Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 rengaspaine hälyn kuittaus??kuinka....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    #16
    Originally posted by viktor View Post
    Tarkistitko paineet kuitenkin ettei ollut jossain tipahtanut tuon ajomatkan aikana? Kyllä tuo omassa on rengasvaihtojen jälkeen on aina muutaman sadan metrin jälkeen herjannut. Jokuset vaihdot samaan autoon jo tullut tehtyä.
    Paineiden heitto johtui siitä että entiset takaset meni eteen ja toisinpäin,
    joten edessä oli ~2.8 ja takan ~2.5 bar... Renkaa oli kuiteski alla kuukausi aiemmin... voihan se olla että kitkojen ja näiden kehä sattui vain olemaan likipitäen samat...

    Enkä siis muistanut resetoida niitä rengaslaskureita kun vaihdoin kitkoista kesärenkaisiin takaisin...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • ZL1
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 41
      • Espoo

      #17
      Originally posted by tjvirta View Post
      Itse sain homman skulaamaan noin 15 virhehälyn jälkeen hermojen ollessa riekaleina suunnilleen näin:
      - Tarkista paineet
      - nollaa i-drivestä
      - Initialisointi (noin 10km ajo)
      - Lisää painetta 0.1-0.2 baria
      - Älä nollaa.

      Nyt talvella ei oo tullu yhtään kertaa näillä eväillä.
      Kesärenkaiden vaihdon jälkeen herjannut ja tänään älysin tuon nollauksen mutta ei se 30km jälkeenkään ole tullut valmiiksi edelleen initialising... On siinä näytöllä...
      Mulla siis F10 2014 mallia.
      Last edited by ZL1; 28-04-2014, 19:42.
      525dA F10 2014, Business automatic, urheilualusta, urheiluratti, Sport-automaattivaihteisto, ristiseläntuki, ambient valot, lisä 12v virtalähteet.

      Comment

      • Jarppa63
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 759
        • Kerava

        #18
        Originally posted by ZL1 View Post
        Kesärenkaiden vaihdon jälkeen herjannut ja tänään älysin tuon nollauksen mutta ei se 30km jälkeenkään ole tullut valmiiksi edelleen initialising... On siinä näytöllä...
        Mulla siis F10 2014 mallia.
        Mulla autossa uus CIC ja se on hidas. (vanha CCC oli "heti") Uskoisin, että sulla huomenna on valmis.
        t. Jarppa
        BMW i4M50 individual -23
        exiä: BMW 545e -21
        BMW F33 435xd -15
        M550xd-12
        e93 330da -08
        Dodge Stealth RT/TT -91
        Ford Thunderbird SC -91
        Olds Supreme avo -71
        Chevy Chevelle 2d HT -72

        Comment

        • ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1571

          #19
          kesärenkaiden vaihdon jälkeen herjasi täälläkin ja hetken kesti että meni läpi se resetti. CIC retrofitti täällä.

          Comment

          • ZL1
            Bimmer Rookie
            • Dec 2013
            • 41
            • Espoo

            #20
            3 kertaa jo mennyt läpi mutta päättyy oliko se RDc tai vastaava "rengaspaineanturi failure" tilaan joka tulee siihen ylempään valikkoon ja lähtee pois kun laittaa taas nollauksen käyntiin...
            525dA F10 2014, Business automatic, urheilualusta, urheiluratti, Sport-automaattivaihteisto, ristiseläntuki, ambient valot, lisä 12v virtalähteet.

            Comment

            • Jarppa63
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 759
              • Kerava

              #21
              Originally posted by ZL1 View Post
              3 kertaa jo mennyt läpi mutta päättyy oliko se RDc tai vastaava "rengaspaineanturi failure" tilaan joka tulee siihen ylempään valikkoon ja lähtee pois kun laittaa taas nollauksen käyntiin...
              Eiköhän siinä siis vika ole, kun se niin sanoo. Piuhan päähän ja vikakoodiien luku, josko sieltä selviäis jotain tarkemmin.
              t. Jarppa
              BMW i4M50 individual -23
              exiä: BMW 545e -21
              BMW F33 435xd -15
              M550xd-12
              e93 330da -08
              Dodge Stealth RT/TT -91
              Ford Thunderbird SC -91
              Olds Supreme avo -71
              Chevy Chevelle 2d HT -72

              Comment

              • ZL1
                Bimmer Rookie
                • Dec 2013
                • 41
                • Espoo

                #22
                No selkis ne anturit on venttiileissä eli tarvikevanteet kun ostaa pitäisi siirtää venttiilit tai ostaa bemun venttiilit tai vannevalmistajalta kysellä anturi ratkaisua. No huomenna kuulen rengasliikkeestä keksivätkö jo helpoimman ratkaisun...
                525dA F10 2014, Business automatic, urheilualusta, urheiluratti, Sport-automaattivaihteisto, ristiseläntuki, ambient valot, lisä 12v virtalähteet.

