Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Huollonilmaisimen nollaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemminen
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 18
    • N/A

    #16
    -------
    Last edited by Bemminen; 28-03-2011, 21:02.

    Comment

    • Aksa P
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 394
      • Sawo

      #17
      Originally posted by b mutteri kasa View Post
      Tässä englanniksi,käännä tästä kaverille suomeksi

      Firstly with the ignition switched on, set the odometer trip meter back to zero by pushing it once. Then switch the ignition back off again. (I found this step was critical, otherwise I couldn't get to the "Service" menu).

      Now you are ready to go through the reset steps as follows:

      1. Switch the ignition on (so that the battery, Oil and Parking brake lights are displayed) and the key is ready to start the engine - but don't actually start the car.

      2. Press the odometer reset button for between 5 and 10 seconds until a yellow triangle with an exclamation mark in the centre appears in the top window between the clocks (where the outside temperature / time or date normally appears) - this is the "Service" icon.

      3. Release the odometer button briefly and press again straight away which brings up a picture of the Brake Fluid symbol (same as the one that the i-drive shows when you look at the Service menu).

      4. If you want to reset the Brake Fluid interval for another 2 years then keep holding the odometer button until the word "RESET?" appears at the bottom of the lower window.

      5. Release the button briefly and push it in again and hold for about 5 - 10 seconds until the new date appears in the bottom window. You can then switch the ignition off and the new Brake Fluid date will appear in the service menu on the i-drive screen next time you switch on.

      6. If you want to reset the Oil, Microfilter or Brake Pad indicators then you will need to follow the same sequence as steps 1 and 2 above, but when you get to step 3 and the brake Fluid icon appears, just release the button and press again and the next service item will appear.

      7. You can continue releasing and pressing the button until the required service item icon appears for the one you want to reset. As soon as it does then hold in the button in until the word "RESET?" appears again as in step 4 above. Once the word "RESET?" has appeared, you need to release the button briefly and hold it in again for about 5 - 10 seconds until it is replaced by the new service interval figure (as per step 5 above).

      Hints & Tips
      Before actually resetting anything, go through steps 1, 2 and 6 above until you are familiar (and sure) what you want to reset. Practice this a few times and note down in what order the icons appear after the initial "Service" icon appears.

      If you do happen to hold the button down too long against an item you don't want to reset and the "RESET?" appears, just leave the button alone for 10 seconds or so and it will not let you reset the item. (Alternatively just switch the ignition off and start again).

      Sometimes if you have not released and pressed the button again quickly enough, when you hold it down again the German technical writing will appear after about 15 - 20 seconds instead of the Service item icon you were expecting. (If this happens just switch off the ignition and start again).

      Once you are sure what item you want to reset and are confident of the sequence, then give it a go. If you do hesitate between releasing and pressing the button at any time, you will have to go back to the beginning and start again as "he who hesitates is lost".
      7/2007 530d LCI: ssä ei aivan näin mennyt. Homma toimi ainakin mulla seuraavasti:

      0. ovet kiinni (antaa muuten huutomerkin, kun pistää virrat päälle, eikä mene huoltojen resetointi valikkoon)
      1. avain reikään
      2. painetaan start nappia (älä polje jarrua, koska tuolloinhan auto käynnistyy)
      3. odota 3s. ennen kuin painat tripin pohjaan. (jos painoi heti, niin meni 10s. jälkeen salavalikkoon, jossa 20 portainen valikko pitäen sisällä kaikenlaista...)
      4. painetaan trippiä ~10s. (5s. jälkeen tulee tuo varoituskolmio, jossa huutomerkki sisällä. jos tässä vaiheessa päästää tripin ylös, ei huoltojen nollaukseen päästy)
      5. ~10s. jälkeen ilmestyi ensimmäisenä ne huollot, jotka ovat keltaisena (itselläni ei ollut mitään punaisella). Tripin voi päästää ylös.
      6. trippiä painelemalla saa selattua valikon läpi. samalla näkee milloin pitää filttereitä vaihtaa (kuukausi + vuosi) ja paljonko on jarruilla arviolta kilometrejä jäljellä jne.
      7. halutun huollon nollaus painamalla trip 3s. pohjaan -> ilmestyy "reset", joka vahvistetaan päästämällä trippi ylös ja uudestaan 3s. pohjaan.

      Aikas helppoa... tein tuon valikoihin menon useita kertoja ja rutiini alkoi löytymään. Jos tuli väärä valinta, niin kannattaa jäätyä eikä räpeltää, niin tovin kuluttua näytöt palaa normaaleiksi. Myöskään virtojen poiskytkentä, start-nappia painamalla, ei sekoittanut mitään.

      p.s. trippiä ei tarvinnut nollata, meni valikkoon ilman sitäkin. Toki se nollaantui, kun olin useamman kerran trippiä räplännyt.
      Last edited by Aksa P; 18-09-2010, 12:31. Reason: tarkennuksia, kun järjestelmä käy tutummaksi...
      "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

      Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
      E21 M50B20
      E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
      E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
      E34 10/1990 520i
      Honda Prelude EX vm.-83 1.8

      Comment

      • mattipuh
        Bimmer Rookie
        • May 2010
        • 150
        • Espoo, Finland

        #18
        muuten meni hyvin, mutta takajarrupalojen tarkastuksen ja jarrupalojen kuluneisuuden anturin vaihdon jälkeen - takajarruvaroitusta kuitatessa resetointi heittää uudeksi päivämääräksi -25000km?

        uusi kuluneisuusanturi tuli kyllä mielestäni oikein laitettua kiinni. eipä tuota voi varmaan väärinkään kytkeä. oisko näppäintekniikassa vikaa?
        Matti
        E61 530DA (2005)

