Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 puhallin ei mene täysille - se kuuluisa siili vai?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Annala
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 58
    • Eurajoki

    #31
    Originally posted by WSE1 View Post
    Puhaltimen ohjauksen softassa on joissakin malleissa ilmeisesti sellainen bugi että jos autossa käy jännite liian alhaalla jostain syystä, esim. pitkän kylmäkäynnistyksen yhteydessä, ei puhallin anna täyttä tehoa enää (paitsi huurteenpoistoasennolla mahdollisesti), resetointi vaatii akkukaapelin irroittamisen hetkeksi (jonka voi toki tehdä myös vaihtamatta akkua...)
    Itselläni taitaa olla taas jonkin eri sortin bugi ilmennyt näin pakkasella ja kerran on akkuvalokin syttynyt. Puhallus toimii maksimissaan asennossa 4 ja huurteenpoistolla normaalisti täydestä nopeudesta alhaisimpaan. Eräs viikonloppu säilytin autoa lämpimässä hallissa ja ilman mitään akkukaapelin irroituksia puhallus pelasi pari päivää kunnes taas tuli enempi pakkasta ja taaskaan ei puhalla nelosta lujempaa(penkinlämmittäjät toimii yhä).
    BMW e60 530i 2004

    ex. BMW e36 328i coupe 1995

    Comment

    • y95sjave
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 32
      • Sipoo

      #32
      Originally posted by Annala View Post
      Itselläni taitaa olla taas jonkin eri sortin bugi ilmennyt näin pakkasella ja kerran on akkuvalokin syttynyt. Puhallus toimii maksimissaan asennossa 4 ja huurteenpoistolla normaalisti täydestä nopeudesta alhaisimpaan. Eräs viikonloppu säilytin autoa lämpimässä hallissa ja ilman mitään akkukaapelin irroituksia puhallus pelasi pari päivää kunnes taas tuli enempi pakkasta ja taaskaan ei puhalla nelosta lujempaa(penkinlämmittäjät toimii yhä).
      Voisko se bugi olla sitten huono/vajaa akku, jos kerran akkuvaloakin on väläyttänyt? Ite olen huomannut että jos vähääkään on akku vajaa, ensimmäisenä auto tiputtaa tuon puhaltimen just johonkin 3-4 nopeuteen vaikka kaikki muu toimiikin. Huurteenpoisto ohittaa tuon rajoituksen.
      - BMW 530d M-Sport 9/04

      Comment

      • Annala
        Bimmer Rookie
        • Aug 2006
        • 58
        • Eurajoki

        #33
        Juu akussa vaikuttaa olevan häikkää, kun taas kelien hieman lämmettyä alkoi puhallin pelittämään. Olin vain hieman hämilläni kun nämä viat ilmestyivät samaan aikaan kun huohotin veti jäähän ja pukkasi öljyä koneesta pihalle.

        Edellä mainitun koin hienoisena järkytyksenä e60 korisen auton luotettavuusta, mutta näyttää noita sattuneen muillekkin.
        Last edited by Annala; 03-02-2010, 08:08. Reason: selvennystä..
        BMW e60 530i 2004

        ex. BMW e36 328i coupe 1995

        Comment

        • insane1
          Bimmer Rookie
          • Sep 2009
          • 51
          • Kauhajoki

          #34
          Onkos kellään löytynyt ratkaisua tähän ongelmaan? Omassa pre lci e61 puhallin temppuilee myös. Ei puhalla 2~asentoa suuremmalla, vaikka manuaali käytöllä. Joskus kun ajaa pidemmän matkan niin saattaa yhtäkkiä rynnätä puhaltamaan lujempaa. Akku viime syksynä vaihdettu ja koodattu.

