E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jarkka
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Schmiedmannilla 650e. Tosin ihmettelen eikö tuotakin pystyisi jollain konstilla elvyttämään, vaihtamalla laakeriholkit, putsaamalla kaiken, uusimalla tiivisteet. Joitakin osia kannattanee jopa teettää, menevät varmasti kaupaksi (järkevään hintaan).

    Kysykääpäs näitä varaosahintoja muuten esim. tynninharjun autohuollosta lohjalta, laakkonen on ilmeisesti nostanut hintoja.
    No niin. Auto oli reilut 1,5 viikkoa ajokelvottomana kunnes tänään eräs nimeltä mainitsematon merkkiliike palautti auton ajokuntoon...

    Eli uusittiin kompura runkoineen, kuuluisa rikkoutuva imuletku + alussa oleva kova ilmuletku + suodatin. Nro 04 895e, nro 08 99e, nro 09 45€. Lisätään vielä työt+asennustarvikkeet noin 100e ja DIS-diagnostiikkatesti 142e niin se on siinä:think

    No, itselläni ko. korjaus oli pakkorako sillä ei välineitä diagnosointiin ja perä yhtäkkiä pohjalla niin ei ylimääräiset ajot olleet mahdollisia sekä auton tarve pikainen. Kannattanee ottaa opiksi missä korjauttaa jos ei korjaa itse. Tietty huonoa tuuri voinee olla mutta näin ensimmäisellä kokemuksella ko. liikeeseen ei jäänyt hyvä maku...

    Pitihän sitä tutkia ja pyysin vanhat osat itselleni. Tutkin ja palaan niihin myöhemmin. Tutkailin tunkin kera autoa tarkemmin mm. miten on kasattu sisälokasuoja sekä kompuran alla oleva pohjamuovi. Sisälokasuojasta puuttui ruuveja kokonaan 4 kpl sekä 1 kpl ei ollut kierteillä vaan oli vedetty koko vastaosan ulkopuolelle! Eli n. puolet kiinnitysruuveista puuttui! Lisäksi kompuran alapuolella oleva pohjamuovi on normisti kiinni neljällä muovisella mutterilla. Yksi mutteri puuttui eikä muovi ollut oikeassa kohtaa sillä pultti/ruuvi ei tullut edes pohjamuovin reiästä läpi. Luulisi jos maksaa vajaa 1300e niin kaikki olisi tiptop. Ja huomenna lähtee palautetta ko. liikkeeseen ja roimasti valokuvien kera. Ja todettakoon vielä että kun vaihdoin ko. hauraan letkun n. 1kk sitten niin varmasti kaikki osat olivat kasauksen jälkeen kiinni. Niin puusilmä en ole vaikka väittäisivät mitä! Ja autoa hakiessani, luotutuksesta / työnjohdon asiakaspalvelusta en viitsi edes kirjoittaa. Arvanette kokemukseni... Taisi olla ensimmäinen ja viimeinen käyntini siellä. Paitsi että haen varmasti ne puuttuvat osat!

    No, onneksi viime viikolla tuli kutsu / mainos että tänään on avattu erään toisen ketjun liike Tikkurilaan / bmw service. Mikä tahansa muu kuin tämä edellinen!

    Jos positiivista yrittää hakea, niin mainitsivat että nyt ko. järjestelmällä = vaihdetuilla osilla on 2 vuoden takuu.

    EDIT: Huoltopäällikkö vastasi asiakaspalautteeseen samana päivänä ja kysyi että sopiiko joku aika arkisin klo 8-16 välillä, niin tule käymään, niin asennetaan lennosta (20min odotus) kuntoon. Mikäs siinä kun välttämättä halusivat itse asentaa ne. Pahoitteli asiaa ja kävi työnjohdon ja asentajan kanssa keskustelun ko. asiasta.
    Last edited by Jarkka; 26-08-2010, 17:48.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Nyt sain perän hyvälle korkeudelle!! Pumppu kehrää normaalisti ja virheitä ei heittele. Ainakin tunnin edestakaisin nostin ja laskin perää.