        Comment

        • -challenger-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 2150
          • L a h t i

          #19
          Originally posted by mattipuh View Post
          muuten meni hyvin, mutta takajarrupalojen tarkastuksen ja jarrupalojen kuluneisuuden anturin vaihdon jälkeen - takajarruvaroitusta kuitatessa resetointi heittää uudeksi päivämääräksi -25000km?

          uusi kuluneisuusanturi tuli kyllä mielestäni oikein laitettua kiinni. eipä tuota voi varmaan väärinkään kytkeä. oisko näppäintekniikassa vikaa?
          Voiskohan se vaikuttaa ettei anna niiden ''nollaantua'' kun et ole vaihtanut niitä antureita edestä ? Itelläkin pintaa etujarrupaloissa vaikka kuinka, ihme antureiden kanssa säätämistä koko mokoma..

          Comment

          • mattipuh
            Bimmer Rookie
            • May 2010
            • 150
            • Espoo, Finland

            #20
            ymmärtääksein etu- ja takahälyt saa kuitettua erikseen, eli eivät pitäisi olla toisistaan riippuvaisia. etujarruille antaa 60tkm, mutta taakse tuon -25tkm ja ehdottaa vaihtoa. pitännee kattoa tuo kuluneisuusanturi, tuliko nyt kunnolla paikalleen...
            Matti
            E61 530DA (2005)

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #21
              Originally posted by mattipuh View Post
              ymmärtääksein etu- ja takahälyt saa kuitettua erikseen, eli eivät pitäisi olla toisistaan riippuvaisia. etujarruille antaa 60tkm, mutta taakse tuon -25tkm ja ehdottaa vaihtoa. pitännee kattoa tuo kuluneisuusanturi, tuliko nyt kunnolla paikalleen...
              Tarkista liitännät, jos vastus on liian iso niin nollaaminen ei onnistu.
              Ja kokeile ihan ensimmäisenä nollata uudestaan...

              Etu- ja takapaloille on omat anturinsa/nollauksensa...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • mattipuh
                Bimmer Rookie
                • May 2010
                • 150
                • Espoo, Finland

                #22
                täytyy kokeilla resetointia.
                epäilen kyllä tuota kontaktia kun eihän tuossa ole kuin tuo yksi liitin. Anturille taitaa olla se ja sama miten se on paikallaan levyn kupeessa.
                Matti
                E61 530DA (2005)

                Comment

                • kvt
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 236
                  • Satakunta

                  #23
                  Jos uudessa jarrupalassa on maalia tuossa lovessa mihin se anturi työnnetään, niin se pitää viilata pois, että anturin kosketuspinta ottaa metalliin kiinni. Itselläni kävi juuri noin, ettei resetointi onnistunut palojen ja anturin vaihdon jälkeen, mutta sitten sitten tuli mieleeni viilata tuo metalli esiin.
                  -12 F11 530Da

                  Comment

                  • mattipuh
                    Bimmer Rookie
                    • May 2010
                    • 150
                    • Espoo, Finland

                    #24
                    mulla oli nuo "vanhat" palat, missä ollut vanha anturi kyllä pelitti.
                    Irroitin sen lokarin luukun takana olevan kontaktin irti ja pistin takas kiinni. heti tämän jälkeen resetointi -> nyt meni lävite, ja näyttää 50tkm takapaloille. olisiko siis resetoinnin ajoituksella joku merkitys, eli pitäisi tehdä heti kun kuluneisuudenanturin asentaa? en oikein muutakaan keksi.
                    Matti
                    E61 530DA (2005)

                    Comment

                    • Bullitt
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 2786
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by kvt View Post
                      Jos uudessa jarrupalassa on maalia tuossa lovessa mihin se anturi työnnetään, niin se pitää viilata pois, että anturin kosketuspinta ottaa metalliin kiinni. Itselläni kävi juuri noin, ettei resetointi onnistunut palojen ja anturin vaihdon jälkeen, mutta sitten sitten tuli mieleeni viilata tuo metalli esiin.
                      Todennäköisesti palojen viilailu on ollut aivan turhaa. Jotain muuta on mennyt vahingossa kohdalleen samalla, kun olet kikkaillut palojen kanssa. Tai sitten resetointi ei ole ekalla kerralla vaan onnistunut, mutta ei se anturi ainakaan kuvailemallasi tavalla toimi.


                      Comment

                      • kvt
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2009
                        • 236
                        • Satakunta

                        #26
                        Yritin kyllä silloin nollausta useaan kertaan ennen tuota viilausta ja viilauksen jälkeen onnistui heti. Tuon takia olin kyllä aivan varma, että anturin metallipinnan pitää koskettaa metallia toimiakseen, mutta ilmeisesti sitten vaan tosiaan jokin meni sattumalta silloin kohdilleen, jos ei anturi kerran niin toimi.
                        -12 F11 530Da

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7527
                          • Jyväshyvä

                          #27
                          Originally posted by kvt View Post
                          Yritin kyllä silloin nollausta useaan kertaan ennen tuota viilausta ja viilauksen jälkeen onnistui heti. Tuon takia olin kyllä aivan varma, että anturin metallipinnan pitää koskettaa metallia toimiakseen, mutta ilmeisesti sitten vaan tosiaan jokin meni sattumalta silloin kohdilleen, jos ei anturi kerran niin toimi.
                          Anturi toimii siten että kun se kuluu, vastus kasvaa.
                          Ts. ei sillä ole väliä koskettaako se mihinkään siellä.
                          Jos se toimisi kuvailemallasi tavalla, riittäisi 1. piuha...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