Originally posted by edva
View Post
E60 xdrive tasainen korkea ääni/vollotus
Collapse
X
-
Jep täytyy seuraavaks näin tehdä, realoemista kattelinkin jo päivällä uusia proppuja. Jännä kun hallin pihalla pyörin rinkiä joka suuntaan niin ei rutissu mikään.Originally posted by teemu.k View PostJos laakerivikaa jakolaatikossa tai perässä niin valuta öljyt pois ja katso löytyykö metallia seasta. Itsellä ainakin löytyi kun magneettia pyöritteli öljynseassa. Eiköhän se paljasta missä vika on.
Comment
-
Paljonko on jakolaatikolla kilometrejä takana?Originally posted by ViljamiH View PostKiitoksia vastauksista. Viikonloppuna tutkittiin nosturilla ja kokeiltiin ajaa niin ei kuulunut ääniä, varmaan siks kun en uskaltanut yli 45 nostaa vauhtia
Tänään aamulla kun töihin ajelin niin alkoi kaupungissa kuulumaan uusia ääniä... Elikkä about 37km/h vauhdissa samanlainen tasainen/vollotus ääni kuten videolla mutta paljon matalemmalla taajuudella ja parkkipaikalla kuului rutinaa kun käänteli. Veikkaan että jakolaatikko menossa kun jossakin vanhassa topicissa luki jakolaatikon rutinasta.
Miten rikki tai väljä tasauspyörästö tai jakolaatikko ääntää? Muistan että muutaman kerran kun liikennevaloista lähtenyt reippaamiin niin auto pätkinyt tyyliin mennään-ei mennä-mennään-ei mennä. Uskaltaako kotiin ajaa jos jakolaatikko hajoo niin vetääkö pyörät lukkoon
Comment
-
On alkuperäinen jakolaatikko, edellinen omistaja vaihtanut vain etukardaanin. Oliko näin että jakolaatikossa, etu ja taka perissä on samat proput ja 60nm kiristys?
Mites tuo peräöljy kun realoemin koodi antaa castrol syntrax 75w-140 ja aiemmin lukenu että 75w-90 riittää. Kumpi on parempi öljy?
Comment
-
Jeps laitetaan eteen ja taakse 75w-90, jakolaatikkoon bemarin oma DTF 1.
Onko kellään kokemusta Liqui Molyn automaattiloota öljyistä? Tuossa paikallisessa korjaamossa sitä käyttävät ja onnistuisi huuhtelemalla vaihtaa semmosella koneella. Kannattaako pesuainetta käyttää? Tämä öljy ja OEM numero täsmää 83222305396
Comment
-
Mä laitoin ZF 6hp lootaan Lifeguard 6:sta. Taitaa olla kyseisen laatikon orkkisöljyä. Vähän on kalliimpaa kyllä. Ei kokemusta Liqui Molysta.E65 745d Individual -07
Ex:
E39 530dA Touring M-Sport -02
E39 528i Sedan -00
Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
Yhteydenotot YV.
👍 1Comment
-
Okei. Mites tuo huuhtelu vaihto toimii koneella jos laittaa tuota ZF omaa öljyä niin pitääkö ostaa 9 litraa? Newtis mukaan tuossa 6HP26Z laatikossa öljytilavuus 9-10l. Tuskin on hirveesti väliä kumpaa öljyä laittaa melkein 500tkm ajettuun laatikkoon
Comment
-
Nojuu, ehkei sillä ihan niin väliä. Mulla tais mennä kaikki 10L, toki tuossa seiskassa isompi laatikko ja vissiin cooleri eri paikassa.E65 745d Individual -07
Ex:
E39 530dA Touring M-Sport -02
E39 528i Sedan -00
Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
Yhteydenotot YV.
👍 1Comment
-
Huuhteluhan vaatii enemmän öljyä kuin sen laatikon öljytilavuus, koska öljyä kierrätetään koneella laatikon läpi ja siinä sitten menee osa "hukkaan". Jos tuon 6HP:n ajan kanssa vain valuttaa tyhjäksi (esim. mekaa huoltaessa), niin meni 6HP28X:iinkin jo se 9 litraa eli enemmän kuin siinä ZF:n omassa öljynvaihtopaketissa (jossa öljypohja, johtimien läpiviennin tiiviste ja öljyt) oli mukana.
ELast edited by ErkkiE; 20-11-2024, 10:10.
👍 2Comment
-
Aa okei
Newtis sivulla lukee taka tasauspyörästön osiossa 188K ja 215K eli tarkoittaa varmaan perän tyyppiä. 188K menee 1.2l ja 215k 1.4l öljyä. Perässä vain yks proppu niin pitää varmaan sähköpumpulla imeä pois ja täyttää sen 1.2l vai kunnes valuu?
Comment
-
Perän hammaskosketus ääntää. Käytettyä perää tilalle vai saako tuonne uusittua koko paketin laakereineen?
Edit: Vaihdoin siis peräöljyt 2vk sitten ja ei löytynyt metalli hilettä. Tänään ois vaihdettu paikallisessa korjaamossa automaattilaatikon öljyt mutta huomattiin että se läpivientiholkki vuotaa öljyä ja ois pitäny jakolaatikko purkaa pois edestä niin aika ei olisi riittänyt. Siinä sitten ajeltiin nosturilla ja asentaja kuunteli stetoskoopilla ja suoraan perän alta kuuluu se ääni. Vetarien kiinnityksessä välystä myös eli onko ne poskilaakerit.Last edited by ViljamiH; 10-12-2024, 22:01.
Comment
-
Ei tarvitse jakolastikkoa purkaa pois tieltä. Putken kannakeraudan irrotus riittää kyllä, mutta sekin on aika pirunnyrkki. Sekään ei kai ole ihan välttämätöntä, jos laatikkoa laskee alaspäin sieltä takaa, mutta en halunnut itse vääntää kardaania on omassa, niin taiteilin raudan. Tarpeeksi ahdasta sittenkin, mutta ihan tehtävissä sitten. En siis usko korjaamojen tuota rautaa irrottavan, koska se on yllättävän työläs.
ELast edited by ErkkiE; 11-12-2024, 12:42.
Comment
Comment