E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lallevihtinen
    replied
    Kaikki jotka letkujaan ihmettelee ja sieltä löytyy se vanhanmallinen letku, kumia, ei kangas päällysteinen niin vaihtakaa se! Jos se on jo rikki niin voi olla liian myöhästä..siltihän se toki pitää vaihtaa.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by A62 View Post
    Onko vika pysynyt poissa letkukorjauksilla?

    Minulla pompsahti vika ensimmäistä kertaa tänään (E61-05). Tuli välittömästi startin yhteydessä, kun oli pakkailtu tavaraa konttiin. Samassa yhteydessä tuli sitten myös takakontin lasiin joku toimintahäikkä. Aina kun avasi lukot takakontin suoja räpsähti auki ja lasin lukko aukesi.. Onneksi sentään meni lukkoon. Onkohan vioilla mitään yhteyttä toisiinsa? Ja kosteuttahan on riittänyt viime päivinä.
    Voin IlkkaP:n puolesta vastata, että ei poistunut ongelma pelkällä letkun korjauksella. Jos letku on ehtinyt olla jo pidempään murtunut, kompura imee paskaa sisään ja ottaa siipeensä ennemmin tai myöhemmin. Voiteluaineen suihkuttaminen ei myöskään korjaa vaan todennäköisesti pahentaa tilannetta, kun moskat liimautuvat mm. kompuran männän venttiileihin. Tarkista se imuletku, mikäli et ole sitä vielä ehtinyt tehdä.

    Leave a comment:


  • A62
    replied
    Onko vika pysynyt poissa letkukorjauksilla?

    Minulla pompsahti vika ensimmäistä kertaa tänään (E61-05). Tuli välittömästi startin yhteydessä, kun oli pakkailtu tavaraa konttiin. Samassa yhteydessä tuli sitten myös takakontin lasiin joku toimintahäikkä. Aina kun avasi lukot takakontin suoja räpsähti auki ja lasin lukko aukesi.. Onneksi sentään meni lukkoon. Onkohan vioilla mitään yhteyttä toisiinsa? Ja kosteuttahan on riittänyt viime päivinä.

    Leave a comment:


  • IlkkaP
    replied
    Mullakin on tullut muutaman kerran tuo level control herja syksyn aikana, auto on E61 530DA 2005. Clavurionin rohkaisemana päätin tutkia kompuran imuletkun kunnon ja vaihtaa sen tarvittaessa.

    Hain eilen hydrauliikkaliikkeestä pari metrin pätkää letkua (kaikenvaralta kahta halkaisijaa, toisen letkun sisähalkaisija 6,5mm ja toisen 8mm), sopivat klemmarit molempiin ja paineilmatyökalujen hoitoöljyä, joka sopii kuulemma kompressorin imupuolelta syötettäväksi. Hintaa ostoksille tuli reilut 13 euroa.

    Kotona tallissa auton oikea takakulma ylös auton omalla tunkilla, takapyörä irti ja irrotettu pyörä ja kakkosnelosen pätkä auton alle varmistukseksi, jos tunkki pettää. Sisälokasuoja ja takarenkaan takana oleva pohjan muovilevy irti, molemmat on kiinni peltiruuveilla. Sitten näkyikin jo hyvin kompura ja sille tuleva imuletku.

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...23&hg=33&fg=50

    Osa nro 9 on muovinen letku, joka päättyy suodattimeen ja on sisälokasuojan takana. Tämä letku ei liiku käytössä ja oli täysin ehyt enkä uusinut sitä.

    Osa nro 8 on kuminen letku, joka on osittain sisälokasuojan takana ja osittain auton alla kompuran luona. Tämä letku liikkuu/taipuu kompuran liikkeiden mukana. Letku oli haurastunut ja murtunut kompuran päästä. Otin vanhan letkun pois ja laitoin tilalle uuden 6,5 mm sisähalkaisijalla olevan letkun, joka oli sopivan kokoinen, ja molempiin päihin klemmarit. Letkun sisään laitoin paineilmatyökalujen hoitoöljyä ja kallistelin letkua, jotta öljy levittyisi tasaisesti letkuun ja menisi mahdollisimman tasaisesti myös kompuraan.

