Koittanu etsiä tietoo mut ei ole nyt tarkkaan löytynyt. Sen vertta tullu jossain tekstissä vastaan, jos saaste romut toiminnas ni sais ohjelmal noin 240-250hv. Ja oonko ymmärtänyt oikein et jos muokkaa suuttimet (535 kärjet?) ja isompi ahin (turbosystems hybrid) + cooleri isompi ni sit saa ohjelmoituu sinne 300hv tienoille jos osaava? Ja onkos tuo 353 dpf jotenki virtaavampi ko vakiona 270hv? Ja toimiko 530:ssä? Sais nyky lain puitteissa rakenneltuu sen 300hv / 600-650nm
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530 viritystä with dpf and egr
Collapse
X
-
Originally posted by VilleP View PostJos autossa kolmitoimikatalysaattori(Nk vähäpäästöinen auto), niin softaus laitonta ilman päästä testejä. Ja tämä taitaa käytännössä koskea kaikkia autoja euro 3:sesta eteenpäin. Eli ei väliä onko dpf tai ei, kun e6x taitaa olla euro 4 tai euro 5?
Eikös jopa alkupään e6x ole myös ilman dpf?
(mutuilua, jos löytyy faktaa - korjatkoon meitä syntisiä.)Last edited by Diesel-Dalton; 05-09-2024, 19:14.e61 530d 12/07 - vielä vakio
Comment
-
-
Originally posted by Diesel-Dalton View Post
Muistaakseni alkupään e6x on euro 3 ainakin tälläistä lueskellut jostain.
Eikös jopa alkupään e6x ole myös ilman dpf?
(mutuilua, jos löytyy faktaa - korjatkoon meitä syntisiä.)E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Comment
-
-
Nuo euro luookkien rajat on epäselvät, niissä on poikkeuksia ajallisesti molempiin suuntiin, siksi varmaan tuo kuvaajakin on tommonen liukuvärjätty.
Dpf auton eli käytännössä vähintään euro4 köhän se sillon on, niin virittäminen on käytännössä hankalaa koska päästöt eivät saisi kasvaa, ja se pitäisi vielä todistaa.
vanhempien autojen osalta tilanne on oleellisesti parempi.
Nykyään päästöpönttöjen poistaminenhan on jo rangaistavaa sakon uhalla niin kannattaa miettiä ennenku survasee rautakankee dpf läpi. (Uus orkkis maksaa yleensä tuhansia)
Lisäksi, saastevehkeet jarruttaa tehoa yleensä yllättävän vähän ainakin kun kyseessä on miedohkot viritykset.
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Kevyen kaluston muutoksissa on yleisesti annettu lievemmät vaatimukset osoitustavalle ennen 1 päivää tammikuuta 1998 käyttöönotetuille ajoneuvoille. Kyseisen päivämäärän jälkeen henkilöautot ovat pääsääntöisesti tyyppihyväksyttyjä, joten isompien muutosten rajoittaminen tätä uudempien autojen osalta on perusteltua.
F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
Comment