memebuy23buy

Vinkkejä ensimmäiseen jarruremonttiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2376
    • Vantaa

    #16
    Tuo 906 on uusin OEM koodi. Ja esim täältä edullisesti:

    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • azlakki
      Bimmer Rookie
      • Oct 2015
      • 103
      • Tampere

      #17
      Täältä ääni Aten levyille ja paloille, levyjen mukana tulee kohdistusruuvit. Tuossa juuri vaihdettiin E60 eteen levyt ja palat niin varaudu kohdistusruuvin kanssa taisteluun jos on jämähtänyt. Kuusiokoloavain ja itse ruuvi alkoi antautumaan vaikka toholla avustettiin. Vasta iskumeisselillä nanomilli kerrallaan alkoi lähtemään. Aikaa paloi 3x määrä yhteen naurettavaan ruuviin vs varsinaiseen levyjen vaihtoon. Jarrumäntätyökalu on hyvä olla. Vaihda myös jouset ja anturi.

      Comment

      • ViljamiH
        Bimmer Rookie
        • Dec 2023
        • 82
        • Joroinen

        #18
        Originally posted by azlakki View Post
        Täältä ääni Aten levyille ja paloille, levyjen mukana tulee kohdistusruuvit.
        Kiitos tiedosta! Mites tuo pyörän navan putsaus ennen uuden levyn asentamista?

        Comment

        • ViljamiH
          Bimmer Rookie
          • Dec 2023
          • 82
          • Joroinen

          #19
          Originally posted by jr66 View Post

          auton rekkari tai vin ? Tai tarkka malli.
          wbany710x0ct70583

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2376
            • Vantaa

            #20
            Putsaa napa esim porakoneeseen kiinnitettävällä teräsharjalla.
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • ViljamiH
              Bimmer Rookie
              • Dec 2023
              • 82
              • Joroinen

              #21
              Okei. Sopiiko CRC Braklube jarrupalojen liukukohtiin vai kuparitahna? Keltaisella merkatut kohdat.

              Comment

              • alpine3
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2010
                • 1276
                • Kajjjaani

                #22
                Itse en laittaisi (enkä ole laittanut) liukuihin mitään rasvaa, kerää vaan pasaa. Putsaa jarrut vaikka siitä edestä kerran vuoteen ja vetäsee samalla viilalla liu'ut ja palojen vastinpinnat puhtaiksi.
                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2376
                  • Vantaa

                  #23
                  Ehdottomasti kuparitahnaa, pysyy pempään juoksevana vs tuo lube. Ilman rasvaa kannakkeissa melko nopeasti kolot. Ei tarvitse kerran vuoteen huoltaa
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 4259
                    • Finnland

                    #24
                    Kuparitahnaa noihin juu. Navan keskiosaan, sen kohdistuskohdan voi myös todella ohuelti voidella jollain ei-nestemäisellä tavaralla, niin ei tartu vanne tai jarrulevy kiinni, ei pakollista.
                    Jarrulevyn lukiteruuviin kans pieni tippa jotain, eikä sitä tarvitse vetää lujaan, riittää että pyörittää kiinni, kun se vaan pitää levyä paikallaan ja ei karkaa kuitenkaan minnekään. Mutta jos sen vetää hampaat irvessä ilman rasvaa kiinni, niin niiden kanssa sitten tapellaan. Toki hitsillä ne on aina lähteneet ongelmitta joka tapauksessa.

                    Tuo TIS on hyvä paikka katsoa kaikki toimenpiteet, taitojen karttuessa osaa sitten pähkäillä helpomman tien jos se on mahdollista.

