E60 lci 530xi N53b30. päätti sit auto heittää yks kaks öljynpaine valon.. lähti kyllä pois kun käynnisti uudestaa mutta onko näis mitää tyypillistä paikkaa minkä takia paineet häviäis? kauppareissu jälkee ei tullut uudestaa kun kotia ajelin mutta tässä mietin että uskaltaako tällä nyt ajella miten. bimmerlinkillä seurasin paineita niin huiteli siinä 1.7-3.5 baari tietämillä koko ajan tyhjäkäynnillä tuo 1.7 ja sit kierroksilla yli 2 koko ajan. kaks koodia anto 30c1 ja 30c4. kummatkaan ei ole aktiivisia tällä hetkellä. öljyt vaihettu 15tkm sitten, tarkotus ois ens viikonloppuna ollu vaihtaa ne että lie sit siitä? pitänee yrittää jo vaihtaa nyt viikonloppuna kun kaikki tarvittava löytyy jo valmiis
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N53 Öljynpaine valo
Collapse
X
-
Originally posted by Niko.A View PostE60 lci 530xi N53b30. päätti sit auto heittää yks kaks öljynpaine valon.. lähti kyllä pois kun käynnisti uudestaa mutta onko näis mitää tyypillistä paikkaa minkä takia paineet häviäis? kauppareissu jälkee ei tullut uudestaa kun kotia ajelin mutta tässä mietin että uskaltaako tällä nyt ajella miten. bimmerlinkillä seurasin paineita niin huiteli siinä 1.7-3.5 baari tietämillä koko ajan tyhjäkäynnillä tuo 1.7 ja sit kierroksilla yli 2 koko ajan. kaks koodia anto 30c1 ja 30c4. kummatkaan ei ole aktiivisia tällä hetkellä. öljyt vaihettu 15tkm sitten, tarkotus ois ens viikonloppuna ollu vaihtaa ne että lie sit siitä? pitänee yrittää jo vaihtaa nyt viikonloppuna kun kaikki tarvittava löytyy jo valmiis
Mulla on ollut oman N43:n kanssa vastaava ongelma, jossa syypäänä oli öljynpaineanturi. Mulla se valo syttyi vain kun moottori oli lämmin ja pysähdyin. Tyhjäkäynnillä iski valon tauluun. Ja kuulemma noita anturin ongelmia on ollut jonk8n verran. N43 ja N53 on sukua keskenään, joten voi olla jopa sama anturi.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
-
-
Itsekin mietin just että onko vaan anturi ongelma kun tuota 30c1 koodia antanut aikasemminkin (engine oil pressure control, statick) pitänee vrm anturi vaihtaa ja kahtoo muuttuuko miksikään. kun tosiaa oli öljynpainetta hyvin sen koodin tulonki jälkeen että lie piene katkokse tehny se anturi nii siks nyt heitti sen valon tauluun. sama anturi vrm kyseessä siis, sehän eikös oo sopivasti siinä öljynsuodattimen kannen vieres että ei tarvii ees mitään purkaa että pääsee käsis siihen
Comment
-
-
Öljynpaineanturi on helppo vaihtaa ja näissä suhteellisen yleinen vikakohde. Ellei sillä vielä korjaannu, seuraavaksi öljynpaineen solenoidi tarkasteluun ja voihan sen samalla puhdistaa kun anturin vaihtaa.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Laturi pitää irrottaa ja sen jälkeen se anturi on hyvin esillä. Samalla voi laittaa uuden moniurahihnan, jos on vähänkään epäilystä sen kunnosta ja kilometreistä.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
juu pitänee se anturi tilailla uusi bemariosilta, näköjään jonku adapteri johon tarvii tuo uusi anturi että onko se joku päivitetty versio sitten? öljynpaine solenoidi tais olla moottorin vasemmal puolel ihan etuosassa jos en väärin muista? voishan sen samalla kyllä putsaa. n43 näköjään eri paikassa eli lohkossa mut n53 on öljynsuodatin jalassa suoraa näkyvillä
Comment
-
-
Kappas, on näemmä paljon helpommassa paikassa vaihdon kannalta. Oletin, että olis samoilla sijoilla kuin N43:ssa.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Comment