Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 puhallin ei mene täysille - se kuuluisa siili vai?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

    E60 puhallin ei mene täysille - se kuuluisa siili vai?

    Moro.

    Eli e60:n sisätilan puhallin ei mene 2-asentoa kovemmalle. Olen lueskellut että e39:ssä monesti on auttanut sen "siilin" vaihtaminen. Olisiko tässäkin sama?

    Kattelin TIS:stä että samalla suunnalla näyttäisi osa majailevan, mutta pitäisi purkaa enemmän, eli keskikonsoli nyt lähinnä.

    Mitä mieltä olette, voisiko vika olla tämä siili, ja onko kukaan e60:een vaihto-operaatiota tehnyt?

    edit: Eli onkohan kyseessä tuo osa 2: http://www.realoem.com/bmw/showparts...55&hg=64&fg=40
    Last edited by Anzafin; 20-10-2008, 18:53.
  • paavju
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 91
    • Etelä-Savo

    #2
    Itsellä oli sama vika, ja syyksi paljastui (lopulta) akun heikko kunto, siilikin tuli sitä ennen vaihdettua... Eli kannattaa tarkastaa muun ohella akun kunto ennen kuin alkaa vaihdella siiliä.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9156
      • Oulu

      #3
      Originally posted by paavju View Post
      Itsellä oli sama vika, ja syyksi paljastui (lopulta) akun heikko kunto, siilikin tuli sitä ennen vaihdettua... Eli kannattaa tarkastaa muun ohella akun kunto ennen kuin alkaa vaihdella siiliä.
      Mikäli akun varaus laskee, järjestelmä tiputtaa asteittain kuormaa pois pelistä ja puhaltimen nopeus on yksi rajoitettava tekijä. Eli akun varauksen tarkistus tai lataus ennen siilin kaivamista. Varsinkin, kun operaatio E60:ssä on huomattavasti työläämpi kuin E39:ssä.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Anzafin
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 3747
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        Mikäli akun varaus laskee, järjestelmä tiputtaa asteittain kuormaa pois pelistä ja puhaltimen nopeus on yksi rajoitettava tekijä. Eli akun varauksen tarkistus tai lataus ennen siilin kaivamista. Varsinkin, kun operaatio E60:ssä on huomattavasti työläämpi kuin E39:ssä.
        Niin näkyy olevan työläämpi kyllä !
        Mutta suuri kiitos tästä akkuvinkistä. Akku on nimittäin aikaisemminkin osoittanut vähän väsähtämisen merkkejä.

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by Anzafin View Post
          Niin näkyy olevan työläämpi kyllä !
          Mutta suuri kiitos tästä akkuvinkistä. Akku on nimittäin aikaisemminkin osoittanut vähän väsähtämisen merkkejä.

          mite tuo akun väsähtäminen on sulla oireillut ?
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Anzafin
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 3747
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by veku View Post
            mite tuo akun väsähtäminen on sulla oireillut ?
            Keväällä kun auton perä oli pukilla puoli päivää niin akku tyhjeni TÄYSIN. Oma veikkaus on, että siellä on ollut jo jotain sakkaa sen verran että se on vetänyt akun oikosulkuun ja tyhjentänyt sen.

            Niin ja toinen oli kun testasin toista vahvistinta ja lisäsubbaria ja vähän aikaa huudattelin ilman että auto kävi niin tuli ilmoitus akun heikosta varauksesta.
            Last edited by Anzafin; 21-10-2008, 18:45.

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3310
              • Kajjjaani

              #7
              Vaihda Antti se akku ettei aamulla käy huonosti.
              No virtaa annetaan jos tarvii.
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • Jygi
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 57
                • Tampere

                #8
                Samoja akku ongelmia täälläkin. Tai normiajossa ei mitään huomaa, mutta jos autossa pitää pelkät virrat päällä ja kuuntelee vaikka hetken poppia, niin akku valo syttyy näytölle.

                Ensimmäisen kerran akun kanssa tapeltiin jo autoliikkeessä, mistä auton ostin. Bemarinmerkkiliike ja auton luovutus oli astetta hienompi tapahtuma tai ainakin piti olla. Auto oli liikkeessä sisällä ja myyjän kanssa käytiin kaikkia auton sähköisiä hilavitkuttimia läpi. Autossa virrat päällä, mutta moottoria ei voinut käyttää kun sisällä oltiin. Ei muuta kuin hyvää matkaa toivotti myyjä ja minä käänsin virta-avaimesta. Ei tapahdu mitään
                Apuvirralla saatiin auto käyntiin ja myyjä selitti, että sisävalo oli jäänyt yöksi päälle.
                E61 535D M-Sport -05
                E91 320D -06

                Comment

                • Anzafin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 3747
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by 540iAV8 View Post
                  Vaihda Antti se akku ettei aamulla käy huonosti.
                  No virtaa annetaan jos tarvii.
                  Jep jep, kiitti!