                    Paloissa ei kannata liiaksi säästellä, paitsi jos kasaa vaikka likellä käyttöikänsä päässä olevien levyjen kanssa.
                    TRW:n pölyämättömät palat taisin viimeksi ostaa kun uudet ostin, ja ATE:n levyt odottaa asennusta. Viimeksi asentamani palat ovat Bemarin orkkikset, eli varmaan Textarit. Sitä ennen taisin ostaa 2 settiä osia ja merkeiksi päätyi Fedoro, Bosch ja olikohan Brembo. Mutta ajan niin vähän että ei kyllä kokemusta näistä oikeasti
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    • VilleP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2376
                      • Vantaa

                      #25
                      Ate, Jurid, Brembo, TRW ja Bosch. Tuossa palat mitä olen laittanut viimeisen 4v aikana eri autoihini. Järjestyksessä parhaasta paskinpaan. Ate ja Jurid jotakuinkin orkkis laatua tarraamisen ja hiljaisuuden puolesta. Brembot alkoi vinkua jonkun kympin jälkeen. TRW ei nyt tunnokkain ollut, mutta meni paremman puutteessa. Bosch taas ei tahtonut purra ei sitten millään.
                      F11 530xd LCI
                      S2 Avant

                      Comment

                      • Kouris
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 788

                        #26
                        Jos ei tarvitse tiivisteitä vaihtaa niin kannattaa raottaa suojakumia ja esim cocktail tikulla rasvata mäntä ympäriinsä jarrukumirasvalla ennen kuin painaa sen pohjaan. Jarrusatulan kannakkeen ne pinnat mihin pala osuu kannattaa viilata täysin puhtaaksi. Palat ei saa olla tiukat siihen paikalleen tai ei mene kauaa kun ne jo ruostuu jumiin. Ei mitään rasvaa mihinkään paitsi mäntään ja siihenkään ei missään nimessä vaseliinia, öljyä eikä mitään muutakaan normaalirasvaa. Sama homma kaikki autot. Ate levyjä ja paloja tullut laitettua.. ei ongelmia koskaan.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16590
                          • Asikkala

                          #27
                          Originally posted by Kouris View Post
                          Palat ei saa olla tiukat siihen paikalleen tai ei mene kauaa kun ne jo ruostuu jumiin. Ei mitään rasvaa mihinkään paitsi mäntään ja siihenkään ei missään nimessä vaseliinia, öljyä eikä mitään muutakaan normaalirasvaa. Sama homma kaikki autot.
                          Vahva +1

                          Comment

                          • ViljamiH
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2023
                            • 82
                            • Joroinen

                            #28
                            Originally posted by Kouris View Post
                            Jos ei tarvitse tiivisteitä vaihtaa niin kannattaa raottaa suojakumia ja esim cocktail tikulla rasvata mäntä ympäriinsä jarrukumirasvalla ennen kuin painaa sen pohjaan.
                            Jos tarvitsee vaihtaa männän tiiviste niin pitääkö koko satula purkaa vai lähteekö yleensä pelkkä tiiviste nätisti ja uusi tilalle? ATE Bremszylinder-Paste on varmaan hyvää ainetta mäntään. Kannattaa varmaan varuilta tilata joka nurkkaan uudet tiivisteet?

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16590
                              • Asikkala

                              #29
                              Originally posted by ViljamiH View Post

                              Jos tarvitsee vaihtaa männän tiiviste niin pitääkö koko satula purkaa vai lähteekö yleensä pelkkä tiiviste nätisti ja uusi tilalle? ATE Bremszylinder-Paste on varmaan hyvää ainetta mäntään. Kannattaa varmaan varuilta tilata joka nurkkaan uudet tiivisteet?

                              Suojakumi on yleeensä rikki, tiivisteen vaihto menee sitten siinä samalla. Jos mäntä liikkuu, ei ole ruosteessa ja palautuu sen olemattoman vähän mitä tiiviste antaa niin en purkaisi mitään.

                              Comment

                              • ViljamiH
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2023
                                • 82
                                • Joroinen

                                #30
                                Jees. Onko väliä kummat etujarrupalat ottaa eli toisissa on 4kpl palojen takana semmoset metalli kiinnikkeet ja toisessa sarjassa on vain 2 paloissa kiinnikkeet?

                                Comment

                                Working...
                                X