Announcement

Collapse
No announcement yet.

530 viritystä with dpf and egr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pastori325
    Bimmer Rookie
    • Mar 2023
    • 41
    • Rauma

    530 viritystä with dpf and egr

    Koittanu etsiä tietoo mut ei ole nyt tarkkaan löytynyt. Sen vertta tullu jossain tekstissä vastaan, jos saaste romut toiminnas ni sais ohjelmal noin 240-250hv. Ja oonko ymmärtänyt oikein et jos muokkaa suuttimet (535 kärjet?) ja isompi ahin (turbosystems hybrid) + cooleri isompi ni sit saa ohjelmoituu sinne 300hv tienoille jos osaava? Ja onkos tuo 353 dpf jotenki virtaavampi ko vakiona 270hv? Ja toimiko 530:ssä? Sais nyky lain puitteissa rakenneltuu sen 300hv / 600-650nm
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2200
    • Vantaa

    #2
    Kyllä siitä saa ihan pelkällä softalla sen 300/600. Ja eipä taida viritys olla laillista ilman päästä testejä joita kukaan ei tee.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • ViljamiH
      Bimmer Rookie
      • Dec 2023
      • 73
      • Joroinen

      #3
      Muistelisin että ainakin LCI malleista vakio hilppeillä otettu 320-330hv ja +600nm lukemia. Soita JBPerfomance Jyrille niin hoituu softat ja muut hilppeet.

      Comment

      • Jarger
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 3811
        • Finnland

        #4
        Onnistuuko tuo laillisesti värkeissä jossa ei sitä DPF ole?
        Negatiiviset kauppakokemukset:
        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2200
          • Vantaa

          #5
          Jos autossa kolmitoimikatalysaattori(Nk vähäpäästöinen auto), niin softaus laitonta ilman päästä testejä. Ja tämä taitaa käytännössä koskea kaikkia autoja euro 3:sesta eteenpäin. Eli ei väliä onko dpf tai ei, kun e6x taitaa olla euro 4 tai euro 5?
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • Diesel-Dalton
            Bimmer Rookie
            • Jun 2022
            • 52
            • Keskisuomi

            #6
            Originally posted by VilleP View Post
            Jos autossa kolmitoimikatalysaattori(Nk vähäpäästöinen auto), niin softaus laitonta ilman päästä testejä. Ja tämä taitaa käytännössä koskea kaikkia autoja euro 3:sesta eteenpäin. Eli ei väliä onko dpf tai ei, kun e6x taitaa olla euro 4 tai euro 5?
            Muistaakseni alkupään e6x on euro 3 ainakin tälläistä lueskellut jostain.

            Eikös jopa alkupään e6x ole myös ilman dpf?

            (mutuilua, jos löytyy faktaa - korjatkoon meitä syntisiä.)
            Last edited by Diesel-Dalton; 05-09-2024, 19:14.
            e61 530d 12/07 - vielä vakio

            Comment

            • vekkuli
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1326
              • Liminka

              #7
              Originally posted by Diesel-Dalton View Post

              Muistaakseni alkupään e6x on euro 3 ainakin tälläistä lueskellut jostain.

              Eikös jopa alkupään e6x ole myös ilman dpf?

              (mutuilua, jos löytyy faktaa - korjatkoon meitä syntisiä.)
              Olet oikeassa.
              E93 ///M3
              E60 530dA aka M5
              F11 525dA Xdrive
              Tesla model 3 LR MY22

              Comment

              • Jarger
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 3811
                • Finnland

                #8


                Tuon mukaan tammikuu -03 alkaen on ollut käytössä Euro 4.
                Saisiko vielä kertauksen että miten tuo ohjelmistohomma näiden luokitusten kanssa menee? Onko jollain linkata jotain selkää tähän?
                Negatiiviset kauppakokemukset:
                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5265
                  • Pirkkala

                  #9
                  Nuo euro luookkien rajat on epäselvät, niissä on poikkeuksia ajallisesti molempiin suuntiin, siksi varmaan tuo kuvaajakin on tommonen liukuvärjätty.

                  Dpf auton eli käytännössä vähintään euro4 köhän se sillon on, niin virittäminen on käytännössä hankalaa koska päästöt eivät saisi kasvaa, ja se pitäisi vielä todistaa.

                  vanhempien autojen osalta tilanne on oleellisesti parempi.

                  Nykyään päästöpönttöjen poistaminenhan on jo rangaistavaa sakon uhalla niin kannattaa miettiä ennenku survasee rautakankee dpf läpi. (Uus orkkis maksaa yleensä tuhansia)

                  Lisäksi, saastevehkeet jarruttaa tehoa yleensä yllättävän vähän ainakin kun kyseessä on miedohkot viritykset.

                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2200
                    • Vantaa

                    #10
                    Kevyen kaluston muutoksissa on yleisesti annettu lievemmät vaatimukset osoitustavalle ennen 1 päivää tammikuuta 1998 käyttöönotetuille ajoneuvoille. Ky­seisen päivämäärän jälkeen henkilöautot ovat pääsääntöisesti tyyppihyväksyttyjä, joten isompien muutosten rajoittaminen tätä uudempien autojen osalta on perustel­tua.

                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • Jarger
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 3811
                      • Finnland

                      #11
                      Hain nyt kuitenkin itse sitä mitä tämä tarkoittaa tuon jälkeen valmistetulle, mutta DPF:ättömälle käytännössä. Noita pykäliä lukemalla ja tutkimalla jää se käytännön tieto uupumaan, mutta tunnit kyllä kuluu.
                      Negatiiviset kauppakokemukset:
                      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2200
                        • Vantaa

                        #12
                        Eipä sillä dpf:llä ole merkitystä virityksen ja lain kannalta. Oli sitä sitten tai ei.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