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            #35
            Originally posted by insane1 View Post
            Onkos kellään löytynyt ratkaisua tähän ongelmaan? Omassa pre lci e61 puhallin temppuilee myös. Ei puhalla 2~asentoa suuremmalla, vaikka manuaali käytöllä. Joskus kun ajaa pidemmän matkan niin saattaa yhtäkkiä rynnätä puhaltamaan lujempaa. Akku viime syksynä vaihdettu ja koodattu.
            Onko huurteentunnistimesta vikakoodia?
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • insane1
              Bimmer Rookie
              • Sep 2009
              • 51
              • Kauhajoki

              #36
              en ole vielä ehtinyt koodeja luetuttaa kun ei ole ollut aikaa. vaikuttaako huurteenpoisto anturi myös manuaaliseen toimintaa? kesällä lämppäri sekoili välillä myös niin että puhalti lämpimällä ilmalla lämmintä ilmaa jalkatilaan kun muualle puhalsi viileää

              Comment

              • ekaBMW
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 441
                • Oulu

                #37
                Kyllähän tuo automatiikka toimii niin että kunhan auto on lämmennyt ja ikkunat huurteettomat niin lämmintä pukataan lähinnä alas. Siis talvella. Kesällä kylmää pukataan lähinnä keskisuuttimista, ei tuulilasille eikä jaloille.
                Talvella ei viitsi pitkää matkaa ajaa paksut talvikengät jalassa kun jalat hikoilee aika reilusti.
                Välikeleillä saattaa pukata alas lämmintä ja ylemmäs viileää.
                Keskisuuttimista tulevaan lämpöön vaikuttaa myös lämmönsäädön sinisten/punaisten palkkien säätö idrivestä.
                F11 530d xDrive 09/16
                Ex E60 530d xDrive A 10/08
                Ex E60 520dA 09/08 liisari
                Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                Ex Opel Kadett 1.6 -89

                Comment

                • peeämvee
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 283
                  • Taivalkoski

                  #38
                  Viallinen ibs kaapelihan se on kans aiheuttanut mielenkiintoisia sähköhäiriöitä. Pikkuliitin ibs palikasta irti ja testailemaan et toimiiko puhallin täysiä.

                  Comment

                  • insane1
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2009
                    • 51
                    • Kauhajoki

                    #39
                    Originally posted by peeämvee View Post
                    Viallinen ibs kaapelihan se on kans aiheuttanut mielenkiintoisia sähköhäiriöitä. Pikkuliitin ibs palikasta irti ja testailemaan et toimiiko puhallin täysiä.


                    Testasin ottaa sen piuhan irti ibs kaapelista ja sen jälkeen alko toimia puhallin hienosti. Mitäs haittaa tosta on jos ajelen toi piuha irti siihen asti että saan hommattua uuden ibs kaapelin? Ja tarviiko uus ibs kaapeli koodata?

                    Comment

                    • peeämvee
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 283
                      • Taivalkoski

                      #40
                      Originally posted by insane1 View Post
                      Testasin ottaa sen piuhan irti ibs kaapelista ja sen jälkeen alko toimia puhallin hienosti. Mitäs haittaa tosta on jos ajelen toi piuha irti siihen asti että saan hommattua uuden ibs kaapelin? Ja tarviiko uus ibs kaapeli koodata?
                      Hienosti rokkaa piuha irtikin, muuta kun kovaa ajoa. Testeri näyttää vikakoodia ibs kaapelista ei muuta ongelmaa.
                      Edit: ei tarvi koodailla. Uusi piuha paikalleen ja vikakoodin nollaus.

                      Comment

                      • Koala
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2013
                        • 85
                        • Kouvola

                        #41
                        Vaihdoin uuden akun kun testeri näytti akun kunnoksi heikko. Puhallin lähti pari viikkoa putkeen päälle heti avaimesta käännettäessä. 0-2 asento vieläkin miltei mykkänä. Irrotin myös IBS:n liittimen.

                        Vanha akku on seissyt muutaman viikon tallin lattialla ilman lataamista ja nyt testeri näyttää suoraan akusta OK. Outoa?..?

                        Ja sitten tänään se taas alkoi, nimittäin puhallin ei enää lähde päälle. Ei edes kopauttamalla jalkatilan muoveja.
                        W204 220cdi -11
                        Ex E61 530d -04

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          #42
                          Sama kommentti kuin tässä toisessa threadissa eli siili ensin ja puhallin sen jälkeen vaihtoon jos ei tokene: KLIK. Siilin (final stage unit) hyytyminen pudotta nopeuksia pois alkaen hitaammasta päästä.

                          Akun kunnon mittaamisesta: KLIK. Vaikka onkin E38-mallille, pätee silti nykypäivänäkin. Erityisesti tuo akun varaustaulukko kertoo suoraan mikä on akun kunto: KLIK. Varsinkin jos akku on irti niin saat heti yleismittarilla tiedon missä mennään.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