    Lopuksi alustan levy, sisälokari ja takapyörä takaisin paikalleen. Kaiken sai tehtyä auton vierellä kyykkimällä ja lattialla makaamalla, olematta kuitenkaan käsiä lukuunottamatta auton alla. Aikaa meni vajaa pari tuntia rauhallisella tahdilla ja välillä hommaa suunnittelemalla. Nosturilla tuo olis helpompi tehdä ja tuon kumisen letkun voisi saada vaihdettua pelkän pohjalevyn irrottamalla, jolloin tuo olisi tosi nopea homma.

    Saa nähdä poistiko tuo korjaus ongelmaa vain onko kompura jo mennyt pilalle, mutta melko helposti tehtävä hommahan tuo oli ihan kotioloissakin.

    Kiitokset vielä Clavurionille ja kaikille tänne kirjoittaneille neuvoista työn tekemiseen.

    Leave a comment:


  • e61_525d_2005
    replied
    Mulla on auto herjannut jo ~1,5 vuotta level control system failurea ja ilmeisesti se herjasi jo Saksassa. Kompuran ääni kuulostaa hieman "valittavalta", mutta se toimii vielä jotenkin. Pitää varmaan ensi kesänä viedä romu merkkihuoltoon, jos en ole itse saanut aikaisemmin korjattua ilmajousitusta.

    Leave a comment:


  • Whistler
    replied
    Saas nähdä, tänään oli huollossa. Kohta menen hakemaan sen. Tuo takaluukun ikkuna on kyllä moitteettomasti auennut.

    Joo ei ole nyt enää yhtään kertaa herjannut tuo level control system tuon kompuran vaihdon jälkeen (viikko sitten).

    Leave a comment:


  • jippe75
    replied
    Originally posted by Whistler View Post
    Perjantaina laitettiin huollossa mulle uusi kompura ja letkustot. Ei ainakaan nyt viikonlopun aikana herjannut kertaakaan tuosta tason säädöstä.

    Uutta vikaa tosin perkele pukkaa, kaukosäädin (säätimet) lakkasi toimimasta eilen. Lieneekö piuha poikki sieltä vastaanottimelta jostakin takaluukun nurkilta. Radiokin alkoi temppuilemaan, ts huonohko signaali.
    Itse fiksailin piuhavian kuntoon parisen kuukautta sitten. 3 johtoa oli mennyt poikki. Ei ole ylivoimaisen suuri homma, mutta kannattanee varata aikaa useampi tunti jos noita ei ole purkanut ennen. Netistä löytyy kuvaohjeet homman suorittamiseen. Tosin jos sulla ei toimi takaikkunan aukaisu (kuten minulla), niin sitten pitää repiä takaluukun sisusta irti ja avata ikkunan lukko manuaalisesti (jokunen torx -pultti + hellävaraista repimistä). Ja piuhojen korjauksen jälkeen kannattaa vielä tarkistaa antennivahvistimen sulake, jonka numeroa en nyt muista. Voipi nimittäin sulake olla mennyt piuhojen nirhautuessa.

    Tää on tätä, meikäläisellä auto taasen vaatisi uutta kompuraa kun tasonsäädöstä huudellut jo pari kuukautta. Tsemiä piuhahässäkkään

    Leave a comment:


  • Jaksi
    replied
    Originally posted by Whistler View Post
    Uutta vikaa tosin perkele pukkaa, kaukosäädin (säätimet) lakkasi toimimasta eilen. Lieneekö piuha poikki sieltä vastaanottimelta jostakin takaluukun nurkilta. Radiokin alkoi temppuilemaan, ts huonohko signaali.

    Varmaan johdot poikki taitoksenkohdalta. Mulla oli omassa sama homma ja makso reilusti kun Metro-autossa fiksasivat ton homman. Oli mennyt vesi johtimiin kun eriste oli rikki ja haperuttanut pitemmältä matkaa piuhat.