                  Comment

                  • Anzafin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 3747
                    • Kajaani

                    #10
                    Vaihdoin akun, ja näytti että puhallinkin pelittäisi ok. Kaikki toimikin täysin 2-3 vkoa. Mutta äsken lähdin ajelemaan niin puhallin ei tottele lainkaan kiertokytkintä, ja hönkii aivan onnettomalla voimalla.

                    Auto on seissyt tallissa viikon. Ajoin varmaan jonkun 15-20 kilometriä, mutta eipä ruvennut auttamaan?

                    Vinkkejä siis, kiitos.
                    Jos vaihtaisin siilen, niin varmaan kannattaisi koko puhaltimen moottori vaihtaa samalla :think...

                    Comment

                    • TROCK
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 435
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Anzafin View Post
                      Vaihdoin akun, ja näytti että puhallinkin pelittäisi ok. Kaikki toimikin täysin 2-3 vkoa. Mutta äsken lähdin ajelemaan niin puhallin ei tottele lainkaan kiertokytkintä, ja hönkii aivan onnettomalla voimalla.

                      Auto on seissyt tallissa viikon. Ajoin varmaan jonkun 15-20 kilometriä, mutta eipä ruvennut auttamaan?

                      Vinkkejä siis, kiitos.
                      Jos vaihtaisin siilen, niin varmaan kannattaisi koko puhaltimen moottori vaihtaa samalla :think...
                      Eihän tämä kuitenkin menisi akun alhaisen varauksen piikkiin? Itsellä oli tässä juuri sellainen tapaus, että muija manasi kun ei repsikan jakkara lämpiä. No minäkös siinä jo harmittelemaan, että nytkö sekin sitten rikkui. Koitin kuskin grilliä, eikä sekään lämminnyt. Asia jäi sikseen, mutta pari minuuttia myöhemmin ilmastointi säntäsi huomattavasti isommalle puhallusnopeudelle ja kun samalla koitin, niin molemmat grillit sai taas päälle.

                      Johtopäätelmä: auto sulki jotain ylimääräisiä toimintoja käytöstä akun alhaisen varauksen takia. Kun varaus koheni, puhallinkin sai luvan toimia normaalisti ja samalla grillit tulivat käyttöön. Tästähän en sitten tiedä, että onko se näin, mutta olisi jollain tapaa järkeen käypä selitys...
                      - - - - - - -
                      F10 520dA
                      ex E61 530dA, ex E39 530dA

                      Comment

                      • Anzafin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 3747
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by TROCK View Post
                        Eihän tämä kuitenkin menisi akun alhaisen varauksen piikkiin? Itsellä oli tässä juuri sellainen tapaus, että muija manasi kun ei repsikan jakkara lämpiä. No minäkös siinä jo harmittelemaan, että nytkö sekin sitten rikkui. Koitin kuskin grilliä, eikä sekään lämminnyt. Asia jäi sikseen, mutta pari minuuttia myöhemmin ilmastointi säntäsi huomattavasti isommalle puhallusnopeudelle ja kun samalla koitin, niin molemmat grillit sai taas päälle.

                        Johtopäätelmä: auto sulki jotain ylimääräisiä toimintoja käytöstä akun alhaisen varauksen takia. Kun varaus koheni, puhallinkin sai luvan toimia normaalisti ja samalla grillit tulivat käyttöön. Tästähän en sitten tiedä, että onko se näin, mutta olisi jollain tapaa järkeen käypä selitys...
                        Niinpä minäkin arvelin, mutta akku on ihan uusi. Ellei autossa sitten jokin pura akkua. Ajelin kyllä tosiaan tovin, mutta ei auttanut. Ei reagoinut mitenkään.

                        Comment

                        • WarHead
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 774

                          #13
                          lt

                          mielenkiintoista....
                          Ootko ottanu salavalikosta lautausjännityksen esille, vertaappa joutessaan lepojännitteeseen, voisko vika löytyä siitä?
                          E91 335iAT -08

                          -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                          Comment

                          • Anzafin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 3747
                            • Kajaani

                            #14
                            Originally posted by WarHead View Post
                            mielenkiintoista....
                            Ootko ottanu salavalikosta lautausjännityksen esille, vertaappa joutessaan lepojännitteeseen, voisko vika löytyä siitä?
                            Oon viimeksi käyttänyt salavalikkoa reilu vuosi sitten, eli mites sinne mennäänkään?

                            Comment

                            • intfreak
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2003
                              • 2966
                              • Uusikaupunni

                              #15
                              Kai akun vaihdosta kerrottiin autolle?
                              N62 Money Spender Club

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