Video muodossa (toivottavasti linkki toimii) tuota e60 530i 2006-vuoden vaihdelaatikon toimintaa.
Etenkin D-tilassa tuntuu nykäisevän/luistavan(?) vaihtaessa vitoselta kutoselle, videolta toivottavasti saatte paremman käsityksen mitä tarkoitan, sekä esimerkiksi pysähtyessä liikennevaloihin välillä kanssa nykäisee, mahdollisesti vaihtaa 2->1 tuolloin? Jäkimmäinen tapahtuu usein vasta hetken ajon jälkeen, eli kylmänä ei käyttäydy vastaavasti.
Maltillisella kaasulla vaihtaa oikein nätisti.
DS-tilassa vaihteisto tuntuu pelaavan paremmin, mutta välillä jää pitämään kierroksia esimerkiksi 4000 kaasua annettaessa, vaikka ottaisi jalan pois kaasulta.
Järkevintä olisi tietysti suoraan näyttämässä jollain pajalla (joku jo mainitsikin), mutta voisiko johtua esimerkiksi vaihteiston solenoideista tai adaptaatioista?
Laatikko ei humppaa (koputa puuta).
Laatikkoöljyt, mekatroniikan välitiivisteet ja sähköliittimen läpivienti vaihdettu, läpivienti oli vuotanut yli litran öljyä, oli luultavasti laatikon ensimmäinen öljynvaihto (kilsat vaihtohetkellä 222,400)
Etenkin D-tilassa tuntuu nykäisevän/luistavan(?) vaihtaessa vitoselta kutoselle, videolta toivottavasti saatte paremman käsityksen mitä tarkoitan, sekä esimerkiksi pysähtyessä liikennevaloihin välillä kanssa nykäisee, mahdollisesti vaihtaa 2->1 tuolloin? Jäkimmäinen tapahtuu usein vasta hetken ajon jälkeen, eli kylmänä ei käyttäydy vastaavasti.
Maltillisella kaasulla vaihtaa oikein nätisti.
DS-tilassa vaihteisto tuntuu pelaavan paremmin, mutta välillä jää pitämään kierroksia esimerkiksi 4000 kaasua annettaessa, vaikka ottaisi jalan pois kaasulta.
Järkevintä olisi tietysti suoraan näyttämässä jollain pajalla (joku jo mainitsikin), mutta voisiko johtua esimerkiksi vaihteiston solenoideista tai adaptaatioista?
Laatikko ei humppaa (koputa puuta).
Laatikkoöljyt, mekatroniikan välitiivisteet ja sähköliittimen läpivienti vaihdettu, läpivienti oli vuotanut yli litran öljyä, oli luultavasti laatikon ensimmäinen öljynvaihto (kilsat vaihtohetkellä 222,400)
Comment