Tuo 906 on uusin OEM koodi. Ja esim täältä edullisesti:
Vinkkejä ensimmäiseen jarruremonttiin
Collapse
X
-
Täältä ääni Aten levyille ja paloille, levyjen mukana tulee kohdistusruuvit. Tuossa juuri vaihdettiin E60 eteen levyt ja palat niin varaudu kohdistusruuvin kanssa taisteluun jos on jämähtänyt. Kuusiokoloavain ja itse ruuvi alkoi antautumaan vaikka toholla avustettiin. Vasta iskumeisselillä nanomilli kerrallaan alkoi lähtemään. Aikaa paloi 3x määrä yhteen naurettavaan ruuviin vs varsinaiseen levyjen vaihtoon. Jarrumäntätyökalu on hyvä olla. Vaihda myös jouset ja anturi.
Comment
-
-
Kuparitahnaa noihin juu. Navan keskiosaan, sen kohdistuskohdan voi myös todella ohuelti voidella jollain ei-nestemäisellä tavaralla, niin ei tartu vanne tai jarrulevy kiinni, ei pakollista.
Jarrulevyn lukiteruuviin kans pieni tippa jotain, eikä sitä tarvitse vetää lujaan, riittää että pyörittää kiinni, kun se vaan pitää levyä paikallaan ja ei karkaa kuitenkaan minnekään. Mutta jos sen vetää hampaat irvessä ilman rasvaa kiinni, niin niiden kanssa sitten tapellaan. Toki hitsillä ne on aina lähteneet ongelmitta joka tapauksessa.
Tuo TIS on hyvä paikka katsoa kaikki toimenpiteet, taitojen karttuessa osaa sitten pähkäillä helpomman tien jos se on mahdollista.
Paloissa ei kannata liiaksi säästellä, paitsi jos kasaa vaikka likellä käyttöikänsä päässä olevien levyjen kanssa.
TRW:n pölyämättömät palat taisin viimeksi ostaa kun uudet ostin, ja ATE:n levyt odottaa asennusta. Viimeksi asentamani palat ovat Bemarin orkkikset, eli varmaan Textarit. Sitä ennen taisin ostaa 2 settiä osia ja merkeiksi päätyi Fedoro, Bosch ja olikohan Brembo. Mutta ajan niin vähän että ei kyllä kokemusta näistä oikeasti
Comment
-
-
Ate, Jurid, Brembo, TRW ja Bosch. Tuossa palat mitä olen laittanut viimeisen 4v aikana eri autoihini. Järjestyksessä parhaasta paskinpaan. Ate ja Jurid jotakuinkin orkkis laatua tarraamisen ja hiljaisuuden puolesta. Brembot alkoi vinkua jonkun kympin jälkeen. TRW ei nyt tunnokkain ollut, mutta meni paremman puutteessa. Bosch taas ei tahtonut purra ei sitten millään.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Jos ei tarvitse tiivisteitä vaihtaa niin kannattaa raottaa suojakumia ja esim cocktail tikulla rasvata mäntä ympäriinsä jarrukumirasvalla ennen kuin painaa sen pohjaan. Jarrusatulan kannakkeen ne pinnat mihin pala osuu kannattaa viilata täysin puhtaaksi. Palat ei saa olla tiukat siihen paikalleen tai ei mene kauaa kun ne jo ruostuu jumiin. Ei mitään rasvaa mihinkään paitsi mäntään ja siihenkään ei missään nimessä vaseliinia, öljyä eikä mitään muutakaan normaalirasvaa. Sama homma kaikki autot. Ate levyjä ja paloja tullut laitettua.. ei ongelmia koskaan.
Comment
-
-
Originally posted by Kouris View PostPalat ei saa olla tiukat siihen paikalleen tai ei mene kauaa kun ne jo ruostuu jumiin. Ei mitään rasvaa mihinkään paitsi mäntään ja siihenkään ei missään nimessä vaseliinia, öljyä eikä mitään muutakaan normaalirasvaa. Sama homma kaikki autot.
Comment
-
-
Originally posted by Kouris View PostJos ei tarvitse tiivisteitä vaihtaa niin kannattaa raottaa suojakumia ja esim cocktail tikulla rasvata mäntä ympäriinsä jarrukumirasvalla ennen kuin painaa sen pohjaan.
Comment
-
-
Originally posted by ViljamiH View Post
Jos tarvitsee vaihtaa männän tiiviste niin pitääkö koko satula purkaa vai lähteekö yleensä pelkkä tiiviste nätisti ja uusi tilalle? ATE Bremszylinder-Paste on varmaan hyvää ainetta mäntään. Kannattaa varmaan varuilta tilata joka nurkkaan uudet tiivisteet?
Comment
-
Comment