    Mutta ei ehkä oikea topic, mutta Inpasta tietävät oleskevat myös täällä, joten:

    DDE:hen en päässyt käsiksi kun tuli ilmoitus "IFH-0009 No responce fron controlunit"

    Voisko liittyä kun on USB-RS232-OBD kaapeli niin tuo RS232-muunnin välissä?

    Tuolla All Control Modulella DDE/DME antoi 5kpl vikakoodeja: 41BB, 4011, 4185, 4667, 480A...

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Jarkka View Post
    Laakkosella itse kompura (nro 6) maksaa 735e ja kompura "runkoineen tms" (nro 4) 895e.

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...23&hg=33&fg=50
    Kompura (6) Genuineparts Saksa 582,41 € + rahti...
    koko paketti (4) sama 582,41 €:a
    Laittakaa kimppatilaus niin saa rahdinkin minimiin.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Jarkka View Post
    Laakkosella itse kompura (nro 6) maksaa 735e
    Schmiedmannilla 650e. Tosin ihmettelen eikö tuotakin pystyisi jollain konstilla elvyttämään, vaihtamalla laakeriholkit, putsaamalla kaiken, uusimalla tiivisteet. Joitakin osia kannattanee jopa teettää, menevät varmasti kaupaksi (järkevään hintaan).

    Kysykääpäs näitä varaosahintoja muuten esim. tynninharjun autohuollosta lohjalta, laakkonen on ilmeisesti nostanut hintoja.

    Leave a comment:


  • takahiki
    replied
    Se autotalli mod ainakin pumppaa perän kattoon asti ilmeisesti helpottaa auton alle menoa.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Hyvä, poltetaan sekin kökkö!! Mistä Inpasta sen löytää?
    Juu löysin! Vikamuistissa oli oikean puolen anturi, mutta aikarajasta ei ollut mainintaa.

    Jos haluaa säätää perän korkeutta pysyvästi niin tehdäänkö se tuolta kalibrointi osiosta? Sieltä meinaan säädin ja perä jäi todella ylös ja säädin uudestaan niin nyt se on vähän liian alhaalla. Täytyy säätää siis keskivaiheille, huomenna... vai onko tuo oikea paikka säätää??

    Ja sitten mitä ne eri moodit on? mm. autotalli jne

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Pystyy ajamään käsikäytöllä inpalla ja säätämään myös pysyvästi korkeuden.
    Mutta toki jos siinä on oikeesti vikaa niin eihän se auta.
    Hyvä, poltetaan sekin kökkö!! Mistä Inpasta sen löytää?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Liityn kerhoon!!

    Ostin auton kesäkuussa ja vaihdoin ko imuletkun vaikka ilmoituksia ei ollut tullutkaan, paitsi nyt kaksi kertaa kitissyt viikon sisällä. Imuletku oli aivan paskana ja monesta kohtaa!! Kai se on imassut tavaraa sisään, hieno homma

    Mutta itse asiaan eli pystyykö esim. Inpalla "ajelemaan" kompuraa? Jos tuohon tepsisi sama kuin aiempiin Volvoihin missä jumitti ajovalojen pyyhin ja sille kun annettiin väkisin sähköä niin pelasi taas pitkän siivun ilman, että oli siipi pystyssä. Osa tietty totaalisesti eri, mutta eipä ole menetettävääkään...
    Pystyy ajamään käsikäytöllä inpalla ja säätämään myös pysyvästi korkeuden.
    Mutta toki jos siinä on oikeesti vikaa niin eihän se auta.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Liityn kerhoon!!

    Ostin auton kesäkuussa ja vaihdoin ko imuletkun vaikka ilmoituksia ei ollut tullutkaan, paitsi nyt kaksi kertaa kitissyt viikon sisällä. Imuletku oli aivan paskana ja monesta kohtaa!! Kai se on imassut tavaraa sisään, hieno homma

    Mutta itse asiaan eli pystyykö esim. Inpalla "ajelemaan" kompuraa? Jos tuohon tepsisi sama kuin aiempiin Volvoihin missä jumitti ajovalojen pyyhin ja sille kun annettiin väkisin sähköä niin pelasi taas pitkän siivun ilman, että oli siipi pystyssä. Osa tietty totaalisesti eri, mutta eipä ole menetettävääkään...

