-------
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 Huollonilmaisimen nollaus?
Collapse
X
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostTässä englanniksi,käännä tästä kaverille suomeksi
Firstly with the ignition switched on, set the odometer trip meter back to zero by pushing it once. Then switch the ignition back off again. (I found this step was critical, otherwise I couldn't get to the "Service" menu).
Now you are ready to go through the reset steps as follows:
1. Switch the ignition on (so that the battery, Oil and Parking brake lights are displayed) and the key is ready to start the engine - but don't actually start the car.
2. Press the odometer reset button for between 5 and 10 seconds until a yellow triangle with an exclamation mark in the centre appears in the top window between the clocks (where the outside temperature / time or date normally appears) - this is the "Service" icon.
3. Release the odometer button briefly and press again straight away which brings up a picture of the Brake Fluid symbol (same as the one that the i-drive shows when you look at the Service menu).
4. If you want to reset the Brake Fluid interval for another 2 years then keep holding the odometer button until the word "RESET?" appears at the bottom of the lower window.
5. Release the button briefly and push it in again and hold for about 5 - 10 seconds until the new date appears in the bottom window. You can then switch the ignition off and the new Brake Fluid date will appear in the service menu on the i-drive screen next time you switch on.
6. If you want to reset the Oil, Microfilter or Brake Pad indicators then you will need to follow the same sequence as steps 1 and 2 above, but when you get to step 3 and the brake Fluid icon appears, just release the button and press again and the next service item will appear.
7. You can continue releasing and pressing the button until the required service item icon appears for the one you want to reset. As soon as it does then hold in the button in until the word "RESET?" appears again as in step 4 above. Once the word "RESET?" has appeared, you need to release the button briefly and hold it in again for about 5 - 10 seconds until it is replaced by the new service interval figure (as per step 5 above).
Hints & Tips
Before actually resetting anything, go through steps 1, 2 and 6 above until you are familiar (and sure) what you want to reset. Practice this a few times and note down in what order the icons appear after the initial "Service" icon appears.
If you do happen to hold the button down too long against an item you don't want to reset and the "RESET?" appears, just leave the button alone for 10 seconds or so and it will not let you reset the item. (Alternatively just switch the ignition off and start again).
Sometimes if you have not released and pressed the button again quickly enough, when you hold it down again the German technical writing will appear after about 15 - 20 seconds instead of the Service item icon you were expecting. (If this happens just switch off the ignition and start again).
Once you are sure what item you want to reset and are confident of the sequence, then give it a go. If you do hesitate between releasing and pressing the button at any time, you will have to go back to the beginning and start again as "he who hesitates is lost".
0. ovet kiinni (antaa muuten huutomerkin, kun pistää virrat päälle, eikä mene huoltojen resetointi valikkoon)
1. avain reikään
2. painetaan start nappia (älä polje jarrua, koska tuolloinhan auto käynnistyy)
3. odota 3s. ennen kuin painat tripin pohjaan. (jos painoi heti, niin meni 10s. jälkeen salavalikkoon, jossa 20 portainen valikko pitäen sisällä kaikenlaista...)
4. painetaan trippiä ~10s. (5s. jälkeen tulee tuo varoituskolmio, jossa huutomerkki sisällä. jos tässä vaiheessa päästää tripin ylös, ei huoltojen nollaukseen päästy)
5. ~10s. jälkeen ilmestyi ensimmäisenä ne huollot, jotka ovat keltaisena (itselläni ei ollut mitään punaisella). Tripin voi päästää ylös.
6. trippiä painelemalla saa selattua valikon läpi. samalla näkee milloin pitää filttereitä vaihtaa (kuukausi + vuosi) ja paljonko on jarruilla arviolta kilometrejä jäljellä jne.
7. halutun huollon nollaus painamalla trip 3s. pohjaan -> ilmestyy "reset", joka vahvistetaan päästämällä trippi ylös ja uudestaan 3s. pohjaan.
