Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ratkaistu: E61 2008 LCI ei mene virrat päälle, akku vaihdettu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1995
    • Tampere

    Ratkaistu: E61 2008 LCI ei mene virrat päälle, akku vaihdettu

    Aamulla oli webasto päällä 20min, käväisin lähikaupassa ja tulin takaisin niin auto ei starttaa, pieni naksaus vaan kuuluu kun painaa start- nappia. Muutaman kerran koitin, sitten alkoi tulemaan ratasta, airbag- valoa yms. Koodit sain luettua, paljon vikakoodeja, nollasin ja sinne jäi joku: "CAS output, terminal 50". Akun jännite oli 11V.

    Noh, akkukaupoille ja uusi akku tilalle. Avain sisään, nyt ei tule edes virtoja päälle, sisävalot toimii, keskuslukko toimii, radio toimii. Eikä avain edes "lukitu" sisään.

    Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa ?

    Kun painaa mittariston vasenta nappia. Tulee näkyviin kilsat, trippimittari, lämpötila ja kello (--:--)
    Last edited by pheno; 30-12-2024, 12:48.
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4627
    • Tampere

    #2
    Akun virtakaapeli heikossa hapessa?
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1995
      • Tampere

      #3
      Originally posted by fraatti View Post
      Akun virtakaapeli heikossa hapessa?
      Se on tässä muutamia vuosia sitten vaihdettu kampanjassa. Mutta ei sit koskaan tiedä.

      Riittääkö jos mittaa jännitteen konehuoneesta siitä apuvirran +- paikasta?

      Edit: pääsisitkö tutkimaan paikan päälle korvausta vastaan?

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1995
        • Tampere

        #4
        Sain luettua uudestaan koodit

        EHC: No response

        EGS: No response

        SHZH: No response

        BZM/SZM: No response

        CID: No response

        DSC: No response

        EKP: No response

        GWS: No response

        KBM (Basic body module):
        Error code: 0x00A443
        KBM: Rear-window unlocking, Fault currently present

        KLIMA: No response

        LM (Lights Module):
        Error code: 0x009CC5
        LM: No LIN message (RLS), Fault currently present
        Environmental conditions:
        - Frequency: 1
        - Logistics counter: -1
        - SAE code: 0
        - Mileage/km reading: 378800 km
        - Battery voltage: 12.35 V
        - Sensor voltage: 0 V

        PDC: No response

        RLS: No response

        SIM/SGM: No response

        TEL/MULF: No response

        ZBE: No response​

        Comment

        • Rattiukko
          BTCF Member
          • Nov 2022
          • 578
          • Uusimaa

          #5
          Onko siinä uudessa akussa virtaa?

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1995
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Rattiukko View Post
            Onko siinä uudessa akussa virtaa?
            Kyllä siinä on.

            Mietin, että voiko CAS /EWS tai vastaavassa modulissa mennä lukko/ ajonesto päälle? Nyt selkeästi ei tunnista avainta ollenkaan. Molemmat avaimet kokeiltu.

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2712
              • Tampere

              #7
              CAS vaikuttaa olevan sekaisin. Tarvittaessa ehdin huomenna poiketa vilkaisemassa.
              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1995
                • Tampere

                #8
                Originally posted by JaniLap View Post
                CAS vaikuttaa olevan sekaisin. Tarvittaessa ehdin huomenna poiketa vilkaisemassa.
                Jes, laitoin privaa.

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1995
                  • Tampere

                  #9
                  Ohessa vielä pieni videonpätkä.

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1995
                    • Tampere

                    #10
                    Eli ongelmana oli, että CAS:n toinen 30A sulake oli palanut. Uusi paikalleen ja auto starttasi samantien!

                    Suuret kiitokset JaniLap- käyttäjälle, joka systemaattisesti paikansi ongelman alle viidessä minuutissa!! Samalla sain muita hyviä vinkkejä. Asiantuntija, jota suosittelen lämpimästi



                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1836
                      • Kotona/Poissa

                      #11
                      Originally posted by pheno View Post
                      Eli ongelmana oli, että CAS:n toinen 30A sulake oli palanut. Uusi paikalleen ja auto starttasi samantien!

                      Suuret kiitokset JaniLap- käyttäjälle, joka systemaattisesti paikansi ongelman alle viidessä minuutissa!! Samalla sain muita hyviä vinkkejä. Asiantuntija, jota suosittelen lämpimästi


                      Eikös nyt olis vielä syytä selvittää miks se 30A sulake paloi. Noin iso sulake ei kai ihan huvikseen poksahtele.
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1995
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Havis View Post

                        Eikös nyt olis vielä syytä selvittää miks se 30A sulake paloi. Noin iso sulake ei kai ihan huvikseen poksahtele.
                        No syytä olisi kyllä. Tuo oli siis sulake 7. Autosta löytyvä sulakekaavio näyttä airbag:in kohdalla: 7,15. Se ei nyt kovin paljoa kerro.

                        Kytkentäkaavioita ei tunnu enää löytyvän mistään enää. Pitäisi selvittää mitä laitteita tuon sulakkeen takana on. Startteri nyt tulee ensimmäisenä mieleen, koska CAS ohjaa sitä käsittääkseni suoraan.

                        Comment

                        • IiroU
                          BTCF Member
                          • Oct 2021
                          • 427
                          • Turku/Rauma

                          #13
                          Eikös newTIS kerro kytkentäkaaviot? Sieltä sulake ja katsoo, mitä takaa löytyy.
                          E65 745d Individual -07

                          Ex:
                          E39 530dA Touring M-Sport -02
                          E39 528i Sedan -00

                          Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
                          Yhteydenotot YV.

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1995
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by IiroU View Post
                            Eikös newTIS kerro kytkentäkaaviot? Sieltä sulake ja katsoo, mitä takaa löytyy.
                            newtis.info sanoo 'site closed'. On tuo aiemmin tosiaan toiminut.

                            Comment

                            • IiroU
                              BTCF Member
                              • Oct 2021
                              • 427
                              • Turku/Rauma

                              #15
                              Originally posted by pheno View Post

                              newtis.info sanoo 'site closed'. On tuo aiemmin tosiaan toiminut.
                              Kyllä mulla toimii. Ootko rekisteröitynyt?

                              Edit. Pistä YV niin laitetaan tunnus kuntoon jossei sitä
                              löydy.
                              Last edited by IiroU; 01-01-2025, 15:54.
                              E65 745d Individual -07

                              Ex:
                              E39 530dA Touring M-Sport -02
                              E39 528i Sedan -00

                              Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
                              Yhteydenotot YV.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