Nyt se sitten teki temput monien vuosien jälkeen. Tähän asti toiminut ilman mitään murheita. Eli Webasto ei käynnisty ja meni lukkoon, INPA löysi vikakoodit 9B2C (SHZH: External light) ja 9B2E (SHZH: Heater locking). IHKA:n puolelta löytyy E71D ((auxiliary coolant pump, 0x2EC) incorrect, receiver IHKA, transmitter SHZH).
Käytin eilen paikallisella pajalla, jossa on Webaston huolto, lukon aukaisussa, ei siis varsinaisessa vian haussa. Eivät tosin BOSCHin laitteilla saanut mitään uutta tietoa luettua. Avattu lukosta ja koitettu käyntiin. Webasto alkoi pitää ääntä, mutta pa-pumppua se ei käynnistänyt. Asentaja epäili hallin lämpötilaa ja lämmintä konetta syyksi, miksi ei toiminut heti siellä. Auxillary pumppun otin puheeksi, ja asentaja meni heti kuuntelemaan konehuoneen puolelta (?), vasemman lokasuojan kyljessä olevaa venttiilipakettia(????). Eikös tuo vikakoodin tarkoittama auxillary-pumppu nimenomaan ole se Webaston luona sisälokasuojan takana oleva, eikä missään konehuoneen puolella?
Tänään aamulla vielä tein uuden testin, ja Webastosta kuuluu minusta erilainen ylimääräinen ääni, joka voisi kuulua pumpusta, normaalin puhalluksen lisäksi. Ei toiminut, eikä käynnistänyt pa-pumppua. Testasin vielä INPAlla pa-pumpun, jolla sen sai ohjattua päälle ja vaikutti toimivan normaalisti. Eli onko raati samaa mieltä kanssani, että tuo Webaston kyljessä oleva vesipumppu olisi syyllinen? Vai voiko tuo E71D tarkoittaa vielä jotain muuta pumppua?
Käytin eilen paikallisella pajalla, jossa on Webaston huolto, lukon aukaisussa, ei siis varsinaisessa vian haussa. Eivät tosin BOSCHin laitteilla saanut mitään uutta tietoa luettua. Avattu lukosta ja koitettu käyntiin. Webasto alkoi pitää ääntä, mutta pa-pumppua se ei käynnistänyt. Asentaja epäili hallin lämpötilaa ja lämmintä konetta syyksi, miksi ei toiminut heti siellä. Auxillary pumppun otin puheeksi, ja asentaja meni heti kuuntelemaan konehuoneen puolelta (?), vasemman lokasuojan kyljessä olevaa venttiilipakettia(????). Eikös tuo vikakoodin tarkoittama auxillary-pumppu nimenomaan ole se Webaston luona sisälokasuojan takana oleva, eikä missään konehuoneen puolella?
Tänään aamulla vielä tein uuden testin, ja Webastosta kuuluu minusta erilainen ylimääräinen ääni, joka voisi kuulua pumpusta, normaalin puhalluksen lisäksi. Ei toiminut, eikä käynnistänyt pa-pumppua. Testasin vielä INPAlla pa-pumpun, jolla sen sai ohjattua päälle ja vaikutti toimivan normaalisti. Eli onko raati samaa mieltä kanssani, että tuo Webaston kyljessä oleva vesipumppu olisi syyllinen? Vai voiko tuo E71D tarkoittaa vielä jotain muuta pumppua?
Comment