Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akun koodaus ja öljypohja asiaa 530d xDrive LCI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ViljamiH
    Newbiemmer
    • Dec 2023
    • 20
    • Joroinen

    Akun koodaus ja öljypohja asiaa 530d xDrive LCI

    Millä sovelluksella näkee mikä akkutyyppi ja Ah määrä on koodattu? Minulta löytyy ISTA, INPA, NCS Expert ja Dummy ja joku winfkpt. Olen ISTA:lla vain kerran nollannut vikakoodit, oikein muuta en vielä osaa!

    Sitten öljypohja asiaa eli kun auton ostin niin öljyproppu oli korjattu eli seuraava koko M14. Kolmannen kerran kun vaihdoin öljyt niin kierteet petti avatessa ja nyt viime kerralla taas vaikka kiristetty 22-23nm momenttiin (tehtaan ohje 25nm) M20 koko menossa ja just pysyy kiinni. Suosituksia minne veisi öljypohjan vaihtoon ja mitä kaikkea tarvitsee/kannattaa ostaa? Uusi käytetty öljyp. löytyy, itse en vaihda kun ei ole nosturia eikä kokemusta. E60 530d xDrive LCI 2007
    Last edited by ViljamiH; 16-02-2024, 22:41.
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5134
    • Pirkkala

    #2
    Inpalla ja ainakin istalla näkee. Ista on hyvin hankalakäyttöinen ohjelma, joten katso suosiolla ohje youtubesta tai muualta netistä.

    Öljypohjan vaihdon yhteydessä kannattaa aina öljyn imusihti tarkistaa ettei ole mitään moskaa siellä.

    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • ErkkiE
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 519
      • Espoon haja-asutus

      #3
      Koska sieltä joutuu purkamaan etuvedon systeemit tieltä (etuperä kiinni öljypohjassa ja oikea vetari menee öljypohjan läpi), niin sen mukaan, kuinka paljon haluaa noita eri tiivisteitä vaihtaa sinne etuperään ja kannatinlaakeriin.

      -Öljypohjan tiiviste
      -pinta-anturin tiiviste, jos otat vanhasta anturin
      -näistä usein jokunen pultti puuttuu, (siis öljypohjan pultti) niin niitä saattaa tarvita
      - perän ja kannatinlaakeriin o-renkaat
      - vetarien stefat voi harkita vaihtavansa.
      - uudet öljyt etuperään - ainakin tyhjennyspropun vaihtaisin uuteen
      - vetareihin tarvitset uudet mutterit akselin päihin ja itse laittaisin myös uudet orggis lukkorenkaat sinne akselin toiseen päähän (Nimim. Katkennutta tarvikerenkulaa joskus kalastanut)

      Työtä tuossa aika paljon, kun nuo ei sieltä lähde ilman apurungon saamista pois tieltä (ainakin osin joutuu pudottamaan). Ja kun apurunko käy irti, niin suuntaus lienee paikallaan.

      E
      Last edited by ErkkiE; 17-02-2024, 12:34.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5134
        • Pirkkala

        #4
        Joo, minä en hoksannu että kyseessä x-drive.

        Ite käyttäisin kaikki keinot propun korjaamiseen ennenkuin tuohon urakkaan alkaisin jos muuta syytä ei ole.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2554
          • Tampere

          #5
          Samaa mieltä että korjauttaisin nykyisen öljypohjan kierteen ja pitäisin sen pultin tämän jälkeen koskemattomana suorittamalla öljynvaihdot yläkautta imupumpulla öljytason tarkistustikun aukosta.

          Jos ISTA on käytettävissä, niin silläkin saat helposti tarkastettua autoon koodatun akun välilehdeltä "Vehicle equipment".
          N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 921
            • Sotkamo--Oulu

            #6
            Koneistuttaisin tiheäkierteisen osan teräksestä, jossa sitten keskellä uusi laskuproppu. Sille väliholkille kierre öljypohjaan, rasvat pois ja sitten jollain lujalla lukitteella se holkki sinne kiinni. Todennäköisesti tarttuu loppuiäksi paikoilleen ja kestää kyllä sen jälkeen.
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • Rattiukko
              BTCF Member
              • Nov 2022
              • 339
              • Uusimaa

              #7
              Ei mitään, se olikin korjattu jo moneen kertaan.
              Last edited by Rattiukko; 17-02-2024, 23:26.

              Comment

              • ViljamiH
                Newbiemmer
                • Dec 2023
                • 20
                • Joroinen

                #8
                Okei, kiitoksia vastauksista. Tosiaan siellä ei oo kierrettä enää kun muutama kierros jäljellä että aika heikosti on kiinni. Tuota öljypohjan vaihtoo aattelin senkin takia kun näistä on pultteja puuttunut ja uusis samalla tiivisteet ym. Tai sitten korjauttas tuon, missähän onnistuis tuollainen koneistus?

                Comment

                • edva
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2018
                  • 286
                  • Pirkkala

                  #9
                  Mulla sama homma, et proppu ollu jo vuosia hädin tuskin kiinni. On niin syöpänen homma tuo öljypohjan irrotus, että jääny tekemättä. Ratkasin asian "väliaikasesti" vuosia sitten sillä, et hain erikoisliikkeestä pidemmän pultin, Öljypohjan propun kierteet on oikeesti muistaakseni n.40mm, vaikka orkkisproppu ottaakin vain sen 20-25mm kiinni. Pitänyt öljyt tähän asti eikä edes hikoile, mutta tosiaan aika hennoin kätösin sitä saa kiristää, ettei korkkaa lopputkin kierteet.
                  e61 530xd LCI 3/2007

                  Comment

                  • ViljamiH
                    Newbiemmer
                    • Dec 2023
                    • 20
                    • Joroinen

                    #10
                    Originally posted by ockelbo4500 View Post
                    Koneistuttaisin tiheäkierteisen osan teräksestä, jossa sitten keskellä uusi laskuproppu. Sille väliholkille kierre öljypohjaan, rasvat pois ja sitten jollain lujalla lukitteella se holkki sinne kiinni. Todennäköisesti tarttuu loppuiäksi paikoilleen ja kestää kyllä sen jälkeen.
                    Tarkoitatko että tekisi esim neliön muoteisen palan ja siihen keskelle vaikka se orkkis koko M12 pultilla? Vai pystyiskö tuohon vielä laittamaan helicoilin..

                    Comment

                    • Rattiukko
                      BTCF Member
                      • Nov 2022
                      • 339
                      • Uusimaa

                      #11
                      Tiivistys tulee kuparirenkaasta joka vastaa öljypohjaan. Pultti joka pitää öljypohjan välisen liitoksen tarpeeksi tiiviinä riittää, helicoil pitäisi käydä myös. Onko öljypohjassa vahvistus pultin kohdalla? Pitkä pultti se ainakin on.
                      Last edited by Rattiukko; 28-02-2024, 05:08.

                      Comment

                      • ViljamiH
                        Newbiemmer
                        • Dec 2023
                        • 20
                        • Joroinen

                        #12
                        Originally posted by Rattiukko View Post
                        Tiivistys tulee kuparirenkaasta joka vastaa öljypohjaan. Pultti joka pitää öljypohjan välisen liitoksen tarpeeksi tiiviinä riittää, helicoil pitäisi käydä myös. Onko öljypohjassa vahvistus pultin kohdalla? Pitkä pultti se ainakin on.
                        En tiedä onko vahvistusta. Mulla on hallilla käytetty ö-pohja nii pitää katsoa ja orkkis pultti on M12x16 nii ei oo kovin pitkä.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