                Comment

                • ZL1
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2013
                  • 41
                  • Espoo

                  #23
                  No niin f10ssä siis menee nyt niin että rengasliikkeessä on antureita jotka voi laittaa mihin vaan vanteisiin mutta mun pitää viedä orkkisvanteet sinne mukana koska ne kopioi niistä venttiiliantureista anturin ip:t niihin uusiin antureihin ja sitten pitäisi pelittää...
                  525dA F10 2014, Business automatic, urheilualusta, urheiluratti, Sport-automaattivaihteisto, ristiseläntuki, ambient valot, lisä 12v virtalähteet.

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17522
                    • Turku

                    #24
                    Miten pienestä ilmanpaine-erosta tuo järjestelmä hälyttää? Tänään ajelin Turusta, Paimion kohdalla huusi ja kävin tarkistamassa Nesteellä paineet. Erot olivat jotain 0,2 bar luokkaa maksimissaan .
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Boiga
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 1773
                      • Ylöjärvi

                      #25
                      Originally posted by ZL1 View Post
                      No niin f10ssä siis menee nyt niin että rengasliikkeessä on antureita jotka voi laittaa mihin vaan vanteisiin mutta mun pitää viedä orkkisvanteet sinne mukana koska ne kopioi niistä venttiiliantureista anturin ip:t niihin uusiin antureihin ja sitten pitäisi pelittää...
                      Onko muka f10 rengaspaine valvonta antureilla? Kun ainakin e39 facelift sekä kaikki e6x ottaa abs tiedosta.
                      Itsellä cic ja tänään tuli ilmoitus vajenneesta renkaasta, toki en mittarilla saanut selkoa mistä renkaasta oli vajennut kun kaikissa oli sama paine... initialize kun painoi, ei mitään tapahtunut mutta täytyy katsoa jos menee pois pidemmällä ajolla, nyt tuli vain 7km ajoa eikä ilmoitus vielä kadonnut. Vanha ccc on ilmeisesti sitten nopeampi kuten täällä kirjoitettiin :-)
                      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7527
                        • Jyväshyvä

                        #26
                        Originally posted by Boiga View Post
                        Onko muka f10 rengaspaine valvonta antureilla? Kun ainakin e39 facelift sekä kaikki e6x ottaa abs tiedosta.
                        Itsellä cic ja tänään tuli ilmoitus vajenneesta renkaasta, toki en mittarilla saanut selkoa mistä renkaasta oli vajennut kun kaikissa oli sama paine... initialize kun painoi, ei mitään tapahtunut mutta täytyy katsoa jos menee pois pidemmällä ajolla, nyt tuli vain 7km ajoa eikä ilmoitus vielä kadonnut. Vanha ccc on ilmeisesti sitten nopeampi kuten täällä kirjoitettiin :-)
                        Sekä että, molempia menetelmiä on käytössä. LCI:ssä taitaa aina olla anturit, nuohan on tulossa pakollisiksi kaikkiin uusiin autoihin lähiaikoina...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • ekaBMW
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 441
                          • Oulu

                          #27
                          Minulla kokemusta kahdesta E60 autosta. Autot valmistettu lähes samaan aikaan, toinen ilman navia, toisessa prof navi (CCC).
                          Toisessa initialisointi vaati ajoa jonkin aikaa, toisessa ehkä sekunnin....

                          EDIT: kummassakaan ei tietääkseni ole erillisiä antureita.
                          Eihän nuo anturit ole tulossa pakolliseksi? ABS mittauskin riittää?
                          Last edited by ekaBMW; 01-06-2014, 01:10.
                          F11 530d xDrive 09/16
                          Ex E60 530d xDrive A 10/08
                          Ex E60 520dA 09/08 liisari
                          Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                          Ex Opel Kadett 1.6 -89

                          Comment

                          • Boiga
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 1773
                            • Ylöjärvi

                            #28
                            Tietääkseni mittaus on kyllä tulossa pakolliseksi mutta tapaa ei ole määrätty, eli abs mittaus myös riittää...? Major, tarkoititko f sarjan lci?
                            Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10036
                              • KVLA

                              #29
                              Nostellaans vanhaa. Parina päivänä oli oikea takarengas 0,4bar vajaantunut. Ja valohan se syttyi tauluun. Piti käydä tsekkaamassa Euromasterilla rengas ja pieni naulahan siellä oli.. Reikä paikattiin ja varoituksen kuittauksen jälkeen ajo taas jatkuu.

                              Uteliaisuttani nyt kyselen,että kuinka pienestä paine-erosta tuo häly tulee mittaristoon? Onko kellään tietoa? Laku tuossa vanhassa postauksessa kyseli samaa ilman vastausta. Nyt hälyyn riitti tuo 0,4bar (3,2->2,8bar). Ilmeisesti itse rengastus ja käytössä olevat asetuspaineet myös vaikuttavat tulokseen. Koska niillä on vaikutusta vierintäkehän muutokseen. Erillaisella renkaalla eri tavalla tietenkin.

                              Ps. on hyvä systeemi jos noin hyvin toimii.
                              Last edited by Heguli 31; 30-05-2017, 08:59.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