    Leave a comment:


  • Whistler
    replied
    En nyt erityisesti ole tuota viikonlopun aikana tarkkaillut. Aikaisemmin tuntui kyllä jokseenkin pitkään pumppaavan, tosin en tiedä oliko tuo normaalia kun ei ollut mitään mihin verrata. Palaan jahka saan enemmin kokeumusta tuon uuden toiminnasta.
    Last edited by Whistler; 26-10-2009, 08:43.

    Leave a comment:


  • Lallevihtinen
    replied
    Originally posted by Whistler View Post
    Perjantaina laitettiin huollossa mulle uusi kompura ja letkustot. Ei ainakaan nyt viikonlopun aikana herjannut kertaakaan tuosta tason säädöstä.

    Uutta vikaa tosin perkele pukkaa, kaukosäädin (säätimet) lakkasi toimimasta eilen. Lieneekö piuha poikki sieltä vastaanottimelta jostakin takaluukun nurkilta. Radiokin alkoi temppuilemaan, ts huonohko signaali.
    Kuulostaako kompuran toiminta nopeemmalta/toiminta-aika lyhyemmältä nyt?:think

    Leave a comment:


  • Whistler
    replied
    Perjantaina laitettiin huollossa mulle uusi kompura ja letkustot. Ei ainakaan nyt viikonlopun aikana herjannut kertaakaan tuosta tason säädöstä.

    Uutta vikaa tosin perkele pukkaa, kaukosäädin (säätimet) lakkasi toimimasta eilen. Lieneekö piuha poikki sieltä vastaanottimelta jostakin takaluukun nurkilta. Radiokin alkoi temppuilemaan, ts huonohko signaali.

    Leave a comment:


  • rus103
    replied
    No nyt minunkin e61 rupes herjamaan "level control failure" oli samanlaista viestia näyttänyt aikaisemminkin silloin tällöin ja noin 3 viikkoa oli ihan hilja kun eilen alkoi taas ja joka kerta kun käynnistät ja ajalet parisen kilsaa niin pomppi viesti esille.Tarkistin letku lokarin takana ja näytti että edellinen omistaja vaihdoi sen vai oliko sitten merkkihuolto letku oli ihan ehjä ainakin päältäpuolin.Kompuran en ole vielä tarkistanut kun täytyy mennä nosturille.Perä kyllä pysyy ihan oikein korkuisena ja viikko sitten kun vaihdoin talvirenkaat alle niin se heräsi henkiin ja pumppas vähän ilmaa.Mutta onko se sitten täysin kuollut vai sähkövika?

    Leave a comment:


  • Whistler
    replied
    Nyt pimputtelu tuntuu olevan kyllä jo päivittäistä.

    No ensi viikolla vaihtavat koko kompurasetin tuonne automyyjän piikkin, jospa se siitä sitten. Toivottavasti pysyy perä ylhäällä siihen asti.

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by Wese View Post
    Vaihda äkkiä tuo imupuolen letku ennenku on koko pumppu paskana. Nimim. "kokemusta on", (pumpunvaihdosta siis, ei letkusta... Touhutonnihan sinne livahti, BMW-service kiittää)

    -W-
    Joo näin on tehtävä, nyt tekee joka käynnistyksellä

    Leave a comment:


  • Whistler
    replied
    Joo tänään taas pimpautti level control failuren. Eli eipä auttanut tuo huollon letkunvaihto. Eikun maanantaina taas uutta aikaa sopimaan. Jotenkin tuntuu kyllä onnettomalle tuo huollon toiminta. Ainakin kolme kertaa ovat jo "tutkineet" tuota vikaa, mutta ei vaan korjausta löydy. Johtuisikohan että autoliike on vastuussa, niin yrittävät jollakin halvalla konstilla päästä tuosta vastuusta jos saisivat pelaamaan vaikka muutaman kuukauden.... huoh

    Leave a comment:

Working...
X