Olisko vinkkiä, mistä takajarrupalojen anturin kaapelia voisi koettaa etsiä auton sisällä?
Tilanne on:
- E61 / 2005 jarrupalojen kulumisesta ilmoittava valo syttyi mittaristossa. Syy oli ihan aiheellinen, jarrupalat olivat melkolailla lopussa, ja anturi oli kulunut niin, että "piiri oli poikki", kuten pitääkin
- Vaihdoin jarrupalat
- Hankin motonetistä uudet anturit, 2 kpl, vaikka myöhemmin selvisi niitä tarvitseekin taakse vain yhden, matkustajan puolelle.
-- Uusissa antureissa johdot olivat hieman lyhyitä, ja johdoissa olevat "paksunnokset" eivät osuneet kohdilleen kiinnikkeisiin, joten katkaisin vanhan anturin johdon, ja kolvasin uuden anturin vanhaan johtoon.
- Tarkistin yleismittarilla takalokasuojan muovin takana olevasta liittimestä, että anturin vastus on nyt "nolla" ( eli se 50cm johto anturille on ehjä). Kolvauksessa ei siis ole vikaa.
- Liitin (takalokarin muovin sisällä) mielestäni on perille työnnetty ja oikein päin.
- Olen nollannukset vikakoodit sekä INPA:lla, että auton mittaristosta takajarrupala-anturi trippimittarin nappia painamalla -> "RESET"
- Auto on ollut käynnissä, olen koettanut jarrupoljinta ja nollaukset olet tehnyt useaan kertaan.
- Haluaisin nyt seurata takalokarin sisämuovin taakse menevää johtoa, ja varmistaa johto on ehjä - tai jos löytyisi joku seuraava liitin johdossa, voisin koettaa oikosulkea johdot, ja katsoa saisinko sitten vikakoodin nollattua. Olisko vinkkiä mistä kannattaisi etsiä? Löytyisikö esimerkiksi takapenkin alta?
Tilanne on:
- E61 / 2005 jarrupalojen kulumisesta ilmoittava valo syttyi mittaristossa. Syy oli ihan aiheellinen, jarrupalat olivat melkolailla lopussa, ja anturi oli kulunut niin, että "piiri oli poikki", kuten pitääkin
- Vaihdoin jarrupalat
- Hankin motonetistä uudet anturit, 2 kpl, vaikka myöhemmin selvisi niitä tarvitseekin taakse vain yhden, matkustajan puolelle.
-- Uusissa antureissa johdot olivat hieman lyhyitä, ja johdoissa olevat "paksunnokset" eivät osuneet kohdilleen kiinnikkeisiin, joten katkaisin vanhan anturin johdon, ja kolvasin uuden anturin vanhaan johtoon.
- Tarkistin yleismittarilla takalokasuojan muovin takana olevasta liittimestä, että anturin vastus on nyt "nolla" ( eli se 50cm johto anturille on ehjä). Kolvauksessa ei siis ole vikaa.
- Liitin (takalokarin muovin sisällä) mielestäni on perille työnnetty ja oikein päin.
- Olen nollannukset vikakoodit sekä INPA:lla, että auton mittaristosta takajarrupala-anturi trippimittarin nappia painamalla -> "RESET"
- Auto on ollut käynnissä, olen koettanut jarrupoljinta ja nollaukset olet tehnyt useaan kertaan.
- Haluaisin nyt seurata takalokarin sisämuovin taakse menevää johtoa, ja varmistaa johto on ehjä - tai jos löytyisi joku seuraava liitin johdossa, voisin koettaa oikosulkea johdot, ja katsoa saisinko sitten vikakoodin nollattua. Olisko vinkkiä mistä kannattaisi etsiä? Löytyisikö esimerkiksi takapenkin alta?
Comment