    Leave a comment:


  • Jarkka
    replied
    Originally posted by rus103 View Post
    Moi! Autosalpa arvioi toukokuussa kompuran hinnaksi 800euro ja asennukset päälle niin se on 1000euro paketti.
    Laakkosella itse kompura (nro 6) maksaa 735e ja kompura "runkoineen tms" (nro 4) 895e.

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...23&hg=33&fg=50

    Arvelivat että voi myös olla joku letku revennyt tms, sillä molemmat puolet jäivät alas kerralla ja kun kerran kompura käynnistyy kuitenkin.

    Aiemmin vetokoukun asennuksen yhteydessä pyysin lukemaan ko. vikakoodit sillä auto oli muutenkin piuhan päässä silloin. Arkistoista löytyi tieto että silloin vasemman puolen aikaraja oli ylittynyt.

    Leave a comment:


  • K70
    replied
    Itsellä tipahti perä pohjaan sen jälkeen, kun sitä oli ohjelmoimalla madallettu. Uudelleen piuhan päähän... oli jossain säästö-modessa. Määrittelyt kokonaan uusiksi ja sen jälkeen pysynyt perä asetetulla korkeudella.

    Nimim. Rahu pystyy laittamaan auton piuhan päähän.
    Kannattaa ainakin kokeilla ennen uusien osien tilaamista.

    Originally posted by Jarkka View Post
    No niin. Letku tuli vaihdettua noin kuukausi sitten ja molemmissa päissä oli pieniä murtumia/halkeamia. Tosi pieniä kyllä joten vaikea sanoa oliko miten läpi asti.

    Joka tapauksessa level controllia kerkesi herjailla n. 5 kertaa ennenkuin letku tuli uusittua. Aina kun käynnisti uudelleen herja hävisi. Letkun vaihdon jälkeen seuraavalla viikolla ilmoitti kaksi kertaa uudestaan. Sen jälkeen toimi ok vajaat 4000 km (autolla rullattu nyt 118tkm). Tänään illalla sitten perä tipahti jäi alas. Ja siellä pysyvän... On kuin kivireki.

    Kompura kyllä käy normaalisti jonkun aikaa kunnes varmaan joku aikaraja tulee täyteen ja perä ei nouse millin millä (molemmat sivut). Kompura käy kyllä huomattavasti pidempään nyt kuin sillon kun toimi. Kompuran ääni kuulostaa täysin normaalilta ja ei ainakaan puskurin kohdalta korvakuulolla kuulostanut vuotavalta yhtään vuotavalta paineilmalta tms.

    Joka tapauksessa ajaminen ei ole kovin mukavaa eikä tuskin kovin terveellistäkään kivireellä. Ja autokin pitäisi saada pikaisesti takaisin ajoon...

    Kysymys kuuluukin että onko ainoa ratkaisu Laakkosen "vajaan tonnin" kompura + työt? Tai mitä sitten siellä toteavatkaan vian olevan ja mitä kaikkea pitäisi uusiakkaan...:think Onko yleensä kompura tiensä päässä vaikka käy normaalisti vai meneekö joku muu osa?

    Schmiedmannilta saisi kompuran 656 eur (Tanskan varasto kyllä tyhjä) mutta riski on että korjaantuuko kompuran vaihdolla ilman vikakoodien lukua ja / tai "asiantuntijan" tutkimista. http://suomi.schmiedmann.com/5_sarja..._varusteet.htm

    Täytynee aamulla kuitenkin soitella Laakkoselle ja Autokeskukselle ko asiasta ja kysellä vähän hinta-arvioita...

    Leave a comment:


  • rus103
    replied
    Moi! Autosalpa arvioi toukokuussa kompuran hinnaksi 800euro ja asennukset päälle niin se on 1000euro paketti.

    Leave a comment:


  • Jarkka
    replied
    No niin. Letku tuli vaihdettua noin kuukausi sitten ja molemmissa päissä oli pieniä murtumia/halkeamia. Tosi pieniä kyllä joten vaikea sanoa oliko miten läpi asti.

    Joka tapauksessa level controllia kerkesi herjailla n. 5 kertaa ennenkuin letku tuli uusittua. Aina kun käynnisti uudelleen herja hävisi. Letkun vaihdon jälkeen seuraavalla viikolla ilmoitti kaksi kertaa uudestaan. Sen jälkeen toimi ok vajaat 4000 km (autolla rullattu nyt 118tkm). Tänään illalla sitten perä tipahti jäi alas. Ja siellä pysyvän... On kuin kivireki.

    Kompura kyllä käy normaalisti jonkun aikaa kunnes varmaan joku aikaraja tulee täyteen ja perä ei nouse millin millä (molemmat sivut). Kompura käy kyllä huomattavasti pidempään nyt kuin sillon kun toimi. Kompuran ääni kuulostaa täysin normaalilta ja ei ainakaan puskurin kohdalta korvakuulolla kuulostanut vuotavalta yhtään vuotavalta paineilmalta tms.

    Joka tapauksessa ajaminen ei ole kovin mukavaa eikä tuskin kovin terveellistäkään kivireellä. Ja autokin pitäisi saada pikaisesti takaisin ajoon...

    Kysymys kuuluukin että onko ainoa ratkaisu Laakkosen "vajaan tonnin" kompura + työt? Tai mitä sitten siellä toteavatkaan vian olevan ja mitä kaikkea pitäisi uusiakkaan...:think Onko yleensä kompura tiensä päässä vaikka käy normaalisti vai meneekö joku muu osa?

    Schmiedmannilta saisi kompuran 656 eur (Tanskan varasto kyllä tyhjä) mutta riski on että korjaantuuko kompuran vaihdolla ilman vikakoodien lukua ja / tai "asiantuntijan" tutkimista. http://suomi.schmiedmann.com/5_sarja..._varusteet.htm

    Täytynee aamulla kuitenkin soitella Laakkoselle ja Autokeskukselle ko asiasta ja kysellä vähän hinta-arvioita...
    Last edited by Jarkka; 12-08-2010, 21:31.

    Leave a comment:


  • Jarkka
    replied
    [QUOTE=Pex;1968973]Lähtee takalokarin yläpuolelta sellaisesta valkoisesta suodatinmokkulasta. Kovaa putkea ensi n. 30-40 cm ja liittyy sitten siihen surullisen kuuluisaan tulopuolen imuletkuun, joka on kankainen päältä.


    Ohessa vielä kuva ko. kohdasta. Letku jo irroitettu liittimestä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Pex View Post
    ..no niinpä tietenki. Tulikohan tästä taas uusi luku sarjassamme "säästinpä satasen, meni tonni" -ketjuun

    Mulla tuo tulopuolen letku ei siis ollut rikki. Eli moskaa ei kaiken järjen mukaan pitäisi olla päässyt sisään. Silti viisaana ajattelin, että rasvataanpa nyt niin kyllä siitä kompura tykkää, mutta järki ei sanonut niin pitkälle että meneehän se öljy kompuralta etiäpäinkin

    Kerrotko tuosta kuivaimesta vähän, mikä sen merkitys on ja mistä löytyy (heti kompuran jälkeen ilmeisesti ennen jakoventtiiliä?). Ja minkälainen homma vaihtaa nuo huopakankaat, jos joskus systeemi alkaa tuon rasvauksen takia oirehtimaan.
    Ei nyt vielä kannata pelihousuja repiä. Jos alkaa koirimaan, niin sitten kompura irti ja ihmettelemään. Kuivain on se musta sylinterimäinen kompuran kyljessä. Siitä lähtee painelinja jakoventtiilille. Siellä sisällä on silicapallerot ja molemmissa päissä ohuet huopakankaat. Silica sitoo järjestelmästä kosteutta.

    Leave a comment:

Working...
X