattista tunnistusta en ole saanut toimimaan. En tiedä johtuneeko siitä, että on periaatteessa vain muistaakseni 9/2005 malliin asti tuo versio, mutta ainakin omaani 10/2006 pääsen sillä räpeltämään. Jaksan kyllä valita sen mallin ihan käsin
Leave a comment:
-
Käämit palaa!!! Sain muutettua sieltä Ediabas.ini filestä ADS:n OBD:ksi ja nyt ne täplät näyttää oikein!
Mutta edelleenkään en pääse DDE:hen käsiksi vaan tulee se IFH-0009 että ei saa yhteyttä ohjainlaitteeseen... Kaikki muu pelaa loistavasti kuten ennenkin vanhemmillakin Inpan versioilla. Olen koittanut eri nopeuksia, poistaa FIFO:t käytöstä jne ja koittanut myös koneella missä on integroitu RS232, mutta kun ei niin ei!!!
Versio millä olen koittanut saada yhteyttä DDE:hen on ollut 3.0.1, 4.4.7, 5.0.2 tuloksetta. Kaikkiin muihin moduleihin pääsen käsiksi edellämainituilla versioilla!!
Mitä vielä voisi koittaa? DDE:ssä ei varmaankaan ole vikaa kun merkkiliike pääsee syövereihin. Mites tuo DIS?
Leave a comment:
-
Originally posted by Supa View Post[offtopic]
Jartsa02: MarttiKK taisi sun kanssa keskutellakkin ads interfacesta. Se oli siis sama mistä mainitsin sulle itekkin.
Saatiin toimimaan mutta interfacen tyyppi oli ihan vaan ADS kun ajattelin ite että std:ads olis jotenkin looginen
Ei ongelmia, nätisti keskustelee e34, e36 jne kanssa. Mitä nyt inpassa oli S50 moottorin osalta jotain skriptiongelmia, kun sen .prg filun avasi tool32:lla ja lähetti manuaalisesti kyselyitä niin sai vikakoodit ja livedatat ulos
[/offtopic]
Leave a comment:
-
Originally posted by VolvoTDi View PostPlääh, huomasin, että Inpa yrittää käyttää ADS mokkulaa... Miten saan käyttämään OBD:ta kun asentaessa ei ole valikkoa millä se valittaisiin?
Tämän lisäksi kannattaa ajaa obdsetup.exe joka määrittää rekisterissä arvot kohdalleen jos eivät jo ole.
[offtopic]
Jartsa02: MarttiKK taisi sun kanssa keskutellakkin ads interfacesta. Se oli siis sama mistä mainitsin sulle itekkin.
Saatiin toimimaan mutta interfacen tyyppi oli ihan vaan ADS kun ajattelin ite että std:ads olis jotenkin looginen
Ei ongelmia, nätisti keskustelee e34, e36 jne kanssa. Mitä nyt inpassa oli S50 moottorin osalta jotain skriptiongelmia, kun sen .prg filun avasi tool32:lla ja lähetti manuaalisesti kyselyitä niin sai vikakoodit ja livedatat ulos
[/offtopic]Last edited by Supa; 24-08-2010, 12:52.
Leave a comment:
-
Plääh, huomasin, että Inpa yrittää käyttää ADS mokkulaa... Miten saan käyttämään OBD:ta kun asentaessa ei ole valikkoa millä se valittaisiin?
Leave a comment:
-
Vaihdoin uudempaan 5.0.2:seen ja nyt kun virrat on päällä niin ignition täppä on OFF ja kun sammutan virrat niin ON...???
Sama ilmoitus tulee eli että ei saa yhteyttä ohjainlaitteeseen! sucks
Leave a comment:
-
Originally posted by VolvoTDi View PostNyt sain perän hyvälle korkeudelle!! Pumppu kehrää normaalisti ja virheitä ei heittele. Ainakin tunnin edestakaisin nostin ja laskin perää.
Mutta ei ehkä oikea topic, mutta Inpasta tietävät oleskevat myös täällä, joten:
DDE:hen en päässyt käsiksi kun tuli ilmoitus "IFH-0009 No responce fron controlunit"
Voisko liittyä kun on USB-RS232-OBD kaapeli niin tuo RS232-muunnin välissä?
Tuolla All Control Modulella DDE/DME antoi 5kpl vikakoodeja: 41BB, 4011, 4185, 4667, 480A...
Homma ei liity RS232-muuntimiin vaan sulla on INPAssa liian vanhat scriptit tuolle DDE:lle, uudemmat vaihtamalla paranee ..
Leave a comment:
Leave a comment: