Originally posted by WSE1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 puhallin ei mene täysille - se kuuluisa siili vai?
Collapse
X
-
BMW e60 530i 2004
ex. BMW e36 328i coupe 1995
-
-
Originally posted by Annala View PostItselläni taitaa olla taas jonkin eri sortin bugi ilmennyt näin pakkasella ja kerran on akkuvalokin syttynyt. Puhallus toimii maksimissaan asennossa 4 ja huurteenpoistolla normaalisti täydestä nopeudesta alhaisimpaan. Eräs viikonloppu säilytin autoa lämpimässä hallissa ja ilman mitään akkukaapelin irroituksia puhallus pelasi pari päivää kunnes taas tuli enempi pakkasta ja taaskaan ei puhalla nelosta lujempaa(penkinlämmittäjät toimii yhä).- BMW 530d M-Sport 9/04
Comment
-
-
Juu akussa vaikuttaa olevan häikkää, kun taas kelien hieman lämmettyä alkoi puhallin pelittämään. Olin vain hieman hämilläni kun nämä viat ilmestyivät samaan aikaan kun huohotin veti jäähän ja pukkasi öljyä koneesta pihalle.
Edellä mainitun koin hienoisena järkytyksenä e60 korisen auton luotettavuusta, mutta näyttää noita sattuneen muillekkin.BMW e60 530i 2004
ex. BMW e36 328i coupe 1995
Comment
-
-
Originally posted by insane1 View PostOnkos kellään löytynyt ratkaisua tähän ongelmaan? Omassa pre lci e61 puhallin temppuilee myös. Ei puhalla 2~asentoa suuremmalla, vaikka manuaali käytöllä. Joskus kun ajaa pidemmän matkan niin saattaa yhtäkkiä rynnätä puhaltamaan lujempaa. Akku viime syksynä vaihdettu ja koodattu.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Kyllähän tuo automatiikka toimii niin että kunhan auto on lämmennyt ja ikkunat huurteettomat niin lämmintä pukataan lähinnä alas. Siis talvella. Kesällä kylmää pukataan lähinnä keskisuuttimista, ei tuulilasille eikä jaloille.
Talvella ei viitsi pitkää matkaa ajaa paksut talvikengät jalassa kun jalat hikoilee aika reilusti.
Välikeleillä saattaa pukata alas lämmintä ja ylemmäs viileää.
Keskisuuttimista tulevaan lämpöön vaikuttaa myös lämmönsäädön sinisten/punaisten palkkien säätö idrivestä.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Originally posted by peeämvee View PostViallinen ibs kaapelihan se on kans aiheuttanut mielenkiintoisia sähköhäiriöitä. Pikkuliitin ibs palikasta irti ja testailemaan et toimiiko puhallin täysiä.
Testasin ottaa sen piuhan irti ibs kaapelista ja sen jälkeen alko toimia puhallin hienosti. Mitäs haittaa tosta on jos ajelen toi piuha irti siihen asti että saan hommattua uuden ibs kaapelin? Ja tarviiko uus ibs kaapeli koodata?
Comment
-
-
Originally posted by insane1 View PostTestasin ottaa sen piuhan irti ibs kaapelista ja sen jälkeen alko toimia puhallin hienosti. Mitäs haittaa tosta on jos ajelen toi piuha irti siihen asti että saan hommattua uuden ibs kaapelin? Ja tarviiko uus ibs kaapeli koodata?
Edit: ei tarvi koodailla. Uusi piuha paikalleen ja vikakoodin nollaus.
Comment
-
-
Vaihdoin uuden akun kun testeri näytti akun kunnoksi heikko. Puhallin lähti pari viikkoa putkeen päälle heti avaimesta käännettäessä. 0-2 asento vieläkin miltei mykkänä. Irrotin myös IBS:n liittimen.
Vanha akku on seissyt muutaman viikon tallin lattialla ilman lataamista ja nyt testeri näyttää suoraan akusta OK. Outoa?..?
Ja sitten tänään se taas alkoi, nimittäin puhallin ei enää lähde päälle. Ei edes kopauttamalla jalkatilan muoveja.W204 220cdi -11
Ex E61 530d -04
Comment
-
-
Sama kommentti kuin tässä toisessa threadissa eli siili ensin ja puhallin sen jälkeen vaihtoon jos ei tokene: KLIK. Siilin (final stage unit) hyytyminen pudotta nopeuksia pois alkaen hitaammasta päästä.
Akun kunnon mittaamisesta: KLIK. Vaikka onkin E38-mallille, pätee silti nykypäivänäkin. Erityisesti tuo akun varaustaulukko kertoo suoraan mikä on akun kunto: KLIK. Varsinkin jos akku on irti niin saat heti yleismittarilla tiedon missä mennään.
Comment
-
Comment