Aikas helppoa... tein tuon valikoihin menon useita kertoja ja rutiini alkoi löytymään. Jos tuli väärä valinta, niin kannattaa jäätyä eikä räpeltää, niin tovin kuluttua näytöt palaa normaaleiksi. Myöskään virtojen poiskytkentä, start-nappia painamalla, ei sekoittanut mitään.
p.s. trippiä ei tarvinnut nollata, meni valikkoon ilman sitäkin. Toki se nollaantui, kun olin useamman kerran trippiä räplännyt."Meidän isä tekee teidän äitien lapset "
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
-
muuten meni hyvin, mutta takajarrupalojen tarkastuksen ja jarrupalojen kuluneisuuden anturin vaihdon jälkeen - takajarruvaroitusta kuitatessa resetointi heittää uudeksi päivämääräksi -25000km?
uusi kuluneisuusanturi tuli kyllä mielestäni oikein laitettua kiinni. eipä tuota voi varmaan väärinkään kytkeä. oisko näppäintekniikassa vikaa?Matti
E61 530DA (2005)
Comment
-
-
Originally posted by mattipuh View Postmuuten meni hyvin, mutta takajarrupalojen tarkastuksen ja jarrupalojen kuluneisuuden anturin vaihdon jälkeen - takajarruvaroitusta kuitatessa resetointi heittää uudeksi päivämääräksi -25000km?
uusi kuluneisuusanturi tuli kyllä mielestäni oikein laitettua kiinni. eipä tuota voi varmaan väärinkään kytkeä. oisko näppäintekniikassa vikaa?
Comment
-
-
Originally posted by mattipuh View Postymmärtääksein etu- ja takahälyt saa kuitettua erikseen, eli eivät pitäisi olla toisistaan riippuvaisia. etujarruille antaa 60tkm, mutta taakse tuon -25tkm ja ehdottaa vaihtoa. pitännee kattoa tuo kuluneisuusanturi, tuliko nyt kunnolla paikalleen...
Ja kokeile ihan ensimmäisenä nollata uudestaan...
Etu- ja takapaloille on omat anturinsa/nollauksensa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Jos uudessa jarrupalassa on maalia tuossa lovessa mihin se anturi työnnetään, niin se pitää viilata pois, että anturin kosketuspinta ottaa metalliin kiinni. Itselläni kävi juuri noin, ettei resetointi onnistunut palojen ja anturin vaihdon jälkeen, mutta sitten sitten tuli mieleeni viilata tuo metalli esiin.-12 F11 530Da
Comment
-
-
mulla oli nuo "vanhat" palat, missä ollut vanha anturi kyllä pelitti.
Irroitin sen lokarin luukun takana olevan kontaktin irti ja pistin takas kiinni. heti tämän jälkeen resetointi -> nyt meni lävite, ja näyttää 50tkm takapaloille. olisiko siis resetoinnin ajoituksella joku merkitys, eli pitäisi tehdä heti kun kuluneisuudenanturin asentaa? en oikein muutakaan keksi.Matti
E61 530DA (2005)
Comment
-
-
Originally posted by kvt View PostJos uudessa jarrupalassa on maalia tuossa lovessa mihin se anturi työnnetään, niin se pitää viilata pois, että anturin kosketuspinta ottaa metalliin kiinni. Itselläni kävi juuri noin, ettei resetointi onnistunut palojen ja anturin vaihdon jälkeen, mutta sitten sitten tuli mieleeni viilata tuo metalli esiin.
Comment
-
-
Yritin kyllä silloin nollausta useaan kertaan ennen tuota viilausta ja viilauksen jälkeen onnistui heti. Tuon takia olin kyllä aivan varma, että anturin metallipinnan pitää koskettaa metallia toimiakseen, mutta ilmeisesti sitten vaan tosiaan jokin meni sattumalta silloin kohdilleen, jos ei anturi kerran niin toimi.-12 F11 530Da
Comment
-
-
Originally posted by kvt View PostYritin kyllä silloin nollausta useaan kertaan ennen tuota viilausta ja viilauksen jälkeen onnistui heti. Tuon takia olin kyllä aivan varma, että anturin metallipinnan pitää koskettaa metallia toimiakseen, mutta ilmeisesti sitten vaan tosiaan jokin meni sattumalta silloin kohdilleen, jos ei anturi kerran niin toimi.
Ts. ei sillä ole väliä koskettaako se mihinkään siellä.
Jos se toimisi kuvailemallasi tavalla, riittäisi 1. piuha...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment